Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MacBook Pro + Pro Tools11 + äänikortit + Serato
1
nakemysero
16.02.2014 13:00:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei mäkki ihmiset, osaattekohan auttaa:
 
Olen vasta siirtynyt PC:stä Macciin ja tuntuu toistaiseksi hyvinkin ongelmalliselta:
 
Ostin kaksi viikkoa sitten uuden MacBook Pro:n, Pro Tools 11 -ohjelman, sekä Mbox 3G:n. Halusin koneen jota voin käyttää studiokoneena ja keikoilla dj koneena. DJ laitteistona Serato intro -ohjelma + Numark Mixtrac Pro 2 kontrolleri( =ulkonen äänikortti).
 
Asensin ensin koneelle Seraton ja kone toimi vallan mainiosti parilla keikalla. Keikkojen jälkeen asensin koneelle Pro Toolsin + Mboxin ajurit. Tässä vaiheessa huomasin, että Pro Toolsin käynnistys kestää aika tasan 10minuuttia! Jumitus tulee kohdassa "Installing midi settings", tai jtn vastaavaa.. Kun kuitenkin odotan kärsivällisesti, niin toolssi aukeaa ja toimii tämän jälkeen moitteettomasti.
 
Nyt olin eilen keikalla ja rupesin käynnistelemään Seratoa. Näyttö vain jumiutui mustaksi ja latauspallo pyöri hiiren kohdalla. Pakkokäynnistin koneen useasti uudelleen, mutta sama ongelma toistui. Jätin Seraton siihen sitten latailemaan, niin jälleen 10minuutin kuluttua ohjelma käynnistyikin! Kaikki näytti periaatteessa toimivan, mutta Serato ei havainnut Numarkin kontrolleria, vaikka se oli koneessa kiinni.
 
Vaikuttaisi mielestäni siltä, että mäcci ei nyt tajua, että käytän samassa koneessa kahta eri äänikorttia, mutta eri aikaan. Löysin kyllä ääni & midi asetukset ja siellä näkyi tuo kontrolleri normaalisti. En silti saanut sitä pelaamaan koneen kanssa enää yhteen. Onneksi oli vanha pc lähettyvillä ja saatiin keikka hoidettua kunnialla anyway.
 
Osaisiko joku antaa vinkkejä, että mitä pitäisi tälläisessä tilanteessa tehdä? Olen toistaiseksi hyvinkin kädetön tän mäcin kanssa..
 
ganesha
16.02.2014 13:09:42 (muokattu 16.02.2014 13:13:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli kans joskus probiksia kun yritin käyttää Macilla sekä Logicia että Pro Toolsia rinnan. Ongelma ratkesi sillä, että heivasin PT:n helvettiin ja aloin käyttää ekslusiivisesti Logicia. Ongelma oli siinä, ett yritin käyttää Digi003 ja Motu8Pre korttia vuorotellen; Logic ei digannut tuosta Digi003:sta ja PT taas ilmoitteli kans jotain ajurijuttuja, en muista enää tarkalleen mitä, koska tuosta on jo 4-5 vuotta aikaa. Luulis, että uudemmat Pro Toolsit eivät olis noin ronkeleita. Mut luulen, että probis on Pro Toolsissa. Se oli ainakin back in the day varsinainen pain in the ass noiden 3rd party hommeleiden kanssa.
 
anapena
16.02.2014 23:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko Macissa liian uusi käyttis näille muille ohjelmille?
 
Istu ja pala!
nakemysero
17.02.2014 17:28:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä, mutta sainkin jo ongelman ratkottua, kun pengoin tarpeeksi kauan googlea... Ongelma oli ajureissa, tai siis koneella oli ylimääräisiä ajureita. Nyt poistin ajurit ja asensin tarvittavat, niin johan rupes pelaan!
 
Pro Tools & Serato toimii kumpikin moitteettomasti, samoin kuin äänikortit niiden kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «