Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jukka Raitanen
1 2
Dizfunction
12.05.2004 15:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..Eli olisiko kellään mitään tietoa hänestä? Kyseinen herrahan oli tunnettu iskelmälaulaja 70 ja 80-luvuilla ja viimeisin levytys on tietääkseni "Tuulitukka" vuodelta 1991.
Olen kovasti tykästynyt hänen musiikkiinsa ja minusta on ihmeellistä,että niin loistavia kappaleita jälkeensä jättänyt laulaja on voitu unohtaa.
Netistä ei hänestä tietoa löydy,muuta kuin kappaleet ylen levyarkistossa,eikä edes täällä osattu minua auttaa kysyessäni tietoa hänestä http://igs.kirjastot.fi/
Olisin erittäin kiitollinen,jos osaisitte minua auttaa!
 
pekkajau
12.05.2004 15:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tullut joskus säestettyä aikoinaan. Ex "Punaraitapuku"- miehiä! Ihan mukava kähmy!
 
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Dizfunction
12.05.2004 19:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...juu,niin minäkin olen sellaista juttua kuullut,että joskus aikoinaan hän huilasi linnassa,mutta miksiköhän? Tosin silloin 70-luvullahan joutui melko helposti vankilaan toisin kuin nykyään.Eihän nykyään esimerkiksi rattijuopumuksesta linnaan joudu,kuten siihen aikaan. Hmm...vai että mukava mies,mutta onkohan hän yleensä enää hengissä,entä mahtaako keikkailla enää?
 
Kukko
12.05.2004 23:41:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...juu,niin minäkin olen sellaista juttua kuullut,että joskus aikoinaan hän huilasi linnassa,mutta miksiköhän? Tosin silloin 70-luvullahan joutui melko helposti vankilaan toisin kuin nykyään.Eihän nykyään esimerkiksi rattijuopumuksesta linnaan joudu,kuten siihen aikaan. Hmm...vai että mukava mies,mutta onkohan hän yleensä enää hengissä,entä mahtaako keikkailla enää?
 
Ainakin tuolla Vaasan suunnalla, Sniper raflassa vieraili vuosi muutama taaksepäin useasti..siis keikalla.
 
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
toyopet
13.05.2004 08:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asustelee käsittääkseni Äänekoskellä nykyään.
Haepas www.aanekoski.fi/ sivuilta äänemusan kotisivut niin saatat löytää jonkunsortin yhteystietojakin
 
Dizfunction
13.05.2004 15:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...thx..mutta googlella löytyvät "äänemusan" yhteystiedot eivät ole ajan tasalla..ainakaan puhelinnumero ei ole käytössä! Mutta jos hän vielä keikkailee,niin lähen kyllä keikalle,vaikka ois miten kaukana!
 
Iso-Jaakko
14.05.2004 12:16:00 (muokattu 14.05.2004 12:17:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rovaniemellä aikoinaan kun Radio Roi lopetti toimintansa ne möivät vanhoja vinyylejä ja sieltä ostin halvalla melkein koko Jukka Raitasen levytetyn tuotannon. Hänellä on joka levyllä aina pari hyvää biisiä ja paljon huttua, joku saisi tehdä hänen tuotannostaan tiiviin kokoelman!
 
Joskus vuosi pari sitten oli hänen haastattelunsakin lehdessä ja kertoili kuulumisiaan.
 
Jukka Raitanenhan tuli kuuluisuuteen Hannu Karpon kautta joka oli tekemässä televisio-ohjelmaa vankilasta ja Jukka Raitanen esitti siinä Vangin Toive-kappaleensa. Kansa rakastui ja heti vapauduttuaan Jukka Raitanen pääsikin tekemään ensimmäisen albuminsa. Näin se taisi mennä.
 
EDIT: Ja ainiin, kerran tuttavani tapasi baarissa miehen joka oli ollut Jukka Raitasen tuttu ja tuttavani yrittikin selvittää miksi Jukka Raitanen oli aikanaan joutunut vankilaan, seurueessa oli kuitenkin ollut kolmas mies joka ei ollut ollut antanut Jukka Raitasen ex-tuttavalle suun vuoroa vaan halusi kertoa omista asioistaan. Niin jäi tämäkin kiinnostava seikka arvoitukseksi.
 
Ronskisti ranttaliks vaan!
Sertzo S
14.05.2004 13:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On aikoinaan säestetty. Aivan ok. heppu.
Tein aikoinaan hänestä haastattelun toimittajan toimenkuvassani Radio Savonmaahan v.1985.
Missähän mies kulkee /majailee?
 
Have
14.05.2004 14:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan kuulleeni että kakku olis rapsahtanut joistakin petoksista, mutta en ole yhtään varma.
 
Johnny99
15.05.2004 06:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni kuulin jostain että mies olisi ollut joskus umpijuoppo ja raitistunut sittemmin kokonaan.
 
pekkajau
15.05.2004 16:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Raitanen on Suomen "Tsoni Käs".
 
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Kumiankka
15.05.2004 16:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ammattimuusikkokaverini kerran kauan sitten kertoi säestäneensä "Viirukaista". Sanaleikki oli hervottoman hauska, rimmaa hyvin yhteen keskustellun henkilön sukunimen kanssa sekä vankilan vaatemuodin erityispiirteen kanssa.
 
Mutta liittyikö tähän "Vangin toive" hittibiisiin jotain riitaa ja dramatiikkaa, kuten että sellikaveri väitti että Viirukainen olisi pööllinyt biisin omiin nimiinsä, vai oliko kyseessä joku toinen tapaus ja taideteos???
 
perkeles
15.05.2004 19:24:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Raitanen on Suomen "Tsoni Käs".
 
hyvin sanottu. olikos "pienen pojan haaveet" miehen käsialaa? hieno biisi.
 
HELLO CLEVELAND
Rantsu
15.05.2004 19:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvin sanottu. olikos "pienen pojan haaveet" miehen käsialaa? hieno biisi.
 
Kari Kuuva taisi olla laulun rustaaja ja Jarno Sarjanen alkuperäinen esittäjä, jos en väärin muista.
 
Suomi soittaa humppaa.
perkeles
15.05.2004 20:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kari Kuuva taisi olla laulun rustaaja ja Jarno Sarjanen alkuperäinen esittäjä, jos en väärin muista.
 
joo niin olikin.
 
HELLO CLEVELAND
KoskPaavo
16.05.2004 12:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen "Tsoni Käs" on hyvä ilmaus, kerran ko. ukkoa on tullut säesteltyä , sillä oli joku vanha bussi missä se varmaan asuikin. Iso koirahurtta oli vahtina.
 
Soittaja selviää aina.
Kukko
16.05.2004 18:49:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kansanmusiikkipohjalta heitettynä;Ymmärtääkseni toi vangin toive-kappale pohjautuu romani-kulttuuriin ja sieltä kulkeutuneisiin melodia ja tekstipohjiin, joista Raitanen ymppäsi kappaleen.
Romaneiden edustushan on ollut aika vahvaa tuolla "taloissa"
(korjatkaa jos oon vääräs)
 
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
KoskPaavo
16.05.2004 20:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei korjata , oikein taitavat olla sun molemmat väittämät/oletukset.
 
Soittaja selviää aina.
markkuv
16.05.2004 20:48:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä minäkin säestelin Jukka Raitasta joskus 8o -luvun taitteessa, jäi mieleen, että ei tainnut olla kovin tuottoisaa hommaa solistille, keikkamatkat hän taittoi fiatilla (malli 850)
 
vantage
17.05.2004 13:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asustelee käsittääkseni Äänekoskellä nykyään.
 
Virojoella asustelee...
 
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen IHKK #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «