Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 552 53 54 55 56215 216 217 218 219
Hynkel
14.02.2014 09:13:30
Spiral: Kiitos, tämä piristi päivää! :)

Samaa ihmettelin minäkin, miten ihmeessä tuossa on muka jotain vikaa? Helvetin hyvää soittoa, maukas tatsi ja loistava soundi!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Spiral
14.02.2014 11:39:19

Hynkel: Samaa ihmettelin minäkin, miten ihmeessä tuossa on muka jotain vikaa? Helvetin hyvää soittoa, maukas tatsi ja loistava soundi!

Kiitos!

Muutama epävireinen kohta sieltä pistää vaan itelle hieman korvaan, ja joitain riffejä ois voinut soittaa hieman tiukemmin mitä tulee hälyääniin jne.

Mutta kai tässä on enemmän kyse perisuomalaisesta pelosta että "ihmiset luulee että minä itse luulen itsestäni jotain" :)
jpjanhun
14.02.2014 12:10:03 (muokattu 14.02.2014 12:11:15)

Spiral: Kiitos!

Muutama epävireinen kohta sieltä pistää vaan itelle hieman korvaan, ja joitain riffejä ois voinut soittaa hieman tiukemmin mitä tulee hälyääniin jne.

Mutta kai tässä on enemmän kyse perisuomalaisesta pelosta että "ihmiset luulee että minä itse luulen itsestäni jotain" :)

niin, oli siinä toki sellaista säätämistä mutta tämähän oli vain vahvistimen esittely eikä mikään levyraidan soitto virheettömästi ja keskittyneesti! heti kun komppi pääsi vauhtiin (eli kun soitit ajoittain ns. "tosissaan") niin sehän oli aivan loistavaa.
TTV
15.02.2014 10:53:35
Lespaul66: Crossroad omistajille kysymyksiä ?

Miten on tuossa mallissa äänenvoimakkuuden hallinta pienellä volalla puhevoimakkuudella kotioloissa ? Kuten olen aiemmin todennut, oma bluetone princeton reverb taipuu tähän mutta bluetone Lead JR on hieman konstikkaampi. Ajatukseni olisi lähinnä näiden laitteiden korvaaminen tuolla Crossroadilla joka toimisi sitten keikka ja kotivahvistimena ? Ilmeisesti molemmat, VVR ja mastervolume tarvittaisiin ?

Millä kaiuttimilla Crossroad toimii mielestänne parhaiten. Joudunko tekemään kompromisseja kaiutinvalinnoissa jos haluan kaikki, hyvät puhtaat, säröt ja metallisäröt ? Oletteko kokeilleet laitetta kymppituumaisilla kaiuttimilla ?

Onko laiteen Fender kanava myös kovin bassovoittoinen ?

Olisin toivonut pidempiaikaisia käyttäjäkokemuksia ?

Annan kommenttini oman Custom nupin pohjalta, joka on käytännössä Crossroad ilman Fender kanavaa. Pääte toimii todella hyvin koti/kerrostalo/puhe volumeilla, niin EL34, 6L6 kuin 6v6 putkillakin. Kanavakohtaiset volumet ja Master riittävät täysin tuon laitteen hallintaan, VVR:ää en säädä lainkaan, se on täysillä koko ajan. VVR voi tulla tarpeen jos haluat päätesäröä johonkin tiettyyn soittotyyliin, mutta metallihommissa se on syytä pitää täysillä, jottei saundi puuroudu. Niin jännää kuin se onkin, minulla on täysin samat kokemukset eri Bluetone-nuppien volumekäyttäytymisetä; Express Jr 2W on paljon vaikeammin hallittavissa ja herkempi volumelle, tosin siinä ei ole kahta volumeastetta, vain Master.

Kaiuttimista olen jotain kokeiluja tehnyt:

Bluetone 2x10" WGS Veteran kaappi ei toiminut lainkaan säröillä, saati sitten metallisäröillä. Siksi vaihdatin kaappiin 1x12" WGS Veteran. Puoliavoimena tämä kaappi toimii paremmin kuin täysin suljettuna.

Nuppi toimii hyvin myös Mesan 1x12" Three-Quarter kaapin (Black Shadow elemetti) kanssa. Paras toitttotuntuma mulla tuolla nupilla on kuitenkin ENGL 1x12" Pro V30 elementillä, ne on kuin luotu toisilleen. Nämä pikkukomerot siis kotisoitossa.

