Aihe: Kohtuullinen hintapyyntö torilla
1 2
Muovinen
10.02.2014 10:24:19

UkkonenIskee: Ai että meinasit 800 euroa ottaa hinnasta pois sen takia että tätä myy yksityinen henkilö eikä firma?
Anteeksi, mutta MITÄ HELVETTIÄ taas kerran m.nettiläiset?

Ööö, kauppa myy uutta ja yksityinen käytettyä? Same difference?
hollstro
10.02.2014 10:27:50

UkkonenIskee: Ai että meinasit 800 euroa ottaa hinnasta pois sen takia että tätä myy yksityinen henkilö eikä firma?

Tuommoiset nyrkkisäännöt voi työntää syvälle ehdottajan perseeseen kyynärpäätä myöten ja pyöritellä siellä oikein kunnolla.
Lopettakaa tämä jatkuva ukottamisen yrittäminen, minusta 1400 euroa 1900 euron kitarasta on aivan helvetin hyvä diili.

Huh huh...

Liikkestä ostaessa saa oikeuden purkaa kaupan jos soitin ei ole kunnossa, ja siihen saa takuun siltä varalta että jotain ilmenee ajan kuluessa. Yksityiseltä osatessa mitään näistä ei kuulu hintaan, ellei ole reilu myyjä. Kaikki ei ole. Se on ihan hyvä nyrkkisääntö että käytetty on 30 % halvempi kuin uuden myyntihinta, ei niinkään listahinta. Monet myyjät vetoavat ns. ohjehintaan, johon ei usienkaan kauppaa tehdä. Lähes aina saa jonkun alennuksen, ellei kysessä ole nettikauppa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr. Speed
10.02.2014 13:00:21

Tuommoiset nyrkkisäännöt voi työntää syvälle ehdottajan perseeseen kyynärpäätä myöten ja pyöritellä siellä oikein kunnolla.
Lopettakaa tämä jatkuva ukottamisen yrittäminen, minusta 1400 euroa 1900 euron kitarasta on aivan helvetin hyvä diili.

Huh huh...

Se yksityishenkilö harvemmin antaa tuotteelle takuuta, jonka puitteissa mahdolliset vikatilanteet korjataan? Uudenveroinen yksilö on käytetty ihan sama kuinka se olisi vain ollut laukussa, ja juurikin vain sen takia ettei yksityishenkilöä vastaan ole samaa kuluttajansuojaa kuin liikettä vastaan.

Käytetttyjen hinnat määrää tasan tarkkaan se, mitä joku on valmis maksamaan. Eipä noi perus Musarit tuota 1400 euroa kovin helposti nouda, kun on BFR:ää tarjolla melkein samaan hintaan. Ihan sama kuinka hyvä prosentti olisi, mutta jos torilla on jatkuvasti 1100-1300 eurolla vastaavia tarjolla, niin 1400 euroa voi olla hankalahko saada.
http://www.sieni.us/?id=38
UkkonenIskee
10.02.2014 13:09:20
Muovinen: Ööö, kauppa myy uutta ja yksityinen käytettyä? Same difference?

Ei tietenkään valopää.
Eiköhän tässä kaikki tajua että puhutaan käytetystä kitarasta.

hollstro: Se on ihan hyvä nyrkkisääntö että käytetty on 30 % halvempi kuin uuden myyntihinta, ei niinkään listahinta.

Ai niin kuin tämä ehdotettu 800 euroa (42% uuden hinnasta) on hyvä nyrkkisääntö?
Höpö höpö.

Mr. Speed: Se yksityishenkilö harvemmin antaa tuotteelle takuuta, jonka puitteissa mahdolliset vikatilanteet korjataan?

Tuotetta voi todennäköisesti kuitenkin testata ennen ostoa jos pääsee paikan päälle.
Tämä ei tietenkään vastaa kaupassa asioivan oikeuksia.

Mr. Speed: Eipä noi perus Musarit tuota 1400 euroa kovin helposti nouda

Sen uskon :)

Jatkakaa vaan, mä nautin!
http://replygif.net/i/187.gif
Laulava Kylätohtori
10.02.2014 13:17:58
UkkonenIskee: Ai niin kuin tämä ehdotettu 800 euroa (42% uuden hinnasta) on hyvä nyrkkisääntö?
Höpö höpö.

Mistä tuo 800 tuli? Ei kai sellaista kukaan ehdottanut?
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Muovinen
10.02.2014 13:18:11

pappasfinhän puhui nimenomaan uuden hinnasta, joten en ymmärrä mistä revit ton 800e.
pappasfin
10.02.2014 16:10:40 (muokattu 10.02.2014 16:43:50)

Huh huh...

Mä luulen, että sä voisit käyttäytyä vähän siivommin ja mun ei tarvi työnnellä mitään perseeseen niin kuin sä kirjoitit, sun tyylis kommentoida kirjoitusta ei ole oikein asiallinen.

Ja tämä nyrkkisääntö ei ole minun keksintöni ja käsittelin tätä myynnin hintatasoa hyvinkin yleisellä tasolla ja myös sitä millä hinnalla tuote saattaisi mennä paremmin ja nopeammin kaupaksi (sitähän tässä juurikin kysyttiin, että mikä voisi olla se "hinta"? )

Jos sinä saat asiasta kaiken kukkuraksi ukottamisen yrittämisen niin voi voi. Minä en ensinnäkään ole itse tuota ostamassa eikä yksikään minun kaveri ja sitä paitsi minä itse ole myynyt aina kitarat hyvinkin edullisesti niitä tarvitseville kun olen jotain myynyt, jotenka minusta on turha yrittää edes tehdä mitään "ukottajaa" jos nyt asian oikein ymmärsin.

Kannattaa mennä sinne koulun penkille ja opetella laskemaan uudestaan, en ole missään paikkaa sanonut että hinnasta pois 800 euroa ja kysehän ei ole uudesta kitarasta jota ollaan myymässä kaupan takuilla vaan käytetystä.

Toki voin yhtyä käsitykseen, että 1400 tuosta kitarasta on silti hyvä kauppa, tiedän sen kokemuksesta kun olen vastaavan omistanut ja mitä näitä olen käsissäni testannut, saapi rahoilleen hyvää vastinetta, tämä on ainut mistä olen kanssasi samaa mieltä.
PappaSFin
silhouette
10.02.2014 17:22:07 (muokattu 10.02.2014 17:30:15)

Minä kyllä puollan Pappaa - enkä sen takia, että hänen mielestään musarini on hyvä kitara vaan siksi, että hän on ollut aina erittäin asiallinen ja hyvä keskustelija muusikoidennetissä -, mutta turha tästä asiasta on silti riidellä. Se on ihan turhaa ja kaikin puolin ei-rakentavaa niin kuin jokainen tietää. Katsellaan siis ajan kanssa, että miten minulle käy: saanko kitaran myytyä vaiko en. Ja jos en saa, niin sitten mulle jää hyvä kitara ja revin rahat uuteen kitarahankintaan jostain muualta. Ei se sen kummempaa ole.
Aina voi yrittää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)