Aihe: Tapahtumatekniikkayritykset ovat identtisiä
1 2 3 4
KariS
08.02.2014 07:21:33

Kapeahko on katsanto jos kaikkia pitää samanlaisina. Sittenhän kaikki autotkin ovat samanlaisia. Mukavia ja vähäpästöisiä...

Asian vierestä hiukan. Asiakkaan hölmöilyt olen onnistunut välttämään sillä, ettei pelkkää kamaa varastolta lähde kun muille alan yrittäjille ja sellaisille hahmoille, jotka tunnen ja tiedän osaaviksi... varsinkin, kun vehkeiden taso ja hinta on noussut dekadilla...

/Kari
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
miksaajasetä
08.02.2014 22:14:32
KariS: Asian vierestä hiukan. Asiakkaan hölmöilyt olen onnistunut välttämään sillä, ettei pelkkää kamaa varastolta lähde kun muille alan yrittäjille ja sellaisille hahmoille, jotka tunnen ja tiedän osaaviksi... varsinkin, kun vehkeiden taso ja hinta on noussut dekadilla...

Tuo on varmasti hyvä linjaus, varsinkin jos on vähänkin isommasta kalustosta kyse.
redhat
09.02.2014 23:00:41 (muokattu 09.02.2014 23:03:04)
Vähän ohitopicia kans.

Meillä taas asiakaskunta muodostuu paljolti myös asiasta tietämättömistä.
Merkataan mikseriin mic 1, mic 2, ipod, master jne. Päätteisiin left ja right, muista ottaa mute pois. Lediparrit värjätään näillä dipeillä.

Joskus puhelin soi ku ei osaa, useammin ei. Ja kun asiakkaille on kerran opettanu nuo muutamat asiat, yleensä sähköpostiin tipahtaa viesti "otetaan sama setti uudelleen". Ja uudelleen. Ja uudelleen. Sit ku näitä asiakkaita on pari kourallista ammattireiskojen lisäksi, näyttää firman saldo ihan kivalta.

Joku myös kutsuisi tätä hyväksi asiakaspalveluksi.

Edit:
on käynyt myös niin että hyvässä uskossa on vuokrattu asiakkaalle rokki-pa ja kuus kulmaa. Myöhemmin on puhelin soinut että tulisko joku auttamaan, tupa täytyy 2 tunnin kuluttua. I'll be there mut liksa on xxx euroa.
Henri93
10.02.2014 10:19:53 (muokattu 10.02.2014 10:20:33)

Kunnollinen tapahtumatekniikka-alan yrittäjä ei "joudu" myymään tuotettansa vaan asiakkaat soittavat hänelle ja tilaavat keikat. Tämän jutun olen kuullut viideltä eri alamme yrittäjältä...

Jos yritys oikeasti keskittäisi voimavaransa yhteen asiaan eli ERIKOISTUISI, tarkottaisi se myös myyntitöiden aloittamista. Tekniikasta maksavia bändejä, yritysasiakkaita ja yhdistyksiä on maa täynnä, enemmän kuin 10 yritystä pystyy tekemään. Siksi yhden kohderyhmän valitseminen on täysin mahdollista esim. edellä mainituista.

Perusyrittäjä on niin laiska, ettei jaksa myydä ääni-, valo-, ja kuvapalvelujansa vaan tarjoaa palvelua kaikille ja kaikkialle. Helpoimmat asiakkaat jämähtävät tällä taktiikalla haavin ja niinpä jokaisella on yksi rokki-festari, yksi yritystapahtuma, pari yhdistystä ja muutama keikka kunnantalolle vuodessa.

Jos yritys erikoistuisi, voisi se paremmin keskittyä palvelemaan asiakkaansa tarpeita, koska kaikki asiakkaat olisivat samantyylisiä ja niin heillä olisi samoja kysymyksiä ja tarpeita joita yrittäjä voisi täyttää!

"Jos firmallasi on monta fokusta, sillä ei ole yhtään fokusta.

Kirjoittaa yrityskonsultti Jari Parantainen blogissaan http://www.pollitasta.fi/2014/02/tappotuomio-tuntuu-hyvalta/
http://valobisnes.blogspot.fi/
Rallattelija
10.02.2014 10:49:59
Mitä meinaat tuolla tarjoamisella? kamaa ulos ilmaiseksi vai kerrotaan asiakkaalle että meillä olisi myös valoja sen äänen kylkeen ja maksais tän verran lisää.

Myyminen sitten olisi sitä että jos et maksa valoista niin emme viitsi tulla ollenkaan edes äänen kanssa.

Se nyt on vaan totisin tosiasia että saman alan firmat näyttävät ulospäin hyvinkin samalta. Muuten niissä on eroja vähintään vähemmän usein vielä enemmän. Ei ne vaan ole identtisiä.

Sitten toi focuksen keskittäminen? ei siinä vaan ole isommalle toimijalle järkeä. Jollain pienellä yksityisyrittäjällä siinä onkin ideaa mutta isoille ei. Tai siis jos tarkemmin ajatellaan niin isotkin firmat on keskittäneet focuksensa. heillä Tekijöitä joitka hoitavat äänivehkeitä, jamppoja jotka tietävät enemmän valotekniikasta kuin omista taskuistaan, videopuolella on omaväki joka hoitaa valo ja äänimiehien haukkumisen lisäksi Videopuolta jne jne. Kyllä siis sitä niihin yksittäisiin asioihin keskitytään ihan selvästi.

Toinen mikä puoltaa tätä niin asiakkaalle voidaan tarjota kaikki saman katon alta ja silti käyttää ammattilaisia. kaiken lisäksi pystytään kilpailemaan paremmin hinnalla kun myydään paketti eikä vain yhtä osa-aluetta.

Mun mielestä sä Henri vaivaat itseäsi liikaa puoliturhilla asioilla. Jos sun mielestä kaikki muut tekee väärin niin miksi etä vain rupea tekemään itse asioita oikein ja kaada Livenationia ja Eastwaytä? ja siinä ohessa niitä kaikkia pienempiä firmoja kun kerran jokainen toimii väärin tällä alalla?
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Henri93
10.02.2014 11:18:46

Mää en ymmärtänyt tuota alkupätkää yhtään...

Tuosta erikoistuimisesta... Onko ainoa alamme jakauma; ääni, valo ja kuva? Minun mielestäni ei ole järkevää tarjota pelkästään valopalveluita tms., koska asiakas tarvii noita kaikkia palveluita kun hän järjestää tapahtumaa.

Sanon tämän nyt selvästi kun puolet ihmisistä eivät ymmärrä mistä on kyse. Kyse on siitä kenet valitsee asiakkaakseensa. Tässä jotain jakaumia:

pienet asiakkaat - isot asiakkaat
yritykset - yhdistykset - bändit - muut esiintyjät
edulliset keikat - kalliit keikat
pukujuhlat - rämärokit
ison kaluston keikat - pienen kaluston keikat

Jokaisessa ryhmässä on paljon potenttiaalisia asiakkaita. Kukaan ei kuitenkaan pysty palvelemaan täydellisesti näitä kaikkia ryhmiä, koska heidän tarpeensa ovat niin erilaiset.

Toivottavasti tämä aukaisi aihettani riittävästi. Suosittelen myös lukemaan noi blogikirjoitus alustukseni, jotta pääsette sisälle pointteihin, ettei turhaa energiaa kulu vääristä asioista keskustelemiseen :).

Ystävällisin terveisin Henri
KariS
10.02.2014 13:05:08

Henri93:

pienet asiakkaat - isot asiakkaat
yritykset - yhdistykset - bändit - muut esiintyjät
edulliset keikat - kalliit keikat
pukujuhlat - rämärokit
ison kaluston keikat - pienen kaluston keikat

...kovasti mustavalkoinen näkemys. Todellisuudessa noiden ääripäiden välillä on lähes ääretön määrä erilaisia asiakkaita. Samoin noiden yhdistelmiä... Ammattitaitoa olisi tunnistaa ne ja palvella kaikkia niitä oikein...

/Kari
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
Rallattelija
10.02.2014 13:41:05
Ööh.. Jos sulla on klubi setti niin sitä on aika turha roudata stadionille mutta jos löytyy stadionille sopiva setti niin se on aika helppo pilkkoa vaikka kymmeneen klubiin samaksi illaksi. Oon samaa mieltä että näkemys on mustavalkoinen. Oikeestaan hyvin tosi paljon mustavalkoinen. Toki ne pienetkin asiakkaat pitää hoitaa pois.

jos homma osataan niin se osataan keikan koosta riippumatta.
Rallattelija
10.02.2014 14:11:25
Ja vielä sen verran että kuka tällaisesta hyötyisi ja miksi. Kärsisikö joku osapuoli ja millä tavalla? Millaisia haittoja näkemyksesi voisi tuoda alalle?

mieti myös miksi isot format hoitaa myös pieniä juttuja, miksi pienemmät lafkat saattaa vuokrata lisäkalustoa joillekin keikoille kun omat ei riitä?

mun mielestä tätä kaikkea kutsutaan palveluksi. Muista myös että isoilla asiakkailla on pienempiäkin tapahtumia ja pienillä saattaa tulevaisuudessa olla isoja.

puskaradiokertoo nopeasti eteenpäin ettei jokin firma suostunut tekemään keikkaa koska meidän juttu oli liian pieni. Millaiseb kuvan se antaa muille firmasta. Tai että he ei tee rokki juttuja ollenkaan. Kyl olis tän jälkeen monessa firmassa huono olo ja se joka tekee kaikille korjais koko potin ja helposti.
Henri93
10.02.2014 14:52:22

Rallattelija: Ja vielä sen verran että kuka tällaisesta hyötyisi ja miksi. Kärsisikö joku osapuoli ja millä tavalla? Millaisia haittoja näkemyksesi voisi tuoda alalle?

mieti myös miksi isot format hoitaa myös pieniä juttuja, miksi pienemmät lafkat saattaa vuokrata lisäkalustoa joillekin keikoille kun omat ei riitä?

mun mielestä tätä kaikkea kutsutaan palveluksi. Muista myös että isoilla asiakkailla on pienempiäkin tapahtumia ja pienillä saattaa tulevaisuudessa olla isoja.

puskaradiokertoo nopeasti eteenpäin ettei jokin firma suostunut tekemään keikkaa koska meidän juttu oli liian pieni. Millaiseb kuvan se antaa muille firmasta. Tai että he ei tee rokki juttuja ollenkaan. Kyl olis tän jälkeen monessa firmassa huono olo ja se joka tekee kaikille korjais koko potin ja helposti.

Helou! Mahtavaa, että hyvää keskustelua herää!

Näen, että erikoistumisesta hyötyy asiakas joka saa parempaa ja enemmän hänelle suunnattua palvelua. Olen itse ollut usein keikalla jossa kukaan ei edes tiedä asiakasfirman nimeä, puhumattakkaan tapahtuman tarkoituksesta tai vaikka yrityksen väreistä. Loppu onkin sitten sitä "soveltamista".

Haittana voisi mainita sen, ettei kaikkia asiakkaita kerkeä palvella ja siksi joku euro voi jäädä saamatta, mutta toisaalta hyvä keskittyminen yhteen asiaan nostaa bisnesken vauhtiin.

Isot firmat eivät yleensä tee pieniä tilaisuuksia jos niissä ei oikeasti liiku raha tai jos se ei johda isompaan keikkaan, eikä pienet firmat tee rahakeikkoja, koska siihen vaaditaan se "iso firma" titteli.

Toi asiakkaiden kasvaminen isoksi on myös hyvä pointti.

Mun mielestä toi puskaradio viesti antaa sen käsityksen, että yritykselle tulee rahaa ovista ja ikkunoista ja tämän vuoksi se saa itse valita asiakkaansa ja tehdä haluamansa keikat. Uskon, että asiasta valittavat ainoastaan "ne" asiakkaat joita yritys ei muutenkaan haluaisi palvella.

Mutta oikeassa olette siinä, etteivät asiat ole näin mustavalkoisia. Minäkin kärjistän kovasti, että pointtini tulee esiin :).
miksaajasetä
10.02.2014 15:27:48
Henri93: Olen itse ollut usein keikalla jossa kukaan ei edes tiedä asiakasfirman nimeä, puhumattakkaan tapahtuman tarkoituksesta tai vaikka yrityksen väreistä.

Minun on hieman vaikea ymmärtää, miten erikoistuminen esimerkiksi joko isoihin tai pieniin asiakkaisiin auttaisi siinä, että perustyöt on tekemättä.

Jos ei asiakas ole kertonut edes nimeään tai tapahtuman tarkoitusta, ollaan kyllä aika heikoilla vesillä. Jostainhan pitäisi löytyä huville maksaja. Jos taas asiakas on tiedossa, pelkkä nopea vierailu asiakkaan webbisivuilla auttaa nykyisin paljon esimerkiksi noiden värien osalta. Mutta asiakkaan koosta riippumatta on minusta ensiarvoisen tärkeä tietää asiakkaan odotukset - miten niitä muuten voi edes yrittää täyttää, ylittämisestä puhumattakaan?
Henri93
10.02.2014 17:18:54 (muokattu 10.02.2014 17:19:56)

miksaajasetä: Minun on hieman vaikea ymmärtää, miten erikoistuminen esimerkiksi joko isoihin tai pieniin asiakkaisiin auttaisi siinä, että perustyöt on tekemättä.

Olet oikeassa siinä, ettei se välttämättä auta, mutta jos focus on yhdessä kohti, tulee hoidettua todennäköisemmin myös siihen liittyvät tehtävät.

Otetaan toinen kuvitteelinen (ja viimeinen) esimerkki:

Omistat pienen puljun jonka nimi on Liisan kengät. Yrityksesi suunnittelee itse omat kenkänsä ja on järjestämässä lanseeraustilaisuutta. Liisan kenkien yrittäjä etsii valaisufirmaa joka loisi tunnelmavalaisun hän kauppaansa lanseerauksen ajaksi.

Hänellä on kaksi vaihtoehtoa

1# Iso yritys jonka viikossa on seuraavat keikat
- Madonnan megalomaaninen konsertti Jaffa-areenalla
- Kaksi festivaalia, toinen stadissa, toinen Vaasassa
- Kolme asennuskeikkaa Tampere-taloon ja muutamaan ravintolaan

VS.

2# Pieni yritys jonka viikossa on seuraavat keikat
- Heikin kello ja kulta (avajaiset)
- Mäkisen hillo (pienet messut)
- Riitan muoti ja tyyli (lanseeraus)

Kumpi tarjoaja on todennäköisesti keskittynyt enemmän Liisan kenkien lanseeraustilaisuuteen?
Rallattelija
10.02.2014 19:38:44 (muokattu 10.02.2014 19:40:21)
1# Iso yritys jonka viikossa on seuraavat keikat
- Madonnan megalomaaninen konsertti Jaffa-areenalla
- Kaksi festivaalia, toinen stadissa, toinen Vaasassa
- Kolme asennuskeikkaa Tampere-taloon ja muutamaan ravintolaan

VS.

2# Pieni yritys jonka viikossa on seuraavat keikat
- Heikin kello ja kulta (avajaiset)
- Mäkisen hillo (pienet messut)
- Riitan muoti ja tyyli (lanseeraus)

Kumpi tarjoaja on todennäköisesti keskittynyt enemmän Liisan kenkien lanseeraustilaisuuteen?

Molemmat yhtä paljon jos on ammattilainen asialla.

Toisaalta kun ajattelee asiaa niin se voisi mennä näin.

Liisan kenkä ei edes soita tuolle isolle firmalle vaan tilaa keikan suoraan pieneltä kun on itsekin pieni yritys. Liisan Kenkien lanseeraus on perjantaina.

tarpeet:
Tunnelma valaistus, Tausta musiikkia, Äänentoisto spiikkausta varten sekä pieni lava 96 Shoes yhtyeen akustista keikkaa varten sekä yksi äijä hoitamaan ääntä laitteita.

Mäkisen messuosastolle ollaan veity valoa ja spiikki kamat. mäkinen käyttää niitä itse kun ne on asennettu. homma hoidetaan torstaina. mutta messut päättyvät sunnuntaina johon asti kamat on kiinni mäkisessä.

Riitan lanseeraus on lauantaina mutta kamat pitäisi asentaa edellisenä päivänä. valo+ääni.

Heikki pitää avajaisia myös perjantaina ja tahtonut asstetta paremman näköisen kattauksen valoa tilaamalleen triolle esiintymis valoiksi sekä kattavan PA systeemin koska bändi soittaa liikkeen ulkopuolella rajallisten tilojen takia.

Nyt kun pikku firma ottaa vielä tämän keikan niin huomataan ettei talossa ollutkaan enään äijiä tekemään saati sitten niitä laitteita niin se tilaa avaimet käteen paketin tuolta isolta firmalta.

no joo hieman mentiin äärimmäisyyksiin mutta niin taitaa ketjun aloittajakin mennä. pienelle firmalle on vaikeeta hoitaa noita asioita päällekkäin mutta isoissa lafkoissa on enemmän laitteita ja miehistöä jolloin pystytään keskittymään useampaan juttuun yhtäaikaa. loppu on vaan kiinni siitä AMMATTITAIDOSTA.

Jos ammattitaitoa löytyy niin asiakas pystyy itse vaikuttamaan asioihin molemmissa. nähtävästi vielä paremmin noissa isoissa lafkoissa joissa ei tule rajat niin äkkiä vastaan vaikka olisi muitakin keikkoja tai yleensäkkään.

pienet lafkat voi tehdä hiukan isompiakin juttuja vuokraamalla kamoja isoilta tai yhdistämällä voimansa lähialueen muiden pienten toimijoiden kanssa.
Katti
10.02.2014 21:40:48
Henri93: Olen itse ollut usein keikalla jossa kukaan ei edes tiedä asiakasfirman nimeä, puhumattakkaan tapahtuman tarkoituksesta tai vaikka yrityksen väreistä. Loppu onkin sitten sitä "soveltamista".

Tässä voi osoittaa syyttävää sormea ihan hyvin eteenpäin... Itse en ole tällaisessa tilanteessa ollut, koskaan, isompien, enkä pienempienkään firmojen freelancerina... ...pitää myös osata itse kysyä, jos ei vastausta tuoda hopeatarjottimelle

Isot firmat eivät yleensä tee pieniä tilaisuuksia jos niissä ei oikeasti liiku raha tai jos se ei johda isompaan keikkaan, eikä pienet firmat tee rahakeikkoja, koska siihen vaaditaan se "iso firma" titteli.

Ja perustat tän mihin? Oma kokemukseni, joka tosin voi sinuun verrattuna olla lapsen tasolla, kun vasta tänä vuonna tulee 20v alalla, todistaa toisin...
...mutta sinun viestiesi sisällön mukaan osaat kaikein mahtavasti?

Mun mielestä toi puskaradio viesti antaa sen käsityksen, että yritykselle tulee rahaa ovista ja ikkunoista ja tämän vuoksi se saa itse valita asiakkaansa ja tehdä haluamansa keikat. Uskon, että asiasta valittavat ainoastaan "ne" asiakkaat joita yritys ei muutenkaan haluaisi palvella.

Puskaradion ja näiden täällä kirjoittamiesi mielipiteiden, totuuksien ja kommenttien perusteella toivon että emme koskaan ole samalla keikalla... ...en haluaisi joutua ongelmiin ja pahoittaa "herkkää" mieltäsi siinä vaiheessa kun hommat ei osukaan puhutulla tavalla...

...haen takkini ja poistun. Pahoitteluni...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Sami_T
10.02.2014 22:39:21

Henri93: Kunnollinen tapahtumatekniikka-alan yrittäjä ei "joudu" myymään tuotettansa vaan asiakkaat soittavat hänelle ja tilaavat keikat. Tämän jutun olen kuullut viideltä eri alamme yrittäjältä...

Jos yritys oikeasti keskittäisi voimavaransa yhteen asiaan eli ERIKOISTUISI, tarkottaisi se myös myyntitöiden aloittamista. Tekniikasta maksavia bändejä, yritysasiakkaita ja yhdistyksiä on maa täynnä, enemmän kuin 10 yritystä pystyy tekemään. Siksi yhden kohderyhmän valitseminen on täysin mahdollista esim. edellä mainituista.

Niin no, ei voi kuin toivottaa onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.

Mutta kannattaa myös ajatella asiaa siltä kantilta että kun käytännössä KAIKKI vähääkään merkittävät firmat tekee tiettyjä asioita melkein samalla tavalla niin siihen on pakko olla joku syy. No voi se syy olla sekin että yhdessäkään näistä firmoista ei oo vaan mietitty yhtään mitään ja siellä on pelkkiä pököjä hommissa. Voi olla myös se että firma toisensa jälkeen vuosien saatossa on päätynyt toimintatapaan x koska se vaan on yksinkertaisesti hemmetin järkevää.

Kaikenlaista voi kehitellä ja sitä saa myytyä, vieläpä helpostikin. Ongelmaksi muodostuu pitkässä juoksussa ja firman (ja kulujen, ja kaluston, ja henksumäärän) kasvaessa että miten tää homma hoidetaan niin että a) se saadaan ylipäänsä kerta toisensa jälkeen hoidettua ja mikä tärkeintä b) siitä jää jotain viivan alle.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Rallattelija
10.02.2014 23:15:32
Pitäsköhän Henrille perustaa oma threadi näitä höpö höpö juttuja varten?
Sami_T
11.02.2014 01:16:27 (muokattu 11.02.2014 02:11:10)

Rallattelija: Pitäsköhän Henrille perustaa oma threadi näitä höpö höpö juttuja varten?

Noh noh...

