Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: teos hukassa
1
northern
10.02.2014 00:54:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina tulin baarista kotiin ja menin nukkumaan noin kli 23.00 ja heräsin seuraavana päivänä joskus noin klo 14.00. Siinä välissä mulla on kuitenkin muistikuva kuinka yle klassielta tuli jokin hienon kuuloinen kappale missä orkesteri pauhasi ja kuoro lauloi jotain tyyliin"ding dong". Ehkä se johtui vaan alkoholista mutta muistan että siinä tajunnan rajamailla miettineeni että ompas tämä hieno teos.
 
Olen yrittänyt katsoa tuolta yle klassisen sivuilta, mutten löydä mikähän teos se olisi mahtanut olla. Osaisiko kukaan näiden tuntomerkkien perusteella arvata mistähän kappaleesta on kyse? Tuolta linkistä näkee vielä lauantai illan ohjelmat ja päivämäärästä saa vaihdettua sunnuntai aamun ohjelmaan
http://yle.fi/musiikki/klassinen/radio/#yesterday1
 
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
sub zero
10.02.2014 12:25:05 (muokattu 10.02.2014 12:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä katoin, että kuoromusiikkia lauantai 23:00 - sunnuntai 14:00 välisenä aikana noissa ohjelmatiedoissa ollut, niin...
 
klo 05.48 W.A. Mozart: Messu C-duuri (Kruunajaismessu). (Araks Davtjan, sopraano, Larisa Pjatigorskaja, mezzosopraano, Jorge Anton, tenori, Iñaki Fresan, basso, ja Orfeon Donostiarra -kuoro sekä Moskovan virtuoosit/Vladimir Spivakov). teoksen englanninkielinen nimi on coronation mass ja saksankielinen krönungsmesse
 
Vuonna 1572 sävelletty kuoroteos (tässä ei kuitenkaan taida olla orkesteria):
klo 08.47 Victoria: Dum complerentur, 6-ääninen messu (The Concord Ensemble).
 
Näistä en ole täysin varma, mutta todennäköisesti eivät ole kuoromusaa:
06.57 Baldwin: Coockow as I me walked
 
10.34 Anonyymi: A Prelude - Long cold nights (David Douglass, Paul ODette ja Andrew Lawrence-King).
 
Ohjelmatiedoissa oli jotain oopperapätkiä myös, joissa ei kuitenkaan mainittu kuoroa esittäjissä. Todennäköisesti niissä ei siis ole kuoroa, mutta en tiedä voiko aivan varmaksi sanoa.
 
Aidosti hesalainen
northern
12.02.2014 13:41:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se oli tuo Mozartin Kruunajaismessu, kiitoksia paljon avusta!
 
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
Kukko
09.03.2014 13:01:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikanaan ( vuosia sitten esitetty) estonia- dokumentin lopussa tuli haikea sävelmä, jonka lopussa korkea naisääni lauloi (falsetissa) mollissa kohoavaa melodiaa. Teos voisi olla hyvinkin venäläistä/ slaavilaista tekoa.. Kiitos tiedosta etukäteen.
 
Olisko tällaisella - teos hukassa ketjulla tarvetta faq; iksi?
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Kukko
09.03.2014 13:27:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukko: Aikanaan ( vuosia sitten esitetty) estonia- dokumentin lopussa tuli haikea sävelmä, jonka lopussa korkea naisääni lauloi (falsetissa) mollissa kohoavaa melodiaa. Teos voisi olla hyvinkin venäläistä/ slaavilaista tekoa.. Kiitos tiedosta etukäteen.
 
Olisko tällaisella - teos hukassa ketjulla tarvetta faq; iksi?

 
Vastaan itse;
 
Warum_
 
Johann Wolfgang Goethe: writer
Theo Mackeben: writer
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «