Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 549 50 51 52 53215 216 217 218 219
Shredator
30.01.2014 07:06:05

steelduck: Millä lailla EL34set muuttivat soundia?

Mun korviin olellisesti Marshallmaiseksi. Yläkeskiääneen tuli purevuutta ja bassotaajuudet tiukemmaksi. Nyt tämä kuulostaa siltä, miltä pitääkin. (Olen aina inhonnut 6V6-putkia...)
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Sarko
30.01.2014 20:03:54
Custom Soundsilla ois myynnissä 1 kpl Bluetone Princeton Blackface Reverb comboa, mahdollisuus osamaksuun. Herra anna minulle voimaa vastustaa GASia.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
TTV
30.01.2014 20:18:07
Sarko: Custom Soundsilla ois myynnissä 1 kpl Bluetone Princeton Blackface Reverb comboa, mahdollisuus osamaksuun. Herra anna minulle voimaa vastustaa GASia.

There is no God -> Mars vahvistinkauppaan, et kadu hankintaasi :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Karhukoira74
30.01.2014 21:27:54

Sarko: Custom Soundsilla ois myynnissä 1 kpl Bluetone Princeton Blackface Reverb comboa, mahdollisuus osamaksuun. Herra anna minulle voimaa vastustaa GASia.

Tuota lähimmäisen omaisuutta jo himoitsin Tonefesteilla...
-So many assholes, so few bullets-
Terry Pantheras
30.01.2014 21:38:24
Hitto kun kuumottaisi semmoinen kolmekanavainen skitsofreninen monsteri, jossa olisi Plexin, SLO:n ja Orange OR:n etuset VHT-tyylisellä (2:90:2) KT88-päätteellä...
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Sarko
30.01.2014 21:42:45
Kyllä tupakkaa kuluu just nyt, pienehkö kuumotus yllä...

Harrylta kyselin tuossa viime marraskuussa speksejä Bluetonen Princetonista, hankinta jäi tekemättä koska opinnot ja osa-aikaistuminen töistä ovat ymmärrettävästi pienentäneet tulovirtoja. Tarttui nimittäin viime vuoden puolella älytön himo ostaa Fenderin reissue samasta aiheesta mutta jotenkin Bluetone himottaa paljon enemmäin kuin tuo Fender. Olen järkeillyt tämän kuumotuksen johtuvan sekä soittotaidon että kamojen parantumisesta tässä viimeisen vuoden aikana, bändihommatkin rullaavat ja keikkoja sekä levytystä luvassa.

Kunnon selitystä ja GASin ruokintaa tämäkin viesti!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sarko
31.01.2014 00:33:19
Nyt loppui kuumottelu ja hermostuttava jahkailu, laitetaan raporttia Princetonista kun se saapuu tänne jäiselle Pohjois-Pohjanmaalle testattavaksi!
TTV
31.01.2014 06:48:22
Sarko: Nyt loppui kuumottelu ja hermostuttava jahkailu, laitetaan raporttia Princetonista kun se saapuu tänne jäiselle Pohjois-Pohjanmaalle testattavaksi!

Great Choise! Tervetuloa Bluetone-perheeseen :-)

Näin sitä ruokittiin "epätoivoinen GAS potilas" lopulliseen ratkaisuun, onneksi tämä ei ole rangaistava teko :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Myrkky Nuoli
31.01.2014 14:40:52
Terry Pantheras: Hitto kun kuumottaisi semmoinen kolmekanavainen skitsofreninen monsteri, jossa olisi Plexin, SLO:n ja Orange OR:n etuset VHT-tyylisellä (2:90:2) KT88-päätteellä...

Mietin kans jossain vaiheessa, että OR, Blackface ja Plexi samassa paketissa EL34 päättärillä, aaaaaargh. Siinä ois kova peli. OR50 multa meni jo kiertoon sattuneista syistä, mutta tykkäsin siitä niin paljon enemmän JCM-osaston hommissa kun mun JCM800:sta, että nyt on Marsunperkulekin myynnissä. Tää on tätä..
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Laulava Kylätohtori
01.02.2014 15:36:03 (muokattu 01.02.2014 15:36:30)
Pistetääs tänne vähän alkutunnelmia (siis tuosta 5E3:sta). Eipä tuollaista koskaan pitänyt hommata, mutta ostinpa kuitenkin, kun niin hyvä tilaisuus sattui kohdalle. Aina tuollaista kuitenkin sivusilmällä vilkuillut. Eli nyt ei ollut mitään hirveitä ennakko-odotuksia, joten testailu oli siinä mielessä mukavaa...

Ja positiivisestihan se yllätti. On se vaan mahtava vehje. Tuttua Bluetone laatua kaikin puolin (dynaamisuus, soundin selkeys, kitaran volalla puhdistuminen ym.). Itse vahvistin on kevyt ja pieni, mutta soundi kaikkea muuta. Ja uskomattoman monipuoliset säätömahdollisuudet, vaikka ei ole kuin kaksi volumea ja yksi tone. Molemmat volumet vaikuttavat molempiin kanaviin jollain nerokkaalla tavalla, jota en vielä ole täysin sisäistänyt. Sen lisäksi jumpperilla saa yhdistettyä kanavat, jolloin soundi muuttuu myös. Ja tietysti VVR, mikä muuttaa soundia yllättävän vähän, jos ei sitä nyt ihan nollille käännä.

Kotelon koko aiheuttaa tietysti omat fyysiset rajoitteensa, mutta yllättävän iso soundi tuossa on noin pieneksi koteloksi. Ja pedaalit tuntuvat toimivan loistavasti, myös pari fuzzia, jotka omistan. Mutta minusta tuo on parhaimmillaan ihan kitara johto vahvistin meiningillä. Helposti jämähtää fiilistelemään, vaikkei mitään efektejä olisi välissä. Testasin myös Dustyn kaapilla ja loistava se oli senkin kanssa. Ja kyllä tuo Taydenin Alnico sopii tuohon kuin nenä päähän.

Soundi on omasta mielestäni parhaimmillaan puhtailla ja semirosoilla. Ennakko odotuksiin nähden myös rankemmat säröt olivat yllättävän hyviä, ei sellaista alapääpörinää, mitä vähän joidenkin klippien perusteella pelkäsin. Ja onhan tuo 'tweed särö' ihan oma juttunsa. En ihmettele, että se on niin legendaarinen, vaikkei se oma suosikkini olekaan.

Bändin kanssa tuolle ei välttämättä niin käyttö ole, mutta kotifiilistelyihin sen ostinkin. Tästä on hyvä jatkaa testailuja, soundi paranee koko ajan, kun säädöt tulevat tutuiksi....
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Dunga
01.02.2014 15:40:26
Laulava Kylätohtori: Pistetääs tänne vähän alkutunnelmia (siis tuosta 5E3:sta). Eipä tuollaista koskaan pitänyt hommata, mutta ostinpa kuitenkin, kun niin hyvä tilaisuus sattui kohdalle. Aina tuollaista kuitenkin sivusilmällä vilkuillut. Eli nyt ei ollut mitään hirveitä ennakko-odotuksia, joten testailu oli siinä mielessä mukavaa...

Ja positiivisestihan se yllätti. On se vaan mahtava vehje. Tuttua Bluetone laatua kaikin puolin (dynaamisuus, soundin selkeys, kitaran volalla puhdistuminen ym.). Itse vahvistin on kevyt ja pieni, mutta soundi kaikkea muuta. Ja uskomattoman monipuoliset säätömahdollisuudet, vaikka ei ole kuin kaksi volumea ja yksi tone. Molemmat volumet vaikuttavat molempiin kanaviin jollain nerokkaalla tavalla, jota en vielä ole täysin sisäistänyt. Sen lisäksi jumpperilla saa yhdistettyä kanavat, jolloin soundi muuttuu myös. Ja tietysti VVR, mikä muuttaa soundia yllättävän vähän, jos ei sitä nyt ihan nollille käännä.

Kotelon koko aiheuttaa tietysti omat fyysiset rajoitteensa, mutta yllättävän iso soundi tuossa on noin pieneksi koteloksi. Ja pedaalit tuntuvat toimivan loistavasti, myös pari fuzzia, jotka omistan. Mutta minusta tuo on parhaimmillaan ihan kitara johto vahvistin meiningillä. Helposti jämähtää fiilistelemään, vaikkei mitään efektejä olisi välissä. Testasin myös Dustyn kaapilla ja loistava se oli senkin kanssa. Ja kyllä tuo Taydenin Alnico sopii tuohon kuin nenä päähän.

Soundi on omasta mielestäni parhaimmillaan puhtailla ja semirosoilla. Ennakko odotuksiin nähden myös rankemmat säröt olivat yllättävän hyviä, ei sellaista alapääpörinää, mitä vähän joidenkin klippien perusteella pelkäsin. Ja onhan tuo 'tweed särö' ihan oma juttunsa. En ihmettele, että se on niin legendaarinen, vaikkei se oma suosikkini olekaan.

Bändin kanssa tuolle ei välttämättä niin käyttö ole, mutta kotifiilistelyihin sen ostinkin. Tästä on hyvä jatkaa testailuja, soundi paranee koko ajan, kun säädöt tulevat tutuiksi....

Kiitos vaan hekumallisesta raportista saatana, ilmoittele kun on lähdössä ;)
War... war never changes.
Spiral
01.02.2014 16:29:57 (muokattu 01.02.2014 16:31:36)

Tässäpä pikainen demo Crossroad vahvistimen kaikista kanavista eri moodeilla.

EQ (ja Gain, paitsi lopussa) joka kanavalla klo 12.
Nauhotettu kohtalaisella volumella, H&K tubemeister kaapilla jossa 12'' Celestion vintage 30. Mikkinä Shuren suomenmestari mallia -57, suorassa n. kymmenen senttiä kartion keskikohdasta sivulle, etäisyys näkyy videosta.
http://youtu.be/ElnaAhHl3Kg
Vellu64
01.02.2014 17:25:07
Laulava Kylätohtori: ei sellaista alapääpörinää, mitä vähän joidenkin klippien perusteella pelkäsin.

Olisko siinä 5e3-versiossa muutettu ne muutamat kondensaattorit pienemmiksi? Tai siis alunperin laitettu. Tiedä häntä. Tuossa mun Uraltone 5e3:ssa on hieman alapäätä liikaa ja en ole tehnyt sitä modausta vielä. Joskus kun se tuntuu ihan passelilta. Joskus taas ei ja olen Boss, mallia made in Japan eq:lla vähentänyt sitä äärimmäistä alapäätä, niin menettelee. Unelmalaitehan tuo on. Laitoin VVR:än, mutten käytä sitä. Antaa naapureiden nauttia.
steelduck
01.02.2014 17:37:14

Spiral: Tässäpä pikainen demo Crossroad vahvistimen kaikista kanavista eri moodeilla.

EQ (ja Gain, paitsi lopussa) joka kanavalla klo 12.
Nauhotettu kohtalaisella volumella, H&K tubemeister kaapilla jossa 12'' Celestion vintage 30. Mikkinä Shuren suomenmestari mallia -57, suorassa n. kymmenen senttiä kartion keskikohdasta sivulle, etäisyys näkyy videosta.
http://youtu.be/ElnaAhHl3Kg

Hyvältä kuullostaa. Onko SG:ssä ihan vakio mikit?
Sarko
01.02.2014 18:46:57
Hah, alkoi Kylätohtorin viestin jälkeen 5E3-henkinen tweed-jyrä kiinnostamaan vaikkei Princeton Reverbikään ole vielä kotiutunut!

Pitkiä tunteja eletään ennen kuin Princeton tänne pohjoiseen postitse saapuu, sitä odotellessa kysäisen että millaisia kokemuksia teillä Bluetonen Princeton Reverbistä on?
AngieRainbow
01.02.2014 20:04:31
Sarko: Hah, alkoi Kylätohtorin viestin jälkeen 5E3-henkinen tweed-jyrä kiinnostamaan vaikkei Princeton Reverbikään ole vielä kotiutunut!

Pitkiä tunteja eletään ennen kuin Princeton tänne pohjoiseen postitse saapuu, sitä odotellessa kysäisen että millaisia kokemuksia teillä Bluetonen Princeton Reverbistä on?

Mulla on ollut sekä Bluetone Princeton Reverb että Bluetone 5E3 :)

Hienoa kuulla, että Kylätohtori tykkää uudesta vahvistimestaan!

Kyllä ne molemmat oli tosi hyviä, vaikka ei sitten mulle jääneetkään. Kuten arvata saattaa Princeton oli enemmän Black Face saundimaailmaa ja 5E3 ns. varhaisempaa tweed meininkiä. Jos noista halusi rankempaa säröä, niin Princeton toimi todella hyvin distortion säröjen kanssa kun taas 5E3:n käänsin itsessään särölle ja sitten boostailin sitä.

Ehkä vähän semmonen fiilis jäi, että noi molemmat on parhaimmillaan single coil mikeillä, kuten stratolla tai telellä. Tai noilla kitaroilla vahvistimien hienous tuli parhaiten esiin. Mä soitan enimmäkseen Les Paulilla ja ja toiseksi eniten ES-335:llä. Ehkä mä muutenkin olen kallellaan sinne marsumaailmaan.

Vaan oli siinä 5E3:ssakin todella hieno clean. Mun mielestä jopa parempi kuin Princeton reverbissä, mutta makuasioitahan nämä loppujen lopuksi on kaikki.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Sarko
01.02.2014 20:17:14
AngieRainbow: Mulla on ollut sekä Bluetone Princeton Reverb että Bluetone 5E3 :)

Hienoa kuulla, että Kylätohtori tykkää uudesta vahvistimestaan!

Kyllä ne molemmat oli tosi hyviä, vaikka ei sitten mulle jääneetkään. Kuten arvata saattaa Princeton oli enemmän Black Face saundimaailmaa ja 5E3 ns. varhaisempaa tweed meininkiä. Jos noista halusi rankempaa säröä, niin Princeton toimi todella hyvin distortion säröjen kanssa kun taas 5E3:n käänsin itsessään särölle ja sitten boostailin sitä.

Ehkä vähän semmonen fiilis jäi, että noi molemmat on parhaimmillaan single coil mikeillä, kuten stratolla tai telellä. Tai noilla kitaroilla vahvistimien hienous tuli parhaiten esiin. Mä soitan enimmäkseen Les Paulilla ja ja toiseksi eniten ES-335:llä. Ehkä mä muutenkin olen kallellaan sinne marsumaailmaan.

Vaan oli siinä 5E3:ssakin todella hieno clean. Mun mielestä jopa parempi kuin Princeton reverbissä, mutta makuasioitahan nämä loppujen lopuksi on kaikki.

Muutaman kerran Fenderin Princeton Reissueta soitettuani voisin ainakin kokemusteni perusteella yhtyä tuohon näkemykseen että Princetonin kanssa single coilit toimis parhaiten, Tele kuulosti todella ihanalta puhtailla soundeilla. Ens viikolla testaan huolella sitten oman Cabronita Telen kans Bluetonen, voisin kuvitella thinline telen filtertron-tyylisillä mikeillä varustettuna kuulostavan erittäin hyvältä.
Muovinen
01.02.2014 22:09:45

Spiral: Jep, ihan vakio kaikin puolin.
EQ tuossa videossa ei tosiaan ole ideaali-asenossa, ainakaan minusta, mutta ajattelin pistää perusasetuksilla kun oli noin lyhyt video.

Pistähän linkkiä jos saat väsättyä vielä sellaisen, missä on sun mielestä otettu paras irti kustakin kanavasta. Jostain syystä tässä ekassa ei vielä soundit erityisesti säväyttäny, mutta siihen voi olla niin monta eri syytä. Jo pelkkä mikin asento kaapin edessä tekee niin paljon.
Laulava Kylätohtori
01.02.2014 22:12:07
Vellu64: Olisko siinä 5e3-versiossa muutettu ne muutamat kondensaattorit pienemmiksi? Tai siis alunperin laitettu. Tiedä häntä. Tuossa mun Uraltone 5e3:ssa on hieman alapäätä liikaa ja en ole tehnyt sitä modausta vielä. Joskus kun se tuntuu ihan passelilta. Joskus taas ei ja olen Boss, mallia made in Japan eq:lla vähentänyt sitä äärimmäistä alapäätä, niin menettelee. Unelmalaitehan tuo on. Laitoin VVR:än, mutten käytä sitä. Antaa naapureiden nauttia.

En tiedä, mitä on tehty, mutta ainakin kuuri tuohon alapään säröytymistä on modattu. Itse tykkään tästä enemmän, koska nyt soundi on hallittu ja hyvin balanssissa. Bassot eivät mene muhjuksi, eikä pörise liikaa, vaikka soundi on ehtaa ja aitoa "murinaa" vai miksi sitä pitäisikään kutsua...

Itse olen muutenkin tiukemman soundin ystävä, mutta nyt olen vähitellen alkanut oikeasti ymmärtää, mikä tämän 5E3:n juju on. Tuntuu näissä tweed Fenderhenkisissä peleissä olevan ihan omanlaisensa säröytyminen. Fenderin '59 Bassman RI:ssä on paljon samaa, mutta kyllä tämä 5E3 säröytyy paremmin. Samoin puhtaat soundit ovat Bluetonessa vähän täyteläisempiä kuin Bassmanissa, jossa soundi on todella ohut ja terävä - vähän liioitellen kuin puukon isku.

Puhtaat tai lähes puhtaat ovat kuin helkyntää jumalten kelloista. On kyllä loistavat puhtaat ja reunarosot, kerta kaikkiaan.

Kyllä tämä taas osoittaa, että kyllä vahvarin testaus vaatii vähän enemmän aikaa kuin 5 min kassan vierellä (kuten joku aikaisemmin osuvasti totesi). Varsinkin tässä on niin paljon säätömahdollisuuksia, ettei pikatestillä saa millään kunnon käsitystä todellisista mahdollisuuksista...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)