Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kohtuullinen hintapyyntö torilla
1 2
silhouette
06.02.2014 17:25:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, minulla on torilla myynnissä Music Manin petrucci-malli ja tietämättömänä ajattelin nopeasti kysellä, että mikähän kitaralle mahtaa olla oikea/kohtuullinen hintapyyntö? Jotain osviittaa kun saisin niin se olisi oikein hienoa. Kiitos! =)
 
Aina voi yrittää.
the-Antero
06.02.2014 17:38:07 (muokattu 06.02.2014 17:40:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645
 
Täältä varmaan selviää!
 
edit oma veikkaus myös että 1000€ - 1300€ riippuen siitä haluaako joku tuon...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
pappasfin
06.02.2014 18:24:17 (muokattu 06.02.2014 18:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Moi, minulla on torilla myynnissä Music Manin petrucci-malli ja tietämättömänä ajattelin nopeasti kysellä, että mikähän kitaralle mahtaa olla oikea/kohtuullinen hintapyyntö? Jotain osviittaa kun saisin niin se olisi oikein hienoa. Kiitos! =)
 
Kattelin sen ilmoituksesi ja siinä oli 1400 laitettu hinnaksi.
Tuossa oli veikattu 1000 - 1300 hintahaarukkaa toisessa viestissä.
 
Mulla on ollut samanlainen Petrucci ja tuo on hyvä sähkis monessa suhteessa ja mm. talla on yksi parhaimmista mitä tiedän ja pysyy vireessäkin erittäin nätisti ilman satulassa olevia lukkoja.
 
Sanoisin näin äkkiseltään, että tuo 1400 pyynti voi olla monelle liikaa ja kun miettii uuden hintaa n. 1900 ja siitä ottaa tuon nyrkkisäännön mukaisen 30% pois niin hinta menisi sinne 1300 hujakoille jonne ehkä tuo pyynti hinta kannattaa laittaa tai ehkä pyyntihinnaksi voisi laittaa 1200 - 1250.
 
Muista myös toinen nyrkkisääntö eli se, että kaupassa vaihdossa käytetystä 50% uuden hinnasta laskettuna eli jos ostat kaupasta ja annat tuon väliin niin siitä pitäisi saada sellaiset n. 950 € eli takkiin tulee niin kuin näissä aina tulee takkiin. (tietysti tämä hinta ei ole aina ihan näin yksiselitteinen, joistain kitaroista saattaa saada jopa enempi mitä niistä on joutunu maksamaan).
 
Kun kauppias ottaisi tuon ns. välissä hyvittäen n. 950 - 1000 niin kauppias suurinpiirtein myisi tuon sitten ulos hintaan ehkä siinä 1350 - 1500 eli ottaisi tietenkin omansa pois.
 
Myynnistä sellainen homma, että vaikka kauppias ei maksa yhtä hyvin kuin yksityinen käytetystä niin kaupanteko voi olla helpompaa kuin, että odottaa jonkun täällä sen ostavan, toisaalta saisit paremman hinnan kun myyt sen yksityiselle ja yksityinen taas saa sen halvemmalla kuin liikkeestä.
 
Noista hinnoista tietysti vielä se, että kitaran kunto toki vaikuttaa hintaan.
 
Jos mä myisin tuota sun skittaa omanani niin laittaisin hinnan ehkä sinne 1200 - 1250 paikkeille, mä luulen että tuo 1400 pyynti tuntuu monelle liian isolta. Mä yleensä olen valmiiksi itse laitellu hinnan sellaiseksi, että ostajille se on ns. edullinen eikä hinnasta ole tarvinnut ikinä mun tinkiä alaspäin. (tosin mä en olekaan mikään maailman paras voiton maksimoija, enemmänkin mulle on merkannu se, että kaupat syntyy ja joku saa hemmetin hyvän soittimen :D )
 
Onnea myyntiin ja tuosta saa joku helvetin hyvän kitaran joten kandee harkita ostamista, tuollaisen omistaneena en voi kuin suositella jos vain kitara istuu käsiin ja soundista tykkää, laatu skitta.
 
PappaSFin
silhouette
06.02.2014 18:51:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Pappa, sulla oli taas tosi hyviä pointteja niin kuin aina eli kiitos niistä. Ja, itse en osaa nyt sanoa kitaran hintaan oikein mitään järkevää, mutta otan kyllä pohdintaan sen, että jos vaikka alentaisin hintaa vähän, ei kai se niin kauhea takaisku ole. =)
 
Aina voi yrittää.
Old Joe
06.02.2014 19:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos Pappa, sulla oli taas tosi hyviä pointteja niin kuin aina eli kiitos niistä. Ja, itse en osaa nyt sanoa kitaran hintaan oikein mitään järkevää, mutta otan kyllä pohdintaan sen, että jos vaikka alentaisin hintaa vähän, ei kai se niin kauhea takaisku ole. =)
 
Jotkut haluaa ehdottomasti tinkiä hintaa alas, jolloin tuo on ehkä sopiva lähtö hinta?
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
silhouette
06.02.2014 20:34:38 (muokattu 06.02.2014 20:36:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Jotkut haluaa ehdottomasti tinkiä hintaa alas, jolloin tuo on ehkä sopiva lähtö hinta?
 
Joo, eiköhän se ole. Tosin, vähän harmittaa luopua kyseisestä kitarasta, mutta kun toinen kitara houkuttelee sen verran, että ei oikein ole muita vaihtoehtoja jos sen haluan hommata. Ja, muutenkin tuo musamaku on muuttunut vuosien varrella sen verran, ettei oikein hevimmät kitarat enää inspiroi - olkoonkin kuinka hyviä tahansa. No, täytyy katsella, että mitä tapahtuu, toivottavasti saan hommattua sen uuden kitaran =)
 
Aina voi yrittää.
Midrange
06.02.2014 20:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: tuo on hyvä sähkis monessa suhteessa ja mm. talla on yksi parhaimmista mitä tiedän ja pysyy vireessäkin erittäin nätisti ilman satulassa olevia lukkoja.
 
Pakko kysyä, mikä oli sun salaisuus saada pysymään se vireessä? Kokeilin tuollaista DLX:ssä vuosi sitten, ja viritintapeista kuului vaan "klinks klonks" kun kampea vähän veivasi tai bendasi nuotteja. Instant - pois vireestä efekti meikä näpeissä. Ja kun nostin sen telineestä niin odotukset oli erittäin suuret kun kerran music man kyseessä.
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
Smoked
06.02.2014 21:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Pakko kysyä, mikä oli sun salaisuus saada pysymään se vireessä? Kokeilin tuollaista DLX:ssä vuosi sitten, ja viritintapeista kuului vaan "klinks klonks" kun kampea vähän veivasi tai bendasi nuotteja. Instant - pois vireestä efekti meikä näpeissä. Ja kun nostin sen telineestä niin odotukset oli erittäin suuret kun kerran music man kyseessä.
 
Olihan ne kielilukot kiinni? Omaani ei nimittäin myöskään saa kampea veivaamalla juuri mitenkään epävireeseen..
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
jpaa
06.02.2014 21:08:06 (muokattu 06.02.2014 21:14:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hola!
 
Useita eri yksilöitä olen musareita testannut ja kaikissa on pitänyt virne erittäin hyvin. Harkitsin tuollaisen hankkimista tuossa joku aika sitten kun mietiskelin että joku moderni keppi pitäis saada, eikä tule mulle enää floiderimalleja. Näillä pystyy kampeamaan kuitenkin ihan tarpeeksi ettei tule missään nimessä floikkaa ikävä. Satulastahan se on kiinni ettei ahdistu kielet siellä. Noh, mieli muuttuu, nyt kaasuttaa Suhrin Modern siihen malliin että nämä saa jäädä.
 
Aiheeseen liittyen muuten, nyt menee torilla BFR:ää hintaan 1450 eur ja se on muuten vissiin halpaa!
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=845000
 
Edit: Linkki.
 
To be is to do -Socrates, To do is to be -Sartre, Do be do be do -Sinatra.
silhouette
06.02.2014 21:09:36 (muokattu 06.02.2014 21:11:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olihan ne kielilukot kiinni? Omaani ei nimittäin myöskään saa kampea veivaamalla juuri mitenkään epävireeseen..
 
Joo, tossa olen kyllä samaa mieltä: en ole minäkään saanut kyseistä kitaraa oikein mitenkään epävireeseen, en vaikka kuinka rankasti olisin soittanut, eli musta soitin pitää vireen paremmin kuin mikään aikaisemmin omistamani kitara.
 
Aina voi yrittää.
hevikukko
06.02.2014 21:13:21 (muokattu 06.02.2014 21:18:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on JP6 Mystic Dream 2010 Piezolla. Kitara kävi Ruokankaalla säädettävänä ja huh miten tarkkasointinen kitara onkaan. Kampea enemmän käyttämällä satula kuluu jotta kielet luistaa paremmin kokoajan ja vire myös säilyy näin paremmin ja paremmin. En voisi kuvitellakaan luopuvani tästä kitarasta sillä se pesee kaikki kokeilemani skebat mennen tullen. Vire on ja pysyy ja tatsi on matala tarkoilla intonaatioillaan 1 fretistä aina 24 frettiin asti kaikilla kielillä.
Kielten vaihdon yhteydessä kannattaa joskus laittaa ihan minimaalinen tippa vaikka siliconi spraystä satulan uriin. Perus kiiltävä vaseliinikin käy ja hammastikulla varovaisesti uriin. Näin ei naksu uudenkarheakaan ja ajan kanssa ei tarvitse mitään sinne uraan, vaan kovaa soittoa vaan.
Ei kannata hommata ensimielipidettä liikkeessä kitarasta jota ei saa kotona soitella useampaa tuntia. Mielipide saattaa muuttua ;) Suosittelen kelle vain Music man JP skeboja. Säädöt paikalleen ja olet lumoissasi.
 
Allekirjoitus:
h.e.k.a
06.02.2014 21:19:36 (muokattu 06.02.2014 21:33:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Moi, minulla on torilla myynnissä Music Manin petrucci-malli ja tietämättömänä ajattelin nopeasti kysellä, että mikähän kitaralle mahtaa olla oikea/kohtuullinen hintapyyntö? Jotain osviittaa kun saisin niin se olisi oikein hienoa. Kiitos! =)
 
Tuo näyttäisi olevan perusmalli ilman piezoa, matching headstockia ja kilpi-otelautamerkkejä, mutta huomasin omaani myydessä ('09-versio piezolla, tremol-nolla, BKP:n mikeillä ja parilla kytkentämodilla) ettei tuo piezo mikään ehdoton edellytys ole, sama pätee noihin muihin optioihin. Hintaluokka on joka tapauksessa reilusti päälle 1000e, ja näiden kohdalla tuntuu siltä, että hieman myyntiajat tuppaavat venähtämään. Mulla oli pyyntinä 1500e, ja kolmen viikon aikana ainoastaan yksi henkilö tarjosi pelkkiä euroja vaihdossa, muilla oli erilaisia hevikeppejä tarjota vaihdossa. No, kaupat syntyivät ja molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä. Tuo 1400e tuntuu aika oikealta ottaen huomioon kitaran iän, loistokeppihän tuo on
 
E: mulle tuo JP6 piti olla se lopullinen ykköskitara, mutta niinhän se fiilis aina sitten vaihtuu. Erittäin monipuolinen ja loistava kitara, mutta PRS-kuume vain kasvoi liian kovaksi (nykyinen keppi omakuvassa...)
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
silhouette
06.02.2014 21:44:32 (muokattu 06.02.2014 21:46:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

h.e.k.a: E: mulle tuo JP6 piti olla se lopullinen ykköskitara, mutta niinhän se fiilis aina sitten vaihtuu. Erittäin monipuolinen ja loistava kitara, mutta PRS-kuume vain kasvoi liian kovaksi (nykyinen keppi omakuvassa...)
 
Näin oli myös minun tapauksessa, eli tuon kyseisen JP:n piti olla mullekin se ykköskeppi, mutta jazz-tykkäilyn myötä tuli muunlaiset kitarat mielenkiinnon kohteeksi. Ja, niin siinä usein käy, - halusi tai ei -, että uutuudenviehätys katoaa aikanaan, oli sitten kyseessä kuinka hyvä kitara tahansa. Toivottavasti sulle ei kuitenkaan käy niin PRS:n kanssa, sekin kun olisi yksi sellainen kitara minkä haluaisin itselleni, mutta budjetti ei vaan anna siihen ihan periksi. =)
 
Aina voi yrittää.
Midrange
06.02.2014 22:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olihan ne kielilukot kiinni? Omaani ei nimittäin myöskään saa kampea veivaamalla juuri mitenkään epävireeseen..
 
Todennäköisesti eivät. En tiennyt että kyseisessä mallissa moisia onkaan.
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
pappasfin
06.02.2014 22:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Pakko kysyä, mikä oli sun salaisuus saada pysymään se vireessä? Kokeilin tuollaista DLX:ssä vuosi sitten, ja viritintapeista kuului vaan "klinks klonks" kun kampea vähän veivasi tai bendasi nuotteja. Instant - pois vireestä efekti meikä näpeissä. Ja kun nostin sen telineestä niin odotukset oli erittäin suuret kun kerran music man kyseessä.
 
Ei tuossa mitään salaisuutta ole, että pysyy vireessä, se minkä omistin ja ne mitä olen testannut on aina olleet hemmetin hyvin tehtyjä soittimia ja niissä on nuo tallat ihan helvetin hyviä.
 
Niin kuin jokainen talla niin ne pitää olla oikein myös säädetty, olipa ne mitä tahansa talloja.
 
Se miten noi istuu käsiin ja miltä ne itse kunkin korvaan kuullostaa onkin eri juttu, eihän kaikki noista tykkää. Mutta joo, ite en ole yhtään huonoon Musariin törmänny.
 
Musaristahan oli joitain vuosia sitten myynnissä myös ns. OLP eli Kiinassa tehty versio Musarista ja sellaistakin olen muutamaan otteeseen testannu silloin, ne sitten ei laadullisesti ollut Musarin veroisia, jotkus silti niistäkin tais tykätä ja ostaa.
 
PappaSFin
hevikukko
06.02.2014 23:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Kattelin sen ilmoituksesi ja siinä oli 1400 laitettu hinnaksi....... >
...kaupat syntyy ja joku saa hemmetin hyvän soittimen :D ....Onnea myyntiin ja tuosta saa joku helvetin hyvän kitaran joten kandee harkita ostamista, tuollaisen omistaneena en voi kuin suositella jos vain kitara istuu käsiin ja soundista tykkää, laatu skitta.

 
Pojot postauksestasi alusta loppuun asti! +
 
Allekirjoitus:
delarco
08.02.2014 21:29:13 (muokattu 08.02.2014 21:30:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Todennäköisesti eivät. En tiennyt että kyseisessä mallissa moisia onkaan.
 
Miten voi olla tietämättä, onko sylissä olevassa kitarassa kielilukot vai ei?
 
mika78
08.02.2014 22:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

delarco: Miten voi olla tietämättä, onko sylissä olevassa kitarassa kielilukot vai ei?
 
Olisikohan nyt mennyt vaan kielilukot ja lukittavat virittimet (jotka kitarassa on) sekaisin?
 
Smoked
09.02.2014 18:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mika78: Olisikohan nyt mennyt vaan kielilukot ja lukittavat virittimet (jotka kitarassa on) sekaisin?
 
Joo siis itse ainakin tarkoitin noita lukittavia virittimiä, mutta käytin väärää termiä.. :)
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
UkkonenIskee
10.02.2014 10:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: kun miettii uuden hintaa n. 1900 ja siitä ottaa tuon nyrkkisäännön mukaisen 30% pois niin hinta menisi sinne 1300 hujakoille jonne ehkä tuo pyynti hinta kannattaa laittaa tai ehkä pyyntihinnaksi voisi laittaa 1200 - 1250.
 
Ai että meinasit 800 euroa ottaa hinnasta pois sen takia että tätä myy yksityinen henkilö eikä firma?
Anteeksi, mutta MITÄ HELVETTIÄ taas kerran m.nettiläiset?
 
Tuommoiset nyrkkisäännöt voi työntää syvälle ehdottajan perseeseen kyynärpäätä myöten ja pyöritellä siellä oikein kunnolla.
Lopettakaa tämä jatkuva ukottamisen yrittäminen, minusta 1400 euroa 1900 euron kitarasta on aivan helvetin hyvä diili.
 
Huh huh...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «