Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 588 89 90 91 9296 97 98 99 100
PasiB
12.02.2014 10:50:34
hollstro: Tämä vaan vahvistaa sen mikä oli tiedossa, Vietmamin ja Korean Ampegit on totaalista huttua. Niistä kannattaa pitää näpit erossa. En tosin luota näihin nykyisiinkään. Liikaa piirilevyä ja pintaliitoskomponenttia noin monimitkaisessa vahvistimessa.

Jaa, mulla on Korean Ampeg (SVT 3 PRO) toiminut nyt kuutisen vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa. Oliko mulla hyvä tuuri?
http://pasib.kuvat.fi/
absqua
12.02.2014 10:53:14
PasiB: Jaa, mulla on Korean Ampeg (SVT 3 PRO) toiminut nyt kuutisen vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa. Oliko mulla hyvä tuuri?

Yhdellä sanalla: Kyllä oli.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
12.02.2014 10:53:49
PasiB: Jaa, mulla on Korean Ampeg (SVT 3 PRO) toiminut nyt kuutisen vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa. Oliko mulla hyvä tuuri?

Tai sitten ei oo hirveesti soittotunteja + roudattu ja saanut damagea keikoilla.
PasiB
12.02.2014 11:27:01 (muokattu 12.02.2014 11:29:12)
J.Hollström: Tai sitten ei oo hirveesti soittotunteja + roudattu ja saanut damagea keikoilla.

Kaikkia noita se on saanut osakseen, ei nyt mitenkään ammattimaisesti mutta ainoana nuppina se oli ekat viisi vuotta ja kyllä se silloin sai kyytiä. Tuohan ei tosin ole täysputkipeli, vain etunen on putkilla, se voi osaltaan selittää asiaa. Sen verran oon sitä suolistanut että nuo liittimet mitä kulkee piirilevyltä toiselle on aika arvellutava ratkaisu. No, pitää olla tyytyväinen että toimii ja pelätä milloin leviää.
http://pasib.kuvat.fi/
hollstro
12.02.2014 14:13:23

PasiB: Kaikkia noita se on saanut osakseen, ei nyt mitenkään ammattimaisesti mutta ainoana nuppina se oli ekat viisi vuotta ja kyllä se silloin sai kyytiä. Tuohan ei tosin ole täysputkipeli, vain etunen on putkilla, se voi osaltaan selittää asiaa. Sen verran oon sitä suolistanut että nuo liittimet mitä kulkee piirilevyltä toiselle on aika arvellutava ratkaisu. No, pitää olla tyytyväinen että toimii ja pelätä milloin leviää.

Ongelma onkin suurin juuri noiden täysputki SVT:eiden kanssa.

Jottei synny väärää kuvaa, ei se piirilevyjen käyttö sinällään ole ongelma. Mutta kun nykyisin pyritään tekemään piirilevyt pintaliitoskomponenteilla ja tina on lyijytöntä ROHS-tinaa, on katastrofin ainekset kasassa. Ennenvanhaan piirilevyllekin tinattiin komponentit läpi juottamalla ja levyt oli paksua tavaraa eivätkä vääntyilleet niin helposti.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mungo-Jerry
12.02.2014 16:00:56
Hymy korvissa saakka, kun omassa kiukaassa ja rantiksessa merkintä Made in USA

Luin tuon Custom Soundin tekstin, onko ne idän koneet noin susipaskoja? Aikoinaan kun olin ostamassa nuppia, niin eräs myyjä selitti ummet ja lammet ettei kiinan Ampegissa olisi mitään, koska Ampeg.
All talk and no sound makes me a dull boy.
Seba
12.02.2014 16:25:15

Mulla oli myös jenkki svt2-pro, mutta kyllä sekin poksahti. joku viiden pennin osa, mutta kun vei pari päätettä mukana niin uusin kaikki niin tulihan siinäkin rempalle hintaa.
Pum di pum pu pum di pum
HenriF
12.02.2014 18:10:59
Seba: Mulla oli myös jenkki svt2-pro, mutta kyllä sekin poksahti. joku viiden pennin osa, mutta kun vei pari päätettä mukana niin uusin kaikki niin tulihan siinäkin rempalle hintaa.

St Louis Music tilasi PCB:t kaukoidästä jo 90 luvulla. Kokoonpano ja ehkä tiukempi tuotevalvonta tapahtui ameriikoissa.
Seba
13.02.2014 00:04:52

HenriF: St Louis Music tilasi PCB:t kaukoidästä jo 90 luvulla. Kokoonpano ja ehkä tiukempi tuotevalvonta tapahtui ameriikoissa.

