Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5166 167 168 169 170399 400 401 402 403
hollmi-5
17.02.2014 21:09:36
Tama-x-: Juu. Pystyn soittamaan skank beatin yhdellä pedaalilla. Mutta oli tällä kertaa Iron cobrat käytössä joihin en ole oikein tottunut niin päätin soittaa kahdella. :) Voin vaikka ottaa eri pedaalit johonkin coveriin johon tulee lisää skank beattia nii soitan yhdellä :)

Tässä kiteytyy olennaisin. Musiikki ei ole urheilua. Skank-beatti ja spedujen lukumäärä ovat erittäin ulkomusiikillisia asioita.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tama-x-
17.02.2014 21:20:41

hollmi-5: Musiikki ei ole urheilua. Skank-beatti ja spedujen lukumäärä ovat erittäin ulkomusiikillisia asioita.

Niinkö meinaat? Mitä tämä sitten on? http://www.youtube.com/watch?v=vsTsLW28d8A
Sanoisinko että riippuen MUSIIKISTA voisin käyttää termiä urheilu. Stam1nan kake polttaa 2000 kaloria per keikka ja se on mitattu.
HUOM. tämä oli esimerkki musiikista jota minä kuuntelen ja tiedän että kaikki musiikki ei ole urheilua :-D
Danko
17.02.2014 21:54:12

jos toi edellinen oli etukäteen sovitettu ja klikkiin träkätty kappale, niin täs nyt sit vastapainoksi puolisen tuntia improvisoitua studiolivee: http://maihinnousu.net/a/album.php?album_id=1194

myös eka kerta kun tällä kokoonpanolla yleensäkään soitettiin mitään.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
ferodoz
17.02.2014 22:01:05

Tama-x-: Niinkö meinaat? Mitä tämä sitten on? http://www.youtube.com/watch?v=vsTsLW28d8A
Sanoisinko että riippuen MUSIIKISTA voisin käyttää termiä urheilu. Stam1nan kake polttaa 2000 kaloria per keikka ja se on mitattu.
HUOM. tämä oli esimerkki musiikista jota minä kuuntelen ja tiedän että kaikki musiikki ei ole urheilua :-D

Musiikin ei ole tarkoitus olla urheilua. Se tuntuu unohtuvan monelta hevimiehen alulta. Muista että nopeus tulee hitaasta ja sinnikkäästä tekniikan treenauksesta, ei väkisin blastbeatia repimällä kädet maitohapoilla.
Tama-x-
17.02.2014 22:07:45

ferodoz: Musiikin ei ole tarkoitus olla urheilua. Se tuntuu unohtuvan monelta hevimiehen alulta. Muista että nopeus tulee hitaasta ja sinnikkäästä tekniikan treenauksesta, ei väkisin blastbeatia repimällä kädet maitohapoilla.

Kyllä minä sen tierän hyvä mies.. Mutta kun kerran sanotaan että musiikki ei ole urheilua niin kyllä se edelleen on OSITTAIN jos minulta kysytään. Se riippuu mistä genrestä on kyse, keneltä kysytään ja näkökulmaa asioihin. Soitan metronomin kanssa Double stroke rollia päivittäin noin. 15min. Ja miulle on kyllä opetettu että ''hitaasta harmoniaan'' eli tääläpäin tarkoittaa hitaasta nopeaan ketteryyteen. Ja toisekseen tiedän että olette saaneet käsityksen että en kuuntele kuin metallia mutta tosiasiahan on se että kuuntelen metallia laidasta laitaan, popista menee michael jackson ja abba, tanssimusiikkia ja soitan myös puhallinorkesterissa eli tulee kuuneltua klassista myöskin. Ps. Jos viitsitte niin älkää sanoko hevi, se on rasittava nimitys :D
tomboarmageddon
17.02.2014 22:24:06
Tosta toisen ketjun Kai Hahto keskustelusta tuli tänne mieleen se, kun joskus kävin huvikseen, vaikken niin fani ookkaan kattomassa provinssissa Rottensoundia.
Niin kova tekniikka tyypillä, ette näytti vähän samalta kuin kassalla ois duunissa , vaikka kauhee rähinä ja blastitempo päällä. En usko, että mitenkään ihmeellisen paljon kaloreita tuossa palaa, kun nuin kevyesti ja vaivattomasti vetää.
Mulla on jotenkin vaikee arvostaa semmosia soittajia, jotka soittaa semmosta musaa mistei itse pidä, vaikka olisivat kuinka kovia tai kuuluisia. Kuuntelen aina musaa, enkä rumpaleita pelkältään. Ehkä missaan jotain tärkeää infoo...
Tama-x-
17.02.2014 22:46:52

tomboarmageddon: Tosta toisen ketjun Kai Hahto keskustelusta tuli tänne mieleen se, kun joskus kävin huvikseen, vaikken niin fani ookkaan kattomassa provinssissa Rottensoundia.
Niin kova tekniikka tyypillä, ette näytti vähän samalta kuin kassalla ois duunissa , vaikka kauhee rähinä ja blastitempo päällä. En usko, että mitenkään ihmeellisen paljon kaloreita tuossa palaa, kun nuin kevyesti ja vaivattomasti vetää.
Mulla on jotenkin vaikee arvostaa semmosia soittajia, jotka soittaa semmosta musaa mistei itse pidä, vaikka olisivat kuinka kovia tai kuuluisia. Kuuntelen aina musaa, enkä rumpaleita pelkältään. Ehkä missaan jotain tärkeää infoo...

Sehän riippuu soittajasta, osa blastaa naama peruslukemissa ja jotkut taas soittaa vain naama irvessä 110% tunteella. Kaksi kertaa Stam1nan keikalla olen ollut ja sen huomaa että 2000 kaloria palaa.
Hammarberg
17.02.2014 22:54:46 (muokattu 17.02.2014 22:57:49)

Pakko tähän musa=urheilua juttuun on jotain sanoa. Sen verran tossa on ehkä jujua, että kun oikein energisesti vihtoo menemään, kyllä siinä hien saa pintaan kun tarpeeksi jauhaa. Kyllä soiton saa liikunnasta käymään jos tahtoo tai tekniikka ei riitä rennompaan hieromiseen.

Mutta siinä kohtaa loppuu musiikin urheilullisuus, että tässä ei vissiin olla kenenkään kanssa kilpasilla? Eikös urheilu ole just sitä että porukka pannaan toistensa kanssa skabaamaan? Ite en ainakaan musahommissa kilpaile kuin omaa harjoituksen ja taidon puutetta vastaan, ja siinä sitä riittää vastusta ilman urheiluakin.

Miksi se ei saa olla heviä? Vai pitäskö nykyään olla, että 'metal'? Vai mitä helkettiä... Tosin näistä über hyper super giga blast bändeistä on HEAVY kaukana. ;) Vai onko miljoonaa kulkevat 32-osat kovinkaan raskaita?
Tama-x-
17.02.2014 23:13:45

Hammarberg:
Miksi se ei saa olla heviä? Vai pitäskö nykyään olla, että 'metal'? Vai mitä helkettiä... Tosin näistä über hyper super giga blast bändeistä on HEAVY kaukana. ;) Vai onko miljoonaa kulkevat 32-osat kovinkaan raskaita?

Sitä sanaa on hoettu iät ja ajat ja se on juurikin niin että jos puhutaan termistä hevi niin sillä pitäisi tarkoittaa DIO:a yms. sen ajan ''hevi'' bändejä. Mutta esim. Thrash metal, nii sana rässi on hyvä :D .
Ja onkait ne 32-osat raskaita mutta se taas riippu soittajasta että pyörittääkö hän lettiä samalla vai on kuin kirkonpenkillä.
Hammarberg
17.02.2014 23:25:26

Tama-x-: Sitä sanaa on hoettu iät ja ajat ja se on juurikin niin että jos puhutaan termistä hevi niin sillä pitäisi tarkoittaa DIO:a yms. sen ajan ''hevi'' bändejä. Mutta esim. Thrash metal, nii sana rässi on hyvä :D .
Ja onkait ne 32-osat raskaita mutta se taas riippu soittajasta että pyörittääkö hän lettiä samalla vai on kuin kirkonpenkillä.

Hehe, siusta huomaa kyllä että sie oot tosi nuori. Oikeesti, letin pyörittäminen soittaessa on ihan yhdentekevä juttu, sillä ei ole sen musan 'raskauden' kanssa mitään tekemistä. :)

Mie oon ehkä siun mielestä vanhan aikainen, mutta miun kuvitelmissa 'heavy metal' tai jopa 'heavy rock' sulkee allensa niin Black Sabbathin kuin Behemothinkin. Se on semmonen kiva yleisnimitys, varmasti kaikki tietää mistä puhutaan. Nää nykyiset hyper trigger extreme iivil metal genremääreet on ihan typerää puppua. Miun mielestä. :D

Ei kai täällä nyt muiden tartte siun mieliksi käyttää samoja nimityksiä noista genreistä? Vaikka en itekkään mikään kauheen vanha dinosaurus vielä ole, niin kyllä miulle hevi on heviä.

Okei, se siitä, takaisin aiheeseen...
Speedy
17.02.2014 23:35:17

Tama-x-: Sitä sanaa on hoettu iät ja ajat ja se on juurikin niin että jos puhutaan termistä hevi niin sillä pitäisi tarkoittaa DIO:a yms. sen ajan ''hevi'' bändejä.

Erikoista ajattelua.. Jos nyt et lippistä otakkaan ikinä pois, niin laita nyt hyvä mies edes huosut jalkaan.. (tai black horset pois)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Tama-x-
17.02.2014 23:37:49

Hammarberg:

Ei kai täällä nyt muiden tartte siun mieliksi käyttää samoja nimityksiä noista genreistä? Vaikka en itekkään mikään kauheen vanha dinosaurus vielä ole, niin kyllä miulle hevi on heviä.

Okei, se siitä, takaisin aiheeseen...

