jarnok 15.05.2004 18:36:35 (muokattu 15.05.2004 18:37:28) | |
---|
Mietin että tossa kesätöitten jälkeen voisin ostaa joko GT-3 tai GT-5. tutkimuksieni mukaan GT-5 on laajempi näistä. löytyykö GT-5:sta paljonkin parempia juttuja kuin GT-3:sta? GT-6:sta en osta hinnan vuoksi. Paljonko GT-5:sta ja 3:sta voisi maksaa käytettynä? GT-5 näytti olevan torilla 300e. onko sopiva hinta? kaikenlaiset kommentit efekteistä olisi mukavia. eli kunnon säröt ja kaiut sun muut on hakusessa. Minkälaisia nää toneworksin multiefektit on? (esim AX1500G) |
GT-6:sta en osta hinnan vuoksi. Paljonko GT-5:sta ja 3:sta voisi maksaa käytettynä? GT-5 näytti olevan torilla 300e. onko sopiva hinta? Ai kuin niin et osta hinnan vuoksi? Malttia peliin ja käytettyä metsästämään! Uudet GT-kutoset maksaa T-kaupassa karvan verran päälle 500 euroa. Aika yleisesti tuntuu, että kultainen väri on saanut laitteen omistaja uskomaan, että se oikeasti onkin tehty jalosta metallista, hintapyynnöt kun ovat usein jopa päälle 400 euron. Omani löysin 350 eurolla, mikä on aivan oikeassa suhteessa uuden hintaan. 300 GT-vitosesta lienee ihan sopiva hinta, vaikken vehjettä ole testannutkaan. Kutos-kokemusten perusteella uskaltaisin kylläs suositella. Testaa kuitenkin ensin, vastaako tarpeitasi. |
Kapane 15.05.2004 23:27:06 | |
---|
jos itse ostaisin jonkun noista ostaisin gt-6 mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Miikathebest 16.05.2004 13:08:57 | |
---|
Ne gt-6:n potikat eivät ole oikein käytännöllisiä, sillä ne ovat kuitenkin aina väärässä asennossa kun vaihtaa patcheja. Useimmin tulee niiden valikkojen kautta surffailtua, että näkee missä asennossa mikäkin namiska oikeasti olisi. Jospa seuraavassa mallissa olisi moottoroidut namiskat. |
wilo 17.05.2004 12:13:55 (muokattu 17.05.2004 12:19:24) | |
---|
Ne gt-6:n potikat eivät ole oikein käytännöllisiä, sillä ne ovat kuitenkin aina väärässä asennossa kun vaihtaa patcheja. Useimmin tulee niiden valikkojen kautta surffailtua, että näkee missä asennossa mikäkin namiska oikeasti olisi. Jospa seuraavassa mallissa olisi moottoroidut namiskat. Gt-6 on mahdollista käskeä sellaiseksi, että potikkaa vähän liikuttamalla tulee näyttöön sen tämän hetkinen muistissa oleva arvo. Kun potikan sitten kääntää muistissa olevaa arvoa vastaavaan asentoon, alkaa arvo vasta sitten muuttua. Mun mielestä helpompi näin kuin oletuksena olevalla tavalla,mikä on sellainen että arvo muuttuu heti kun potikkaan koskee. Edit: ja alkup. kysymykseen; ei gt-6:n kohtuullinen hinta pitäisi käytettynä olla yli 350 euroa. Tosin puhuvat, että gt-5 olisi joissain suhteissa jopa joustavampi kuin gt-6. Paremmat saundit kuitenkin lienevät gt-6:ssa, joten jos vain siihen rahnat riittää, suosittelen kyllä. Joka tapauksessa myös näillä vähän vanhemmilla vehkeillä saa oikein hyviä saundeja. Jos niitä opettelee käyttämään kunnolla, kuulostaapi varmasti paremmalta kuin uudemman laitteen kanssa, jos ei sitä osaa käyttää. |
Olli S. 17.05.2004 15:07:37 | |
---|
Kerrotko Wilo, mistä tuommoisen asetuksen saa muuttaa? Ei kyllä kannata yli kolmeasataa maksaa GT-6 käytettynä. Itsellä kävi tuuri ja isän japanilainen työkaveri toi uuden tuohon kolmeensataan. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
jarnok 17.05.2004 15:36:19 | |
---|
Kerrotko Wilo, mistä tuommoisen asetuksen saa muuttaa? Ei kyllä kannata yli kolmeasataa maksaa GT-6 käytettynä. Itsellä kävi tuuri ja isän japanilainen työkaveri toi uuden tuohon kolmeensataan. ei kukaan taida luopua omastaan alle 300e :) kaipa se sit niin kullanarvonen mötikkä on. mä taidan kyllä kallistua tonne korgin suuntaan ja ostan sit ton toneworks ax1500g:n :) hinta ei paha. oikeestaan mitään sellasta huonoa ei oo tullut vastaan joka haittais mua.. |
Miikathebest 17.05.2004 16:58:11 | |
---|
Kerrotko Wilo, mistä tuommoisen asetuksen saa muuttaa? Ei kyllä kannata yli kolmeasataa maksaa GT-6 käytettynä. Itsellä kävi tuuri ja isän japanilainen työkaveri toi uuden tuohon kolmeensataan. utility > knob mode / current setting Tuossa on sitten taas se ongelma, jos nappula sattuukin olemaan oikeasssa asennissa, niin se muuttaa sitä arvoa heti. |
Jucciz 17.05.2004 18:14:06 | |
---|
Hommahan menee niin, että GT-5 on GT-sarjan vanhin vekotin. GT-3 toi jotain uutta pöytään, mutta pienensi lautaa hieman (pari pätsipedaalia taisi jäädä pois ja tilalle bankkipedaalit ylös/alas). Uusin vempula on GT-6, jossa enemmän tai vähemmän hyödyllisiä efektejä on entistäkin enemmän. Logiikkaa en sinänsä ymmärrä tuossa nimeämiskäytännössä, mutta asiahan ei minulle kuulu. "Ensin viis, sitten kolme, sitten kuus." Itse suosittelisin varmaan GT-vitosta, sillä siinä taatusti on ne efektit, mitä kitaristi oikeasti tarvitsee (paljon ylimääräistä jo siinäkin). Lisäksi hinta on varmaan iästä johtuen vitosissa kaikkein edullisin. Hyvä puoli on myös se, että bankkia kohden pätsejä on valittavissa jalalla 5kpl uudempien mallien neljän sijasta. Jos se nyt oikeasti merkittävä edistys on. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jone the Bone 17.05.2004 19:29:09 | |
---|
Olen itse ollut GT-5:n omistaja siitä saakka kun se tuli markkinoille. Soundeista olen tykännyt, sekä laitteen käyttöliittymästä, joka on todella selkeä. Ja yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on mielestäni se, että laitteen kanssa ei tarvitse tehdä pahemmin kompromisseja efektiyhdistelmien suhteen, vaan kaikki tarvittavat lohkot saa käyttöön yhtäaikaa, toisin kuin GT-6:ssa, jossa esim. tremoloa ja kompressoria ei saa samanaikaisesti käyttöön. Rautalankamiehille tämä on isku vasten kasvoja! Samaten efektiloopin käyttö poistaa oman OD/DS-lohkon käyttömahdollisuuden. Lisäksi GT-5:ssä on sisäänrakennettu verkkolaite, eikä mitään ulkoisia muuntajia heppoisine liittimineen. Soundeja olen myös vertaillut GT-5 ja GT-6:n välillä, enkä pysty sanomaan, kumpi on soundeiltaan parempi. Teknisiltä ominaisuuksiltaan GT-6 lienee parempi, onhan A/D D/A muuntimet 24 bittiset, kun GT-5 ne ovat "vain" 18-bittiset... Olen siis sitä mieltä, että kyllä se GT-5 on edelleenkin GT-sarjan "lippulaiva". Mutta se on vain minun mielipide. Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
jarnok 17.05.2004 21:03:22 | |
---|
Olen itse ollut GT-5:n omistaja siitä saakka kun se tuli markkinoille. Soundeista olen tykännyt, sekä laitteen käyttöliittymästä, joka on todella selkeä. Ja yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on mielestäni se, että laitteen kanssa ei tarvitse tehdä pahemmin kompromisseja efektiyhdistelmien suhteen, vaan kaikki tarvittavat lohkot saa käyttöön yhtäaikaa, toisin kuin GT-6:ssa, jossa esim. tremoloa ja kompressoria ei saa samanaikaisesti käyttöön. Rautalankamiehille tämä on isku vasten kasvoja! Samaten efektiloopin käyttö poistaa oman OD/DS-lohkon käyttömahdollisuuden. Lisäksi GT-5:ssä on sisäänrakennettu verkkolaite, eikä mitään ulkoisia muuntajia heppoisine liittimineen. Soundeja olen myös vertaillut GT-5 ja GT-6:n välillä, enkä pysty sanomaan, kumpi on soundeiltaan parempi. Teknisiltä ominaisuuksiltaan GT-6 lienee parempi, onhan A/D D/A muuntimet 24 bittiset, kun GT-5 ne ovat "vain" 18-bittiset... Olen siis sitä mieltä, että kyllä se GT-5 on edelleenkin GT-sarjan "lippulaiva". Mutta se on vain minun mielipide. myykää mulle joku GT-5 alle 300e. :) |
Miikathebest 17.05.2004 21:36:38 | |
---|
myykää mulle joku GT-5 alle 300e. :) se kyllä pitäis lähtee alle 200€ Ehkä kannattaa odottaa uutta mallia. Jos vaikka sellaisen laskisivat markkinoille. |
jarnok 17.05.2004 23:50:04 | |
---|
se kyllä pitäis lähtee alle 200€ Ehkä kannattaa odottaa uutta mallia. Jos vaikka sellaisen laskisivat markkinoille. alle 200e kun joku myy niin ostan heti kesäkuun puoles välis ekalla palkalla :p onkos noilla nyt sit kehitteillä joku uus malli? |