Bändin kanssa olen kokeillut Marsun 4x12" V30 kaappia ja se toimii hyvin.

Summary: et välttämättä tarvitse VVR-piiriä, ellet himoitse päätesäröstä kotona. Kaapiksi kotiin 1x tai 2x 12" elementillä varustettu suljettavissa oleva puoliavoin rakenne, jota voit säätää mieltymystesi mukaan. Aika hyvin voit korvata aiemmat vahvarisi Crossroadilla :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Morri
15.02.2014 11:44:31
TTV: Annan kommenttini oman Custom nupin pohjalta, joka on käytännössä Crossroad ilman Fender kanavaa. Pääte toimii todella hyvin koti/kerrostalo/puhe volumeilla, niin EL34, 6L6 kuin 6v6 putkillakin. Kanavakohtaiset volumet ja Master riittävät täysin tuon laitteen hallintaan, VVR:ää en säädä lainkaan, se on täysillä koko ajan. VVR voi tulla tarpeen jos haluat päätesäröä johonkin tiettyyn soittotyyliin, mutta metallihommissa se on syytä pitää täysillä, jottei saundi puuroudu. Niin jännää kuin se onkin, minulla on täysin samat kokemukset eri Bluetone-nuppien volumekäyttäytymisetä; Express Jr 2W on paljon vaikeammin hallittavissa ja herkempi volumelle, tosin siinä ei ole kahta volumeastetta, vain Master.

Kaiuttimista olen jotain kokeiluja tehnyt:

Bluetone 2x10" WGS Veteran kaappi ei toiminut lainkaan säröillä, saati sitten metallisäröillä. Siksi vaihdatin kaappiin 1x12" WGS Veteran. Puoliavoimena tämä kaappi toimii paremmin kuin täysin suljettuna.

Nuppi toimii hyvin myös Mesan 1x12" Three-Quarter kaapin (Black Shadow elemetti) kanssa. Paras toitttotuntuma mulla tuolla nupilla on kuitenkin ENGL 1x12" Pro V30 elementillä, ne on kuin luotu toisilleen. Nämä pikkukomerot siis kotisoitossa.

Bändin kanssa olen kokeillut Marsun 4x12" V30 kaappia ja se toimii hyvin.

Summary: et välttämättä tarvitse VVR-piiriä, ellet himoitse päätesäröstä kotona. Kaapiksi kotiin 1x tai 2x 12" elementillä varustettu suljettavissa oleva puoliavoin rakenne, jota voit säätää mieltymystesi mukaan. Aika hyvin voit korvata aiemmat vahvarisi Crossroadilla :-)

Kiitos, tämä auttoi minuakin. Samanlaisten kysymysten äärellä olen ollut kuin alkuperäinen kysyjäkin sillä erolla toki, että minulla tuo tulisi ainoastaan kotisoitteluun (omakotitalo toki) ja siksi tuo maltillisilla äänenpaineilla soitteluun soveltuvuus kiinnosti.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
15.02.2014 11:50:27
Morri: Kiitos, tämä auttoi minuakin. Samanlaisten kysymysten äärellä olen ollut kuin alkuperäinen kysyjäkin sillä erolla toki, että minulla tuo tulisi ainoastaan kotisoitteluun (omakotitalo toki) ja siksi tuo maltillisilla äänenpaineilla soitteluun soveltuvuus kiinnosti.

Itselläni on Dusty Road ja kyllä se minusta toimii loistavasti omakotitalossa. Ilman PPIMV:täkin ja VVR:ää mulla ei olekaan. Kerrostalosta en oikein osaa sanoa mitään, kun en osaa arvioida, miten hiljaa/lujaa siellä voi soittaa, mutta voi olla, että Dustyn paras potentiaali jää käyttämättä kerrostalossa. Varsinkin, jos pitää todella hiljaa soitella.

Tosin, vaikkei Dusty tietysti parhaimmillaan ole kerrostalon makuuhuoneessa, niin tiedä sitten soiko siellä mikään muukaan putkivehje sen paremmin...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
sebu
15.02.2014 11:58:19

Siksi vaihdatin kaappiin 1x12" WGS Veteran. Puoliavoimena tämä kaappi toimii paremmin kuin täysin suljettuna.

Olen samaa mieltä, puoliavoin toimii paremmin kotisoittelussa. Kotisoittelussa minulla 2kpl blutone 1x12", jossa toisessa tuo wgs ja toisessa celestion g12h30 rinnankytettynä ja levitettynä parin metrin etäisyydelle toisistaan. Saa ison soundin melko hiljaisella, kun ei tartte huudattaa, että ääni leviäisi tilaan kunnolla.

Treeneissä kuitenkin mukana vain yksi kaappi, joka kovaa ja säröllä soitettuna on tiukemman kuuloinen suljettuna. Irroitettava levy on sen verran tarkkaan sahattu koloonsa, etten oo jaksanut ees ruuvata kiinni treenejä varten.
Shredator
15.02.2014 16:51:28

Laulava Kylätohtori: Itselläni on Dusty Road ja kyllä se minusta toimii loistavasti omakotitalossa. Ilman PPIMV:täkin ja VVR:ää mulla ei olekaan. Kerrostalosta en oikein osaa sanoa mitään, kun en osaa arvioida, miten hiljaa/lujaa siellä voi soittaa, mutta voi olla, että Dustyn paras potentiaali jää käyttämättä kerrostalossa. Varsinkin, jos pitää todella hiljaa soitella.

Tosin, vaikkei Dusty tietysti parhaimmillaan ole kerrostalon makuuhuoneessa, niin tiedä sitten soiko siellä mikään muukaan putkivehje sen paremmin...

Toimii mainiosti kerrostalossakin, mikäli on PPIMV. Kerrankin Marshall-johdannainen jossa master-volume oikeasti toimii.

Pakko mainostaa; Dustyn crunch-kanavalta saa todella loistavat "hot rodded JCM800" -soundit, kun ryydittää sitä esim Bogner Ecstacy-pedaalilla.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
TTV
15.02.2014 17:52:00 (muokattu 15.02.2014 18:12:55)
Laulava Kylätohtori:

Soipa hyvinkin, ENGL:it ja muut etuasteesta saundinsa ammentavat vahvistimet, Bluetoneltakin mm. TTV One Louder ja tuleva Bugaboo :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
15.02.2014 22:14:07
Seison oikaistuna tuosta Dustyn/Crossroadin toimivuudesta kerrostalossa...

Nyt meni 5E3 torille. Pakko saada rahaa Bluetonen Expressiin, joka sopii paremmin omaan musiikilliseen kontekstiin. Samoin siinä on tehoa bändisoittoon. Itsellä ei 15 wattia riitä bändin kanssa..
Spiral
17.02.2014 10:35:35 (muokattu 17.02.2014 10:36:02)

Laulava Kylätohtori: Seison oikaistuna tuosta Dustyn/Crossroadin toimivuudesta kerrostalossa...

Crossroad toimii erittäin hyvin kerrostalossa.

Semmoinen seikka kannattaa Crossroadia miettivien pitää mielessä että kanavat vaihtuvat vain jalkakytkimellä. Ainakin keikkaileville kitaristeille voi olla jonkin sortin riskitekijä että kanavien vaihto on yhden piuhan varassa.

harryk, olisiko Crossroadiin mahdollista saada itse vahvistimeen (jalkakytkimelle rinnakkaista) kanavanvaihtokytkintä?
kojones
17.02.2014 10:39:21
Spiral: Crossroad toimii erittäin hyvin kerrostalossa.

Semmoinen seikka kannattaa Crossroadia miettivien pitää mielessä että kanavat vaihtuvat vain jalkakytkimellä. Ainakin keikkaileville kitaristeille voi olla jonkin sortin riskitekijä että kanavien vaihto on yhden piuhan varassa.

harryk, olisiko Crossroadiin mahdollista saada itse vahvistimeen (jalkakytkimelle rinnakkaista) kanavanvaihtokytkintä?

Kanavanvaihdon viive myös vähän häiritsi, onko siihen tulossa muutosta?
harryk
17.02.2014 10:57:40

Spiral: Crossroad toimii erittäin hyvin kerrostalossa.

Crossroadiin on mahdollista laittaa etupaneeliin kanavanvaihtokytkimet jalkakytkimen rinnalle. Ne on jätetty pois tähän asti ehkä eniten sen takia, että etupaneeli on aika täynnä tavaraa ilman niitäkin.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
harryk
17.02.2014 11:11:45

kojones: Kanavanvaihdon viive myös vähän häiritsi, onko siihen tulossa muutosta?

