Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LANGATON kitarasysteemi, wireless..
1 2
simosiili
16.05.2004 11:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon ajatellu tuommoista laitetta hankkia tässä, ja onko kellään ja minkälaisia?`ja minkälainen toimivuus niissä on?
 
katselin jonkin aikaa, mutta thomannilla tämä näyttäisi hyvältä:
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153562.html
 
Kertokaa mielipiteitänne, mutta älkää jauhako paskaa että vanha kunnon nortsi johto sen pitää olla..
 
FoN
16.05.2004 12:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmony-centralissa budjettiluokan langattomista Samsonin
Airline on tuntunut saavan kehuja:
 
http://acapella.harmony-central.com … =20&highlight=wireless&pagenumber=1
 
Etuja tuolla olisi myös mahdollisuus plugata lähetin suoraan
kitaraan, jolloin ei tarvitsi kanniskella erillistä bodypackia.
 
Mentäessä laadukkaampiin langattomiin, olisi Sennheiserin
laitteet lupaavan oloisia:
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166995.html
 
Tuon 172:n edellistä versiota on ilmeisesti samoilla osilla
myynnissä myös toisen valmistajan nimen alla, selvästi
Sennheiserin nimeä edullisempana:
 
http://acapella.harmony-central.com … &threadid=617224&highlight=wireless
 
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
simosiili
16.05.2004 12:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikös tuo mun linkki, niin eihän siinä tarvitse kannella yhtään mitään lähetintä?! koska siinähän on vastaanottaja vaa sitte jossain pyllyssä..
 
FoN
16.05.2004 13:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa AKG:n myös kätevästi lähetin itse plugi-osassa ja
plugin kulma on lisäksi säädettävä, joten laitteen saa kiinni
kitaraan kuin kitaraan. Tuolla HC:ssa AKG:n malli keräsi
myös joitakin kehuja käyttäjiltään, mutta lisää kuulemma
signaaliin turhan hyvin kuultavaa kohinaa.
 
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
simosiili
16.05.2004 13:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa AKG:n myös kätevästi lähetin itse plugi-osassa ja
plugin kulma on lisäksi säädettävä, joten laitteen saa kiinni
kitaraan kuin kitaraan. Tuolla HC:ssa AKG:n malli keräsi
myös joitakin kehuja käyttäjiltään, mutta lisää kuulemma
signaaliin turhan hyvin kuultavaa kohinaa.

 
siis minkälaista kohinaa? kuuluuko soitossa?!
 
Kimmo72
03.03.2005 14:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa AKG:n myös kätevästi lähetin itse plugi-osassa ja
plugin kulma on lisäksi säädettävä, joten laitteen saa kiinni
kitaraan kuin kitaraan. Tuolla HC:ssa AKG:n malli keräsi
myös joitakin kehuja käyttäjiltään, mutta lisää kuulemma
signaaliin turhan hyvin kuultavaa kohinaa.

 
Paitsi JEMiin koska siellä se piuhanpaikka on ikäänkuin sisällä hiukan.
 
Niin nostin tämän koska ajattelin hankkia jonkunlaisen vastaavan vekottimen.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
32788
03.03.2005 17:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin nostin tämän koska ajattelin hankkia jonkunlaisen vastaavan vekottimen.
 
Niin????
 
© Tiluman, kaikki lukijat pidätetään. MÄOONMAAILMANPARASKITARISTI #1
kunnasja
03.03.2005 23:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin juuri hiljattain AKG:n langatonsysteemin:
 
http://www.akg.com/products/powersl … 86,id,721,pid,721,_language,EN.html
 
WMS-40 Diversity -setti, sisältää
SR-40 vastaanotin
PT-40 lähetin
(RMU-40 rautapalaset räkkiin kiinnittämistä varten)
 
Turvauduin mini-plugi-lähettimen sijasta tavalliseen taskumalliin - useampikin asiaan perehtynyt taho suositteli unohtamaan plugilähettimen jo pelkän heikomman lähetystehonsa vuoksi. Eikä hintaeroakaan sitten lopulta tullut kovin paljon. Tämän PT-40-lähettimen heikoin kohta on piuha soittimen plugista lähettimeen; hieman erikoisempi plugi/mini-XLR piuha, jonka kannan kanssa kannattaa olla varovainen. Sain näitä onneksi kaksi kaupan myötä, joten hikikarpalot eivät vieri ohimoilla ihan koko ajan.
 
