Aihe: Sellaista soitinkauppaa Tampereella
1 2 3
Santtu_123
15.05.2004 08:58:39

Nimenomaan niissä ESP/LTD:n kepeissä on tiukat hinnat Musamaailman politiikan takia, vähänniinku valmiiksi tingittyjä.

Pakko mainita tuosta Musamaailman hinnoittelusta (itkin tästä jo toisessa thredissä :) ). Kävin siellä, hyllyssä musta Esp MH-1000, kysyin hintaa, n. 1140€ laukun kanssa, sanoin maksavani 1000€ (kitara oli demokitara, naarmuja takapuolella), myyjä sanoi Eheii, ei millään pysty. Sanoin siihen kiitos ja kävelin pois. Otin yhteyttä Oululaiseen soitinkauppaan, ja kas kummaa, sama kitara, hinta laukun kanssa 1000€ :) Sanomattakin selvää että nyt ootellaan reilu viikko että saapuu kitara kotiin :)
Eli en parhaana päivänäkään sano Musamaailman palvelusta että ompas hyvää palvelua (muitakin kokemuksia kuin tämä on...)
Pluto
15.05.2004 13:10:27
... Tuttu käveli myyjän luo ja vitsaili jotain, että "kitaraa, joka on hyvä". niin myyjä vei sen heti jonkun halpis kitaran luo ja sano että tässä on hyvä vaikka kaveri oli tullut ostamaan niitä 3000e gibsoneita.

No ei kai se myyjä voi tietää, millaista kitaraa tyyppi on tullut ostamaan? Varsinkaan jos kaveri kertomasi mukaan "vitsailee", eikä kerro yhtään tarkemmin millaista keppiä etsii.

Itse olen TammerPianosta saanut todella hyvää palvelua. Samaa ei voi sanoa Tampereen musiikista. Sen muuntajajutun olen tainnut joskus ennenkin kertoa...
Dillon, you son of a bitch!
Dinorocker
15.05.2004 13:13:51
Hyvä/hauska... Pointti on että monissa puljuissa luetaan tätä mainiota saittia.
Osta mun V!!!
Pluto
15.05.2004 13:16:05
Hyvä/hauska... Pointti on että monissa puljuissa luetaan tätä mainiota saittia.

No sehän on hyvä, saavat palautetta tätäkin kautta. Niin että terveisiä vaan Tampereen Musiikkiin. Jos ei viitsi yhtä muuntajaa pistää kiinni kun asiakas haluaisi testata laitetta niin lopetaakaa sen liikkeen pito, hankkikaa töitä jotka oikeasti kiinnostaa edes vähän.
Dillon, you son of a bitch!
Chemo
15.05.2004 13:46:28 (muokattu 15.05.2004 14:16:42)

Se jääköön myyjän suuren asiantuntevuuden varaan olinko
ostoaikeissa.

Mulla heräs pieni vastareaktio. Sori nyt vaan ihan kauheasti, mutta tuo sun vuodatuksesi ei oikein kuulosta uskottavalta.

Sä tulet ja nimittelet henkilökohtaisuuksiin menevällä tavalla kyseistä myyjää täällä - julkisesti, mutta selän takana silti. Tuon juttusi perusteella kuka tahansa voi mennä katsomaan kenestä on kyse. Miksi mä uskoisin että sä olet käyttäytynyt yhtään sivistyneemmin siellä liikkeessä?

No offence intended sitten.

Edit: napakoitin tarkoitustani.
Ramalamadingdong.
Chemo
15.05.2004 14:15:57 (muokattu 15.05.2004 14:17:09)

....
Ramalamadingdong.
Dr. Muff
15.05.2004 19:47:48
Sä tulet ja nimittelet henkilökohtaisuuksiin menevällä tavalla kyseistä myyjää täällä - julkisesti, mutta selän takana silti. Tuon juttusi perusteella kuka tahansa voi mennä katsomaan kenestä on kyse. Miksi mä uskoisin että sä olet käyttäytynyt yhtään sivistyneemmin siellä liikkeessä?

Vanha kansa sanoo notta: 'niin metsä vastaa kun sinne huudetaan'. En sano että se tässä tapauksessa pitäisi kutinsa, mutta monasti kylläkin.

Kilpailu on kovaa ja kyllä se hinnoissa näkyy, jos liikkeessä pidetään roikkumassa malleja jotka eivät myy. Sitoutunutta pääomaa, nääs. Ehkä olisi heti alkuun pitänyt tehdä selväksi mikä malli pitää tilata, eikä tarkentaa vasta yhden, varten vasten tilatun kitaran jälkeen.

Mä en ole asunut Tampereella kuin pari vuotta, joten en nyt hirveän paljon ole kerennyt notkumaan Treen soitinliikkeissä. Mutta ilmeisesti yhtä kauppaa lukuunottamatta olen kaikissa käynyt, kun vahvistinta etsin tossa alkuvuodesta. Ja kaikissa sain asiallista palvelua, joskin tietämyksen taso vaihtelee.

Taidan tietää ketä toi 'veivikaula' on, ja häneltä sain kyllä asiallista palvelua ja hyvät alennukset.

Eikä millään pahalla ketjun aloittajaa kohtaan, kun en tilanteesta tosiaan sen enempää tiedä.
Who's that wanker?
charvette
15.05.2004 22:38:59
No perkele, löytyihän vastaväittäjä. Kiitos.
Jos- mikä on tunteiden täyttämää-tilannetta on kitaran osto
hiukan kuin oltaisiin autoa ostamassa - mieliteko on kova
ja pettymys on suuri jos asiat ei mene niin kuin piti.
Kuitenkin elämme raa-assa markkinataloudessa.
Raha on minun - tavara on sinun.
Vitut tästä - tulkaa kaikki Tampereen Tuomiokirkkoon kuuntelemaan Mozart Requiem Homenna Sunnuntaina 14 &
18 Please...........

Mulla heräs pieni vastareaktio. Sori nyt vaan ihan kauheasti, mutta tuo sun vuodatuksesi ei oikein kuulosta uskottavalta.

Edit: napakoitin tarkoitustani.
Kapane
15.05.2004 23:25:37

No sehän on hyvä, saavat palautetta tätäkin kautta. Niin että terveisiä vaan Tampereen Musiikkiin. Jos ei viitsi yhtä muuntajaa pistää kiinni kun asiakas haluaisi testata laitetta niin lopetaakaa sen liikkeen pito, hankkikaa töitä jotka oikeasti kiinnostaa edes vähän.

taisibat tosiaan lukea tätä, koska sain sen muutajan sittemmin...
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
ulina21
16.05.2004 01:55:13
Ne ketkä on olleet musakaupassa duunissa tietää kuinka monta "mä haluun testaa"-tyyppiä niissä käy päivittäin ja kuinka v...maista on se, kun ainoastaan pieni (minimaalinen)osa niistä ostaamitään. Eli sun pitäis tilata heitä varten kauppa täyteen yhtä sun toista,jotta herat pääsee kokeilemaan. Hei come on et voi olla niin dorka , NO WAY!! eli se sotii kaikia kauppatieteidenkin lakeja vastaan: seisova tavara syö pääomaansa se vaan on niin. Eli ei kannata ostaa suomessa kauppaansa täyteen, kun muusikot käy vain ja ainoastaan testaamassa ja tilaa Tohmannilta!

Eli miks Tohmann on suomen paras musiikkikauppa? Siks kun Testataan suomessa ja ostetaan sielta. Ja jos ei päästä testaamaan suomessa ostetaan kuitenkin sieltä.
ulina21
16.05.2004 02:01:04
Kandee muistaa, ettei just sun rahat oo niitä maailman tärkeimpiä. Kyl joku dorka musamaikka sen vääntyneen kitaran sun puolestas ostaa. Sori mut näin se vaan menee laitoskauppa jos joku kannattaa!!!

