Myrkky Nuoli 11.02.2014 13:53:08 | |
---|
Aika erikoista suuttua tuommosesta kysymyksestä. Miksei voi vaan vastata? Kyllä mää ainakin kysyn kaiken mitä on mielessä varsin perinpohjasesti jos jotain oon ostamassa ja jos vaikuttaa siltä, ettei myyjä osaa keskustella tai on jotenkin haluton asioimaan ihmisten kanssa niin voi sitten pitää tunkkinsa. Ei oo tämmösiä kyllä onneks tullu usein vastaan, mutta parisen kertaa. Kerran ruvettu jopa ihan suoraan pottuilemaan kun pyysin josko myyjä voisi varmistaa onko myynnissä oleva kaappi lastulevyä vai vaneria. Aiemmin vastasi jotain "Kai ehkä muistelisin" -osastoa ja kun pyysin nätisti, että voisitkohan varmistaa tuon (ei oo iso homma vaikka avata selkämystä ja katsoa) niin sieltä tuli, että "No monta kertaa sulle pitää sanoa, että uskot?" Selevä :D Hidasta on torilla taasen, mutta onneksi GAS on toistaiseksi kurissa, joten millään ei ole kiire. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Gary the pine 11.02.2014 14:12:33 | |
---|
Myrkky Nuoli: Aika erikoista suuttua tuommosesta kysymyksestä. Miksei voi vaan vastata? Kyllä mää ainakin kysyn kaiken mitä on mielessä varsin perinpohjasesti jos jotain oon ostamassa ja jos vaikuttaa siltä, ettei myyjä osaa keskustella tai on jotenkin haluton asioimaan ihmisten kanssa niin voi sitten pitää tunkkinsa. Ei oo tämmösiä kyllä onneks tullu usein vastaan, mutta parisen kertaa. Kerran ruvettu jopa ihan suoraan pottuilemaan kun pyysin josko myyjä voisi varmistaa onko myynnissä oleva kaappi lastulevyä vai vaneria. Aiemmin vastasi jotain "Kai ehkä muistelisin" -osastoa ja kun pyysin nätisti, että voisitkohan varmistaa tuon (ei oo iso homma vaikka avata selkämystä ja katsoa) niin sieltä tuli, että "No monta kertaa sulle pitää sanoa, että uskot?" Selevä :D Hidasta on torilla taasen, mutta onneksi GAS on toistaiseksi kurissa, joten millään ei ole kiire. En tiiä oliko tää mulle tarkotettu, mutta vastaanpa jotain kuitenkin. Suuttumisesta en puhunut mitään. Se että joku alkaa vituttamaan, on ihan eri asia kuin suuttuminen. Mä olen sen verran tota ihmisten välistä kanssakäyntiä harrastanut toisaalla elämänalalla, että aikas nopeasti pystyy lausumaan vastapuolesta jotakin. Ja jos siis ihan ekaks alkaa se kaupankäynti kysymyksellä "miksi myyt", niin voi morjens. Ethän sä mee Giganttiinkaan ostamaan pesukonetta ja kysy ekaks myyjältä, että miksi myyt, tai koiranpentua kasvattajalta, että miksi myyt. Näitä vois jatkaa vaikka kuinka, mutta got the point? Sitäpaitsi kun ei se myynnin syy varsinaisesti kuulu sille ostajalle, joku myy kun ei vaan enää tarvii, joku myy kun vaimo käski, joku myy kun tarvii rahaa muihin hankintoihin, mitä helvettiä se kellekään kuuluu, sitä mä tässä en tajua. Ei se sitä myynnissä olevaa kampetta muuta miksikään, se kunto on se mikä se on ja hinta neuvoteltavissa useimmiten. Ja joko se ostaja tarttee sellasen ja ostaa tai sitten ei. Tarkentavat kysymykset on ihan eri juttu ja niihin pitää vastata asianmukaisesti, mutta toi myynnin syy tossa nyt oli aiheena. Tää on varmasti osittain tätä Suomalaista mentaliteettia, että älä tuu mulle juttelemaan, mutta sellasia me jotkut vaan ollaan, vähän jöröjä, eikä meistä Välimeren kansalaisia saa tekemälläkään ;-) |
Myrkky Nuoli 11.02.2014 14:24:00 | |
---|
