Jucciz 10.02.2014 15:47:53 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onnittelut! Epäilemättä huikea peli.... Jään odottelemaan arviota ja soundinäytteitä... En tiiä, oonko osasyyllinen valintaan, mutta onhan mulla ittellä samanlainen, vieläpä samalta vuodelta... ;) Noin vuoteen en oo käytännössä muita vahvistimia keikalla käyttänyt: sen verran pieni, kevyt ja hyväsoundinen vehje se on. Omani kuulostaa kolmella peruskitaralla (Tele, Strato, LP) tältä: https://dl.dropbox.com/u/4302688/6G2.mp3 Anssin koneeseen on vaihdettu alkuperäisen 10" kaiuttimen tilalle 12-tuumainen Jensen (vuodelta '67), joten botnea luulisi olevan vähän enemmän. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 10.02.2014 16:09:48 | |
---|
Jucciz: En tiiä, oonko osasyyllinen valintaan, mutta onhan mulla ittellä samanlainen, vieläpä samalta vuodelta... ;) Noin vuoteen en oo käytännössä muita vahvistimia keikalla käyttänyt: sen verran pieni, kevyt ja hyväsoundinen vehje se on. Omani kuulostaa kolmella peruskitaralla (Tele, Strato, LP) tältä: https://dl.dropbox.com/u/4302688/6G2.mp3 Anssin koneeseen on vaihdettu alkuperäisen 10" kaiuttimen tilalle 12-tuumainen Jensen (vuodelta '67), joten botnea luulisi olevan vähän enemmän. Se on sitten vähän kuin tuo 5E3, mutta taitaa olla vieläkin kevyempi 10" elementillä. Itselle ensimmäinen yllätys oli, kun Matkahuollossa tartuin tuohon 5E3:een, että onpas kevyt ja näppärä paketti. En ihmettele, jos keikkailevana muusikkona tuollainen menee isojen Marsupinojen edelle. Varsinkin, kun soundi on hunajaa, eikä tuollaisia isoja mörssäreitä pysty edes avaamaan kunnolla missään pienemmissä keikkapaikoissa... Ei välttämättä ollenkaan huono juttu tuo elementin vaihto. Varsinkin, jos tykkää juuri botnekkaammasta soundista... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 10.02.2014 16:22:15 | |
---|
Juu, mitä nyt soundi on ihan eri kuin 5E3:ssa. Molemmat löytyy. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
kekkuliheikki 10.02.2014 17:27:13 | |
---|
Ei ollutkaan ES-175 minun kitara. Menin raplaamaan lisaa. Soittelin puoli tuntia ja aloin neuvottelemaan. Oli toinen myyja kun lauantaina. Sanoin, etta oli sovittu hinta ja voisin varata tuon keihaan. Hinta olikin noussut 700 euroa kahden paivan aikana. Myyja sanoi ettei ole kuullut mitaan tuosta hinnasta mika sovittiin. Kuitenkin tiesi, etta olin siella kaynyt lauantaina. Painukoon hevon kuuseen sitten. Meni karmakin pilalle samalla. Jatkan vanhoin instrumentein. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 10.02.2014 18:01:35 | |
---|
kekkuliheikki: Ei ollutkaan ES-175 minun kitara. Menin raplaamaan lisaa. Soittelin puoli tuntia ja aloin neuvottelemaan. Oli toinen myyja kun lauantaina. Sanoin, etta oli sovittu hinta ja voisin varata tuon keihaan. Hinta olikin noussut 700 euroa kahden paivan aikana. Myyja sanoi ettei ole kuullut mitaan tuosta hinnasta mika sovittiin. Kuitenkin tiesi, etta olin siella kaynyt lauantaina. Painukoon hevon kuuseen sitten. Meni karmakin pilalle samalla. Jatkan vanhoin instrumentein. Voi mähnä, aika kenkkumaista tuollainen hinnan vedätys... Minun ja Teradan henkeä salpaavan kaunis tarina loppui siis ennen kuin alkoikaan. Tämä oli tähtiin kirjoitettu, miksen nähnyt sen tulevan.... *kyynel* Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 10.02.2014 18:02:43 | |
---|
Jucciz: Juu, mitä nyt soundi on ihan eri kuin 5E3:ssa. Molemmat löytyy. :) Juu, näin ajattelinkin. Onkos noissa soundillisesti mitään samaa? Säröytyykö Princeton yhtä nopeasti kuin Deluxe? Särön luonteet ilmeisesti ihan erilaiset? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
hallu 10.02.2014 18:10:45 | |
---|
kekkuliheikki: Ei ollutkaan ES-175 minun kitara. Menin raplaamaan lisaa. Soittelin puoli tuntia ja aloin neuvottelemaan. Oli toinen myyja kun lauantaina. Sanoin, etta oli sovittu hinta ja voisin varata tuon keihaan. Hinta olikin noussut 700 euroa kahden paivan aikana. Myyja sanoi ettei ole kuullut mitaan tuosta hinnasta mika sovittiin. Kuitenkin tiesi, etta olin siella kaynyt lauantaina. Painukoon hevon kuuseen sitten. Meni karmakin pilalle samalla. Jatkan vanhoin instrumentein. Sulla on sen verran testatessa silmät kiiluneet ja kuola valunut suopielistä, että ajattelivat tietenkin vähän rokottaa:-(. Paskamaista kaupantekoa tuollainen joka tapauksessa olen pahoillani puolestasi, mutta kunnioitusta herättävää suoraselkäisyyttä sinulta hylätä kauppa. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Gabe 10.02.2014 18:26:13 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onnea! Eipä tuossa sitten enää kauaa mene. Viikko pari tai jotain. Tosin onhan siinäkin gas-päissään odottamista... Kiitos. :) Eiköhän nämä jäljellä olevat viikot mene ihan kivuttomasti, olin nimittäin asennoitunut odottamaan huhtikuuhun asti jolloin sen olisi pitänyt olla viimeistään valmis. Stalkah: Ei jumankauta, eihän tollasista nyt pitäisi ilmoittaa - korkeintaan siinä vaiheessa, kun on lähdössä / tulossa postissa niin, että on seuraavana päivänä perillä :P Johan siinä repii tukan päästään ja syö kynnet kyynärpäitä myöten, kun joutuu useampia päiviä vielä odottelemaan. Kieltämättä! Noh, nyt on kuitenkin kiva olo kun tietää sen olevan ihan kohta täällä. Taitaa sittenkin tämä minun kone ehtiä ennemmin perille, vai oletko jo kuullut kuulumisia Crossroadistasi? jniska: Hyvähän TEILLÄ ( Anssi, Tohtori, Gabe jne. ) GAS-päissään riehua, kun soitto kulkee ja pystyy veteleen mitä vaan. Pakko keskittyä kamarumbaan. Toista se on täällä, pakko reenata vaan, että pystyis edes vähän kiusaamaan nykyisiä kamojakaan. Jos tässä lähdettäisiin tälle linjalle niin eihän sitä kehtaisi ostaa mitään muuta kuin jotain Harley Bentoneita. :D Itse ajattelen ennemminkin niin että jos tämä minun räpellys kuulostaa kohtuullisen hyvilläkin kamoilla tältä niin miten kamalalta se kuulostaisikaan niillä halvimmilla. ;) Eiköhän tämä kamarumba tästä kuitenkin ala rauhoittumaan, alkaa pikkuhiljaa olla kasassa kaikki mitä joskus haaveilin ostavani. |
Gabe: Taitaa sittenkin tämä minun kone ehtiä ennemmin perille, vai oletko jo kuullut kuulumisia Crossroadistasi? Ei ole Crossroadista kuulunut vielä, mutta eiköhän tuokin kohta korjaannu. Maaliskuussa mie olen jo varmaan Bluetonen onnellinen omistaja. Tweedin kauneuden ja CR:n soundien kauneuden todistamaan pääsyä odotellessa :P Vähän aikaa sitten tilaamastani Änäkäisen Rumblesta (1x12"- kaappi, siis) ei ole vielä kuulunut, mutta miusta tuntuu, että joku päivä mies vain ilmoittaa sen olevan lähtövalmiina :P "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Jucciz 10.02.2014 18:37:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Juu, näin ajattelinkin. Onkos noissa soundillisesti mitään samaa? Säröytyykö Princeton yhtä nopeasti kuin Deluxe? Särön luonteet ilmeisesti ihan erilaiset? 5E3 Deluxessa on vähemmän headroomia ja se tunnusomainen, hieman "muhju" alapää tarpeeksi isolla volumella. 6G2 Princetonin soundi pysyy paremmin kasassa isollakin. Se myös säröytyy vähän myöhemmin ja tiukemmin, mutta todella herkullisesti. Tietenkin 6G2:ssa on myös yksi herkullisimpia tremoloita, Deluxessahan ei efektejä legendaarisen soundin lisäksi ole. :) Vaikeapa noista on suosikkia valita, sen verran erilaiset ne ovat. Onhan toki 5E3 klassikko ja paljon käytetympi ja legendaarisempi, mutta 6G2:n (ja muidenkin Brownface-Fendereiden) hyvyys on alettu hiljalleen huomata: hinnat ovat muutamassa vuodessa tuplaantuneet. Kannattaa pelastaa omansa kun vielä voi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
JaaGeRMaisTeR 10.02.2014 18:38:31 | |
---|
Telekaasu kovenee. Tässä alkaisi olemaan sen verran nuita "turhia" romppeita lähtenyt kiertoon, että kauppa on jo alustavasti sovittu ja tilinumeroa pyydetty. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
AngieRainbow 10.02.2014 18:43:44 (muokattu 10.02.2014 18:44:28) | |
---|
Jucciz: 6G2:n (ja muidenkin Brownface-Fendereiden) hyvyys on alettu hiljalleen huomata: hinnat ovat muutamassa vuodessa tuplaantuneet. Kannattaa pelastaa omansa kun vielä voi. Aamen! (Onneksi ehdin korjata myös Marshall Jubileen talteen.) Fender 6G3 täytyisi vielä jostakin pelastaa... What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 10.02.2014 19:07:34 | |
---|
AngieRainbow: Aamen! (Onneksi ehdin korjata myös Marshall Jubileen talteen.) Hyviä hankintoja/löytöjä olet tehnyt. :) Odotan mielenkiinnolla kuvia tulokkaasta. |
kekkuliheikki 10.02.2014 19:24:11 | |
---|
hallu: Sulla on sen verran testatessa silmät kiiluneet ja kuola valunut suopielistä, että ajattelivat tietenkin vähän rokottaa:-(. Paskamaista kaupantekoa tuollainen joka tapauksessa olen pahoillani puolestasi, mutta kunnioitusta herättävää suoraselkäisyyttä sinulta hylätä kauppa. Alkoi vaan v****tamaan ja kavelin pois. En allekirjoita. |
JaaGeRMaisTeR 10.02.2014 20:42:40 | |
---|
Niin ja ennenkuin vanha kaasu on ohitettu.. Niin tämä -14 vuoden melodymaker.. Saakeli kun kitara osaa olla hyvän näköinen ja muutamine parannuksineen verrattuna esim. LPJ:hin tai specialiin yms yms.. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
MusikMan 10.02.2014 21:29:05 | |
---|
kekkuliheikki: Ei ollutkaan ES-175 minun kitara. Menin raplaamaan lisaa. Soittelin puoli tuntia ja aloin neuvottelemaan. Oli toinen myyja kun lauantaina. Sanoin, etta oli sovittu hinta ja voisin varata tuon keihaan. Hinta olikin noussut 700 euroa kahden paivan aikana. Myyja sanoi ettei ole kuullut mitaan tuosta hinnasta mika sovittiin. Kuitenkin tiesi, etta olin siella kaynyt lauantaina. Painukoon hevon kuuseen sitten. Meni karmakin pilalle samalla. Jatkan vanhoin instrumentein. Pikakarma iski suhun, kun päätit aloittaa tuon "parhaiden soundien" ylistysketjun ;-) Keskenkasvuiset siellä iskee kilpaa ja tekee soundianalyysia Lukesta, Lanesta yms. Muusikoiden laatukeskustelua parhaimmillaan. "People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than bikers." |
Sarko 10.02.2014 21:33:55 | |
---|
MusikMan: Pikakarma iski suhun, kun päätit aloittaa tuon "parhaiden soundien" ylistysketjun ;-) Keskenkasvuiset siellä iskee kilpaa ja tekee soundianalyysia Lukesta, Lanesta yms. Muusikoiden laatukeskustelua parhaimmillaan. Minä kyllä nyt niin mieleni pahoitin kun keskenkasvuiseksi internetissä solvattiin. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Sarko 11.02.2014 00:41:57 | |
---|
Tele ja Strato GAS rinnakkain päällä just nyt, sääh. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Jucciz 11.02.2014 00:51:47 | |
---|
Sarko: Tele ja Strato GAS rinnakkain päällä just nyt, sääh. Ei sullakaan hyvin mee. Tilanne on vakava. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
kosmonausea 11.02.2014 08:11:50 | |
---|
Sarko: Tele ja Strato GAS rinnakkain päällä just nyt, sääh. Multa ostat kivasti Amfi-Telen :) Perkelefantti. |