Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saara Sutinen,soolo levy SHADOW RISING
1
IKNOW
01.02.2014 16:24:18 (muokattu 01.02.2014 16:24:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEI,promoan itse oma tekemää levyäni,VOIT KUULLA SITÄ ILMAISEKSI ESIM SPOTIFYSSA levy on vain digimuodossa myynnissä ja jaossa.
JOS PIDÄT ESIM KATE BUSH;KEITH JARRETH;BODY HEAD;SONIC YOUTH;YOKO ONO;BJÖRK;TORI AMOS orkestereista,pidät takuu varmasti tästä OMA TEKEMÄSTÄNI LEVYSTÄ
KIITOS KAIKILLE KUULIJOILLE!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=dwIy4x6rIM4
 
mrk
01.02.2014 17:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EI tarvi HUUTAA
 
"Short On Long Term Goals"
atheos
01.02.2014 17:09:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki; skipatkaa tuo YouTube-pätkä suosiolla ja aukaiskaa suoraan Spotifyyn: http://open.spotify.com/album/5KAcuubPmIM1yVHqzm2ljw
 
Tähän on meinaan pakko kommentoida ihan jo muitakin varten että vaikka kirjallinen ulosanti on aika ns. epäammattimaista eikä yuo YouTube-videokaan ole kovin toimiva tapa promota niin näissä biiseissä on ihan oikeasti potentiaalia. Toki tässä on aika isojakin puutteita mutta se vain vahvistaa biisimateriaalin merkitystä, sillä kaikesta huolimatta jaksoin kuunnella koko levyn läpi alusta loppuun.
 
Tekninen tuotanto on tosiaan valitettavasti melkolailla tasoa läppärin mikki, kaiuttimet ja GarageBand, lisäksi laulupuoli hakee äänenkäytöllisesti sekä ääntämyksellisesti. Kielivalinnastakin olen vähän sitä mieltä, että jos ei vieras kieli ole kunnolla hallussa niin sen käyttö lähinnä ilmaisua rajoittava tekijä. Laulun vire sentään pysyy edes jonkin verran kasassa.
 
Paremmin tuotettuna ja laulettuna tässä olisi aineksia paljon parempaan mihin nyt päästään. Jatkoa varten suosittelen hankkimaan kunnon laulumikin, käymään ehkä parilla laulutunnilla, petraamaan englantia tai vaihtamaan kielen suomeksi ja ulkoistamaan vähintään miksauksen ja mahdollisesti äänityksenkin jollekin muulle.
 
Laulaja on lyömäsoitin.
Alfons Åberg
01.02.2014 18:00:53 (muokattu 01.02.2014 18:16:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietenkään pelkkä tekninen laatu ei sitä korvaa, jos ei ole mitään sanottavaa. Mutta kannattaa noin yleisesti sitä tekniseen satsata ainakin kunnollisen ulkoisen äänikortin ja laulumikin muodossa. Samallahan siinä oppii auttavasti säätämään namiskoja ja miten lähellä mikkiä pitäisi olla ym. nyansseja.
 
Kirjalliseen ilmaisuun en nyt haluaisi ottaa kantaa, kielioppipoliisejahan täällä on tekemässä sen puolestani mutta sitä kannattaisi myös hioa koska se on eräänlainen käyntikortti sekin. Huolitellusta kieliasusta harvoin saa plussapisteitä, mutta puutteet perusasioissa helposti vievät huomion pois itse asiasta.
 
atheos: Jatkoa varten suosittelen hankkimaan kunnon laulumikin, käymään ehkä parilla laulutunnilla, petraamaan englantia tai vaihtamaan kielen suomeksi.
 
Monellehan tämä on perusresepti. Mutta sitten kun miettii toiselta kantilta. Näissä biiseissä kuitenkin tuon lo-fi-estetiikan uskoisin olevan jollain tavalla harkittua. Sitten kun onkin kirkasta ja selkeää ääntä tuottava äänityskalusto ja laulukielenä suomi, saattaa yhtäkkiä laulusta löytääkin sellaista korjattavaa mitä ei vieraskielisestä lo-fi-äänityksestä löydäkään. Kun kuulijoista suurempi osa ymmärtää mitä kappaleessa sanotaan, tulee myös nyansseihin kiinnitettyä huomiota.
 
Tosin tässä kohtaa sitten vanha sanonta: molempi parempi. Eli ei kuitenkaan kannata jättää hankkimatta kunnon äänityskalustoa tai kokeilematta suomea laulukielenä.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Janus
01.02.2014 19:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spotify ei ole tällä hetkellä asennettuna koneelle (enkä jaksa kikkailla web-käyttöliittymän kanssa, muistaakseni niillä sellainenkin jossain vaiheessa oli), mutta pitää mielenkiinnosta tutustua sen kautta kun ehtii.
 
Toinen kysymys tosin, mikä on ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta konkretisoitui tämän threadin myötä: onko Demostudio-palstalle ollut enää aikoihin tarvetta?
 
Marlowe
03.02.2014 08:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Toinen kysymys tosin, mikä on ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta konkretisoitui tämän threadin myötä: onko Demostudio-palstalle ollut enää aikoihin tarvetta?
 
Eikö kaikki tämmöiset avaukset pitäisi suosiolla siirtää sinne? Monilla muillakin palstoilla on ollut "tässä on meidän bändin uusi tuotos" -henkisiä avauksia.
 
Toinen juttu mikä tökkii on se, että keikkapuolesta on tullut kaupallisten tahojen promopalsta.
 
No, nämä menisivät enemmän ylläpitopalstalle...
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Exhausted
03.02.2014 11:46:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi jotkut levyttävien bändien topicitkin on vain bändin tiedottajan spämmäämistä. Mielestäni ketjussa pitäisi olla edes puolet muita kuin bändin jäsenten/tiedottajan viestejä.
Epämuusikko
03.02.2014 16:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marlowe:
Toinen juttu mikä tökkii on se, että keikkapuolesta on tullut kaupallisten tahojen promopalsta.

 
Muakin tämä tökkii ja isosti.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Alfons Åberg
03.02.2014 16:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Lisäksi jotkut levyttävien bändien topicitkin on vain bändin tiedottajan spämmäämistä. Mielestäni ketjussa pitäisi olla edes puolet muita kuin bändin jäsenten/tiedottajan viestejä.
 
Komppaan. Ei nyt ihan, mutta melkein voisi verrata siihen että bändi tekee itsestään Wikipedia-artikkelin ja jäsenet äänestävät sitten artikkelin poistoa vastaan.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
mrk
03.02.2014 23:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marlowe:
Toinen juttu mikä tökkii on se, että keikkapuolesta on tullut kaupallisten tahojen promopalsta.

 
On tuossa se hyvä puoli, että kun kaupalliset tahot tekevät aloituksen, niin siellä on useasti enemmän infoa itse viestissä kuin "sejasebändi suomeen!" otsikossa ja linkki johonkin mesta.nettiin perässä.
 
"Short On Long Term Goals"
Alfons Åberg
04.02.2014 00:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrk: On tuossa se hyvä puoli, että kun kaupalliset tahot tekevät aloituksen, niin siellä on useasti enemmän infoa itse viestissä kuin "sejasebändi suomeen!" otsikossa ja linkki johonkin mesta.nettiin perässä.
 
Totta tämäkin puoli. Hauki on kala ja otsikossapa se olennainen ei kovinkaan paljoa tuo perusteita näiden topicien olemassaololle.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Jucciz
04.02.2014 01:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sen tosiaan pitäisi ratkaista, mutta väkisin syntyy tietynlaisia ennakkoasenteita, jos otsikossa mainostetaan "soolo levyä" ja puolet itse viestistä HUUDETAAN.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Alfons Åberg
04.02.2014 01:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eihän sen tosiaan pitäisi ratkaista, mutta väkisin syntyy tietynlaisia ennakkoasenteita, jos otsikossa mainostetaan "soolo levyä" ja puolet itse viestistä HUUDETAAN.
 
Älä erehdy koskaan lukemaan Jack Kerouacin tuotantoa. Ei nyt sillä etteikö huoliteltu kieliasu olisi markkinoinnissa tärkeä käyntikortti.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Epämuusikko
04.02.2014 18:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eihän sen tosiaan pitäisi ratkaista, mutta väkisin syntyy tietynlaisia ennakkoasenteita, jos otsikossa mainostetaan "soolo levyä" ja puolet itse viestistä HUUDETAAN.
 
No mutta hei, jos musiikillinen materiaali on vedenpitävää ja artisti itsekin on tasapainoinen kokonaisuus niin ei kai siinä kuin maailmanvalloitukseen. Siinä parit caps lockit paljo paina.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
IKNOW
09.10.2020 19:35:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ooh olipa paljon kritiikkiä,no kiitokset siitä.Tämä oli eka levyni ja se oli vähän kokeellinen tarkoituksella tehty vaan läppärillä kaikki biisit improttu-Mielestäni se teki siitä mielenkiintoisen.Mutta kai se täytyy jotenkin ymmärtää että se on tarkoituksella niin tehty,kun ei ollu mikkiä.Myöhemmin olen tehny mikin kanssa ihan biisejä ja levyjä.Huusin tekstissä epähuomiossa toivottavasti kukaan nyt siitä ei suuttunut...tietty ei toimi kaikille,kyseessä vähän taiteellisempi kokeilu...Ei mitään hittikamaa eikä ehkä radiokamaakaan..
 
IKNOW
09.10.2020 19:45:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,olin vähän innoissaan vaan jakamassa levyäni kun sen tein aikoinaan enkä miettinyt mitään..ehkä tämä palsta ei ole sitä varten?Olen huomannut että enemmän keskustelua..mutta ei se mitään..
Kiva jos kuuntelit levyn.Ei ollu tarkoitus häiritä ketään..Kaikkee hyvää kaikille tasapuolisesti:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «