Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 550 51 52 53 54215 216 217 218 219
Spiral
01.02.2014 22:42:55

Muovinen: Pistähän linkkiä jos saat väsättyä vielä sellaisen, missä on sun mielestä otettu paras irti kustakin kanavasta. Jostain syystä tässä ekassa ei vielä soundit erityisesti säväyttäny, mutta siihen voi olla niin monta eri syytä. Jo pelkkä mikin asento kaapin edessä tekee niin paljon.

Jep, näinhän se on. Ehkei tuo soittokaan kauheasti vahvistinta imartele. :)
nikovirtala
01.02.2014 23:29:49

Laulava Kylätohtori: Kyllä tämä taas osoittaa, että kyllä vahvarin testaus vaatii vähän enemmän aikaa kuin 5 min kassan vierellä (kuten joku aikaisemmin osuvasti totesi). Varsinkin tässä on niin paljon säätömahdollisuuksia, ettei pikatestillä saa millään kunnon käsitystä todellisista mahdollisuuksista...

Njaa .. rohkenen olla hieman eri mieltä. Jos ei miellytä viidessä minuutissa, ei se siitä parane tunnin, viikon tai kuukauden kuluessa. En väitä, että se kaikkein ultimaalisin soundi irtoaa tuossa ajassa, mutta styrkkarin kuin styrkkarin perusluonne tulee kyllä selville ja se riittää ainakin mulle.
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
novo
02.02.2014 00:19:41
Muovinen: Pistähän linkkiä jos saat väsättyä vielä sellaisen, missä on sun mielestä otettu paras irti kustakin kanavasta. Jostain syystä tässä ekassa ei vielä soundit erityisesti säväyttäny, mutta siihen voi olla niin monta eri syytä. Jo pelkkä mikin asento kaapin edessä tekee niin paljon.

Hoh, meleko hassua muutens ku meikällä on RV Mk1 ja Crossroads. Toki myös 2x12 -kaappi käytössä, V30-tötteröt sisällä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Laulava Kylätohtori
02.02.2014 09:36:59
AngieRainbow: Mulla on ollut sekä Bluetone Princeton Reverb että Bluetone 5E3 :)

Hienoa kuulla, että Kylätohtori tykkää uudesta vahvistimestaan!

Kyllä ne molemmat oli tosi hyviä, vaikka ei sitten mulle jääneetkään. Kuten arvata saattaa Princeton oli enemmän Black Face saundimaailmaa ja 5E3 ns. varhaisempaa tweed meininkiä. Jos noista halusi rankempaa säröä, niin Princeton toimi todella hyvin distortion säröjen kanssa kun taas 5E3:n käänsin itsessään särölle ja sitten boostailin sitä.

Ehkä vähän semmonen fiilis jäi, että noi molemmat on parhaimmillaan single coil mikeillä, kuten stratolla tai telellä. Tai noilla kitaroilla vahvistimien hienous tuli parhaiten esiin. Mä soitan enimmäkseen Les Paulilla ja ja toiseksi eniten ES-335:llä. Ehkä mä muutenkin olen kallellaan sinne marsumaailmaan.

Vaan oli siinä 5E3:ssakin todella hieno clean. Mun mielestä jopa parempi kuin Princeton reverbissä, mutta makuasioitahan nämä loppujen lopuksi on kaikki.

Kyllä tykkään, paranee vaan koko ajan...

Mutta itse huomasin saman. Kyllä single coilit toimivat tämän kanssa paremmin kuin humpparit. Sama se tosin on Fenderin Bassmaninkin kanssa..
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
varakeef
02.02.2014 10:03:49
Filtertronit toimivat hienosti 5E3:n kera, jos kaksikelaisiin on innostunut.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Vellu64
02.02.2014 10:16:16
Laulava Kylätohtori: Kyllä tykkään, paranee vaan koko ajan...

Mutta itse huomasin saman. Kyllä single coilit toimivat tämän kanssa paremmin kuin humpparit. Sama se tosin on Fenderin Bassmaninkin kanssa..

Samaa olen vähän epäillyt. Les Paulissani on classic 57 plus tallamikki ja kaulassa sama ilman plussaa.
Kaulamikki pelittää tuon 5e3 kanssa, mutta tallamikkiä ei pelitä makuuni. Olisko liian kuuma tms.? Myös kokeilu P90 mikkeihin, tai kitaraan, jossa on ne valmiina on käynyt mielessä. Mutta ei kiire, kun kaulamikki toimii.
Muovinen
02.02.2014 14:00:39

novo: Hoh, meleko hassua muutens ku meikällä on RV Mk1 ja Crossroads. Toki myös 2x12 -kaappi käytössä, V30-tötteröt sisällä.

Jaa! No kerroppas että onko Rockerverbissä jokin sellainen soundi/ominaisuus jota tuo Crossroads ei millään paikkaa? Ilmeisesti olet ainakin itsellesi saanut perusteltua molempien yhtäaikaisen omistuksen.
steelduck
02.02.2014 15:43:46

Crossroads vs. Rockerverb shootout video olisi mainio...
novo
02.02.2014 16:56:35
Muovinen: Jaa! No kerroppas että onko Rockerverbissä jokin sellainen soundi/ominaisuus jota tuo Crossroads ei millään paikkaa? Ilmeisesti olet ainakin itsellesi saanut perusteltua molempien yhtäaikaisen omistuksen.

Bluetonetunnit on itellä huomattavasti vähäisemmät, mutta kyllähän RV on hitosti simppelimpi laitos kaikin puolin. Oon ite vaan tottunu soittaa sillä SG:n kera jossa P90-malliset humbuckerit, ja tykkään siitä särökanavasta hemmetisti. Kliineissähän RV jää ihan jalkoihin, vaikkei kylmin ja kolkoin peli olekaan. Mulle tilanne on molempi parempi eikä tarvii rahankaan puolesta heittää "harvinaisempaa" markkuykköstä menemään.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Sarko
03.02.2014 23:25:01 (muokattu 03.02.2014 23:28:39)
Princeton Reverb saapui! Kiitoksia heti alkuun Custom Soundsin avuliaalle henkilökunnalle, asiakaspalvelu todellakin pelaa heillä.

Kerkesin tänään testaamaan vain n. 15 minuuttia Princetonia mutta vaikutelma on jo nyt ERITTÄIN positiivinen. Jännitti niin pirusti eka puraisu että kädet tärisivät ja soitto oli yhtä soosia, pitää alkaa paneutumaan tämän sielunelämään ihan todenteolla tämän viikon aikana. Seuraavia huomioita tein:

-Vahvistin huokuu laatua. Työnjälki verhoiluiden sekä esillä olevien osien suhteen on täysin virheetöntä. Vahvistin koteloineen painaa suurpiirten saman verran kuin Blues Junior, mutta tuntuu ihan helvetin paljon jämäkämmältä ja luotettavammalta. Jalkakytkin jousikaiulle ja tremololle on yksi jämerimmistä mihin ole törmännyt. Myös potikat ovat jämäkät eivätkä pyöri ympyrää pelkän katseen voimasta.

- Soundi on erittäin tasapainoinen. Fenderin PRRI:in verrattuna Bluetonessa on ehkä enemmän middleä, soundi ei ole niin "hapankorppuinen" puhtailla, epäilen että midscoop olisi maltillisempi tässä? Voi tosin johtua myös 12" WGS-kaiuttimesta ja combon koosta. Erittäin miehekkäät bassot irtoavat verrattuna Blues Junnuun. En ole aiemmin soittanut näin dynaamisesti reagoivalla vahvistimella, ihan oikeasti liikutuin treeniksellä Bluetonea soittaessani. Soundi oli ehkä aavistuksen "jäykempi" kuin aiemmin omistamat halvemmissa vahvistimissa? Tämä tosin saattaa olla objektiivinen harha kun kuumotuksissani räpelsin vain hetken muutamilla asetuksilla. Puhtaat soundit ovat kuin kuiskauksia jumalten huulilta.

-Ensimmäinen vahvistimeni, jossa EQ-potikat ihan oikeasti reagoivat ja säätävät äänensävyä.

-Reverb ja tremolo ovat parhaita joihin olen törmännyt ja päässyt kokeilemaan. Todella kaunista.

Tämä oli tällainen "hetken laulu", olen edelleen hieman liikuttuneessa tilassa kun on ensi kertaa ns. "oikea" vahvistin pirtissä. Olo on etuoikeutettu. Mutta perehtymistä on vielä runsaasti, pitää testata vahvistin vielä efektien kanssa sekä ajaa ruttuun kunnolla, Teleen uudet kielet 3kk. vanhojen tilalle ja ihan ajan kanssa soittamaan yksin että bänditreeneissä Bluetonea. Mutta tällä hetkellä tuntuu ihan perkeleen hyvältä, kiitos ja anteeksi.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
jniska
04.02.2014 08:34:02
Laulava Kylätohtori: Kyllä tykkään, paranee vaan koko ajan...

Oletko kokeillut koskaan kytkeä humpparin rinnankytkentään. Normaalisti humpparit kytketään sarjaan, mutta kelat voi kytkeä myös rinnan. Sellainen rinnakytketty humppari on aika lähellä tukevasaundista yksikelaista mikkiä, mutta ei hurise.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Vilpur1
04.02.2014 13:07:47
jniska: Oletko kokeillut koskaan kytkeä humpparin rinnankytkentään. Normaalisti humpparit kytketään sarjaan, mutta kelat voi kytkeä myös rinnan. Sellainen rinnakytketty humppari on aika lähellä tukevasaundista yksikelaista mikkiä, mutta ei hurise.

Kuulostaa mielenkintoiselta. Täytyy joskus kokeilla. Mitenhän tuo kytkentä käytännössä tehdään?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
jniska
04.02.2014 13:17:38
Vilpur1: Kuulostaa mielenkintoiselta. Täytyy joskus kokeilla. Mitenhän tuo kytkentä käytännössä tehdään?

http://www.1728.org/humbck6bb.gif
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Vilpur1
04.02.2014 23:52:45
jniska: http://www.1728.org/humbck6bb.gif

Kiitti! Arkistoidaan...
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Myrkky Nuoli
10.02.2014 11:07:36
Terry Pantheras: Hitto kun kuumottaisi semmoinen kolmekanavainen skitsofreninen monsteri, jossa olisi Plexin, SLO:n ja Orange OR:n etuset VHT-tyylisellä (2:90:2) KT88-päätteellä...

Täytyypä palata tähän aiheeseen sen verran, että tästä tulee meitsin kohdalla totta! Tulee taloon Crossroad, jossa on Lead-kanava rakennettu OR50:n pohjalta. Jukopliut! Muuten siis defaulttia, eli blackface-clean ja JCM Crunch. Kädet vapisten odotellaan Bluetone-neitsyyden menettämistä.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Sarko
10.02.2014 11:11:30
Myrkky Nuoli: Täytyypä palata tähän aiheeseen sen verran, että tästä tulee meitsin kohdalla totta! Tulee taloon Crossroad, jossa on Lead-kanava rakennettu OR50:n pohjalta. Jukopliut! Muuten siis defaulttia, eli blackface-clean ja JCM Crunch. Kädet vapisten odotellaan Bluetone-neitsyyden menettämistä.

Onnitteluni jo etukäteen hankinnastasi! Makean kuuloinen yhdistelmä toi blackface/JCM, voisin kuvitella vahvistimen olevan saundeiltaan ns. "Sveitsiläinen linkkuveitsi", eli monipuolisuutta löytyy.

Tuli mieleen ajatus kakskanavaisesta vahvistimesta, jossa toinen kanava mukailisi 5e3-maailmaa ja toinen Brownface Deluxea...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
10.02.2014 11:17:10
Myrkky Nuoli: Täytyypä palata tähän aiheeseen sen verran, että tästä tulee meitsin kohdalla totta! Tulee taloon Crossroad, jossa on Lead-kanava rakennettu OR50:n pohjalta. Jukopliut! Muuten siis defaulttia, eli blackface-clean ja JCM Crunch. Kädet vapisten odotellaan Bluetone-neitsyyden menettämistä.

Se on herkkä hetki raavammallekin miehelle....

Mutta itse kokeilin Dustyn Tung-Solin 6V6:ia 5E3:seen ja kyllä vaan parani soundi oikein selkeästi. Kyllä nuo JJ:n 6V6:t vaan ovat puoliksi 6L6:sia, ei siitä mihinkään pääse. Kyllä vaan on nyt muikeat 6V6 soundit, huh!

V1:seen kokeilin 12AY7:aa (EHX). Särö väheni ja soundi pysyi suurin piirtein ennallaan. Tosin, koska vahvistin puhdistuu kitaran volumesta niin hienosti ja pidin kuitenkin myös isommista säröistä, niin pistin Tung-Solin takaisin. Sillä saa vaan kunnon säröt ja maukkaat puhtaat kitaran volumea hivenen pienentämällä, joten en kokenut, että 12AY7 olisi tuon mitään lisäarvoa itselle. Kokeilin myös JJ:n EEC803S ja sillä sai kyllä smoothimmat säröt, mutta puhtaiden kuulaus hieman väheni, joten valintani oli Tung-Solin 12AY7. Nyt pitäisi päätteeseen ostaa Tung-Solia. Tai onko muita hyviä vaihtoehtoja ehdottaa? Todennäköisesti ostan Dustyyn uuden 6V6 nelikon ja otan siitä Tung-Solit 5E3:seen. Ehdotuksia? Nelikko pitäisi irrota mielellään alle satasella...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Shredator
11.02.2014 20:40:10

Gabe: No siinä ei kauan nokka tuhissut: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=846734

Se on, kun laskukasa pompahtaa postiluukusta :/
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
AngieRainbow
11.02.2014 21:18:57
Shredator: Se on, kun laskukasa pompahtaa postiluukusta :/

Näkisin, että jokainen saa tehdä kamoillaan, mitä haluaa, vaikka myisi seuraavana päivänä ostamisesta. Ei sitä tarvitse kenellekään perustella.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)