Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5332 333 334 335 336497 498 499 500 501
Stalkah
11.02.2014 13:51:30

Myrkky Nuoli: Toi on hyvä pedaali.

Bluetone Crossroad ois tulossa mulle. APUA

Sen lisäks, että itellenikin on tulossa Crossroad (ja pajalta tuli viestiä, että projekti on jo edennyt "konehuoneen" testaukseen ja kotelon tekoon), ni meinasin vähä iteki sotkeentua noihin Mooereihin hankkimalla jossain vaiheessa Shimverbin. Päätös on sikäli ihan perusteltu, että käytännössä kaikki kaikupedaalit on kuitenkin digitaalisia, mutta Mooerin käikäle sisältää (toimivan) TBP:n, on sopivan pienikokoinen ja hinta-laatu- suhteeltaan vissiin parasta.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Myrkky Nuoli
11.02.2014 14:00:57
Stalkah: Sen lisäks, että itellenikin on tulossa Crossroad (ja pajalta tuli viestiä, että projekti on jo edennyt "konehuoneen" testaukseen ja kotelon tekoon), ni meinasin vähä iteki sotkeentua noihin Mooereihin hankkimalla jossain vaiheessa Shimverbin. Päätös on sikäli ihan perusteltu, että käytännössä kaikki kaikupedaalit on kuitenkin digitaalisia, mutta Mooerin käikäle sisältää (toimivan) TBP:n, on sopivan pienikokoinen ja hinta-laatu- suhteeltaan vissiin parasta.

Shimverbissä se Shimmeri on hyvä, mutta tila- ja jousikaikusimulaatiot on oikeesti aivan luokatonta kuraa, mulle ainakin kirjaimellisesti käyttökelvottomia. Mulla on ollu noita Mooereita jotain parikymmentä tai jotain, että jos kiinnostaa käyttökokemukset niin sopii laittaa pikaviestiä! Kerron mielelläni.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Stalkah
11.02.2014 14:33:37

Myrkky Nuoli: Shimverbissä se Shimmeri on hyvä, mutta tila- ja jousikaikusimulaatiot on oikeesti aivan luokatonta kuraa, mulle ainakin kirjaimellisesti käyttökelvottomia. Mulla on ollu noita Mooereita jotain parikymmentä tai jotain, että jos kiinnostaa käyttökokemukset niin sopii laittaa pikaviestiä! Kerron mielelläni.

Onko näin? Monet ovat kehuneet aika varauksetta tuota Shimverbiä, mutta liekkö alhainen hinta saanut mielipiteet asettumaan ko. pikkupurkin eduksi? Tiedä häntä. Anyway, tuikkasin pikaviestillä :)
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Myrkky Nuoli
11.02.2014 14:42:20
Stalkah: Onko näin? Monet ovat kehuneet aika varauksetta tuota Shimverbiä, mutta liekkö alhainen hinta saanut mielipiteet asettumaan ko. pikkupurkin eduksi? Tiedä häntä. Anyway, tuikkasin pikaviestillä :)

Jees, mie siulle vastasin! Yhden paikallisen aktiivimuusikon kanssa oltiin ainakin aiheesta täysin samaa mieltä, en taas sitten inttervepistä oo tainnut kauheesti tuosta keskustella. Jos on mahdollisuus päästä jossain testaamaan niin sehän se paras. Toisaalta tuo on niin halpa, että saat sen kyllä täysin vaivatta eteenpäin jos et tykkää. Mooerit menee aina ja tuo on sieltä suositummasta päästä.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
kekkuliheikki
11.02.2014 15:44:45
Sanokaapas mulle mika helvetti on kun kaikki saropedaalit syo bottnen pois. Oli Fulltone OCD jo kadessa mutta ei.

Okko Diablo+ on hyva mutta sekin syo. Kohta heitan senkin metsaan. Menee hermot.
En allekirjoita.
Laulava Kylätohtori
11.02.2014 15:45:46
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
JaaGeRMaisTeR
11.02.2014 17:45:13
Jaa.. Tuhlasin teleen.. Sellanen tälläkertaa :)
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Sarko
11.02.2014 17:52:22
kekkuliheikki: Sanokaapas mulle mika helvetti on kun kaikki saropedaalit syo bottnen pois. Oli Fulltone OCD jo kadessa mutta ei.

Okko Diablo+ on hyva mutta sekin syo. Kohta heitan senkin metsaan. Menee hermot.

ZVexin Box Of Rock ei kokemusteni mukaan syö bottnea pois, miltei päin vastoin.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
11.02.2014 19:21:34
Laulava Kylätohtori: Terveisiä Kroatiasta. :D

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3454.jpg

Haa! No siinä ei kauan nokka tuhissut! Luulin että olisit joutunut odottelemaan kauemminkin. Annahan kuulua raporttia. :)
I3enjam1n
11.02.2014 19:38:55
kekkuliheikki:

Ootko ruuvannut Diablon bass-trimmeriä?
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
Jucciz
11.02.2014 21:42:55 (muokattu 11.02.2014 21:54:54)
Tein äsken esittelyvideon tuosta '73 Marshall JMP 50W Tremolosta Gibson R9:n kera:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/marshall_tremolo_1973.m4v
Kuva ja ääni: iPad Air, koittakaa kestää.

Ei pedaaleja välissä. Kaappi on niin ikään vuodelta '73, joten mätsätty half stack kyseessä. :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
11.02.2014 21:44:10
Gabe: Haa! No siinä ei kauan nokka tuhissut! Luulin että olisit joutunut odottelemaan kauemminkin. Annahan kuulua raporttia. :)

On kyllä hyvän oloinen peli. Pistin vähän alkumietteitä tuonne toiseen efektirupatteluun...
Attew
11.02.2014 22:03:06 (muokattu 11.02.2014 22:04:06)

Vaikka noudin ja testailin kitaraa niin vasta kotona selvisi että oli kohteliaasti jätetty huomauttamatta että sähköissä jotain pientä häikkää (pätkii kun volapotikkaa tökkii) ja satula on irti. Kaipa noi mikit vois samalla vaihtaa passiiveihin niin sähkövika korjautunee sillä, mutta entä satula? Haittaako jos se on irti? Liimaanko pikaliimalla? Onko sivuttaissuuntainen paikka kovinkin tarkkaan katsottava?
ahautanen
12.02.2014 00:02:21

Bogner Ecstasy punanen petaali!
more is more
steelduck
12.02.2014 02:02:03

Olen työmatkalla saksassa ja tärväsin päivärahat Ibanez 808 Tube Screameriin, kun kävin ihmettelemässä Matthias Jabbs:n kitarakauppaa.. http://mjguitars.de/?lang=3
Krice
12.02.2014 11:16:32

Attew: mutta entä satula? Haittaako jos se on irti? Liimaanko pikaliimalla? Onko sivuttaissuuntainen paikka kovinkin tarkkaan katsottava?

Voi se haitata, satula voi siirtyä bendauksissa, on meinaan sattunut itselleni. Liimalla kiinni, paikkaa kannattaa katsoa sen verran että miten keskelle kielet itse haluaa siihen otelautaan.
Laulava Kylätohtori
12.02.2014 11:24:03
Krice: Voi se haitata, satula voi siirtyä bendauksissa, on meinaan sattunut itselleni. Liimalla kiinni, paikkaa kannattaa katsoa sen verran että miten keskelle kielet itse haluaa siihen otelautaan.

Mutta sen verran vähän liimaa, että sen saa myös tarvittaessa irti ilman, että mitään menee rikki... Tipan pitäisi kai riittää?
Krice
12.02.2014 11:27:24

Laulava Kylätohtori: Mutta sen verran vähän liimaa, että sen saa myös tarvittaessa irti ilman, että mitään menee rikki... Tipan pitäisi kai riittää?

Kannattaa liimata koko uran leveydeltä, mutta ei millään kovin vahvalla liimalla joka sulattaa satulan osaksi puuta..
Gabe
12.02.2014 11:28:00
Laulava Kylätohtori: Mutta sen verran vähän liimaa, että sen saa myös tarvittaessa irti ilman, että mitään menee rikki... Tipan pitäisi kai riittää?

Jep, tippa riittää. Jos oikein kunnolla läträä sen liiman kanssa niin seuraavasta satulan vaihdosta voi tulla kiinnostavaa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)