hanipai 14.05.2004 16:35:48 | |
---|
Oon yrittänyt juottaa mikkejä, mutta aina hurisee enemmän tai vähemmän. kaipaisinkin tarkkoja ohjeita maadoittamispisteistä. Nyt oon maadoittanut näin: Jakilta menee volumepotikan kanteen Tonen reunajalasta tonen kanteen Volumen reunajalasta volumen kanteen Siitä missä on jouset kiinni, niin volumen kanteen Oliko vielä muuta? Hannu |
Teijo K. 15.05.2004 00:42:17 | |
---|
Oon yrittänyt juottaa mikkejä, mutta aina hurisee enemmän tai vähemmän. kaipaisinkin tarkkoja ohjeita maadoittamispisteistä. Nyt oon maadoittanut näin: Jakilta menee volumepotikan kanteen Tonen reunajalasta tonen kanteen Volumen reunajalasta volumen kanteen Siitä missä on jouset kiinni, niin volumen kanteen Oliko vielä muuta? Hannu Tonen kannesta volumen kanteen. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
ed 15.05.2004 13:02:44 | |
---|
Mikin valintakytkin pitää myös vissiin maadoittaa. |
hanipai 15.05.2004 14:36:59 | |
---|
Mikin valintakytkin pitää myös vissiin maadoittaa. Siis vola potikan kanteenko? |
ed 15.05.2004 17:39:10 | |
---|
Siis vola potikan kanteenko? Aivan. |
Teijo K. 15.05.2004 18:26:05 | |
---|
Siis vola potikan kanteenko? Kaikki maadoituspiuhat pitää tuoda samaan pisteeseen, vaikka se potikan kansi sitten. Tai jakki. Tärkeintä on, että et muodosta niistä maajohdoista lenkki. Kaikkien maajohtojen toinen pää pitäisi olla siinä yhteisessä pisteessä. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
hanipai 15.05.2004 19:46:17 | |
---|
Kaikki maadoituspiuhat pitää tuoda samaan pisteeseen, vaikka se potikan kansi sitten. Tai jakki. Tärkeintä on, että et muodosta niistä maajohdoista lenkki. Kaikkien maajohtojen toinen pää pitäisi olla siinä yhteisessä pisteessä. Ok, kiitän. Mites sitten vielä sellanen kysymys, että pitäiskö sen kieliltä tuleman maajohdon olla paljas? Oon joskus nähnyt ihan kitarankieltäkin käytetävän siinä. |
fox 15.05.2004 21:22:46 | |
---|
Ok, kiitän. Mites sitten vielä sellanen kysymys, että pitäiskö sen kieliltä tuleman maajohdon olla paljas? Oon joskus nähnyt ihan kitarankieltäkin käytetävän siinä. Ei sillä oo merkitystä, onko se paljasta kytkentälankaa (kitarankieli on pahaa juottaa) tai sitte päällystettyä.. Ootko sitä life-saveria siihen laittamassa... ;) |
Ei sillä oo merkitystä, onko se paljasta kytkentälankaa (kitarankieli on pahaa juottaa) tai sitte päällystettyä.. Ootko sitä life-saveria siihen laittamassa... ;) Mistä sellaisen sais :) |
Gypsy 16.05.2004 02:31:25 (muokattu 16.05.2004 02:34:45) | |
---|
Mistä sellaisen sais :) Tuolta ohjeet: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=31&t=26586&o=0#p276302 fox: se kielimaadoitus eli tallalta/jousilta/jousipirralta tuleva kielimaadoitusjohto olisi tässä vaiheessa varustettava life-saver - toiminnolla eli ennen maadoituspisteeseen yhdistämistä liitä 1 nF/400V kondensaattori ynnä 220 kOhm/½W vastus rinnan tähän. |