Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5126 127 128 129 130343 344 345 346 347
Laulava Kylätohtori
31.01.2014 09:53:17
klobasa: Kylätohtori, korjaan sen verran sun tekstiä, että en minä osaa rakennella vahvareita, mutta kotelopuolen kylläkin...

Niin, jos ja kun ajattelee jälleenmyyntiarvoa, niin eiköhän toi Bluetone 5E3 ollut ihan passeli vekotin. Ne ekat muutamat sadat eurot arvonalennusta kärsi eka omistaja, et sinä.

Kitti deluxien jälleenmyyntiarvo on ihan jotain muuta, mutta niin on kyllä se uuden lähtöhintakin.

Työn alla oleva kotelo olis just siinä vaiheessa, että pitäis päättää minkä kokoinen chassis tohon menisi... Uraltone 5E3 houkuttais edelleen, mutta 1. en tarvitse sellaista ja 2. edellämainittu jälleenmyyntiarvo.

Juu, niin se taisikin olla, mutta oli kyllä komeita koteloita (sekin, minkä viimeksi korjasit)...

Yksi syy kittien skippaukseen on varmaan myös se, että ne vaativat jollain tasolla kiinnostusta myös elektroniikkaharrastukseen. Jos kolvaus ja elektroniikka yleensä ei kiinnosta tippakaan, niin varmasti helposti unohtaa diy-vehkeet ja ostaa jonkun tunnetun brändin version. Jos ei ole kompetenssia arvioida diy-vehkeen laatua, niin ostamisessa on omat riskinsä. Luulen, että jos itsellä olisi osaamista ja kiinnostusta enemmän, niin kasaisin kaikki vahvistimeni itse...

Epäilemättä turhauttavaa, jos se itse kasattu vahvistin on oikeasti laadukas ja hyvä, mutta silti kukaan ei maksa siitä mitään, koska se 'nimi' puuttuu...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
31.01.2014 10:12:00
Gabe: Jaahas, Rauman reissu taitaa tulla eteen joku kaunis päivä. ;) Bluetonen Tweed Deluxe oli nimittäin aika kova haastaja Classic Catille.. ratkaisun näiden välillä tein oikeastaan ihan fiilispohjalta. Olisi hauska verrata näitä keskenään, vielä hauskempaa olisi saada siihen vielä aito Fenderkin. Kerrohan sitten Simo mietteitä kun saat combon hypysiisi? Etenkin kiinnostaa mitä se tykkää fuzzeista. Jos muuten olet joskus luopumassa tuosta elementistä niin pistä viestiä!

Tämä olisi kyllä enemmän kuin mielenkiintoista. Täytyy ottaa jossain kohtaa tosissaan harkintaan, ei se välimatka nyt niin pitkä ole.... :)

Mutta kävipä hassusti (taas) tuon paikallisen matkahuollon asiamiespisteen kanssa (kaikki paketit menevät osoitteen perusteella aina sinne). Se on siis auki vain arkisin 8-17, eli työmatkat huomioiden en ehdi sinne koskaan. No, tänään se oli kuitenkin poikkeuksellisesti kiinni, joten paketti tuli 2 km:n päähän duunipaikasta ja on nyt noudetavissa sieltä... :)
Gabe
31.01.2014 10:59:06
Laulava Kylätohtori: Tämä olisi kyllä enemmän kuin mielenkiintoista. Täytyy ottaa jossain kohtaa tosissaan harkintaan, ei se välimatka nyt niin pitkä ole.... :)

Mutta kävipä hassusti (taas) tuon paikallisen matkahuollon asiamiespisteen kanssa (kaikki paketit menevät osoitteen perusteella aina sinne). Se on siis auki vain arkisin 8-17, eli työmatkat huomioiden en ehdi sinne koskaan. No, tänään se oli kuitenkin poikkeuksellisesti kiinni, joten paketti tuli 2 km:n päähän duunipaikasta ja on nyt noudetavissa sieltä... :)

Ei kyllä. :) Pitää pohtia asiaa. Minun saattaisi olla mahdollista saada myös Fender 57 Deluxe Reissue (HW) mukaan testiin, eihän se ihan aitoa vintagea vastaa mutta voisi olla kiva lisä. Pisätähän mietteitä kun saat combon hyppysiisi.
jniska
31.01.2014 12:56:07
Laulava Kylätohtori:
Epäilemättä turhauttavaa, jos se itse kasattu vahvistin on oikeasti laadukas ja hyvä, mutta silti kukaan ei maksa siitä mitään, koska se 'nimi' puuttuu...

Et kai sä osta tavaroita myyntiä silmälläpitäen. Mä ainakin ostan jokaisen kitaravermeen ja muutkin tavarat sitä silmälläpitäen, että ne on ja pysyy. Eri asia jos bisnestä tekee tai yrittää tehdä.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Muovinen
31.01.2014 13:02:59

Just kun sain pedaaliosaston turvoteltua, niin eteen tulee parit kitarat joita ei voi ohittaa ja harvennus on edessä. En saa uutta ilmoa torille kun on limitti täynnä, mutta sanotaanko näin, että aika monta laatuspedua ois listalla ;) Fuzzia, phaseria, reverbiä ja tremoloa...

Uskottelen itselleni, että kun nämä pari isompaa liikkua (kitara, basso ja vahvistin) on tehty, niin SITTEN voin unohtaa kaasuttelut joksikin aikaa. Vaan saa nähä...
Laulava Kylätohtori
31.01.2014 13:32:53
jniska: Et kai sä osta tavaroita myyntiä silmälläpitäen. Mä ainakin ostan jokaisen kitaravermeen ja muutkin tavarat sitä silmälläpitäen, että ne on ja pysyy. Eri asia jos bisnestä tekee tai yrittää tehdä.

No joskus kyllä, pakko myöntää. Joskus joku on vaan pakko kokeilla, vaikka kaikki merkit viitaisivat, että ko. peli ei sovi itselle. Silloin on pakko miettiä etukäteen, miten haluttu se on torilla ja saako siitä omansa pois. Tällöin on tärkeää, että vehje on kysytty ja ostodiili niin hyvä, ettei tappioita tule. Ja kyllä tällä tavalla on pitopelejäkin löytynyt. Mm. Soul-Bender. Youtube-klipit puhuivat hankintaa vastaan, mutta todellisuus olikin aivan päinvastainen. Siksi en anna klipeille ym. juurikaan painoarvoa ostopäätöksiä tehdessä. Tosin, kyllähän niillä nyt täysin epäsopivat saa karsittua kuten mörököllivehkeet ja hevimyllyt...

Jos taas on tiedossa, että joku on oikeasti hyvä ja ostan sen pidempää omistussuhdetta silmällä pitäen, niin silloin kyttään hyväkuntoista ja kelpoa yksilöä ja olen valmis maksamaan siitä vaikka hieman ns. torin standardihintaa enemmän. Customeja en käytännössä koskaan osta käytettynä, koska harvoin (tuskin koskaan) speksit täsmäävät täysin oman maun kanssa. Jos ostan customin, niin sen täytyy olla sitten alusta asti itselle tehty. Anssin 5E3 oli harvinainen poikkeus, koska diili oli hyvä, speksit osuivat kohdalleen ja 5E3:sta olen jo monta vuotta halunnut kokeilla. Ja tuollainenhan sen juuri kuuluu ollakin...
Laulava Kylätohtori
31.01.2014 13:34:11 (muokattu 31.01.2014 13:35:16)
Muovinen: Uskottelen itselleni, että kun nämä pari isompaa liikkua (kitara, basso ja vahvistin) on tehty, niin SITTEN voin unohtaa kaasuttelut joksikin aikaa. Vaan saa nähä...

Heh heh hah haha...! Mutta joo, sori, varmasti... ;)

e. mutta tiedän tunteen, uskon itse tuohon vieläkin, mutta tuntuu, että niitä 'tämä vielä' gaseja tulee kuin sieniä sateella...
jii.haanpaa
31.01.2014 13:39:27
jniska: Et kai sä osta tavaroita myyntiä silmälläpitäen. Mä ainakin ostan jokaisen kitaravermeen ja muutkin tavarat sitä silmälläpitäen, että ne on ja pysyy.

Kaasuketjussa tällaiset puheet haiskahtavat kamanarkkarisyklin kieltovaiheelta :)

Eri asia jos bisnestä tekee tai yrittää tehdä.

On sitä nyt muitakin asentoja kuin ikipito ja bisneksen tekeminen. Itselleni vieraasta syystä minua kiinnostavat kaikenlainen vanha ja "vanha" kitararoina. Mulla on esimerkiksi 5e3:n kokoinen aukko sivistyksessä. Mulle testaaminen on sitä, että vahvari ostetaan vuodeksi pariksi. Itse en ole niitä, jotka pääsevät perille klassikkovahvarin sielunelämästä 5 minuutin testisessiolla kivijalkaliikkeen kassakoneen vieressä. Kun tuntuu siltä, että värkki on tullut riittävän tutuksi, se pidetään tai myydään seuraavan mielenkiintokohteen rahoittamiseksi ja silloin, toden totta, arvostaa jos laitteessa on pysynyt raha edes suurin piirtein tallessa. Ei tämä bisneksestä käy, mutta eipä harrastukseni kovin kalliiksikaan ole tullut.
Muovinen
31.01.2014 13:46:36

Laulava Kylätohtori: Heh heh hah haha...! Mutta joo, sori, varmasti... ;)

e. mutta tiedän tunteen, uskon itse tuohon vieläkin, mutta tuntuu, että niitä 'tämä vielä' gaseja tulee kuin sieniä sateella...

Niinpä. Nyt on ihan hyvät aikeet kyllä ainakin ;) Näin isojen liikkujen tekeminen tulee vaan kestämään jonku aikaa. Varsinkin tuon vahvaripuolen järkkäys kun on isoista summista kyse. Veikkaan että menee pitkälle kevääseen.

GAS-fire: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42095568/MYYNNISS%C3%84.jpg
jniska
31.01.2014 13:49:30 (muokattu 31.01.2014 13:50:36)
jii.haanpaa: Kaasuketjussa tällaiset puheet haiskahtavat kamanarkkarisyklin kieltovaiheelta :)
On sitä nyt muitakin asentoja kuin ikipito ja bisneksen tekeminen. Itselleni vieraasta syystä minua kiinnostavat kaikenlainen vanha ja "vanha" kitararoina. Mulla on esimerkiksi 5e3:n kokoinen aukko sivistyksessä. Mulle testaaminen on sitä, että vahvari ostetaan vuodeksi pariksi. Itse en ole niitä, jotka pääsevät perille klassikkovahvarin sielunelämästä 5 minuutin testisessiolla kivijalkaliikkeen kassakoneen vieressä. Kun tuntuu siltä, että värkki on tullut riittävän tutuksi, se pidetään tai myydään seuraavan mielenkiintokohteen rahoittamiseksi ja silloin, toden totta, arvostaa jos laitteessa on pysynyt raha edes suurin piirtein tallessa. Ei tämä bisneksestä käy, mutta eipä harrastukseni kovin kalliiksikaan ole tullut.

Onko tukiryhmää anonyymeille kamarunkkareille ?
Mulle ei aukea useimpien laitteiden tai kitaroiden salat ennekuin noin puolen vuoden soittelulla ja testailulla. Pyrin välttämään alkuinnostusta ja toteamusta: " Saundi on siinä", kun tiedän ettei se ole.
Esimerkkinä: Vaihdettiin Juccizen kanssa JMP 2204:seen Telefunken- ja JAN- putkiloita etuasteeseen. Innostuin saundista välittömästi ja soittmaista ei meinannut malttaa lopettaa ollenkaan. Mutta se oli alkuhuumaa. Kotona rauhassa viikkoja soiteltuani eri kitaroilla ja eri pedaaleitten kanssa alkoi todellinen ero vasta paljastua. Ja kaikki jälki ilmennyt on positiivista.
Onhan noita omiakin kitara-romuja myynnissä, mutta ei sen takia, että olisi jotain tulossa heti tilalle. Nuo on poistossa, koska ne ei ole niitä, joilla tahdon soittaa.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
JaaGeRMaisTeR
31.01.2014 17:10:45
Nyt vasta tuplamuff kaasu alkaakin. Se on se odottavan aika.
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Laulava Kylätohtori
31.01.2014 17:17:15
JaaGeRMaisTeR: Se on se odottavan aika.

Näin on. Bluetone odottelee autossa ja minä olen vielä töissä kuin mikäkin houkka. Pitkiä minuutteja...
JaaGeRMaisTeR
31.01.2014 17:34:48
Laulava Kylätohtori: Näin on. Bluetone odottelee autossa ja minä olen vielä töissä kuin mikäkin houkka. Pitkiä minuutteja...

Kohta pääset. Viikonloppu ja kaikki. Menee pari päivää siivillä varmasti. :) Onnea hankinnasta.
Gabe
31.01.2014 18:33:08
ibnz: Kamatestaus voi jopa helpottaa Gääsiä. Jo jonkin aikaa olin varma, että mun pitää vaihtaa mun MiniRecto siihen Englin vastaavaan, mutta testaus tänään päättyikin siihen, että enpä vaihdakaan. Tietystikään kaappi ei ollut kovin vertailukelpoinen kotona olevan kanssa, mutta riittävä. Täytyy sitten kaasutella MXR:n EQ:ta luuppiin vähän vaimentamaan tuota.

Näinhän se parhammillaan menee. :) Ei sitten Ironball vakuuttanut?

Harmi että se MiniMass ei toiminut teikäläisen käytössä. Itse olen sitä pari päivää käytellyt ja kyllä se minun käytössäni vaimentaa ääntä juuri kerrostaloon sopiville voimakkuuksille. Kakkoskanavan Modern asetuskin on päässyt vihdoin kunnolla käyttöön. Oletko Kochin kuormaa testannut? Kaapin vaihto voisi tietty myös olla avuksi.
ibnz
31.01.2014 18:59:41
Gabe: Näinhän se parhammillaan menee. :) Ei sitten Ironball vakuuttanut?

On se kätevästi varusteltu ja se äänenvoimakkuuden säätö olis mun makuun täydellinen (niinkuin muissakin Engleissä, mitä olen soitellut), mutta Recton jytinä on vaan se mun juttu :)

Harmi että se MiniMass ei toiminut teikäläisen käytössä. Itse olen sitä pari päivää käytellyt ja kyllä se minun käytössäni vaimentaa ääntä juuri kerrostaloon sopiville voimakkuuksille. Kakkoskanavan Modern asetuskin on päässyt vihdoin kunnolla käyttöön. Oletko Kochin kuormaa testannut? Kaapin vaihto voisi tietty myös olla avuksi.

Täytyy siirtää nuo huippukalliit kuormat paremmin palkattuun tulevaisuuteen, mutta ehkä vielä otan kokeiluun. Nyt viimeksi vaikutti vähän persaukisuus siihen, että testaus jäi lyhyeksi. Mutta tosiaan, vaihdoin kaapin ja se kyllä teki positiivisen eron tuohon matalan volyymitason saundiin. Ehkä kunnon sisäänajon jälkeen aiempi Mesa Stiletto 2x12 olis toiminut mulle paremmin, mutta siihen ei ollut oikein tilaisuutta. Nyt lattialla kököttää 4x12 Diezel K100-elementeillä, ja se toimii kyllä hiton hyvin tuon kanssa. Eli enemmän on enemmän ;)
Gabe
02.02.2014 11:43:47 (muokattu 02.02.2014 11:44:09)
Fargen Blackbird vs2 sai nyt todella kovan kuumotuksen aikaan. Kuulostaa todella upealta ja laatukin näyttäisi olevan enemmän kuin hyvin kohdillaan.
JaaGeRMaisTeR
02.02.2014 11:57:19
Gabe: Fargen Blackbird vs2 sai nyt todella kovan kuumotuksen aikaan. Kuulostaa todella upealta ja laatukin näyttäisi olevan enemmän kuin hyvin kohdillaan.

Ensimmäinen vahvistin ole edes tullut, kun toista tekee jo mieli :D Löytyykö Mesa kohta torilta?

Itteäpä taas vähän kaasuttaisi. Kunnon mikit tarttis hankkia. Katseet tuolla duncanin tai dimarzion puolella.

Varmaa on se, että jos PRS lähtee talosta niin toiset nuista tulee. Jos ei lähde, niin ei ole kiirettä. Myyntipuhe oli kyllä sitä luokkaa, että luulisi torilta tuo Vantaan Soapbar lähtevän ennemmin.
Juzpe
02.02.2014 12:12:02

Tein varmaan elämäni pahimman GAS-virheen... menin vaihtamaan pedaltrainin pari pykälää isompaan... ja sehän tarkottaa sitä, että kaikenmoisia muljuttimia pitää hankkia niin maan perkeleesti.... Ihan vaikka koristeeksi.

WMD:n geiger counter ois kova, samoin Fuzzface Mini Jimi-malli joku analogichorus tars varmaan olla kans... ja sit trupesin miettiin, että tarsko kuitenkin investoida johonkin superstratoon. Keikattomuus ja mnetin tori on yhdistelmä helvetistä. Jostain ku pamahtas kymmenkunta tuurauskeikkaa nopeella aikataululla ja tuntemattomilla biiseillä niin loppus tää kamarunqtus vähäks aikaa.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Gabe
02.02.2014 13:01:19
JaaGeRMaisTeR: Ensimmäinen vahvistin ole edes tullut, kun toista tekee jo mieli :D Löytyykö Mesa kohta torilta?

Minirecto ei tule torille päätymään. :) Se on aivan verraton. Kolme vahivstinta olin ajatellut itselleni suoda ja siinä olisi yhden paikka vielä auki. Menee varmaan aika tovi vielä säästäessä.. alkuvuosi on vähän nihkeämpi kun on kaikkea muuta pakollista menoa jonoksi asti.

Itteäpä taas vähän kaasuttaisi. Kunnon mikit tarttis hankkia. Katseet tuolla duncanin tai dimarzion puolella.

Varmaa on se, että jos PRS lähtee talosta niin toiset nuista tulee. Jos ei lähde, niin ei ole kiirettä. Myyntipuhe oli kyllä sitä luokkaa, että luulisi torilta tuo Vantaan Soapbar lähtevän ennemmin.

Oliko paino sittenkin liikaa? Vai onko toinen kitara jo kiikarissa? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)