Mutta kun tähän puheenaiheeseen päästiin (ja edellinen on jo varmaan koko lailla loppuunkäsitelty?) niin ei olis kyllä huono idea tehdä joku aloite muusikoiden.netin ylläpitoon jonkinlaisesta enemmän ammattilaissuuntautuneesta avoimesta ryhmästä.

Teknikoiden.net oli ja meni ja tuolla suljetulla puolellakin (=huoneissa) on aika hiljaista.

Mua ainakin vituttaa se että sen kerran kun oikeesti yrittää kirjoittaa tänne jotain järkevää niin joku pökö (anteeksi) repii sen koko threadin palasiksi alta aikayksikön.

Lyhyesti ehdotukseni tästä "uudesta" ryhmästä:
- kaikki voi lukea
- valitaan moderaattorit ko. palstalle (mulla on jo muutama valmis ehdotus tähän)
- moderaattori hyväksyy ne ketkä saa aina kirjoittaa: rajana esim. että pitää tehdä yli 50 keikkaa vuodessa "oikeana" teknikkona/talkkarina, on töissä tukkurilla/maahantuojalla tai pyörittää alan firmaa minkä liikevaihto ylittää jonkun pienen rajan
- itse itseään miksaavat bändit ja niihin liittyvät asiat pysyy pois. Ei mitään kaunaa heitä kohtaan mutta pitää vetää raja johonkin
- moderaattori voi hyväksyä ulkopuolisen kirjoituksen julkaistavaksi, esim. jos joku haluaa kysyä/lausua asiallisesti (mistä tahansa asiasta) jotain niin tottakai
- kaikki ketkä kirjoittaa esiintyy aina oikealla etu+sukunimellään ja näkyvissä on myös se että minkä firman/talon/bändin miehiä on
- jos joku on ärsyttävä niin sitten kun se on riittävän ärsyttävä niin ryhmän jäsenet voi äänestää että "juu ärsyttävä on" ja sitten se hahmo vaan katoaa jonnekin

Niin tää vois tuoda paljon järkeä tähän keskusteluun (mikä olisi ERITTÄIN suotavaa). Ei lausuta nimeltä mitään artistia tai tapahtumaa, vedellään herrasmiesmeiningillä ja keskitytään asiaan (?). Tätä foorumia kuitenkin luetaan jonkin verran mutta kirjoitellaan aika niukasti niin huonompaan suuntaan ei ainakaan mentäis.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Rouda-setä
11.02.2014 01:59:39
Täältä Samille komppia.
Einherjar
11.02.2014 02:38:25 (muokattu 11.02.2014 02:39:52)
Komppia täältäkin.

Sami_T: Mua ainakin vituttaa se että sen kerran kun oikeesti yrittää kirjoittaa tänne jotain järkevää niin joku pökö (anteeksi) repii sen koko threadin palasiksi alta aikayksikön.

Tämä on kyllä ollut vähän vikana välillä, juu.

- moderaattori voi hyväksyä ulkopuolisen kirjoituksen julkaistavaksi, esim. jos joku haluaa kysyä/lausua asiallisesti (mistä tahansa asiasta) jotain niin tottakai

Tähän voisin muotoilla, että ulkopuolisia viestejä saa vapaasti (m.netin nimimerkillä) lähettää, mutta ne kaikki menevät moderoinnin läpi.

- kaikki ketkä kirjoittaa esiintyy aina oikealla etu+sukunimellään ja näkyvissä on myös se että minkä firman/talon/bändin miehiä on

Ehkä tuo nimen vieressä näkyvä listaus on vähän tilaa vievä. Miten olisi enemmänkin pakollinen jäsenkuvaus, jossa pitää nämä asiat selvitä?
Ehkä jos jotakin pitää lukea nimen vieressä, niin joku tällainen Freelancer/Yrittäjä/Maahatuoja -akseli riittäisi?

...Tätä foorumia kuitenkin luetaan jonkin verran mutta kirjoitellaan aika niukasti niin huonompaan suuntaan ei ainakaan mentäis.

Tästä foorumista on ollut apua monelle kysyjälle ja välillä nykyään tuntuu ettei tästä enää kukaan hyödy mitään. Ei sillä etteikö Aura Audiosta saisi tapella, tms. mutta jos jokainen aloitettu aihe menee saman jankkaamiseksi + m***mies käy toteamassa kontrabasson ja pianon riittävyyden ja/tai kysymässä uusia 4" aktiivikaiuttimia, niin ei siitä kenellekään hyötyä ole.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)