Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ToneRite "kitaratäristin"?
1 2 3 4 5 6 757 58 59 60 61
balzary
13.02.2014 21:34:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groke: Ovatko kaikki täällä tänään kännissä? Enhän minä ole sinun reaktioistasi ikinä milloinkaan mitään arvuutellut, vaan ihan vain omistani edellä kirjoitin, kun sitä kerran kysyttiin. :-p
 
Dementiaa pukkaa?
 
"Oma arvaukseni on, että sinä kuulisit eron ja minä en. Ja sitten pitäisi pähkäillä, että miksi ihmeessä niin kävi. "
 
Mun osalta tämä perkeleellisen puuduttava horinarinki asian vierestä on tässä. Kommentoin sitten kun on päristelytuloksia kerrottavana.
Groke
13.02.2014 22:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balzary: Dementiaa pukkaa?
 
Kävi niin, että vastasin edellä kysymykseesi "Miksi sulla on tällainen ennakkoarvaus asiasta?" ihan vain omalta osaltani ja ihmettelin sitten sen ihmettelemistä tässä multitaskatessani. Eli oletin, että ihan piruuttasi nyt röllipeikkoilet tms. Eli tuli moka. Enhän minä sinun aivoituksiasi ole tarkoittanut täällä pohtia, kunhan vain aiemmin heitin lonkalta tuollaisen skenaarion fiilispohjalta.
 
Ja joo, onhan tämä melkoisen tyhjänpäiväistä höpinää aivan liiallisessa määrin ollut, vaikkei vielä lähellekään pahimpia ketjuja ylläkään. Eipä tosin tällä osastolla pitäisi näinkään alas tasoa päästää. Eli parempi tulisi jos mode siivoaisi puolet pois, eli kaikki totaalisen turhat henkilökohtaisuudet ja liian off topic -jutut.
 
D'oh!
hemmo
13.02.2014 22:15:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groke: Eli parempi tulisi jos mode siivoaisi kaikki totaalisen turhat henkilökohtaisuudet ja liian off topic -jutut.
 
siis ne sun "kiriotuxet"?
 
jeah! kannatetaan!
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Antti1
13.02.2014 22:16:06 (muokattu 13.02.2014 22:16:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urpoilu seis ja kertokaa nyt mistä noita saa! :D
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
hemmo
13.02.2014 22:17:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Urpoilu seis ja kertokaa nyt mistä noita saa! :D
 
DLX musiikista ainakin
 
Kitarapajasta myös, mutta suosittelen edellistä, koska palvelu
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
hollstro
13.02.2014 22:21:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: DLX musiikista ainakin
 
Kitarapajasta myös, mutta suosittelen edellistä, koska palvelu

 
Ostin Kitarapajasta, koska lähellä. Sain mainiota palvelua ja ohjeita miten toi toimii.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
13.02.2014 22:26:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: DLX musiikista ainakin
 
Kitarapajasta myös, mutta suosittelen edellistä, koska palvelu

 
Sä oot pitkävihaisempi ku norsu.
 
Pum di pum pu pum di pum
hemmo
13.02.2014 22:29:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Sä oot pitkävihaisempi ku norsu.
 
et halua vihalistalleni, ethän
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Groke
13.02.2014 22:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Tää nyt ei johda mihinkään tämmöinen turha vänkääminen, en vaan keksi miksi ihmeessä mä suuttuisin?
Seba: ...paljon typeryyksiä ...et selvästi ollut lukenut viestejä... ...et ymmärtänyt ...et halunnut ymmärtää
Noihin olen jo edellä vastannut.
 
Seba: Mua ei edelleenkään pätkääkään nappaa mihin uskot tai et
Tuota en todellakaan usko... ;-)
 
Seba: Voi myös puheitasi vahvistaakseen hommata...
En ole edellä kertonut, etteikö voisi vaikuttaa. Vaan kirjoitin, että itse olen sen suhteen epäileväinen, että umpibodyisessa vaikuttaisi.
 
Seba: ...paljon puuroa korvissa ja huono tuntoaisti...
Niinpä. Ehkäpä minulla tosiaan on aivovamma, puuroa korvissa, huono tuntoaisti ja mitä niitä nyt olikaan. Omalta kokemuspohjaltani rohkenen joka tapauksessa väittää, että tuo tyylilaji ei ehkä sittenkään ole keskustelun asiapitoisuuden säilyttämisen kannalta se kaikkein optimaalisin.
 
Seba: Testataan heti kun kerrot miten tuo toteutetaan käytännössä että saadaan tukkoinen soitin auki ja tukkoon vuoron perään toistuvasti.
Mopedihan lähti siitä riistäytymään, että kerroit soittimen voivan olla "auki" tai sitten "kiinni". Siksi avoimen skeptisyyteni lisäksi kysyin, että mitä se käytännön tasolla oikein tarkoittaa kun kitara on "auki". Sitten sain kuulla aivovammastani yms. Mutta en sitä, mitä kysyin. Mutta asia saa minun puolestani olla. Ehkä vielä joskus koen moisen ilmiön ihan omin korvin. Ehkä en.
 
