Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 2000 DSL401
1
tukse
16.12.2013 20:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla tullu mun vahvarin putket tiensä päähän.
 
Vähän aikaan kun soittelee, niin säröt lähtee melkein kokonaan, ja tulee takaisin kun vähän aikaa pitää pois päältä. Kyseiseen vahvariin ainaki vanhan omistajan mukaan ois korjattu tämä lämpeämisongelma jotain piirilevyä nostamalla tai laskemalla.. Mutta eikö tuo sit kerro jostaki lämpöongelmasta? Vai reagoiko putket tuollain kun ne ovat lopussa?
 
Vuoden päivät tuo toimi ihan ilman mitään ongelmia, mutta nyt vähän aikaa sitten alkoi temppuilemaan. (putket ovat vuoden vanhat). Myös pari kertaa on tehnyt sillain että yksi putkista on alkanut hehkumaan tosi kirkkaana. Tähänkin ongelmaan on auttanu ku on pitänyt jonkin aikaa pois päältä.
 
Minkälaisia putkia suosittelisitte? Tällähetkellä laitteessa on EL84 JJ ja 12AX7 JJ. Olen muuten tyytyväinen soundiin, mutta haluaisin vähän kirkkaamman särön. En tiedä sit vaikuttaisko kirkkauteen sit enemmän, jos hommais erilaisen kaiuttimen, ja laittais samat putket ku tällähetkellä.
 
hallu
16.12.2013 21:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tukse: Taitaa olla tullu mun vahvarin putket tiensä päähän.
 
Vähän aikaan kun soittelee, niin säröt lähtee melkein kokonaan, ja tulee takaisin kun vähän aikaa pitää pois päältä. Kyseiseen vahvariin ainaki vanhan omistajan mukaan ois korjattu tämä lämpeämisongelma jotain piirilevyä nostamalla tai laskemalla.. Mutta eikö tuo sit kerro jostaki lämpöongelmasta? Vai reagoiko putket tuollain kun ne ovat lopussa?
 
Vuoden päivät tuo toimi ihan ilman mitään ongelmia, mutta nyt vähän aikaa sitten alkoi temppuilemaan. (putket ovat vuoden vanhat). Myös pari kertaa on tehnyt sillain että yksi putkista on alkanut hehkumaan tosi kirkkaana. Tähänkin ongelmaan on auttanu ku on pitänyt jonkin aikaa pois päältä.
 
Minkälaisia putkia suosittelisitte? Tällähetkellä laitteessa on EL84 JJ ja 12AX7 JJ. Olen muuten tyytyväinen soundiin, mutta haluaisin vähän kirkkaamman särön. En tiedä sit vaikuttaisko kirkkauteen sit enemmän, jos hommais erilaisen kaiuttimen, ja laittais samat putket ku tällähetkellä.

 
Kirkkauteen vaikuttaa ainakin se kun nostat sen kaapin vaikka tuolille tai ihan oikeaan kaappitelineeseen, jossa sitä voi kallistaa pikkuisen ylöspäin osoittamaan. Mitä tuohon muuhun oireiluun tulee, niin kiikuta vahvistimesi hultoon. Voi olla putketkin kyseessä, ne voivat kulua loppuun tosi nopeastikin jos ovat biasoitu väärin tai on muuten vain soitettu runsaasti ja kovaa tai sitten ovat vaan huonoja yksilöitä. Voi siellä olla muutakin, mutta vahvistinhuollossa se selviää. Ongelma on vaan siinä, että jos soittelet viallisella vahvistimella tietämättä mikä siinä on, niin se saattaa pahimmassa tapauksessa rikkoutua lisää joten pistä styrkkari kuntoon ja rockon. Esim uraltonella alkaa vahvari huollot jostan pikkuisen alta satasesta ja sisältävät putkien vaihdon joskin neljän pääteputken setti maksaapi vähän enemmän luonnollisestikin. Ei kuitenkaan mikän mahdoton kustannus ja kyllä kamppeista kannattaa huoli pitää, niin niillä on mukava soittaa ja niiden jälleenmyyntiarvo paranee.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Rg505bk
17.12.2013 15:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoltoohan tuo kannattaa viedä.
 
Voisi olla kylmä juotos, omassa DSL201 niitä oli useampikin. Myös efektiluupin jakit voivat olla hapettuneet. Mutta ei muuta kun huoltoon vaan. Ihan vaan mielenkiinnosta, ilmoittele kun vika löytyy...
 
Myrkky Nuoli
21.12.2013 11:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JJ:n etuasteputket on todella tummia. Kaikista mun vahvistimista on hävinnyt potku ja yläpään läpitunkevuus lähes kokonaan kun oon koittanu niitä tunkea sisään. Ne ECC803S:t on mun korvaan parempi, suht vintagehenkisiä. Ne ECC83S:t taas ihan hyödyttömiä. Venäläisillä putkilla saat kirkkautta yllin kyllin. Electro-Harmonixit toimii hyvin high gain -vehkeissä, eivätkä oo ihan yhtä riipiviä ja aggressiivisia kuin Tung-Solit, mutta silti erittäin saman henkisiä. Tung-Solit teki ainakin mun JCM800:sta ihan liian ärjyn ja riipivän, en tykkää niistä marshalleissa. Moni muu tykkää varmasti. Lähtisin liikenteeseen putkien vaihdosta, se on niin pieni panostus. Pelkästään V1 putken vaihtaminen saattaa riittää. Noissa taitaa olla 4x 12AX7, joten kolme ensimmäistä vaikuttaa saundiin, ensimmäinen ylivoimaisesti eniten, 2-3. sitten vähemmän ja neljäs on vaiheenkääntäjä, jonka kannattaa vaan antaa olla jos ei oo ongelmia sen kanssa.
 
Kahden gainiputken koneissa tuo kakkosslotti vaikuttaa ihan jonkun verran, en sit tiedä miten tuossa kun on kolme gain stagea, vaikuttaako se kolmonen vähemmän kun kakkonen? Mene ja tiedä. Lähtisin kokeilemaan kahella putkella kahteen ekaan slottiin esimerkiksi. Kantsii kärkkyä torin vahvistimet-osastolla, siellä aina tasasin väliajoin tulee pieniä nippuja varsinkin EHX/Tung-Sol -putkia pilkkahintoihin.
 
tukse
10.02.2014 18:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmaan auttoi se että paineli putkia syvemmälle. Nyt tilanne on vain se että yksikään putkista ei enää hehku ku kytkee virran päälle. Ei varmaan muu auta ku kiikutta tuo sinne huoltoon.
 
put up or shut up
yanera
11.02.2014 00:09:21 (muokattu 11.02.2014 00:10:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Marshall DSl 100.
 
Se on alkanut pitää merkillistä pörinää. Tänään selvisi, että vika on clean kanavassa. Siitä lähtee hirveä surina, ilman että siinä olisi edes kitarapihaa kiinni.
 
Pitää ilmeisesti viedä huoltoon??
 
Onneksi mulla on MG varanuppina.
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
tukse
17.02.2014 21:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimen sisältä oli menny sulake jonka rikkoutumisen oli ilmeisesti aiheuttanut oikoseen mennyt putki.
 
Nyt o kaikki putket vaihdettu, ja rockki soi taas :)
 
put up or shut up
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «