Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundcraft Si Expression / Performer + stagebox kokemuksia
1
Reddie
30.01.2014 22:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas ihmiset hyvät kokemuksianne kyseisistä tiskeistä. Itellä on nyt yhteen työpaikkaan tullut Soundcraft Si Expression 2 ja siihen vielä Mini Stagebox 32 MADI-kortilla. Parin keikan kokemuksella tarvii sanoa et tiski tuntuu kyllä todella kivalta. Kaikki toiminnot on nopea löytää ja tiskin layout on todella selkeä. Soundiin oon erittäin tyytyväinen. Muutama kysymys olisi, jos joku osaa auttaa:
 
- Onko tossa FX Send Masteria?
- Oon itse täysin uusi MADIn kanssa. Miten tolla kombolla hoitaa helpoiten splitin monttutiskille? Onko kukaan päässy kokeilemaan tota D.O.G.S. -systeemiä?
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
eetuss
30.01.2014 22:41:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mini stage boxi on ollut useammallakin keikalla. Ei ole ikinä pätkinyt eikä ollut mitään muitakaan ongelmia. Todella vakaa ja napsahtaa käyttöön ilman sen kummempaa viivettä.
 
Ison stageboxin kanssa on ollu tosi paljon harmia. Boksi on kadotellut sekä inputti, että outputtikortteja. Splitti on toiminut, mutta vaikeaa on ollut. Boksi varaa outputit vain toisen tiskin käyttöön, eli jos ei ole varovainen saattaa monitoritiski varastaa masterit.
 
Nämä siis ison stageboxin ongelmia. DOGSiakaan en ole päässyt kokeilemaan.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
duane
31.01.2014 12:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä oli yhellä minikonserttirundilla Performerit ja ministagebox käytössä. Stagebox itsessään toimi aika jees, mutta etupään Cat -vedon suhteen se oli aika valikoiva (esim Verkatehtaan kiinteä veto osoittautui liian pitkäksi).
 
Itse tiskeistä en kyllä henk.koht -tasolla tykännyt. Onhan ne hiukan parempia kuin joku presonus studiolive, mut ei kyllä haasta yhtään "ammatti"tiskiä ja samassa hintaluokassa X32 vie noita crafteja ihan 100-0.
 
katellaan...
Reddie
31.01.2014 14:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duane: Siis tulkitsinko oikein, et teil oli 2x noita Performereita? Miten hoiditte monttusplitin? Ja mistä sä tykkäsit siin X32:ssa enemmän?
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
duane
31.01.2014 17:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reddie: Duane: Siis tulkitsinko oikein, et teil oli 2x noita Performereita? Miten hoiditte monttusplitin? Ja mistä sä tykkäsit siin X32:ssa enemmän?
 
Mulla olikin Compact lavapäässä ja kollegalla performer keulassa. Splitti hoidettiin tosta craftin lavarasian (http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=192) Madi aux-liitännästä, eli ei fyysistä/analogista splittausta.
 
X32 on ominaisuuksiltaan täysiverinen työkalu, esimerkiksi noi Si:n rajalliset kanava EQ:t nyppi mua aika lailla. Ja moni muu asia myös, mutta en ala nyt tässä ko laitteita enempää mollaamaan :) Sanotaanko, että X32 (ja melkein mikä tahansa Yamaha, Midas, Digico, Roland, iLive ja Craftin Vi:t etc) kelpaa mulle mille tahansa keikalle ja noilla "pikku"crafteilla en kauheen mielelläni enää mihinkään mene.
 
katellaan...
Reddie
31.01.2014 21:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tuliko teillä sillon gainien kanssa jotain hämminkiä, kun veditte AUXin kautta splitin?
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
duane
31.01.2014 21:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei perus digimaailmaa kummempaa säätöä: "Master" säätää gainin ja slavella on trimmit käytössä. Kiinteässä rundihommassa toimii, mut lentolähtöihin toi on tietty hiukan kankea vaihtoehto..
 
katellaan...
Sami_T
31.01.2014 21:56:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reddie: - Onko tossa FX Send Masteria?
 
Ei ole.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Katti
31.01.2014 23:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tullu päivityksiä, mut ainakaan syksyllä D.O.G.S ei toiminu... Konfiguraationa oli SiCompact lavan päässä ja Performer keulassa...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «