Aihe: Behringerin kaapit
1
Juibbi
18.11.2002 14:32:32
Onko kenelläkään kokemusta noista Behringerin kaapeista? Mallit BG412S ja BG412H. Edullisia ovat, vaan tekeekö niillä mitään?
vjvesa
19.11.2002 12:56:08
ei ole vielä kokemusta, mutta tilaus thomannille lähti. 249e 4x12 kaapista. en jääny enempää kelailemaan.
vjvesa
19.11.2002 18:54:20
nii. pääasia että on 4x12". muulla mitään väliä

Vittuile vaan, mutta kun täytyy nupille joku kaappi jumalauta saada, niin ostan sen mihin on varaa. Ei tosta kaapista oli arvosteluja oikeen missään. H-C:ssa oli yksi ja sekin hyvin positiivinen. Jensenin elementit kuitenkin löytyy, eikös niitä kuitenkin käytetä jossain fendereissäkin, ei tietysti samoja, mutta kuitenkin saada.
En jaksa odottaa puolta vuotta, että saan jotain ääntä ilmoille.
ilmari
20.11.2002 10:06:32

Ostin tuossa taannoin behringer kaapin 4x12H. Olen ollu ihan tyytyväinen kyllä se vastaa aika kohtuullisesti ainakin jotain 4x10 Marsua. Halpojahan ne on mutta en tiedä sittenhän sen huomaa kun on aikansa käyttäny. Minkälaista nuppia sulla on käytössä
papu
20.11.2002 10:13:42
ei ole vielä kokemusta, mutta tilaus thomannille lähti. 249e 4x12 kaapista. en jääny enempää kelailemaan.

niin, tuolla rahalla vois jo saada käytetyn Marsun.. jos sitä haluaa (minä halusin).
Fortune
20.11.2002 11:28:57

niin, tuolla rahalla vois jo saada käytetyn Marsun.. jos sitä haluaa (minä halusin).

Niin, jos jaksaa etsiä. Mutta 250e uudesta 4x12" -kaapista on vähän. Elementitkin maksavat jo sen verran, että itse ei tuohon hintaan meinaa saada tehtyä.
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Juibbi
20.11.2002 12:14:24
Entäpä tuo 412S, siinä ylempi pari "mököttää" toisilleen...Kuka muu tekee samanlaisia, ja onko siitä merkittävää etua?
Fortune
20.11.2002 12:25:47
Entäpä tuo 412S, siinä ylempi pari "mököttää" toisilleen...Kuka muu tekee samanlaisia, ja onko siitä merkittävää etua?

Hyvä ilmaus :)

En tiedä muista, mutta periaatteessahan lattialle sijoitettuna moinen tuuttaisi ääntä myöskin soittajan korviin päin, elikä teoriassa ihan toimiva systeemi.

Haluttaisi päästä testaamaan, Soundatallahan on vissiin ainakin Behringeriä valikoimissa.
Dam-di-dam-di-dam.
Juibbi
20.11.2002 12:32:26
En tiedä muista, mutta periaatteessahan lattialle sijoitettuna moinen tuuttaisi ääntä myöskin soittajan korviin päin, elikä teoriassa ihan toimiva systeemi.

jep...mulla oli yhen täysin suoran 4X12 vermeen kanssa ongelmia täyskaasulla mentäessä, kun ääni tuli ns.putkena,levitys oli kyllä melko nolla! kyllä vitutti...

Silläpä juuri tuossa voisi olla ideaa...
Tomppa
21.11.2002 19:35:49
Itte olen kans ajatellut hommata uudet kaapit 2x4x12. Olen vain pohtinut että minkämoiset merkiltään. Onkohan kellään kokemusta näistä versus Marshall tai Peavey? Mulla on nykyisin Marsun 2x12 ja ongelma on etten kuule itteeni. Oli tarkoitus hommata noita yläkaappeja siis kaks. Toinen mono kaappi ja toinen stereo, et vois pienemmällä keikalla käyttää vain yhtä kaappia (stereo) ja suuremmilla tuuppais kumpaakin. Olen lähettänyt Thomannille sähköpostia et voisivat selittää mikä on mono ja stereo kaapin ero (onko samat elementit, onko elementtien asennuskulmat samat jne.) Vastausta en ole vielä saanu. Yhdessä musaliikkeessä kyllä näin tommosen Behringerin kaapin. Siinä näytti olevan ongelmaa pintamateriaalin kiinnipysymisessä takalevyssä mut mulle ei ole ulkonäkö pääasia vaan sointi/hinta suhde.
Fortune
21.11.2002 19:49:18
Itte olen kans ajatellut hommata uudet kaapit 2x4x12. Olen vain pohtinut että minkämoiset merkiltään. Onkohan kellään kokemusta näistä versus Marshall tai Peavey? Mulla on nykyisin Marsun 2x12 ja ongelma on etten kuule itteeni. Oli tarkoitus hommata noita yläkaappeja siis kaks. Toinen mono kaappi ja toinen stereo, et vois pienemmällä keikalla käyttää vain yhtä kaappia (stereo) ja suuremmilla tuuppais kumpaakin. Olen lähettänyt Thomannille sähköpostia et voisivat selittää mikä on mono ja stereo kaapin ero (onko samat elementit, onko elementtien asennuskulmat samat jne.) Vastausta en ole vielä saanu. Yhdessä musaliikkeessä kyllä näin tommosen Behringerin kaapin. Siinä näytti olevan ongelmaa pintamateriaalin kiinnipysymisessä takalevyssä mut mulle ei ole ulkonäkö pääasia vaan sointi/hinta suhde.

Et sinä kyllä kahta 4x12" kaappia tarvitse kuin stadionkeikalla ja sielläkin lähinnä ulkonäkösyistä :)

Itsesi kuulemiseen ratkaisu keikoilla on monitorointi.

Elikä yksi stereokaappi on suositukseni, jos ajat räkkisysteemiä, josta signaalikin tulee stereona.

Tosin kyllä tuosta 2x12" kaapistakin mölyä lähtee ihan tarpeeksi, mutta tottakai 4x12" kaapin soundi on erilainen.

Monokaapin ja stereokaapin ero yksinkertaistettuna on se, että monokaapin takana on yksi pluginreikä, johon tavallisesta kitaravahvistimesta tuleva monosignaali tuikataan ja kaikki 4 elementtiä toistavat sitten sitä signaalia. Stereokaapissa on 2 pluginreikää, joihin molempiin viedään oma signaali (left ja right) stereopäätteestä ja 2 kaiutinta toistaa vasenta kanavaa ja 2 oikeaa. Stereokaapin takana on useimmiten kytkin, josta kaiuttimet saa kytkettyä mono-tilaan, jolloin kaapin kaikkia neljää elementtiä voi huudattaa yhdellä monosignaalilla.

Kytkennät voivat toki poiketa, mutta kyllä tuosta nyt jonkinmoisen käsityksen saa.
Dam-di-dam-di-dam.
orfus
22.11.2002 08:39:57
`Mitä yleensäkään tekee 4x12-kaapilla? Isoilla keikoilla on se SM-57 siinä elementin edessä ja miksaaja antaa runtua jos tulee liian kovaa se kitara lavalta. Joku 2x12-kaappi ajanee ihan saman asian, ja sitä voi vielä luukuttaa isommilla tehoilla ilman että lyö yli. Vai ajaako?

Mihinköhän hintaan saisin ostettua tyhjiä Marsun 4x12-kuoria, ilman elementtejä? Semmosia vois laittaa jokusen kymmenen kappaletta lavalle ihan vaan uskottavuutta tuomaan.
JuSu
22.11.2002 11:00:35
Elikä yksi stereokaappi on suositukseni, jos ajat räkkisysteemiä, josta signaalikin tulee stereona.

Vaikka noin. Mutta jos ajaa stereoräkkisysteemiä, niin olen hyväksi havainnut seuraavan: Toisessa kanavassa pääkaiutin, oli se sitten 2x12" tai 4x12" tai mikä tahansa. Tämä tarvittaessa mikitetään ja ajetaan PA:n kautta ulos. Toisessa kanavassa pieni kaiutin (itsellä on 1x12"), jonka voi asetella itselle monitoriksi. Näin kuulee itsensä hyvin, lavasoundi säilyy hyvänä ja miksaaja on tyytyväinen, kun kitaristi ei kokoajan kilju lisää kitaraa monitoriin...

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Fortune
22.11.2002 12:53:11
`Mitä yleensäkään tekee 4x12-kaapilla? Isoilla keikoilla on se SM-57 siinä elementin edessä ja miksaaja antaa runtua jos tulee liian kovaa se kitara lavalta. Joku 2x12-kaappi ajanee ihan saman asian, ja sitä voi vielä luukuttaa isommilla tehoilla ilman että lyö yli. Vai ajaako?

Kyllä 2x12":sta voi luukuttaa, mutta 4x12":sen äänenväri on erilainen, botnea on erilailla. Jos soittaisin heviä, niin semmoinen pitäisi olla. Meidän teinipunkkiin tuo 2x12" saa riittää.

Mihinköhän hintaan saisin ostettua tyhjiä Marsun 4x12-kuoria, ilman elementtejä? Semmosia vois laittaa jokusen kymmenen kappaletta lavalle ihan vaan uskottavuutta tuomaan.

Eiköhän ruveta askartelemaan tänä iltana semmoisia. Tärkeämpäähän se nyt on kuin biisinteko :)

Mulle pitää sitten olla 2 mikrofonia, että saan pingpong-delayn käyttöön ;)
Dam-di-dam-di-dam.
Fortune
22.11.2002 12:54:06

Vaikka noin. Mutta jos ajaa stereoräkkisysteemiä, niin olen hyväksi havainnut seuraavan: Toisessa kanavassa pääkaiutin, oli se sitten 2x12" tai 4x12" tai mikä tahansa. Tämä tarvittaessa mikitetään ja ajetaan PA:n kautta ulos. Toisessa kanavassa pieni kaiutin (itsellä on 1x12"), jonka voi asetella itselle monitoriksi. Näin kuulee itsensä hyvin, lavasoundi säilyy hyvänä ja miksaaja on tyytyväinen, kun kitaristi ei kokoajan kilju lisää kitaraa monitoriin...

JuSu

No niin, mutta stereoefekteille saa sanoa hyvästit ;)

Nimim. Minähän en monona soita ;P
Dam-di-dam-di-dam.
Kore
22.11.2002 13:17:16 (muokattu 22.11.2002 13:19:29)
Kyllä 2x12":sta voi luukuttaa, mutta 4x12":sen äänenväri on erilainen, botnea on erilailla. Jos soittaisin heviä, niin semmoinen pitäisi olla. Meidän teinipunkkiin tuo 2x12" saa riittää.

Kyllä meikäläinen melkein sanoisi, että 2x12":ssa on jopa parempi hevisoundi. Tietyllä tavalla. Ja tietynlaisissa olosuhteissa. Mutta kuitenkin. Autotallissa (tai ehkä pienellä/keskikokoisella) lavalla ainakin tuollainen 2-elementtinen jytää paremmin esimerkiksi juuri tälläisissa palm-mute-meiningeissä. Ja muutenkin väittäisin, että sellaisessa on selkeämpi ja erottelevampi ääni. Ei niin nuhainen :)

Tietenkin jossain stadionin kokoisella areenalla (jollaiselle kumma kyllä moni kamansa mitoittaa) voi 4x12" tuottaa jykevämmän soundin. Toisaalta kun sitten kumminkin laitetaan pa:n kautta, niin tilanne on jälleen erilainen.

PS. Ja eikös olisi tarkoitus antaa sen bassonpomputtelijan huolehtia siitä alimmasta botnesta?
Follow your instinct - it usually takes you home...
Fortune
22.11.2002 13:52:19

PS. Ja eikös olisi tarkoitus antaa sen bassonpomputtelijan huolehtia siitä alimmasta botnesta?

No prkl, jos voisin, niin soittaisin itse kaikki instrumentit, olenhan kaikkivoipa kitaristi ;P
Dam-di-dam-di-dam.
eskelto1
22.11.2002 17:01:26

Ei näytä hirveen kauheesti porukalla olla kokemuksia noista Behringereistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)