Pelsi 31.12.2004 03:07:36 | |
---|
Nyt-liittessä kirjoitettiin joku aika sitten näistä käsimerkeistä, ja muistaakseni sen mukaan hevimerkki tarkoittaa myös "minä rakastan sinua", mutta en muista, pitikö silloin olla peukalokin ylhäällä vai ei. Tuli vaan sellainen hauska mielikuva, että jossain tosi rajulla hevikeikalla tosi raju yleisö viestittääkin rakkauden tunteita. No mikäs siinä toisaalta. Haha! Olen itsekin kuullut tuosta rakastamismerkityksestä. Peukku pitää kuulemma olla ylhäällä myös. Mutta hei, kuka keksi ensimmäisenä näyttää keskisormea? "Joka paikkansa nostaa, se perseensä menettää" -Vanha viidakon sanonta |
Jormaz 31.12.2004 03:49:27 | |
---|
Kaiken lisäksi The 69 Eyesin rumpali keksi ns. beat-kompin. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Aerodactev 31.12.2004 04:04:43 | |
---|
katohan poika osaa, siähän ihan kätevä oot näissä tietokone nörtteilyissä toisi kui kitaran soitossa. Isälläs oli kun mutsis ei osannut! PRRT! LÄLLÄSPYY!
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk! |
Jormaz 31.12.2004 04:08:07 | |
---|
katohan poika osaa, siähän ihan kätevä oot näissä tietokone nörtteilyissä toisi kui kitaran soitossa. Ihan näin uteliaisuuttani kysyn: Oletko nappomiehiä? Andrey Bolshakov - Master of Shred |
reaper666 12.02.2014 15:11:05 | |
---|
Kysehän ei ole siitä kuka sen keksi(koska se on jo vitun vanha juttu) Vaan kuka sitä alkoi raskaamman musan yhteydessä käyttää. Monet luulee että Diolta peräisin. Dion yhteydessä se nähtiin ekan kerran -83 holy diverin kannessa kun se pirulainen sitä näyttää. Mutta oikea vastaus on kuitenkin Gene Simmons. Ja tämä tapahtui jo -77 Love gun levyn kannessa. Nyt varmaan "mitä tajusit viiveellä" -ketju täyttyy mutta eipähän tarvi enää kenenkään valheessa elää :) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/Love_gun_cover.jpg |
Funkånaut 12.02.2014 15:20:55 | |
---|
Kapane: Ainakin tämän "up yours" -merkin ovat englantilaiset keksineet kun halusivat pilkata ranskalaisia. Ranskalaiset saivat vangiksi englantilaisia jousiampujia ja katkasivat niiltä "latauskäden" etu- ja keskisormen ja sen jälkeen vapauttivat ne elävinä takaisin englantiin. Jousiampujat olivat hyödyttömiä työssään, mutta siittivät lapsia ja lapset näyttivät tuota merkkiä Ranskalaisille, että meilläpä onkin sormet. En muista mistä kuulin/luin. Nyt kun tää ketju on muutenkin nostettu miljoonan vuoden takaa, niin korjataas tämä. Tämä on pelkkä urbaani myytti, mistä ei ole mitään aikalaistodisteita. Merkki on kehittynyt 1900-luvun alussa, ja tokkopa silloin Ranska ja Englanti sotivat jousipyssyillä. :) Mutta, onhan toi hauskempi legenda. "Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti
Kuuntelen tämmöistä |
Tigerstedt 12.02.2014 15:24:20 | |
---|
Jormaz: Kaiken lisäksi The 69 Eyesin rumpali keksi ns. beat-kompin. Karjuin tälle täysillä. Ketjun nostaminen ei ollut siis turhaa. The gum you like is going to come back in style. |
Dropped C 12.02.2014 15:37:15 (muokattu 12.02.2014 15:37:49) | |
---|
Gene saa rahaa joka kerta kun joku näyttää kennelimerkin. |
Dropped C: Gene saa rahaa joka kerta kun joku näyttää kennelimerkin. Yritin googlaa kennelliittoa mutta en löytänyt tämän tyylistä logoa? Ja sama oon kuullu et pentagrammi olis kasvissyöjäliiton merkki. selittäkää nää mulle! |
StJerky 12.02.2014 16:22:23 (muokattu 12.02.2014 16:22:46) | |
---|
PoLFus: Ei ei. Kyä se on vanhempaa perua ihan immeisen ammoisista alusta. Puunilaissotien ajoilta. Kun Hannibal mellasti norsuineen Italiassa palvoen sarvipäistä Moolok-jumalaansa kanta-asukkaat alkoivat käyttää merkkiä pahan symbolina. |
Dropped C 12.02.2014 19:21:21 | |
---|
reaper666: Yritin googlaa kennelliittoa mutta en löytänyt tämän tyylistä logoa? Ja sama oon kuullu et pentagrammi olis kasvissyöjäliiton merkki. selittäkää nää mulle! En itsekkään tiedä mistä se tulee. Se on vain sellainen sanonta mulle. Itse asiassa Gene saa rahaa myös, kun joku hengittää: http://www.youtube.com/watch?v=BxQpGu-ZgtY |
reaper666 12.02.2014 20:33:00 | |
---|
Dropped C: En itsekkään tiedä mistä se tulee. Se on vain sellainen sanonta mulle. Itse asiassa Gene saa rahaa myös, kun joku hengittää: http://www.youtube.com/watch?v=BxQpGu-ZgtY Gene on keksinyt mm. Kengät ja appelssiinimehun. |
Stradlin 13.02.2014 02:56:03 | |
---|
Hevimerkin on keksinyt alunperin Lordi, mutta suuren yleisön tietoisuuteen sen toi Matti Vanhanen. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Jeszse 13.02.2014 07:06:57 | |
---|
|
Swayne 13.02.2014 08:47:35 (muokattu 13.02.2014 08:48:44) | |
---|
Woodoo: Joku vanha hevimies joskus tokaisi että tuosta metallin merkeissä vanhempi käsimerkki on peukku ja pikkusormi pystyssä, vähän niinku vastaa luuriis merkki. Niin ja tämä muuten ei sitten ole vittuilua. Vaan oikeasti kuultua... Mutta niin onkos kukaan muu kuullut tällaisesta touhusta? Saatan olla myöskin väärinymmärtänyt. En ole kuullut tuollaista hevissä käytettävän. Surffailijat tuota merkkiä ovat käyttäneet eli samalla rannetta ravistellaan. Cowabunga tai jotain sen merkitys on. |
Megalomania 13.02.2014 08:47:50 | |
---|
Jos haluais olla oikein perinteitä kunnioittava raskaan musiikin ystävä eli ns. hevari, niin eikö sitä sitten pitäisi olla peace -käsimerkkiä näyttämässä joka paikassa kuten eräs Ozzy nuoruudessaan? Onko tämä peace -käsimerkki sitten alkuperäinen se hevimerkki, jos on, mikä tällä on vaikutus ylipäätään mihinkään? Ja pitäisikö meidän ruveta pohtimaa tässä ketjussa mistä peace -merkki on lähtöisin? Käsimerkin alkuperää en tiedä, mutta se mersun merkkiä muistuttava peace -symbolihan koostuu lippuaakkosista N ja D, jotka viittaavat sanoihin nuclear disarmament eli ydinaseistariisunta. Tämä sopisi ainakin monen 1980 -luvun thrash metal -yhtyeen lauluihin, joissa varoitettiin ydinsodasta. Olisiko siis aika siirtyä käyttämään peace -käsimerkkiä ja -symbolia raskaan musiikin parissa? Delusions of Grandeur |
reaper666 13.02.2014 09:15:13 | |
---|
Swayne: En ole kuullut tuollaista hevissä käytettävän. Surffailijat tuota merkkiä ovat käyttäneet eli samalla rannetta ravistellaan. Cowabunga tai jotain sen merkitys on. Nii paitsi silleen on kans pirunsarvia tehty, että nyrkit on niinq yhdes ja sit pikkurillit ylhäällä. Että on vähä leveempi sarvimerkki. |
J.Nikkanen 13.02.2014 09:23:47 | |
---|
Swayne: En ole kuullut tuollaista hevissä käytettävän. Surffailijat tuota merkkiä ovat käyttäneet eli samalla rannetta ravistellaan. Cowabunga tai jotain sen merkitys on. Joo ja ameriikan motocrossarit ja freestyle hiihtäjät ja vissiin osa skeittareistakin. Mutta eihän mitään ole oikeasti keksitty ennen kuin se on patentoitu, joten Gene Simmons saattaa ehkä kuitenkin vielä yllättää ja keksiä hevimerkin, sekä ehkä siinä samalla "thumb up" merkin ja keskisormikin olis kova sana. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Perro Stupido 13.02.2014 11:57:01 (muokattu 13.02.2014 11:57:44) | |
---|
örr as ad |
saku92 13.02.2014 13:20:14 | |
---|
Satanistisen rokkibändin Covenin debyyttilevyn takakannessa näytellään kovasti tätä hevimerkkiä. Levy on vuodelta 1969. En siltikään usko, että he ovat kyseisen merkin keksineet vaan kyseessä on satanistien kehittämä merkki. Sakke |