Joo tosiaan oot kyllä mun mielikuvisa vähän vanhanaikasen olonen :D mutta se on vain PYYNTÖ ei käsky, enhän minä voi ketään pakottaa :DD. Mutta kuten sanottua, se alkuperäinen ''hevi'' led zeppelin, dio, van halen yms. niin eihän sielä paljon lettiä pyöritelty. Mutta myöhemmin siitä on tullut sellanen tunnuspiire TIETYISSÄ genreissä.
Tama-x-
17.02.2014 23:39:38

Speedy: Erikoista ajattelua.. Jos nyt et lippistä otakkaan ikinä pois, niin laita nyt hyvä mies edes huosut jalkaan.. (tai black horset pois)

Eikö se vain kuvaa hyvästä itsetunnosta että soitan kalsarit jalassa? :D Mulle on aivan sama soitanko kalsarit vai ihan farkut jalassa :D ps. Kyseessä ei ole black horset :D
markkuliini
17.02.2014 23:52:07

Tama-x-: Eikö se vain kuvaa hyvästä itsetunnosta että soitan kalsarit jalassa? :D Mulle on aivan sama soitanko kalsarit vai ihan farkut jalassa :D ps. Kyseessä ei ole black horset :D

Onhan nykyään monilla teinitytöilläkin alusvaatekuvia pitkin nettiä koko maailman katseltavana. Miksei sitten pojillakin. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Tama-x-
17.02.2014 23:58:02

markkuliini: Onhan nykyään monilla teinitytöilläkin alusvaatekuvia pitkin nettiä koko maailman katseltavana. Miksei sitten pojillakin. :)

Jos taas otan esiin tämän glam metallin esille niin en kyllä pidä kauhean pahana soittaa poikien kalsarit päällä toisin kuin tyttöjen leggingsit päällä ja kaiken lisäksi kävellä ne päällä vielä kylilläkin. Ja ainahan niitä videoita tulee esiin jossa joku soittaa kalsarit jalassa, niin sillä ei ole niin väliä että se haittaisi minua. :D
Hammarberg
17.02.2014 23:59:54

Mut hei, kalsarit jalassa soittaminen voi tosiaan kertoa kans heikosta itsetunnosta ja pätemisen tarpeesta. "Kattokaa, oon kova jätkä, uskallan soittaa julkisesti kalsareissa." :D

Joo, näin on näreet. Kaksteränen miekka soittaa kalsareissa. Ja lippis + aurinkolasithan on ihan silkkaa lesoilua. Niinhän ne Eputkin laulo, ettei rokkitähteä edes tunne ilman laseja. Onhan ne oltava.
Hammarberg
18.02.2014 00:02:40

Tama-x-: Jos taas otan esiin tämän glam metallin esille niin en kyllä pidä kauhean pahana soittaa poikien kalsarit päällä toisin kuin tyttöjen leggingsit päällä ja kaiken lisäksi kävellä ne päällä vielä kylilläkin. Ja ainahan niitä videoita tulee esiin jossa joku soittaa kalsarit jalassa, niin sillä ei ole niin väliä että se haittaisi minua. :D

Glämmäreillä sitä vasta 'itsetuntoa' piisaakin.
Tama-x-
18.02.2014 00:19:53

Hammarberg: Mut hei, kalsarit jalassa soittaminen voi tosiaan kertoa kans heikosta itsetunnosta ja pätemisen tarpeesta. "Kattokaa, oon kova jätkä, uskallan soittaa julkisesti kalsareissa." :D

Joo, näin on näreet. Kaksteränen miekka soittaa kalsareissa. Ja lippis + aurinkolasithan on ihan silkkaa lesoilua. Niinhän ne Eputkin laulo, ettei rokkitähteä edes tunne ilman laseja. Onhan ne oltava.

Ensinnäkään en ymmärrä miten se kuvaa heikkoa itsetuntoa ja pätemistä? :DD Selventäisitkö kiitos? Ja mitä lesottamista siinä on, jos soittaa niinkuin kotonaan kalsarit jalassa? Pitäskö sitä vedellä puku päällä vai turkishaalari niskassa? :D
No päätä itse mitä pidät lesottamisena mutta ei kyllä heti tuu mulla mieleen lesotukseksi kalsarit :D
Hammarberg
18.02.2014 00:23:51 (muokattu 18.02.2014 00:32:14)

Tama-x-: Ensinnäkään en ymmärrä miten se kuvaa heikkoa itsetuntoa ja pätemistä? :DD Selventäisitkö kiitos? Ja mitä lesottamista siinä on, jos soittaa niinkuin kotonaan kalsarit jalassa? Pitäskö sitä vedellä puku päällä vai turkishaalari niskassa? :D
No päätä itse mitä pidät lesottamisena mutta ei kyllä heti tuu mulla mieleen lesotukseksi kalsarit :D

Hymiöiden määrästä voit päätellä, sisältääkö kirjoitus sarkasmia vaiko ei. ;)

Eli siis ei tartte ottaa kaikkea ihan kirjaimellisesti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)