Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Puhallinopettajan työmahdollisuudet, neuvoja kaivataan!
1
sonnygirl
27.01.2014 17:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei vaan kaikki, olen uusi tällä palstalla. Olen fonisti ja soitonopettaja ja olen äskettäin palannut Suomeen. Olen asunut useita vuosia Lontoossa ja tehnyt siellä soitonopen duunia. Nyt olen täällä muissa hommissa, sijaisena lastentarhanopena. Soitonopetusta on tullut ikävä, ja mietinkin tässä kuumeisesti mitä tehdä ensi syksynä. Haaveilen oman pikkubisneksen perustamisesta, eli vuokraisin toimitilan ja opettaisin siellä. En ole asunut Suomessa neljääntoista vuoteen, ja olen ulkona kaikesta, joten haluaisin kysellä teidän muiden mielipiteitä asiasta. Onko aivan utopistista ajatella, että voisin elättää itseni soitonopettajana ? Opetan siis muitakin puhaltimia, en vain fonia. Mietin, että kun toimitilan vuokra on maksettu (plus muut maksut), jääkö mitään käteen. Eli siis oikeastaan mitä kysyn on tämä: onko Helsingissä kysyntää yksityisille soittotunneille teidän mielestänne? Mitä kokemuksia teillä muilla on?
 
Jopotzuki
03.02.2014 00:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat tienata esim. 2000 euroa kuukaudessa ja jos veloitat esim. 40 euroa/tunti, tarvitset noin 10-12 oppilasta. Sitten vielä vuokra ja verot päälle niin niin bruttotulot pitäisi olla jotakin 2400-2800 euroa kuussa, että jäisi tuo 2000 käteen. Siihen tarvitaankin sitten jo noin 14-16 oppilasta. (olettaen, että kaikki oppilaat käyvät tunnilla kerran viikossa)
 
Tuo oppilaiden saaminen on se juttu mikä pitäisi ratkaista jotenkin. Jos tekee vähän halvemmalla saattaa saada enemmän pitempiaikaisia oppilaita, mutta joutuu tekemään enemmän duunia. Jos tekee kalliimmalla, voi olla, että oppilaita ei tule tarpeeksi. Jos löytyy nimeä ja meriittejä niin oppilaita saattaa tulla ovista ja ikkunoista.