Mä meen nukkuu nyt. Huomen darra. And so he rests!!!!!!!!

ps. Tampere on kait viel ihan ookoo koskien musakauppoja mut stadissa ollaan viel kylmempiä.....
HeavyMachinery
16.05.2004 02:47:04

No just!!!

Onkohan kellään käynyt mielessä millaisia rahoja musiikki kaupat joutuvat sitomaan kiinni kun he "tilaavat " kitaroita ja muuta kamaa hyllyyn seisomaan. Siinnä vaiheessa kun sulla alkaa olla hyllyssä 10kpl n.500-800 euron kitaraa kun joku finni naamainen hevimies on ulissut että saiskos sitä ja tätä testattavaksi ja loppu pelissä tules on se että se tilaa sen saksasta kun saa 20eeroa halvemmalla niin ..... ei jukoliste pojat älkää iniskö toimikaa!!!
I am not insane, i am just smarter than YOU !
Chemo
16.05.2004 23:02:37 (muokattu 16.05.2004 23:02:57)

No perkele, löytyihän vastaväittäjä. Kiitos.

Heh. Hyvä ettet ottanut pahalla.

Tunnepitoisista tilanteista on tosiaan kyse. Myyjän tulisi osata olla herkkä asiakkaan tuntemuksille. Totta. Mutta ihmisiä nekin vaan kuitenkin ovat, ja ansaitsevat tulla kohdelluksi sellaisina, vaikka joskus onkin moitteen sijaa..

Tuosta hyllyyn kertyvästä tavarasta mäkin ajattelin kirjoittaa. Musaliikkeillä lienee aika erilaisia käytäntöjä omien tavarantoimittajiensa kanssa - en tunne tuota puolta kovin hyvin. Mutta b-to-b-kaupassa on kuitenkin vähän eri meininki kuin kuluttajille tapahtuvassa myynnissä. Esim. tietyissä kuvioissa (se mitä mulla on mielessä ei ole musatarvikemaailmasta, mutta käynee esimerkistä kuitenkin) ilman reklamaatiota tapahtuvasta palautuksesta voi odottaa saavansa hyvitystä enintään 80 %. Jos musaliikkeellä on tuollainen käytäntö tukkurinsa kanssa, on ilman kauppaa liikkeeseen tilattavissa soittimissa riskinsä.

No jaa. Kauppa käy missä käy miten käy ja maailma jatkaa radallaan...
Ramalamadingdong.
SF3YLO
27.06.2004 22:28:28

Itse tykkään tammer-pianosta. Jos myyjän valitsee hyvin, niin palvelu on hyvää. Varsinkin kanta-asiakkailla ;D. Soitinkeskuksesta kerran ostanut tavaraa, ja vain siksi, että sitä ei ollut tammer-pianossa. Muuten asioinut aina "torilla".

Hinnottelu on tosiaan aika alhaalla, ja alennusta ei paljoa saa. Tietääpähän ainakin mitä maksaa :P.

Tilathan ovat tosiaan isot, ja laajennuskin taisi olla viime vuonna(?). Tiloissahan on kahden kaupan kamat. Pirkkahallin läheltä lopetettu musakauppa on meinaan fuusioitunut tammer-pianoon.
Kitaravirtuaali
27.06.2004 22:52:03

Tampereen Soitinkeskuksesta on ihan positiiviset kokemukset. Naapurin rumpali tuntee toisen kauppiaan, ja kun olin Korgia tilaamassa niin tämä käski soittaa ko. liikkeseen ja pyytää tilaamaan. Muisti vain esitellä että "Sejase käski soittaa" ja sillä selvä. Efekti sitten tilattiin ruotsista. Maahantuojalla jotain häikkää ja efektin saaminen viivästyi, mutta ei se minua niin haitannut.

Jokin aika tämän jälkeen Korgin pedaalista hajosi potikka, joten vietiin se takaisin liikkeeseen josta se lähetettiin maahantuojalle fiksattavaksi. Tässä kohtaa homma kusi. Jotain häslinkiä siinä oli ja joku yritys meni matkanvarrella konkurssiinkin, joten viivästystä tuli heti pari kuukautta. Ei tietenkään liikkeen vika, mutta risuja saivat siitä että tilanteen tasalla pitäminen ei ollut aivan huippuluokkaa. Asenne tuntui olevan vähän "Mitä se meille kuuluu" -luokkaa. Tiedä sitten, varmaan takuuhuollot ovat ikävimpiä liikkeille koska eipä niistä rahallista hyötyä ole ja useimmiten on vain vihainen asiakas niskassa.

Jälkeenpäin olen liikkeessä asioinut, eipä nuo häsläykset maailmaani kaataneet. Floikkaan olisivat kammen tilanneet, jos olisin kierteet sun muut osannut sanoa varmaksi. Mukavan palvelualtista ja juttuisaa porukkaa. Evon tilasin myös Soitinkeskuksen kautta. Taas vähän risuja informaatiokatkoista, mutta tavara tuli nopeasti perille ja ennenkaikkea halvalla. Kävin hakemassa mikin liikkeestä ja taisin samalla napata kielisatsin mukaan. Kassalla kaveri kysyy, että paljos tälle sovittiin hinnaksi. Sanon sovitun hinnan, eli 100e ja länttään kielet tiskiin "Jos noitakin välillä uusisi" "Selvä, 100 (vai olikohan 105) euroa, silvuplee". Mikin päällä oli Levytukun hintalappu 119e ja kielisatsi maksoi jotain 5-10e, en muista. Onneksi en lähtenyt Helsingistä hakemaan.

Tammerpianossa (vai mikä siinä Tammelantorin laidalla on) kävin kyselemässä Washburnin kitaroita. Ei ollut hyllyssä (missäpä olisi ollut) mutta myyjä olisi ollut heti valmis tilaamaan haluamani mallin. Ihan mukavanoloista porukkaa muutenkin siellä, ja osasivat asiansa.

Vertikaalissa tulee aina sillointällöin piipahdettua, jotain piuhaa ja kieliä on tullut sieltä ostettua. Enemmänkin juuri tuommoinen tarvikekauppa pienine tiloineenkin. Eipä oikein mitään kummempaa sanottavaa.

Tampereen musiikissa on tullut kanssa jonkin verran käytyä. Toinen myyjistä ei yleensä edes ole huomannut olemassaoloani, hommailee vain siinä jotain omiaan ja puhuu puhelimeen. Vähän kalsahko tyyppi, en välttämättä ostaisi hältä kitaraa. Se toinen sälli taas oli selvästi palvelualttiimpi, vaikka ostinkin vain seinätelineen ja kielisatsin sekä kysäisin jotain muutakin.
Paskaakos tässä.
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro!
kulmahiomakone
28.06.2004 01:13:57
En ole koskaan yhdessäkään Tamperelaisessa soitinliikkeessä käynyt. Se on kuitenkin sanottava, että on se nyt hlvtti, kun joillekin tänne kirjoittaville suomalaisten sointinliikkeiden puolustaminen tuntuu olevan elämäntarkoitus. Väliäkö sillä, vaikka tarjovat paskaa palvelua, Saksasta ostaminen on syntiä. "Ja miten kitaraa edes voi ostaa testaamatta, ne kun ovat yksilöitä".

Vaan entä jos testaaminen ei onnistu edes Suomessa? No, onhan sitä tunnettava empatiaa suomalaista yrittäjää kohtaan, jonka selkänahasta me sosiaalipummit revimme leipämme. Joutuu sitomaan pääomaa kalliisiin kitaroihin, joita kukaan ei osta... Kuitenkin on niin, kuten ketjun aloittaja totesi, että markkinataloudessa eletään. Markkinatalous taas on pirun yksinkertaista. Kuluttaja kantaa rahansa sinne, missä saa sille mielestään parhaan vastineen. Sikäli kun suomalainen soitinliike ei pysty tarjoamaan muuta kuin saksalaista kalliimmat hinnat, se joutaakin konkurssiin.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.)
zepeteus
28.06.2004 02:56:35
Kyllä..rahalla saa ja autolla pääsee tai jotain sinnepäin.

Niille jotka ihmettelevät joidenkin musiikkiliikkeiden kenties nihkeähköä palvelua, suosittelen lämpimästi vaikkapa testiduunia jossain alan yrityksessä. Niin kuin muutamat ovat jo maininneet, se touhu näyttää monesti sieltä tiskin takaa hieman toiselta kuin satunnainen (tai joskus edes vakituinen) ostaja voisi luulla. Ja ihmisiäkin ovat, nuo palvelutyöläisetkin, ainakin vielä.

Millään yrityksellä ei ole varaa seisottaa turhan suurta ylijäämää pelkästään kaiken kansan testitettävänä. Näin se ei toimi edes tuolla jenkkilässä mistä mainittiin aiemmin. Siellä kun sattuu olemaan sitä ostovoimaista ja halukasta asiakastakin ihan eri mittakaavassa kuin täällä Suomessa, joten onhan se nyt ymmärrettävää että sitä tavaraakin on paljon esillä. Ei tarvitse kuin mennä samankokoisiin pikkukyliin kuin täällä kotomaassa ja ihmetellä että missäs se mahtivalikoima on. Tilattavissa...ja mitäs muuta ostat, kyselee myyjä.

Olisiko niin että kun on valmistautunut jotain ostamaan, niin ihan oikeasti sitoutuu sen myös tekemään...ainakin useammin kuin peruu ja jättää tekemättä? Jos pääsee testittämään riittävän samanlaista, niin varaa sitten itselleen sen vartavasten tilatun yksilön. Tottahan toki mahdollisesti viallisesta pitää saada joko hyvitys tai uutta tilalle, mutta jossakin vaiheessa se ostopäätös on tehtävä, kaikesta huolimatta.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Thomannia ja vastaavia yrityksiä kohtaan, itsekin olen tavaraa sieltä tilannut. Mutta olen myös valmis maksamaan jopa hieman enemmän siitä että saan vastaavan tuotteen kotiliikkeestä. Ei myydä kaikkia palveluja ulkomaille, hyvät ihmiset. Samalla lailla ne lähtevät kaikki työt pikkuhiljaa, mutta monet eivät tunnu huomaavan ennen kuin lehdistä luetaan...kaikki pitää vaan saada vaikka euroa tai paria halvemmalla, kunhan halvemmalla löytyy.

Tämä dilemma ei ole aina helppo ja vaatii ihan oikeasti miettimistä ja rehellisyyttä itseltä. Onko jotain aivan pakko saada, ja jos on, niin eikö ole varaa maksaa vaikka hieman enemmän tuosta tuotteesta..ja samalla tukee kotimaisenkin tarjonnan ja palvelun jatkuvuutta. Materialistinen massahysteria sumentaa joskus pahasti tuota inhimillisempää ihmis-puoliskoa.

Tokihan kilpailu, niin kotimainen kuin kansainvälinenkin, tuo myös hyötyä. Se voi näkyä esim. realistisempana hinnoitteluna ja jopa parempana palvelunakin. Mutta jotain kohtuurajojakin olisi hyvä olla olemassa.