Seba: Sen kun kerran kokee kun se aukeaa soittaessa, niin se on kun verho vedettäisiin pois välistä. Tämä saattaa tapahtua ihan yhtäkkiä.
Tuota samaahan ne high end -kaapeleita hehkuttavat tyypitkin sanovat. Moni varmastikin täysin vilpittömin mielin. Varsin tehokas rölläyskommentti joka tapauksessa. Mutta tuota päristintä edes minä en siis vastaavalla varmuudella ole rohjennut tuomita, kuin vaikkapa jotain parin tonnin hintaisia RCA-kaapeleita tms.
 
D'oh!
Myrkky Nuoli
13.02.2014 22:56:09 (muokattu 13.02.2014 22:56:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voitteko nyt aikuiset ihmiset jatkaa tota tappeluanne vaikka yksityisviestein jos ei mitenkään voi vaan antaa olla? Tällä ketjulla oli iso riski käydä ihan kiinnostavaksikin jossain vaiheessa.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Krice
13.02.2014 22:56:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Ah, Krice ja turffaajat. Miksi tuli helvetinmoinen déjà-vu? Ihan kuin olisin törmännyt tähän joskus ennenkin? Hmmm...
 
Johtuu siitä, että turffauksesta on tullut oikea ilmiö. Vielä 10 vuotta sitten foorumeilla oli oikeita ihmisiä, jotka eivät mainostaneet mitään. Nythän tuo on muuttunut, minusta todella ärsyttävään suuntaan.
 
Seba
13.02.2014 23:08:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en nyt jaksa vängätä asiasta enempää, pyytäisin vaan osoittamaan missä olen kutsunut sua aivokuolleeksi tai aivovammaiseksi?
 
Heittelit urpoiluja että parempi ostaa vaan bentoni ja päristää se auki, johon vastasin
Toki jos haluaa olla vain vammainen tollo joka luulee jotain jostain tietävänsä ilman mitään kokemusta niin ihan vapaasti, viihdettähän siitäkin saa revittyä.

 
Jos sen värikynän jättää pois ja ajattelee mitä tuossa mahdollisesti tarkoitetaan niin ehkä aukeaa paremmin.
Vinkkinä että siinä ei lue että Groke on aivokuollut aivovammainen.
Kuvastaa myös hyvin sitä kuinka paljon suutuin.
 
Täällä Aarne Tanninen, Washington.
 
Pum di pum pu pum di pum
Laulava Kylätohtori
13.02.2014 23:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, riittää jo miunkin mielestäni tuo vänkääminen. Ei se mihinkään johda.
 
Mutta kieltämättä tuo kiinnostaisi aika paljon. Hintana 145 doltsua toki viilentää gasia todella tehokkaasti. Harmi, olisi hienoa kokeilla tuota teleen, joka on saanut luvattoman vähän soittotunteja...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Seba
13.02.2014 23:22:47 (muokattu 13.02.2014 23:23:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joo, riittää jo miunkin mielestäni tuo vänkääminen. Ei se mihinkään johda.
 
Mutta kieltämättä tuo kiinnostaisi aika paljon. Hintana 145 doltsua toki viilentää gasia todella tehokkaasti. Harmi, olisi hienoa kokeilla tuota teleen, joka on saanut luvattoman vähän soittotunteja...

 
Tästähän tekee helposti oman version kun modaa emännän dildokokoelmasta sellaisen johdollisen verkkomuuntajaan ja ja ja.. :)
Vähän kumia sopivilla väleillä ja voilá, tonerite-anal special edition on valmis.
Tuumasta toimeen.
 
Pum di pum pu pum di pum
Laulava Kylätohtori
13.02.2014 23:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Tästähän tekee helposti oman version kun modaa emännän dildokokoelmasta sellaisen johdollisen verkkomuuntajaan ja ja ja.. :)
Vähän kumia sopivilla väleillä ja voilá, tonerite-anal special edition on valmis.
Tuumasta toimeen.

 
Pistin tämän niksi-pirkkaan. Saa nähdä voitanko kuukauden niksi -palkinnon...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jii-Gee
13.02.2014 23:41:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: kun kirjoitin viimeisimpään Soundiin tuon päristäjän laitearvion, niin suhtauduin etukäteen siihen tyyliin: "tuo ei voi toimia"..
 
..vakuutuin, se toimii sittenkin

 
"Sen On Oltava Totta Jos Se Lukee Intterwebsissä, Ja Saundissa."
 
Laulava Kylätohtori: Hintana 145 doltsua toki viilentää gasia todella tehokkaasti.
 
Ei toi ny mikään överipaha hinta jos se todellakin herättää kuolleista henkiin.
Ja sit ku kaik omat kepit soi jo ihan itestään, niin luulis olevan torilla käytettynä aikas nopea myytävä.
Seba
13.02.2014 23:45:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Pistin tämän niksi-pirkkaan. Saa nähdä voitanko kuukauden niksi -palkinnon...
 
Keksin jo kehitysversion. Jellydildo. Siihen voi suoraan veistellä muodot. Ei tarvii ku muuntaja kolvata. Mulla pitäisi jossain olla säädettävä verkkomuuntaja.
 
Laitan kuvan kun on valmis. Dildojahan nyt joka kodista löytyy. Vähän niinku talouspaperiakin.
 
Pum di pum pu pum di pum
0101978
14.02.2014 00:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovaa vääntöä aiheesta... Klassisella puolella taas on ihan selviö että uusi tai vanha soitin, joka on ollut pitkään soittamatta, soitetaan auki = avataan soittamalla. Sama asiahan pätee ihan yhtä mainiosti sähköisissä soittopeleihin. Sähkökitaroilla sitä ei vaan harrasteta.
Esim uusi 2miljoonan Steinway soitetaan auki ihan valmistajan ohjeiden mukaan. Kaikki äänet läpi tasaisella voimakkuudella. Ja pikkuhiljaa nostetaan voimakkuutta. Jos alettaisiin heti hakata Paranoidia 24/7, kävisi niin että ne äänet soisivat flyygelissä kovempaa koko soittimen elinkaaren.
En ole testannut Toneriteä mutta kun olen paljon keskustellut soittimien "avaamisesta" klassisen puolen soittajien kanssa en pidä tuota mitenkään itsestäänselvänä humpuukina. Varsinkin kun merkittävät kitaranrakentajat kuten Collins ja Kari Niemi on laitetta auliisti kehuneet.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
kekkuliheikki
14.02.2014 00:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tulee tasta otsikosta aina mieleen se venalainen perseentaristin vitsi.
 
En allekirjoita.
Sammo
14.02.2014 09:34:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kirjastosta löytyi Guitarsit-lehti (issue 375, Fender Gabronitoja kannessa). Vertail kohta oli siis PrimeVibe, joka on ilmeisesti ollut markkinoilla useamman vuoden. Tuo eroaa ToneRitesta sikäli että päristys hoituu kahdella päristäjällä, joita siis ohjataan musiikilla (iPod tai jokumuuvastaava). PrimeViben hinta on 99 vs ToneRiten 149 (puntaa).
 
Testi meni oikeasti näin:
- Kolme samanlaista kitaraa (Yamaha AC3R), jotka rankattiin paremmuusjärjestykseen, verrokkina paras eli A. ToneRitelle meni keskimmäinen ja PrimeVibe sai paskimman.
- Alkuun niitä äänitettiin ja todettiin että erot pieneni, varsinkin muun musiikin seassa. Soolona eroja löytyi erityisesti alapäästä (jotenkin noiden laitteiden nimet ei anna aihetta sanoa basso)
- 100 tuntia päristystä ja välitesti.
- Tulokset: hienoista muutosta molemmissa. Kitara A ei ollut enää ylivoimainen. ToneRite-kitarasta todettiin että se avautui enemmän, alapää oli runsaampi (heh.), yläpää smoothimpi ja keskialue vähemmän new-string metallic. PrimeVibetetty avoinaistui myös with more life overall, yläpää oli smoother, yläkeskialue softer ja alapää tilavampi (heh). Kitara A tuntui noihin verrattuna nyt uudelta. Kaupasta olisi lähtenyt kitara B!
- Toiset 100 tuntia päristystä ja uudet kielet.
- Nyt parannus ei ollut enää edellisen 100 tunnin perusteella odotetun kokoinen. B ja C kuulosti nyt enemmän samalta, tosin kirjoittaja olisi valinnut kitaran B (erityisesti sormisoittoon).
 
Loppukaneetti/verdict: muutos ei ole valtava, mutta soittemesta voi saada päristämällä sen parhaat puolet esiin. Rakenteen ja puiden rajoitteita ei (tietenkään) pysty ylittämään. Se että ToneRite näytti vetävän pidemmän korren, saattoi johtua pelkästään kitaroiden B ja C rakenteellisista eroista. Guitarist rating oli 4/5 tähteä, Effect 3½ tähteä ja Value for money samoin 3½ tähteä. Ja loppuun Guitarist says: It may seem like snake-oil but this play-in device in our test definitely has a positive effect on new acoustics.
 
Noi on siis lehden mielipiteitä, ei mun.
 
Customer: I'd like a jazz metronome, please. Shop guy: Jazz metronome? Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 757 58 59 60 61

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «