Aihe: Pod 2 vs V-amp
1 2
blaah
15.05.2004 14:24:14

Niin jos joku selittäisi ensiksi mitä nuo ovat (onko vaan perinteisiä multiefektejä, vai?) ja sitten vähän jos vertailette niitä.. Ja tietysti voitte ehdotella jotain muita samantapaisia vekottimia :) kiitoksia !
P-Nut
15.05.2004 14:28:15

Näistä on ollut jo niin paljon keskustelua, että söörtsillä kyllä luulis selviävän kummankin härvelin hyvät ja huonot puolet sekä muut ei niin rakentavat kommentit.

PS. Itse olen kokeillut vaiin V-amp2:sta ja siihen olin tyytyväinen. Hintalaatusuhde todellakin kohdallaan.
Kyllä se siitä kun vähän potkii
Super-Jari
15.05.2004 15:15:07
Molemmissa on melkein identtiset toiminnot. Hyviä laitteita. Behringer on halvempi.

Niin, multiefekti laitteita ovat molemmat. Efekti-, vahvistin- ja kaappimallinuksia. V-ampissa ei silti taida olla noita kaappimallinuksia. Vaikka molemmat laitteet on tuttuja en osaa tämän enempää sanoa :D
Nailed by Vasara
k_laakso
15.05.2004 15:34:20
Molemmissa on melkein identtiset toiminnot. Hyviä laitteita. Behringer on halvempi.

Niin, multiefekti laitteita ovat molemmat. Efekti-, vahvistin- ja kaappimallinuksia. V-ampissa ei silti taida olla noita kaappimallinuksia. Vaikka molemmat laitteet on tuttuja en osaa tämän enempää sanoa :D

On V-ampissakin kaappimallinuksia, 15 kappaletta jos oikein muitan.
"Do you trust who I trust me, myself and I."
MattiAuer
15.05.2004 15:49:45

Podin metallikuori ainakin kestää. Vampista en tiedä, mutta se on muovia ja höttöisemmän olonen muutenkin. Podit tuntuu kuitenkin kestävän vuosia, vaikka vähän viskois ja korkeammaltakin kivilattialle pudottelis. Eipä nuo ole miksikään menneet.

Saundeja en osaa reilusti vertailla, koska Vamppia en osaa räplätä niinku Podeja, mutta Podin saundit kyllä välttää. Vampeissa hyvin pintapuolisen tutustumisen jälkeen on ihan yhtä hyvät ja huonot mallinnukset, vähän eri painotuksilla. Eräs iso ja mukava myyjä Soundatalla vannoi V-ampin nimeen tällaisessa vertailussa ja häntä olen taipuvainen kuuntelemaan. Mutta kyseisellä Oy:llä on Behringerin edustuskin sitten tietysti.

Esim. meidän sivuilla löytyvissä jutuissa live-kitarat on Podin, trankkupäättärin ja 4x12-kaapin läpi soitettu. Siitä voi kukin päätellä, kelpaako hein hifikorvalleen noin rupuinen mallinnus. Minulle kelpaa, koska se hyvä livesaundi ois kuitenkin lopulta sormissa ja hyvissä sovituksissa, jos materiaali olisi kelvollista.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Niskamies
15.05.2004 16:41:58
Ja eivät ole multiefektejä, vaan mallintavia etuasteita. Itse ostaisin Podin, koska V-amp on behringer ja pod ei ole.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
trih
15.05.2004 18:23:39 (muokattu 15.05.2004 18:30:12)
Suosittelen testimään omalla kitaralla molemmat. Ja ohjekirjat tai opastus mukaan testeihin, että saa toiminnot selville. Testata kannattaa sen takia, että jos V-Amp2 kuulostaa hyvältä niin säästöä syntyy -50% ja voi myöhemmin panostaa "oikeisiin" kitaravahvareihin. V-Amp2:ssa on myös kaikki tarvittavat perusefektit ja monta erilaista reverbiä. Itellä ollu käytössä pari vuotta.

EDIT: Niin noitten tarkoitus on mallintaa "isojen" kitarakamojen soundi. Saat siis esim suoraan kuulokkeisiin soundin joka kuulostaa mikitetyltä kitarakaapilta.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Billsner
15.05.2004 21:31:31
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mitä huonoa siinä jos pöydälle laitettava etuaste/multiefekti on muovia? Eihän esim. v-ampissa ole mitään poljettavaa siinä itse laitteessa vaan siihen on erikseen metallinen pedaali jolla ohjataan v-amppia. Pehmustettu pussi tulee v-ampissa mukaan roudausta varten. En minä ainakaan heittele omaa v-amppiani pitkin seiniä vaan se lepää kiltisti combon päällä :)
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Super-Jari
15.05.2004 22:19:12
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mitä huonoa siinä jos pöydälle laitettava etuaste/multiefekti on muovia? Eihän esim. v-ampissa ole mitään poljettavaa siinä itse laitteessa vaan siihen on erikseen metallinen pedaali jolla ohjataan v-amppia. Pehmustettu pussi tulee v-ampissa mukaan roudausta varten. En minä ainakaan heittele omaa v-amppiani pitkin seiniä vaan se lepää kiltisti combon päällä :)

Siinä muovisessa on huonompi sustain.
Nailed by Vasara
trih
15.05.2004 22:34:44
Siinä muovisessa on huonompi sustain.
Näin on mutta mä vaihdan mun vamppiin EMG:n metalliset aktiivi potikannupit niin sustain lisääntyy ja tulee se muovin soundi paremmin esille.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
MattiAuer
15.05.2004 22:55:58

En minä ainakaan heittele omaa v-amppiani pitkin seiniä vaan se lepää kiltisti combon päällä :)

Sää et oo sitten ymmärtänyt, mitä on rokenroll.
(Jos hymiöt ei ois ihan niin neitimäisiä, laittaisin tähän vaikka pari.)

Minulla ainakin on sekä koti- että tositilanteessa Podit lennelleet, kuten sanoinkin. Aina roiskuu kun rokataan. Ja siinä se metallikuori on kai pelastanut, kun toiminta jatkuu taukoamatta, vaikka pömpeliä kuinka kurittais.
mongoloidi
15.05.2004 23:04:02
Hintaeron takiahan moni päätyy tässä ratkasussa tohon vamppiin.
Itekkin oon miettyiny jo jonkun aikaa,että kumman ostais,mutta rahatilanteen takia alkaa näyttää siltä,että on pakko ottaa tuo vamppi.
Marshall+Fender+Peavey+Framus+Morley+Boss=V***nmoista melua.
Billsner
15.05.2004 23:32:46
Minulla ainakin on sekä koti- että tositilanteessa Podit lennelleet, kuten sanoinkin. Aina roiskuu kun rokataan. Ja siinä se metallikuori on kai pelastanut, kun toiminta jatkuu taukoamatta, vaikka pömpeliä kuinka kurittais.

Kyllä mullakin kerran on v-amppi tipahtanut lattialle tietokonepöydältä (oikeastaan kissa sen pudotti). Kissa lähti melko nopskaa juokseen kun vähän ärähdin, mutta eipä tullut v-amppiin mitään vaurioita (kissan onneksi).
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
zaren
16.05.2004 00:24:52 (muokattu 16.05.2004 00:35:52)
Kumpiakin testanneena mun mielipide on, että molemmissa on hyviä ja huonoja puolia soundien/säätöjen suhteen. Hintalaatusuhteeltaan V-amp2 on kuitenkin ylivoimainen. Pod on ylihinnoiteltu, vaikka se onkin metallikuorinen ja on/off-kytkimellä varustettu, (toisin kuin V-amp2). Joku voi vedota "Pod-laatuun", mutta silti hinta on korkea, kun ei edes minkaanlaista pedaalia tai kassia heru mukaan sillä rahalla.
Loppupeleissä molemmista irtoaa hyviä soundeja, jos jaksaa
vääntää riittävän kauan. Aikaa pitää varata reilusti. Ihan pikatestin perusteella ei näitä kahta kannnata alkaa vertaamaan. Ei huonoja vempaimia kumpikaan mun mielestä. Makuasiaksi jää, että kumman soundeista diggaa enemmän (jollei pääasia ole, että paketissa on pakko lukea pod, uskottavuuden lisäämiseksi) ; )
Super-Jari
16.05.2004 00:45:27
Kumpiakin testanneena mun mielipide on, että molemmissa on hyviä ja huonoja puolia soundien/säätöjen suhteen. Hintalaatusuhteeltaan V-amp2 on kuitenkin ylivoimainen. Pod on ylihinnoiteltu, vaikka se onkin metallikuorinen ja on/off-kytkimellä varustettu, (toisin kuin V-amp2). Joku voi vedota "Pod-laatuun", mutta silti hinta on korkea, kun ei edes minkaanlaista pedaalia tai kassia heru mukaan sillä rahalla.
Loppupeleissä molemmista irtoaa hyviä soundeja, jos jaksaa
vääntää riittävän kauan. Aikaa pitää varata reilusti. Ihan pikatestin perusteella ei näitä kahta kannnata alkaa vertaamaan. Ei huonoja vempaimia kumpikaan mun mielestä. Makuasiaksi jää, että kumman soundeista diggaa enemmän (jollei pääasia ole, että paketissa on pakko lukea pod, uskottavuuden lisäämiseksi) ; )

PODin omistajana olen kanssasi aikalailla samaa mieltä.
Nailed by Vasara
Niskamies
16.05.2004 09:09:40
Mikä siitä tekee huono jos siinnä lukee behringer?

Ei ole sitä amerikkalainen tehnyt mitä ei olisi saksalainen kopionut paremmin.....

Mulla on pari Behringerin tuotetta ollut, ja on ollut kaikki enemmän tai vähemmän paskoja. olen päättäny etten muutan Behringeriä enää osta kuin 4*12" kaapin, koska se oli oikeesti hyvä.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Lego
16.05.2004 11:49:45
Mulla on pari Behringerin tuotetta ollut, ja on ollut kaikki enemmän tai vähemmän paskoja. olen päättäny etten muutan Behringeriä enää osta kuin 4*12" kaapin, koska se oli oikeesti hyvä.

Niin mutta V-Amp II:tä sulla EI ole ollut, vai? Jos niin niin et sinä ole mikään sanomaan sen perusteella miksi Behringer olisi paska. Aiheesta sen verran että mulla on tuo V-Amp 2 ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen, kattelin ensin kyllä PODia mutta ylihinnoittelu ajoi tähän. Enkä todellakaan kadu ostosta.
MattiAuer
16.05.2004 12:36:03

Makuasiaksi jää, että kumman soundeista diggaa enemmän (jollei pääasia ole, että paketissa on pakko lukea pod, uskottavuuden lisäämiseksi) ; )

Jonkinlainen ympyrä on kuljettu taas, jos "aito" Pod alkaa edustaa katu-uskottavuutta. Mutta kyllä minä ihan kassin sain kaupan päälle. Jalkakytkintä en, ja sanon kyllä sen että Line6 ei paljon käy arpomaan noita hintoja - niin paljon kiskotaan, kuin irti lähtee noilla pedaaleilla ja muilla extroilla itse laitteen nykyään verrattaen suolaisen hinnan lisäksi.

Aivan sama kai se on maailman mittakaavassa kumman ostaa. Vamppi työpöydällä ei varmaan käytännössä huonommaksi jää. Kuten tuossa tulikin, kumpaakin täytyy opetella käyttämään ennen kuin osaa sanoa, löytyykö käyttökelpoisia saundeja ja kummasta mahdollisesti enemmän.
mongoloidi
16.05.2004 15:01:11
Menee vähän off-topiciksi,mutta miten se nauhoittelu ton tietokeen ja vampin kanssa käy?
Marshall+Fender+Peavey+Framus+Morley+Boss=V***nmoista melua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)