Diversity tarkoittaa, että vastaanottimessa on kaksi antennia, ja laite valitsee sen signaalin, kumpi tulee perille vahvempana (eli sen joka ei heijastu seinistä tms). Vastaanotin tarkkailee signaalitehoa jatkuvasti. Markkinoilla on (etenkin käytettynä) myös ei-diversity-laitteita, jotka kannattaa unohtaa omaan arvoonsa.
 
WMS-40 -malleissa on yksi kiinteä taajuus, tosin taajuuksia on valittavana useita. Kannattaa varmistaa bändikaverien taajuudet ennen hankintaa. WMS-400 ja -4000 malleissa laite etsii itse vapaan kaistan... mutta hinta pompsahtikin sitten oleellisesti. Näille romppeille tuli kustannettavaa noin 350 euroa.
 
Laite toimii kitarakäytössä kohtuullisen mukavasti. Signaali on häiriötön, eikä kuluta paristoj... ainiin: _kannattaa_ hankkia akkuja sekä laturi, niin säästyy siltä iänikuiselta "onks sulla pattereita, mulla ei justnytole?". Ääni muuttuu hieman. Tosin ruuvasin sounditkin uusiksi hiljattain, enkä sen jälkeen ole treeneissä vetänyt langattomalla, joten varaus tähän. Täysin piuha-kytkennän tasoisessa äänessä ei kuitenkaan valitettavasti pysytä. Lisähuomautuksena: laitteiston taajuusalue loppuu alapäässä 40Hz:iin, joten basistien kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä.
 
Helppokäyttöinen, kestävä, varmatoiminen (ainakin toistaiseksi), hinta kohdallaan. Soundit täytyy vielä todentaa, mutta olen ollut tyytyväinen.
 
Laite on fiksu pienillä lavoilla (ja pienissä treenitiloissa), jossa piuhaa kertyy lattialle pirusti. Lisäksi soundcheckia pääsee kuuntelemaan myös salin puolelta, mikä on äärettömän hyvä juttu.
Joel Harald
03.03.2005 23:35:26 (muokattu 03.03.2005 23:36:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan myös tuon WMS40 sarjan tuolla normaalilla taskulähettimellä. Tuon pikkulähettimen hylkäsin heti koska tuon normaalin lähettimen käyttömahdollisuudet ovat laajemmat, nimittäin siihen saa normaalin mikinkin kiinni sopivalla piuhalla. Lähetin pysyy hyvin hihnassa kiinni tuollaisella thomannin 7e pidikkeellä. Laite aiheuttaa hieman kohinaa, varsinkin high-gain soundeilla. Itsellä on nyt ostossa jonkinlainen kohinaportti. Noilla manuaalin mukaisilla säädöillä tulee mielestäni hieman boostia soundiin mutta asian voi korjata kääntämällä laitteen volumenappulaa hieman pienemmälle, joka manuaalin mukaan pitää laittaa aivan täysille. Tänään pääsin koittamaan kyseistä laitosta myös bassolla. Vaikka en basisti olekkaan niin mielestäni ihan hyvältä kuullosti. Kännykkä kannattaa soitan ajaksi pistää kiinni, pieniä rätinöitä saattaa sen kanssa tulla. Tulevaisuudessa tuollaisen piuhan tuohon voisi tehdä itsekkin, kunnollisella neutrikin liittimellä.
 
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
kunnasja
03.03.2005 23:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten tossa piuhassa ihmetyttää/harmittaa itse asiassa se, että plugi on suora, eikä esim 90° kulma. Plugi on nyt ikään kuin tulilinjalla jos heiluttaa lankkua yhtään oikean jalan päältä suuntaan tai toiseen. Enkä toistaiseksi ole viitsinyt alkaa kolvailemaan uutta plugia :P
Marzi
04.03.2005 00:13:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samsonin Airline on ainakin kestänyt mun abusea hyvin. Ei kohise, pätki tms., soundi tuntuu säilyvän samanlaisena kuin piuhalla kun koneen levelit sätää kunnolla. Ja patteri kestää tarpeeksi kauan. Eikä maksa juuri mitään. Ja koko on pieni. Vastaanotinmenee säröpurkkien sekaan. Tai styrkkarin päälle jos ei tarvi purkkeja.
 
Ei oo tosiaan koolla tai hinnalla pilattu.
 
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Kimmo72
04.03.2005 07:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WMS-40 -malleissa on yksi kiinteä taajuus, tosin taajuuksia on valittavana useita.
 
No tämmösen sitten ostin tänään (eilen itseasiassa... vois mennä nukkumaan...) enivei, ihan hyvin toimi ja tosiaan se yks malli jossa se lähetin on kiinni siinä plugissa, ei oikeen miellytä. Siksi tyydyinkin ennemmin tähän "perinteisenpään" lähetin-hihnassa -tyyliin. Ja juuuri kuten edellä mainitsin se lähetin hässäkkä ei mahdu JEMiin. Eikä tuommonen antenni selässä haittaa yhtään. Ja uskomattoman pitkä kantomatka siinä on. Voi seikkailla missä sattuu treenikämpällä HOHO... eh..
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
saastara
28.06.2006 17:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan nyt hiton vanhaa ketjua ylös koska en uutta jaksa luoda..
 
Eli siis, ihan mielenkiinnosta kyselen: Eihän tuon langatoman kitarasingaalin tarvitse mennä suoraan kitarasta vahvistimeen..?
 
Eli siis vaikka:
 
Kitara (lähetin) ----> (vastaanotin)--> perkuleenmoinen pedaaliarmeija ---> vahvistin
 
Nuo muut siis ihan peruspiuhoilla kiinni paitsi kitara langattomana. Toimisiko..? Pitäisi ainakin minun logiikkani mukaan. Olen tosin joskus kuulemma ollut myös väärässä..
 
Lisää middleä.
myrtonen
28.06.2006 17:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo muut siis ihan peruspiuhoilla kiinni paitsi kitara langattomana. Toimisiko..? Pitäisi ainakin minun logiikkani mukaan. Olen tosin joskus kuulemma ollut myös väärässä..
 
Kyllä toimii, ei se vastaanottimesta tuleva signaali ole sen kummempi, lähti se sitten vahvistimeen tai pedaaliin.
 
"Mietiskeltiin tossa bänditreenien jälkeen ja tultiin siihen tulokseen, että kuules jätkä, sä oot täydellinen mies. -Leper Messiah
iso paha susi
29.06.2006 00:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munkin pitää hehkuttaa tota 200 euron AKG:tä http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185974.html (koska munkki tykkää siitä, öhö öhö)
 
En oo itse huomannu mitään häiriöääniä vaikka minussa muuten vähän soundirunkkarin vikaa onkin.
 
Tässä uudemmassa mallissa on muuten tosi pieni ja kevyt lähetin joka toimii vain yhdellä (!) sormiparistolla. Ja squelch -säädin (mikä lie) on nyt sisäänrakennettu joten yksi nappula vähemmän säädettävää.
 
Lähettimen klipsin revin tieltä pois, ja teippasin lähettimen hihnaan. Lähetin/kitara piuha voisi olla kyllä kulmaplugilla, muuten hyvä paketti.
 
"Enks mä tiedä kuka mä oon?"
sartanen
29.06.2006 00:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun on pakko hehkuttaa, että investoin juuri hiton halpaan langattomaan:
 
http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_tws16pt863mhz_prodinfo.html
 
T-Bone rules. Nojoo, katsotaan kauanko sitten lopulta kestää...
SiwamieS
29.06.2006 01:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Bone rules. Nojoo, katsotaan kauanko sitten lopulta kestää...
 
Muistapa raportoida kuinka vehjes toimii jahka käsiisi sen saat.
 
Take your wings outside, you can't fly in here
Tietysti Pauligin
03.07.2006 10:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun on pakko hehkuttaa, että investoin juuri hiton halpaan langattomaan:
 
http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_tws16pt863mhz_prodinfo.html
 
T-Bone rules. Nojoo, katsotaan kauanko sitten lopulta kestää...

 
Kokemuksia nyt tänne näin.
 
Miten toimii?
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
kunnasja
04.07.2006 01:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivitetäänpä omiakin kokemuksia...
 
AKG:n haittapuoliin on luettava, että lähettimen piuhaa käpälöidessä aiheutuu signaaliin melko äänekästä rahinaa. Ikään kuin kontakti olisi huono, mutta siitäkään ei ole kysymys. Kovilla säröillä soittaessa ei tällaisella ole juuri merkitystä, mutta cleaneilla ääni voi jo häiritäkin. Oletteko muut AKG:n käyttäjät törmänneet samaan?
Karri
04.07.2006 10:53:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on muistaakseni koululla akg:n langattomat mikit. Ja niissä on sama juttu että ku sitä piuhaa vähä heiluttaa sieltä lähettimen päästä niin kuuluu rahinaa. :S
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «