Aihe: Piano kerrostalossa 1 2 | |
---|---|
![]() 02.11.2013 22:58:58 | |
En vaan perusta noista digipianoista, oon huomannu, että ihannetilanne on omakotitalo ja akustinen piano, mutta tilaisuuksia tällaiseen ei oikein ole. Ilman kaiuttimia en voi ostaa, kun ei ole mahdollista sijoittaa asuntoon ulkoisia kaiuttimia. Oon aikalailla päättänyt, että sopiva olisi yamaha p155, perustelen itselleni tätä sillä, että kun nauhoittelen joskus pätkiä, ettei seuraavana päivänä tarvitse kyseistä kohtaa ihan alusta opetella, ja olisi kiva, jos olisi se nauhoitusmahdollisuus pianossa. Nykyää joutuu ottaa kuulokkeet pois, kun nauhoitan puhelimella. | |
![]() 03.11.2013 09:36:30 (muokattu 03.11.2013 10:07:05) | |
Aira: En vaan perusta noista digipianoista, oon huomannu, että ihannetilanne on omakotitalo ja akustinen piano, mutta tilaisuuksia tällaiseen ei oikein ole. Pianoja saa vaikka ilmaiseksi, mutta taloja ei kannata vaihdella ihan tämänlaisen asian takia... Ilman kaiuttimia en voi ostaa, kun ei ole mahdollista sijoittaa asuntoon ulkoisia kaiuttimia. Mitä jos soitin olisi lähellä seinää tai jotain hyllyä ja studiomonitorit laittaisi siihen ikäänkuin koskettimiston yläpuolelle. Seinään joku hylly ja kaiuttimet siihen. Oon aikalailla päättänyt, että sopiva olisi yamaha p155, perustelen itselleni tätä sillä, että kun nauhoittelen joskus pätkiä, ettei seuraavana päivänä tarvitse kyseistä kohtaa ihan alusta opetella, ja olisi kiva, jos olisi se nauhoitusmahdollisuus pianossa. Nykyää joutuu ottaa kuulokkeet pois, kun nauhoitan puhelimella. Oma käsitys on, että Yamahan P-sarjassa ei olisi ihan uusinta ja parasta tekniikkaa. Itse maksaisin ennemmin sound enginestä kuin kaiuttimista. Ilman kaiuttimia olevissa stage pianoissa tuppaa myös liitäntäpuoli olevan paremmassa kunnossa juuri siitä näkökulmasta jos laitat siihen kuulokkeet, niin laite ei invalidisoidu muuten. Jos tuumit, että Yamaha P155 on sopiva, niin kannattaa varmaan kokeilla ensin liikkeessä. Jos kokeilu tukee tätä, ehkä se sitten on tai voi paljastua ettet pidäkään laitteesta. Nimenomaan kokeilemalla laitteista on paljastunut jonkinlaisia eroja, jotka voi olla ratkaisevia tykkääkö niistä vai ei. ------- Mun mielestä tämä Kawai MP10 paketti jalustan ja kotelon kera olisi kotisoittoon aika passeli. Tarvittaessa voisi roudatakin hyvän kuljetuskotelon avulla joskin painoa on. Siihen lisäksi vaikka pikku Genelecit tai jotkut halvemmat saman asian ajavat ämyrit. http://www.thomann.de/fi/kawai_mp_10_stage_bundle.htm Itse en ottaisi tuota sen takia koska roudaan kuitenkin melko usein ja sen takia niin kevyt kuin mahdollista toimii omassa käytössäni parhaiten. --------- Tuossa Kawaissa kuin alempana on myös itsessään kaiuttimet, onkohan jollakulla kokemusta minkälainen se on verrattuna Yamahan P sarjaan? Siinähän näyttäisi olevan esimerkiksi triple sensor koskettimisto, joka nyt in. http://www.thomann.de/fi/kawai_es_7_iw.htm http://www.thomann.de/fi/kawai_es7_b.htm | |
![]() 03.02.2014 13:59:49 | |
Kaanma: Jos mun pitäis piano kerrostaloon ostaa nii ottasin akustisen jossa on se silence-toiminto. Tarkoitatko sitä silence-pedaalia, vai mahdollisesti kuulokkeita? | |
![]() 10.02.2014 23:48:24 | |
Se on tietty oma valinta mutta olen varma että akustinen kerrostalossa tietää 99 % varmuudella konfliktia naapureiden kanssa jos yhtään enemmän soitat/treenaat. Tällöin et siis soita sitä ja jää koristeeksi. Jos ostat sähköpianon, niin pystyt treenaamaan vaikka keskellä yötä. Toinen juttu on vire. Sähköpiano on aina täydellisessä vireessä eli esim. jazz-soinnut kuulostaa siltä miltä pitääkin. Itselläni on Yamahan Arius ihan perus malli. Mulle riittää kyseisen pianon touchi ja soundi. Rahalla saisi tietysti parempaakin mutta pianonsoitto on kaikkea muuta kuin välineurheilua mulle. Se on jannusta kii huutaako piano hii. | |
![]() 11.02.2014 00:17:29 | |
MarkusB: Jos ostat sähköpianon, niin pystyt treenaamaan vaikka keskellä yötä. Toinen juttu on vire. Sähköpiano on aina täydellisessä vireessä eli esim. jazz-soinnut kuulostaa siltä miltä pitääkin. Vaikka mä tykkään yli kaiken akustisesta niin realiteetit on realiteetteja! Asun kerrostalossa ja kun myin akustisen ja vaihdoin sen digipianoon niin se että saa soittaa niin paljon kun haluaa silloin kun haluaa kyllä voittaa! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 11.02.2014 08:58:22 | |
Nyt on ollut kerrostalotreenissä Yamaha CP4:nen ja se on ollut mielestäni paljon parempi ratkaisu kuin mikään akustinen piano. Oman tutustumisensa ja säätelyn se on tietenkin vaatinut, mutta se on ollut kivaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)