Crossroadin kanavanvaihdon viive on n. 100 mS, eli käytännössä olematon. Jos haluaa vaihtaa kanavia lennosta useampaan kertaan, viive on siinä tapauksessa n. puoli sekuntia. Nämä molemmat säädöt ovat sen takia, että kanavanvaihdon logiikkapiiri toimisi halutulla tavalla. Emme ole itse huomanneet lukuisista testauksista huolimatta mitään oleellista ongelmaa kanavanvaihdossa viiveen osalta. Ehkä vika sitten on omissa korvissa.
rokettirollari
17.02.2014 18:18:29
Eikö viiveelle ole mitään tehtävissä? Itsekin olin Crossroadsia harkinnut, mutta minusta 100ms on todella havaittava viive, eikä millään muotoa olematon. Ja sitten puoli sekuntia, jos vaihtaa perään toiselle kanavalle!? En väitä olevani asiantuntija vahvistinten kanssa, mutta on minulla monikanavaisia ollut useampia eikä niissä missään ole tuollaisia viiveitä ollut. Onko muissa Bluetonen vahvistimissa samanlainen kanavanvaihto, esimerkiksi Dusty Roadissa?
harryk
17.02.2014 18:40:42

rokettirollari: Eikö viiveelle ole mitään tehtävissä? Itsekin olin Crossroadsia harkinnut, mutta minusta 100ms on todella havaittava viive, eikä millään muotoa olematon. Ja sitten puoli sekuntia, jos vaihtaa perään toiselle kanavalle!? En väitä olevani asiantuntija vahvistinten kanssa, mutta on minulla monikanavaisia ollut useampia eikä niissä missään ole tuollaisia viiveitä ollut. Onko muissa Bluetonen vahvistimissa samanlainen kanavanvaihto, esimerkiksi Dusty Roadissa?

Sen viiveen saa säädettyä tarvittaessa pienemmäksi. Täytyy olla tarkkana siinä, että kanavanvaihdon logiikkapiiri ja kanavanvaihtoreleet+momentary-kytkimet toimivat saumattomasti ja teknisesti halutulla tavalla. Dusty Roadissa on 2-kanavaisuudesta johtuen pelkät releet kanavanvaihdossa. Tällöin kanavanvaihtoaika on sama kuin releen kytkeytymisaika.
Spiral
17.02.2014 22:06:46

harryk: Crossroadiin on mahdollista laittaa etupaneeliin kanavanvaihtokytkimet jalkakytkimen rinnalle. Ne on jätetty pois tähän asti ehkä eniten sen takia, että etupaneeli on aika täynnä tavaraa ilman niitäkin.

Kiitos vastauksesta!
Laulava Kylätohtori
17.02.2014 22:40:45
En nyt jaksa alkaa yksityiskohtaisesti ylistämään Expressiä, vaan totean vain, että siinäpä on huikean mainio vahvistin. Menee ostoon heti, kun 5E3 on myyty ja budjetti muuten kunnossa. Tuossa särössä on paljon sellaista, jota olen yrittänyt kymmenillä pedaaleilla löytää, mutta en ole koskaan onnistunut...

Aika vähän ollut juttua näistä, onko kenelläkään muulla Expressiä? Kokemuksia?
TTV
18.02.2014 06:38:41
Laulava Kylätohtori: En nyt jaksa alkaa yksityiskohtaisesti ylistämään Expressiä, vaan totean vain, että siinäpä on huikean mainio vahvistin. Menee ostoon heti, kun 5E3 on myyty ja budjetti muuten kunnossa. Tuossa särössä on paljon sellaista, jota olen yrittänyt kymmenillä pedaaleilla löytää, mutta en ole koskaan onnistunut...

Aika vähän ollut juttua näistä, onko kenelläkään muulla Expressiä? Kokemuksia?

Iteltä löytyy toi 2W Juniori Express, dynaaminen vahvistin, ei tosin omimmillaan mun musatyylissä eli rankemmilla metallisäröillä. Pedaaleilla oon saanu ryyditettyä saundia parempaan suuntaan, peruserottelevuus on todella hyvä ja siksi pedaalitkin toimii hyvin. Jos jotakuta kuumottaa tällainen pikkunuppi, niin saattaisimpas tästä luopuakkin, metallimiehenä Tää ei pääse mulla oikeuksiinsa ja tuleehan mulle kohta Se uus Bugaboo tasapainottamaan Bluetone-pitoisuutta :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)