Eihän näissä asioissa loppuviimein oikeaa ja väärää ole, erilaisia polkuja eri ihmisille kuitenkin.
saturnzreturn
28.06.2004 09:48:56 (muokattu 28.06.2004 09:53:18)
soitinkeskus on ollut minulle aina se ainoa oikea musakauppa ja kyllä mä olen sieltä tavaraa ihan kivasti ostanutkin. tuloksena on hyvä palvelu ja alennukset pyytämättä.

mutta kyllä mäkin aina ihan rehellisesti sanon asian laidan (olenko ostamassa vai "kattelemassa") ja lehdistä ja esitteistä tarkoin aina katsellaan eri vehkeitä ennen kun ruvetaan tilailemaan.

esim. yhtä hieman erikoisempaa efektiä olisin halunnut kokeilla ja höllille (vanhempi tumma kaveri) sanoin että jos se on sellainen kun mä kuvittelen niin ostan sen mutta en ollut ollenkaan varma. Hölli sano ihan reippaasti, että me ei sitä kyllä kaupaksi saada, eikä sitä viitti roikkumaan tilata, mutta tehdään niin että mä sanon sulle nyt sen hinnan millä mä sen sulle pystyn myymään ja jos jossain pääset kokeilemaan ja tykkäät siitä, niin tilaillaan. no pääsin kokeilemaan ja hinta oli reilusti alle muiden kauppojen (myös thomann), joten menin tilaamaan pois.

ei niitä sinne kakaroiden räplättäväksi tilata. ja kai niitäkin jossain vaiheessa on ruvennut se juuei-touhu kyrsimään. sitäkin siellä joskus kiroilivat kun about 5 vuotta sitten tuli se hendrix-strato (peilikuva kitara) ja joku äijä tilas sen sinne ja oli ihan "juu juu ostan ostan", mutta ilmotti sitten että tää on kyllä tosi outo soittaa etten mää kyllä varmaan... loppujen lopuksi kitara tais roikkua siellä pari vuotta ja hinta oli loppujen lopulta niin alhainen, että siitä ois vasenkätinen saanut vähän helvetin edullisen jenkkistraton..

edit: ja ai niin. soitinkeskuksen vanhemmat kaverit on ollut jo niin pitkään alalla että tietävät kyllä aika pitkälle laitteistansa,eri merkeistä ja malleista ja uusista asioista ottavat selvää että osaavat kertoa.
my wallet's fat and so is my head
kulmahiomakone
28.06.2004 10:56:38
...Ei myydä kaikkia palveluja ulkomaille, hyvät ihmiset. Samalla lailla ne lähtevät kaikki työt pikkuhiljaa, mutta monet eivät tunnu huomaavan ennen kuin lehdistä luetaan...kaikki pitää vaan saada vaikka euroa tai paria halvemmalla, kunhan halvemmalla löytyy.

Tämä dilemma ei ole aina helppo ja vaatii ihan oikeasti miettimistä ja rehellisyyttä itseltä. Onko jotain aivan pakko saada, ja jos on, niin eikö ole varaa maksaa vaikka hieman enemmän tuosta tuotteesta..ja samalla tukee kotimaisenkin tarjonnan ja palvelun jatkuvuutta. Materialistinen massahysteria sumentaa joskus pahasti tuota inhimillisempää ihmis-puoliskoa.

Viivytystaistelua, jonka käyminen ei ole kuluttajan tehtävä (ja toisekseen se on äärimmäisen kannattamatonta).

Tämä on näitä demari-Suomen mysteereitä, että vastuu suomalaisista työpaikoista on ensinnäkin työnantajilla, joiden pitää konkurssia halveksuen pitää tappiolliset savupiippunsa tupruttamassa ilman irtisanomisia, ja toisekseen kuluttajilla, joiden on ostettava suomalaista laadun ja hinnan epäsuhtaa väheksyen. Jos työnantaja siirtää savupiippunsa toiminnan takaamiseksi Aasiaan, häntä pidetään isänmaanpetturina ja jos kuluttaja ostaa tavaransa ja palvelunsa manner-Euroopasta, häntä pidetään isänmaanpetturina.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)