Gary the pine: Ethän sä mee Giganttiinkaan ostamaan pesukonetta ja kysy ekaks myyjältä, että miksi myyt, tai koiranpentua kasvattajalta, että miksi myyt. Eihän tää ole millään tavalla verrannollista käytetyn tavaran myymiseen. Yrityksellä nyt ei ole muuta syytä kuin tavoitella voittoa. Jos mulle vastataan ei kuulu sulle -osastoa mihin vaan kysymykseen niin kaupanteko loppuu kyllä samantien siihen. Minusta tuo myymisen syy kuuluu kyllä ostajalle. Ite en kyllä vaivaudu moisia kyselemään, koska tiedän yleensä mitä olen ostamassa ja totakai kellä vaan on oikeus kieltäytyä vastaamasta mihin vaan, mutta ymmärrän myös mihin tuo kysymys perustuu. Joka tapauksessa: Gary the pine: got the point? Juu, turha tästä on sen enempää vääntää. Agree to disagree. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Smoked 15.02.2014 13:46:13 | |
---|
Nyt on kyllä parin viime viikon aikana ollu ostaminen hyvin vaikeaa. Kolme myyjää feidannut kaupat siinä vaiheessa kun kysyn tilinumeroa jotta voin kitaran maksaa. Syynä aina: "Sori tuli parempi tarjous". Ja tosiaan pyyntihintaan olin kaikki ostamassa. "Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!" |
Myrkky Nuoli 15.02.2014 13:52:18 | |
---|
Smoked: Nyt on kyllä parin viime viikon aikana ollu ostaminen hyvin vaikeaa. Kolme myyjää feidannut kaupat siinä vaiheessa kun kysyn tilinumeroa jotta voin kitaran maksaa. Syynä aina: "Sori tuli parempi tarjous". Ja tosiaan pyyntihintaan olin kaikki ostamassa. No tämä on jo erikoista :D Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Alfons Åberg 15.02.2014 13:53:45 (muokattu 15.02.2014 13:54:04) | |
---|
Gary the pine: Ethän sä mee Giganttiinkaan ostamaan pesukonetta ja kysy ekaks myyjältä, että miksi myyt, tai koiranpentua kasvattajalta, että miksi myyt. Näitä vois jatkaa vaikka kuinka, mutta got the point? Sori ot, koiranpentujen ostajia on monenlaisia. Tuskin kukaan kysyy kirjaimellisesti, että miksi myyt. Mutta vastuullinen koiranpennun ostaja tekee omat taustatutkimuksensa siitä, että kasvattaja on rotuyhdistykseen kuuluva, hyvämaineinen kasvattaja. Ja että pentu on rekisteröity. Sitten tietenkin on niitä, joille riittää että pentu on halpa ja ostavat pennun ABC:n pihassa farmariauton takakontista ilman tietoa vanhemmista tai mistään muustakaan. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
Hiljaista on! Pari utelua vaan tullut kaapista ja etusesta. Tosin pari spedua saanut kyllä myytyä... Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää. |
Gabe 15.02.2014 14:37:49 | |
---|
Smoked: Nyt on kyllä parin viime viikon aikana ollu ostaminen hyvin vaikeaa. Kolme myyjää feidannut kaupat siinä vaiheessa kun kysyn tilinumeroa jotta voin kitaran maksaa. Syynä aina: "Sori tuli parempi tarjous". Ja tosiaan pyyntihintaan olin kaikki ostamassa. Ostaminen on ollut hankalaa jo pidemmän aikaa. |
Laulava Kylätohtori 15.02.2014 22:22:44 | |
---|
Tämähän on kuin työvoimapula Suomessa. Miljoona työtöntä, mutta silti on koko ajan huutava pula työvoimasta.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
ÄrGee 16.02.2014 12:05:10 | |
---|
Ei tunnu menevän kaupaksi, joskus aikoinaan olisi varmasti tullut pari vaihtotarjousta ibasta ja joku vähintään ostanut tämän puolentoista viikon sisään mitä on ollut torilla. |
Karhukoira74 16.02.2014 12:14:24 | |
---|
Kyl vähä meinaa v*tuttaa ku ei toi Dean liikaha. En kyllä raaski pistää enää halvemmallakaan...pitäs olla jo alle hyväksyttyjen 0,7xT-kaupanhintojen. Taidan lyödä takankylkeen ja lämmittää huonetta ennemmin ku myyn halvemmalla. -So many assholes, so few bullets- |
artal 16.02.2014 12:19:51 (muokattu 16.02.2014 12:20:08) | |
---|
Meneehän kama kaupaksi, mutta hintaa pitää pitää aika alhaalla. Tipautin tänään hintaa noista kahdesta myynnissä olevasta, ja Teisco meni jo ja olisi ollut jo kolmekin ottajaa ja Ibaneziakin kyselty. Teiscossa se 50€ hinnassa näemmä oli ratkaisevaa :) |
pappasfin 16.02.2014 12:42:08 (muokattu 16.02.2014 17:51:56) | |
---|
On multa porukat kysynyt myynnistä että miksi haluan myydä ja olen niihin vastannu. Syitä miksi olen sitten myynyt on ollut se eräänlainen ikuinen pieni piru olkapäällä, joka sanoo, että haluaa lisää kitaroita (vaikka niitä ei tarviskaan) ja siis vastaus kysyjälle on ollut rahaa tarvii toisen hankintaan. Alussa tuli enempi myytyä sen takia, että omat hankinnat ei ihan ollut täysin ehkä harkittuja eli GASin kourissa tuli hankittua kamaa, josta sitten huomas, ettei ne olekaan just sitä mitä haki (tämä ei siis tarkoita että olivat huonoja). Sittemmin olen osannut hieman paremmin ostaa harkiten skittoja ja kamaa, jotka osuu omiin tarpeisiin paremmin ja siltikin toi pikku pirulainen olkapäillä huutelee, että tarvis lisää ja osta osta ja yrittää koko aika sekoittaa päätä, tällä kertaa kuolauksen kohteena on Ruokangas ;D Voin hyvin kuvitella, että osa on ostanut liian pienellä harkinnalla jotain ja siksi haluaa päästä siitä eroon, jotta voi taas ostaa jotain mistä haluaa eroon :D Ai niin, sen verran, että hidasta varmaan nyt kauppa torilla, riippuu tämäkin kyllä siitä mitä hintoja pitää ja mitä myy. Luulis että hieman piristyy kevään edetessä kun uutukaiset skitat ja kamat pikkuhiljaa putoo soitinkauppaan ja porukat kuolaa niiden perään ja haluaa vanhoista eroon mikä voi ehkä vaikuttaa mm. myyntihintoihin. PappaSFin |
passe 16.02.2014 15:46:27 | |
---|
"Miksi myyt"-kysymys saa usein sellaisen "mikä siinä on vikana tai miksi olet tuotteeseen tyytymätön"-sävyn. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
komero 16.02.2014 20:04:59 | |
---|
passe: "Miksi myyt"-kysymys saa usein sellaisen "mikä siinä on vikana tai miksi olet tuotteeseen tyytymätön"-sävyn. "Eijeijei, en tarkoittanut, että onko siinä jotain vikaa tai muuta sellaista, vaan haluan tietää, että oletko pelannut kaikki rahasi, ostiko muija taas Kukkin laukun, erehdyitkö lomaosakkeeseen vai saitko potkut?" |
Kiksaus 19.02.2014 10:29:09 | |
---|
Ehti olla yhden päivän Tokain Love Rock torilla kun tuli jo tarjous ja tänään tsekataan meneekö lopulliseti. Ei paha. Ilmeisesti hinta oli kohdillaan. Nähtävästi riippuu ihan kamasta mitä yrittää myydä. Tokain -86 teleä sai kaupitella melkein pari kuukautta ja VHT:n nuppi ei mennyt ollenkaan. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
Billsner 19.02.2014 11:04:23 | |
---|
Onkohan korea/indonesia Ibanez superstratoista ylitarjontaa kun ei meinaa mennä tuo oma SAS kaupaksi. Supreme General Of Evil |
Aurora Borealis 19.02.2014 12:35:16 | |
---|
Billsner: Onkohan korea/indonesia Ibanez superstratoista ylitarjontaa kun ei meinaa mennä tuo oma SAS kaupaksi. Taitaapi olla, juurikin rg- ja s-sarjan halvempia keppejä on liikkeellä melko paljon. Omasta puolestani valittelen, kun Schecter Hellraiser ei millään tahdo kiinnostaa ihmisiä. Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512 |
gator 19.02.2014 18:28:51 | |
---|
Nykyään tulee torilta lähinnä vaihtotarjouksia. Parin vuoden sisällä on ihmisten osteluinto laantunut, ainakin hitusen. |
PIM 19.02.2014 19:42:32 | |
---|
gator: Nykyään tulee torilta lähinnä vaihtotarjouksia. Parin vuoden sisällä on ihmisten osteluinto laantunut, ainakin hitusen. Olisikohan toi merkki siitä, että kun soittimia on vuosikausia rahdattu Euroopasta tuhansittain niin suomalaiset soitinmarkkinat alkaa pikku hiljaa kyllästymään ja kaikilla alkaa olemaan varastot täynnä ennestään. Itselläni ainakin alkaa olemaan paikat täynnä tavaraa ja jostain on yleensä päästävä eroon ennen kuin uutta kantaa sisään. En tyytynyt tavanomaiseen. |