Aloittivat siis brändin tuhoamisen pikkuhiljaa jo hyvissä ajoin.
Onneksi nykyisessä pelissä on sotilaallinen järjestys sisällä, eikä tarvita röntgeneitä vianmääritykseen jos vikaa tulee.
Pum di pum pu pum di pum
Corba
13.02.2014 00:13:59

Seba: Aloittivat siis brändin tuhoamisen pikkuhiljaa jo hyvissä ajoin.

Jotain tämän suuntaista voisi päätellä alla olevan linkin perusteella.
http://www.uraltone.com/blog/category/huoltogalleria/ampeg/
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
HenriF
13.02.2014 07:40:23 (muokattu 13.02.2014 07:42:02)
Kun firma myydään. Toimivat osat hajotetaan, annetaan kenkää. Ne pari avainhenkilöä, jotka aina testasivat laitteet uudestaan ja uudestaan. Ravisteli niitä. Varmisti joka päivä ja joka vuosi että kaikki toimii. Ne sai lähteä. Kukaan yläportaassa ei välittänyt.

Mutta on näin ennenkin käynyt. Ampeg music company-selmer-magnavox-mti-stlouismusic-loud industries. Voi olla että joku omistajavaihdos on jäänyt väliin.

Ampeg on pelkkä badge. Ei se ole ollut yli 40 vuoteen itsenäinen merkki. Se on vaan jonkun omistama. Tee vahvistin. Laita tuo A merkki siihen. Se on siinä. Kyllä ne kaupaksi menee. Brändi on legenda. Printataan 100.000 pcb korttia kiinassa. Ok joku niistä on viallinen? Mitä sitten. Tilataan varaosiksi muutama sata sellaista. Tehdään vaikeaksi huollot. Keskitetään huolto saksaan. Roudataan 40kg painavia SVT vahvareita saksaan keskushuoltoon. Voi jestas. Siellä vaihdetaan pcb:t ja rukoillaan ettei vahvari tule takaisin.

Nyt oli talkbassissa juttua näistä uusista Fender Bassman reissueista. Niissä on tämä auto-bias systeemi joka säätää automaattisesti putkia, kun ne ikääntyy käytössä. Fixu idea. Paperilla. Excel taulukolla. Mutta todellisuudessa kentällä??? No niissäkin on ollut vikoja. En uskaltaisi laittaa 1500-2000e näihin uusiin putkivahvareihin. Liikaa on poksahtelevia releitä, ihmeellisiä vikatiloja, vilkkuvia valoja vahvarin takaosassa.

Tässä joku rohkea on mennyt ostamaan Ampegin reissue V4-B vahvarin. Videoinnut vielä koko homman. Ampeg on videon nähtyään kieltäynyt auttamasta tuota bias/teknisten tietojen antamisessa tälle kaverille. Aika tylyy touhuu...

http://www.youtube.com/watch?v=dZ7BDwJyrQs

http://www.youtube.com/watch?v=9D1kO85_Ud4
Tympee Huttunen
13.02.2014 07:41:45
Corba: Jotain tämän suuntaista voisi päätellä alla olevan linkin perusteella.
http://www.uraltone.com/blog/category/huoltogalleria/ampeg/

Hauskaa, kun pääteputket makaa piirilevyllä, mutta suotokonkat on chassiksessa tukevasti kiinni. Yllätys minulle, kuinka surkeita ratkaisuja nuo jenkki-Ampegitkin sisältävät.

Miten wanha Ampeg pitäisi ostaa, ettei olisi putkenkannat piirilevyllä eikä lattakaapeleita? Piirilevy saa olla.
hollstro
13.02.2014 10:57:22 (muokattu 13.02.2014 10:59:40)

Lastinen: Hauskaa, kun pääteputket makaa piirilevyllä, mutta suotokonkat on chassiksessa tukevasti kiinni. Yllätys minulle, kuinka surkeita ratkaisuja nuo jenkki-Ampegitkin sisältävät.

Miten wanha Ampeg pitäisi ostaa, ettei olisi putkenkannat piirilevyllä eikä lattakaapeleita? Piirilevy saa olla.

Ongelmat alkoivat kun tuotanto USA:ssa loppui Maaliskussa 2007. Sitä aikaisemmat ovat luotettavan maineessa. Eihän noi kaikkein himotuimmat 60- ja 70 lukujen vehkeet mitään Hiwatteja ole rakenteensa puolesta. Aikamoinen hässäkkä on pellin alla, mutta rokki soi: http://www.chambonino.com/work/ampe … lassic/2-Ampeg_SVT_Mk1_%2810%29.jpg

En tiedä minkä vuoden CL tässä on, mutta tuollaista välttelisin vaikka olisi USA-tehty: http://www.bustedgear.com/repair_Ampeg_svt_classic_shutoff_4.html
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
absqua
13.02.2014 11:01:35 (muokattu 13.02.2014 11:03:58)
hollstro:
En tiedä minkä vuoden CL tässä on, mutta tuollaista välttelisin vaikka olisi USA-tehty: http://www.bustedgear.com/repair_Ampeg_svt_classic_shutoff_4.html

Jenkkiläiset 90-l / 2000-l nupit on just tota osastoa. Jäsen Okahan meitä tais ton dissainin älyttömyydestä valistaa tälläkin palstalla jo vuosia sitten.

E: Oma SVT-AV -nuppini on tota samaa lajia, mutta kiitettävän hyvin (ei ainuttakaan ongelmatilannetta) se on silti kestänyt paljoa soittoa ja kovakouraistakin siirtelyä ympäri Suomen erilaisissa lämpötila- ja kosteusolosuhteissa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J0K1
13.02.2014 22:34:18
J.Hollström: http://backstage.custom-sounds.com/live/ampeg-mita-ihmetta-tapahtui

Tuo kirjoittaja on kyllä ihan hukassa kertoessaan, että kaikki nyky-Ampegit olisi jotain vanhaa hyvää kamaa.

Kirjoittajalla on kokemus yhdestä uudehkosta USA-Ampegista. Se on Heritage SVT-CL, jota on tehty 350 kpl vuodessa 2010 lähtien. Eli kyseessä on ns. custom shop -tuote. Amerikassa tehdään tätä spesiaalisarjaa, mutta peruspelit on yhä Aasiassa tehtyjä kuten ennenkin. Eli mikään ei ole muuttunut.
pkuukas
14.02.2014 02:02:20

J0K1: Tuo kirjoittaja on kyllä ihan hukassa kertoessaan, että kaikki nyky-Ampegit olisi jotain vanhaa hyvää kamaa.

Kirjoittajalla on kokemus yhdestä uudehkosta USA-Ampegista. Se on Heritage SVT-CL, jota on tehty 350 kpl vuodessa 2010 lähtien. Eli kyseessä on ns. custom shop -tuote. Amerikassa tehdään tätä spesiaalisarjaa, mutta peruspelit on yhä Aasiassa tehtyjä kuten ennenkin. Eli mikään ei ole muuttunut.

En tiedä onko kirjoittaja hukassa kertoessaan, että ongelmia ei viime vuosina ole ollut Vietnamin aikojen tahtiin. Siellä Aasiassa tehdään monenlaista tavaraa, hyvää ja huonoa. Ja paskaa tehdään Amerikassakin.
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
HenriF
14.02.2014 07:59:32
On outoa miksi kotistereot kestävät? Ne on päällä pari tuntia per päivä perus töissä käyvällä. Viikonloppuisin ehkä 3-4h keskimääräisesti käytössä. Ne on aina samassa paikassa.

Bändivahvari on suurimman osan elämästään off tilassa. Treenejä on ehkä 1-2 per viikko. About 3-5h käyttöö per treenispäivä. Muuten se seisoo siinä samassa nurkassa viikosta toiseen. Ok, keikkojakin voi olla, no vaikka 2kpl kuukauteen. Silti käyttötunnit on pienet.
kojones
14.02.2014 08:21:52
HenriF: On outoa miksi kotistereot kestävät? Ne on päällä pari tuntia per päivä perus töissä käyvällä. Viikonloppuisin ehkä 3-4h keskimääräisesti käytössä. Ne on aina samassa paikassa.

Bändivahvari on suurimman osan elämästään off tilassa. Treenejä on ehkä 1-2 per viikko. About 3-5h käyttöö per treenispäivä. Muuten se seisoo siinä samassa nurkassa viikosta toiseen. Ok, keikkojakin voi olla, no vaikka 2kpl kuukauteen. Silti käyttötunnit on pienet.

Kotistereot ei altistu juurikaan tärinälle.
J0K1
14.02.2014 08:29:37
pkuukas: En tiedä onko kirjoittaja hukassa kertoessaan, että ongelmia ei viime vuosina ole ollut Vietnamin aikojen tahtiin. Siellä Aasiassa tehdään monenlaista tavaraa, hyvää ja huonoa. Ja paskaa tehdään Amerikassakin.

Puhut nyt ihan eri asiasta. Ehkä yleisellä tasolla on noin.

Tässä on kuitenkin tapaus, jossa tuon tekstin kirjoittajalla on kokemusta yhdestä Heritagesta eli ns. custom shop vahvistimesta ja sen jälkeen " it's all good!".
Peruslinja on yhä Aasiassa tehtyä ja mikään ei ole muuttunut! Kirjoittaja antaa virheellisen käsityksen, että kaikki tehtäisiin USAssa, vaikka se ei mitenkään pidä paikkaansa. Heritageakin on tehty vuodesta 2010, eli tässä ei todellakaan kyse ei ole mistään uudesta asiasta. Erittäin huono kirjoitus, täynnä vakavia asiavirheitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)