Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä 35" Kaula?
1
Zerstorer
19.02.2014 18:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinähän se lukee. Mielessä hankkia 35" skaalan kaula LTD 155-viisikieliseeni. Ihan ei huvittais tuohon hankkia Warmothin hintaisia, mutta ymmärrettävää toki että ammattimiehen työ maksaa aina. Muutaman satasen vois hyvästä maksaa. Mistäpä siis kyselisin?
 
Miikss
19.02.2014 18:32:50 (muokattu 19.02.2014 18:33:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä lähtis noin halpaan vehkeeseen mitään kauloja hommaamaan, makso se sitte kakskymppiä tai kakssataa. Sama ostaa laadukkaampi beissi suoraan 35"-skaalalla.
 
Edit: Kai tuo tarkottaa LTD B-155:sta?
 
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Spandau-
19.02.2014 18:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LTD F-155 kaula varmaan menisi suoraan heittämällä tuohon. Eri asia sitten, löytyykö noita mistään erikseen, vai pitääkö ostaa koko basso.
 
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
joseplluissans
19.02.2014 20:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös noissa ollu vielä viisto kaulatasku? Kohtuuttoman kallis teettää verrattuna basson hintaan :P
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
epeli
21.02.2014 21:42:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei olis järkevämpää tosiaan hommata uus soitin. Ibanezin BTB-sarjalaisia vois saada käytettynä muutamalla satasella. Ainakin mun BTB405 oli 35" ja se makso uutenakin vaan jotain 500€
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
joseplluissans
22.02.2014 12:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakolliset Thomann-linkit:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_f105_bk.htm
http://www.thomann.de/fi/traben_chaos_attack_5_granite.htm
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
trih
22.02.2014 13:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Pakolliset Thomann-linkit:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_f105_bk.htm
http://www.thomann.de/fi/traben_chaos_attack_5_granite.htm

 
Ei varmaan kukaan tuota halvemmalla rakenna kaulaa. Tai voihan olla joku soitinrakennuksen harjoittelija joka muutamaan hunttiin väsää, mutta materiaalitkin on jo varmaan satkun ja tietysti sieltä voi tulla mitä vaan jos harjoittelumeiningillä tekee. Itse myisin 34 pois ja ostasin 35 tilalle.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
J.Nikkanen
22.02.2014 14:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vitonen ja 34", vanha oli myös, samoin tuleva. Oikealla kielivalinnalla ei ongelmaa ainakaan normaalivireessä. Vakiokielisarjoilla kylläkin, varsinkin B on usein ihan plöm.
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
trih
22.02.2014 14:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mulla on vitonen ja 34", vanha oli myös, samoin tuleva. Oikealla kielivalinnalla ei ongelmaa ainakaan normaalivireessä. Vakiokielisarjoilla kylläkin, varsinkin B on usein ihan plöm.
 
Tuo johtuu siitä kun ei myydä oikean paksuisia B-kieliä muuta kuin erikoisliikkeissä. Jos B on 135 niin E olisi jotain 95 samalla jäykkyydellä. Harvemmin kai kukaan käyttää alle 100 paksuisia E-kieliä bassoissa. Muistaakseni B-kielen "oikea" paksuus olisi jotain 145 että olisi kunnollinen standardikieliin verrattuna.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
J.Nikkanen
22.02.2014 14:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Tuo johtuu siitä kun ei myydä oikean paksuisia B-kieliä muuta kuin erikoisliikkeissä. Jos B on 135 niin E olisi jotain 95 samalla jäykkyydellä. Harvemmin kai kukaan käyttää alle 100 paksuisia E-kieliä bassoissa. Muistaakseni B-kielen "oikea" paksuus olisi jotain 145 että olisi kunnollinen standardikieliin verrattuna.
 
No ei se nyt niin kovin vaikeata ole tilata vaikkapa strings.fi nettikaupasta kieliä niinkuin itse tein kun paikallisesta ei löytynyt oikean vahvuisia kieliä. Daddan XL satsilla soittelen.
 
G - .040 - 15,28 kg
D - .055 - 15,74 kg
A - .075 - 17,24 kg
E - .105 - 18,28 kg
B - .145 - 18,82 kg
 
Ja niinkuin näkyy nämä eivät ole mitkään "even tension" kielet, vaan ideana simppelisti että paksuin on myös jäykin.
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
trih
22.02.2014 15:16:34 (muokattu 22.02.2014 15:29:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: No ei se nyt niin kovin vaikeata ole tilata vaikkapa strings.fi nettikaupasta kieliä niinkuin itse tein kun paikallisesta ei löytynyt oikean vahvuisia kieliä. Daddan XL satsilla soittelen.
 
G - .040 - 15,28 kg
D - .055 - 15,74 kg
A - .075 - 17,24 kg
E - .105 - 18,28 kg
B - .145 - 18,82 kg
 
Ja niinkuin näkyy nämä eivät ole mitkään "even tension" kielet, vaan ideana simppelisti että paksuin on myös jäykin.

 
No, erikoisliike siis ;) En ole tuollaista kielisatsia (Daddariosta vissiin kyse) ole ikinä nähnytkään missään tavallisessa liikkeessä.
 
Edit eikä löydy valmistajankaan sivuilta. Onkohan uusikin tuote.
 
Edit edit nyt löyty irtokieli strinsfistä. Thomannkaan ei myy. Onpas harvinaista herkkua, mutta ehkä voisi joskus kokeilla kun jaksaa taas hinkata satulaa jne.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
J.Nikkanen
22.02.2014 16:40:47 (muokattu 22.02.2014 16:41:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Edit eikä löydy valmistajankaan sivuilta. Onkohan uusikin tuote.
 
Eijole uusi tuote! ;-P Tuommosella setillä mennyt jo hetkenkin aikaa, tosiaan, irtokielistä kasattu.
 
edit: Ja idea juuri se että olis soitettavissa oleva 5-kielinen 34" skaalalla oleva basso. Sopii mun kouraan ihan kivasti.
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
Zerstorer
08.03.2014 11:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia asiantuntemuksestanne, vastaus löytyi. Eli unohdetaan tuon kaulan pidentäminen ja suunnataan katseet käytettyjen markkinoille, ainakin aluksi.
 
Hakusessa AEADG Vire jossa vielä A:kin soisi muutenkin kuin sen "plöm". =)
 
hollstro
08.03.2014 12:10:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee vähän myöhää kysyjän kannalta, mutta en usko että 35" kaula menee 34sen paikalle heittämällä ilman että talla pitää asemoida uudelleen.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Ultrabass
08.03.2014 14:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No oisit nyt edes lukenut vähän mistä täällä on jo puhuttu,,,
 
hollstro
08.03.2014 14:53:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrabass: No oisit nyt edes lukenut vähän mistä täällä on jo puhuttu,,,
 
No missä tuo mun kommentti on jo sanottu?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Ultrabass
09.03.2014 12:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei missään, mutta tässä keskustelussa tultiin jo siihen tulokseen, että kaulan vaihto ei ole kannattavaa kyseisessä tapauksessa, koska projekti maksaisi luultavasti enemmän kuin itse basson hankintahinta.
 
hollstro
09.03.2014 13:35:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrabass: No ei missään, mutta tässä keskustelussa tultiin jo siihen tulokseen, että kaulan vaihto ei ole kannattavaa kyseisessä tapauksessa, koska projekti maksaisi luultavasti enemmän kuin itse basson hankintahinta.
 
Niin, ja mitä tekemistä sillä on sen kanssa että todennäköisesti kaulan vaihto ei onnistu muutenkaan kun talla ei satu oikeaan paikkaan?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «