Aihe: Millainen "asenne" on diggaamassanne musassa?
1 2 3 4
Sammakko
12.05.2004 22:50:48

Sinistä ja katkeraa sovinismiä.
Iskelmälaulaja horjahti kaupungilla taaksepäin. Seuraavana päivänä iltapäivälehdissä luki: "Kari Tapio menetti poikuutensa"
sarkjan
12.05.2004 23:25:29
Sitä tehdään ns. tosissaan ja parhaiden kykyjen mukaan. Esmes.
c|-ò-ô|
Tupuna
13.05.2004 00:50:04
Mutta millä sitten määrittelet tuon asenteen? Tarkentamattomana käsite jää epäselväksi ja loppujen lopuksi aika tyhjäksi. Yleensä sillä tosiaan viitataan jonkinlaiseen kapinallisuuteen, mutta monien rockbändien "asenne" on vain kehnoa uhoa. Esim. Pate Mustajärven "pitäkää tytöt pilluista kiinni" -kommenteissa ei ole mielestäni kysymys minkäänlaisesta kunnollisesta kapinahengestä tai "asenteesta" vaan pelkästä tyhmyydestä.

Höh. No tää nyt on vähän tyhmää egobuustailua, mutta lue toki perustellut ja taitavasti naamioidut ja tutkitut mielipiteeni rockideologiasta ja sen mallintamisesta osoitteesta: http://www.cc.jyu.fi/~selindgr/tupuna/ .

Ja kääntäen, kyllähän popissakin tietynlainen asenne on usein toivottavaa, mutta harvemmin tarvitaan juuri sitä kapinahenkeä(joka sekin alkaa olla kyseenalainen käsite rockin konventionalisoiduttua 40 vuoden aikana jonkin verran).

Hyvä pop mallintaa postmodernia ideologiaa, joka on autenttista myöntämällä oman epäautenttisuutensa. Eli tavallaan tarpeeksi kitsch ja tiedostetusti tehty juttu onkin sitten popissa hyvää. Hyvänä esimerkkinä Pet Shop Boys.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Margarita
13.05.2004 02:37:34 (muokattu 13.05.2004 02:38:15)
Tärkeintä musiikissa on se, että on hampaat suussa.
Bee-äf
13.05.2004 08:32:58
Tärkeintä on, ettei ota musiikkia liian vakavasti.
Progeilijoilla ja indierokkareilla on tämän asian suhteen yleensä asennevamma - ei tietenkään kaikilla.
Dunga
13.05.2004 09:34:11
Tärkeintä musiikissa on se, että on hampaat suussa.

Haha! Repesin ihan täydellisesti, odotin Tupunan kommenttiin jotain asiallista palautetta mutta silmieni eteen rävähtikin tämä

---sori off-topic, jatkakaa kun itse en keksi mitään fiksua...---
It´s hard to be a tonttumies.... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
Tupuna
13.05.2004 10:38:22
Haha! Repesin ihan täydellisesti, odotin Tupunan kommenttiin jotain asiallista palautetta mutta silmieni eteen rävähtikin tämä

---sori off-topic, jatkakaa kun itse en keksi mitään fiksua...---

Katos, naista ei oteta uskottavasti tällaisissa asioissa.

:D
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Bassballs
13.05.2004 12:09:59

Millainen "asenne" on diggaamassanne musassa?

Hieno kysymys(mikäli oivalsin oikein)!

Minun diggaamassani musassa asenne on aitoa ja hyvin esillä:
'Ei itketä, eikä uhata tappaa paskiaisia pieleen menneen teinirakkaussuhteen takia, koska maailmassa on parempiakin aiheita mistä laulaa! Rokataan ja pidetään hauskaa, kerrotaan tarinoita nuoruudesta ja suurista teoista/henkilöistä. Meininki on säröistään huolimatta letkeää, mutta jos hypit nenille, tulee turpaan. Jos teet meille vahinkoa, haulikko hoitaa puhumisen puolestamme'.

Diggaan siis "Etelän"rokkia.
Se joka pieruaan pidättellöö, tekköö muutaki vilpillistä.
heville
13.05.2004 20:11:14
Tällaista asennetta löytyy minun levyhyllystäni:

-Muija lähti kävelemään, kotia ei ole ja sataa. Kovin sinistä.

-Rrooorrggh! The heavenly father is stretching his hand, pathetically begging for mercy!

-"Minä olen runoilija. Minä kirjoitan itsetarkoituksellisen vaikeaselkoista tekstiä mukavakavan ja -syvällisen suomenkielisen rokin päälle."

-Fuck the System! Boom!
Pääsin jo pois ViTusta.
Lähikauppias
13.05.2004 21:05:56

Kuuntelemani musiikki on lähinnä sitä "valitetaan, ruikutetaan ja tuijotetaan omia kenkiä" -tyyppistä.
"No one ever plans to sleep out in the gutter / Sometimes thats just the most comfortable place."
mr_b
14.05.2004 01:33:59

Oikea.
Damn right it's better than yours!
Spiralmind
14.05.2004 03:20:47

Mä tykkään monenlaisista meiningeistä ja asenteista, mielialan mukaan ja muutenkin. Mutta jos ruikutetaan niin sen pitää olla rehellistä, todellista ja elämää nähnyttä eikä mitään pullamössöteiniangstia. Ironia on myös yks aika hyvä juttu.
Semmonen tahaton naiivius - nyt tulee mieleen vaikka Evanescensen (en tykkää mutta sattuneista syistä on joutunut kuuntelemaan) lyriikat ja se äänensävy millä se eukko laulaa - ärsyttää. Tosin joissain tapauksissa (noh, joissain tapauksissa voi olla vaikea sanoa onko se tahatonta) se voi olla huumorimielessä jo hyväkin juttu - esimerkkinä vaikka Rhapsody ja Manowar... tietty kohtuudella annosteltuna.
Te olette minun unessani. Käyttäytykää siivosti tai saatan nipistää itseäni.
Super-Jari
14.05.2004 06:32:02
In your face!
youre my grind, youre my core
eleeton
14.05.2004 08:37:36
Asenne aika huono.

Se on hyvä
Emplate
15.05.2004 17:22:24

Joskus voi eksyä sellaista iloistakin meininkiä, mutta yleensä tuo on tunnelmaltaan aika synkähköä ja tuollaista vihaistakin melankoliaa.. Parempaa tapaa ilmaista en nyt keksi.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
el Bastardo
15.05.2004 18:08:24 (muokattu 15.05.2004 18:08:32)
Viime aikoina asenne on ollut lähinnä orjuudesta kumpuavaa kumoushalukkuutta ja vääryyksien kumoamista, yrtin ylistystä ja laillistamisen puolestapuhumista sekä Jahin kaikkivoipaisuudesta julistamista. Pahinta homontapporaggaa ei ole tullut kuunneltua, Bujultakin vain Til Shiloh -levyä, jossa on jo ihan erilainen sävy kuin aiemmassa tuotannossaan.
dakota
15.05.2004 21:31:54
Älykäs.
Henko
16.05.2004 13:57:50

En ymmärrä kysymystä.

Asenne musiikissa? Tekosyy soittaa kännissä.

Toi on mun mielestä kaukaa haettua. Tiedän montakin bändiä jolla on "asenne" kohdallaan ja ne vetää kuitenki keikat selvin päin.
Horror Sweet Horror.
Teijo K.
16.05.2004 21:19:09 (muokattu 16.05.2004 21:20:50)

Toi on mun mielestä kaukaa haettua. Tiedän montakin bändiä jolla on "asenne" kohdallaan ja ne vetää kuitenki keikat selvin päin.

Mikä ihmeen "asenne"? Edelleenkään en ymmärrä. Musiikki on ääntä, mitä se asenne on? Ylimielisyyttäkö se on?

En itseasiassa usko koko "asenne" juttuun. Koijausta koko touhu.

Edit :)
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)