Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5125 126 127 128 129343 344 345 346 347
Attew
30.01.2014 18:39:19

PekKampela: Kumpikaan kitaramalli ei sovi käteen eikä syliin mutta molemmat on saatava, mieluusti japanilaisena versiona.

Virhe!
Laulava Kylätohtori
30.01.2014 20:53:54 (muokattu 30.01.2014 21:03:45)
klobasa: Ymmärrän, että toi Bluetone 5E3 on varmasti loistava peli, mutta miksi sitä nyt noin kovasti kaikki himoitsivat? Noita 5E3 koneitahan on torilla melko tiheään kolminumeroisilla summilla... Erittäin moni on varmaan yhtä laadukkaista osista kuin Bluetonen versio. Itsellä jonkinlainen 5E3 p2p johdannainen tarttui torilta ilman kaiutinta alle 400e hintaan.

No tuo on Bluetonen versio Bluetonen parannuksilla, eli tuollaista ei muualta saa. Toki 5E3 kiteistä tehdyt voivat olla parempia tai huonompia, riippuu vähän kitistä ja kasaajasta ja mistä tykkää, mutta Bluetonesta on niin hyviä kokemuksia, että sen tietää olevan just eikä melkein. Palvelu, takuut ym.. pelaa loistavasti jne. Lisäksi arvo säilyy.

Ja miksi joku ostaa Marshallin tai Fenderin vahvistimia, koska niistäkin saa kittejä ja valmiita laadukkaita kopioita. Jopa laadukkaampia kuin alkuperäiset. En ymmärrä, miksi nämä jutut, jotka muilla merkeillä on ihan tavallisia ja ok, ovat Bluetonella jotenkin huonompia.

e. vähän siloteltu..
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
klobasa
30.01.2014 21:07:42
En minä ainakaan suhtaudu mitenkään negatiivisesti Bluetoneen. Ihmettelin vain kun 5E3 on kuitenkin niin yleinen vekotin. No, onhan Bluetonen versiossa VVR. Sitä ei taida muilla tullakaan vakiona.

Jos torilla olis hyvällä hinnalla vaikka Bluetone Brownie, niin sen hekumoinnin ymmärtäisin helpommin, koska eipä noita ruskeita Fendereitä tai klooneja ole torilla kovinkaan usein.
Laulava Kylätohtori
30.01.2014 21:30:48 (muokattu 30.01.2014 21:59:40)
klobasa: En minä ainakaan suhtaudu mitenkään negatiivisesti Bluetoneen. Ihmettelin vain kun 5E3 on kuitenkin niin yleinen vekotin. No, onhan Bluetonen versiossa VVR. Sitä ei taida muilla tullakaan vakiona.

Jos torilla olis hyvällä hinnalla vaikka Bluetone Brownie, niin sen hekumoinnin ymmärtäisin helpommin, koska eipä noita ruskeita Fendereitä tai klooneja ole torilla kovinkaan usein.

Tosiaan, voihan sen näinkin ajatella. Itse viittasin myös niihin juttuihin, mitä olen kuullut suhtautumisesta muihin kotimaisiin pikkupajoihin kuin Bluetone. Todella omituista kommentointia, enkä siis nyt tarkoita sinua...

e. sulla taitaa muuten olla kotikenttäetu noiden kasaussarjojen suhteen. Muistelisin, että sullahan on homma hanskassa ja olet noita kunnostellut ja laittanut. Itse, kun ei tajua oikein mitään noista, niin ennemmin maksaa hieman enemmän ja ottaa varman päälle, kuin alkaa jotain epämääräisiä tekeleitä ostelemaan, mistä ei mitään ymmärrä....

Ja minusta on muutenkin mukava tukea kotimaisia yrittäjiä. Seuraava strato on kaikella todennäköisyydellä kotimaisen pajan tuote ja varmaan kotimaisia pedaaleitakin tulee vielä hommattua...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
AngieRainbow
30.01.2014 22:08:33
jniska: Joko JMP '69 antaa hyvät yöunet Anssille ?

En mä noista uudemmista metallipaneelisista niin perusta ;)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
30.01.2014 22:15:59
klobasa: Ihmettelin vain kun 5E3 on kuitenkin niin yleinen vekotin.

No mutta... jos joku malli on yleinen niin eihän se kerro mistään muusta kuin siitä että moni pitää kyseisestä mallista. Tämä taas antaa aihetta epäillä että siinä on ehkä jotain hyvääkin. Tällä logiikallahan pitäisi kieltää myös sellainen hekumointi joka kohdistuu vaikkapa Stratocaster ja Les Paul malleihin! :)

Itse pulitin nelinumeroisen summan Bad Catin näkemyksestä 5E3 mallista. Ja maksan siinä kyllä muustakin kuin laadukkaista osista, mm. Tohtorin mainitsemat asiakaspalvelu, työnlaatu, takuu ja jälleenmyyntiarvo on kohdillaan. Samaa ei voi sanoa monista tee-se-itse räpellyksistä. :) Ainakaan mainittavaa jälleenmyyntiarvoa itse tehdyillä ei ole vaikka muuten olisikin hyvä.

Jaahas, Rauman reissu taitaa tulla eteen joku kaunis päivä. ;) Bluetonen Tweed Deluxe oli nimittäin aika kova haastaja Classic Catille.. ratkaisun näiden välillä tein oikeastaan ihan fiilispohjalta. Olisi hauska verrata näitä keskenään, vielä hauskempaa olisi saada siihen vielä aito Fenderkin. Kerrohan sitten Simo mietteitä kun saat combon hypysiisi? Etenkin kiinnostaa mitä se tykkää fuzzeista. Jos muuten olet joskus luopumassa tuosta elementistä niin pistä viestiä!
Jucciz
30.01.2014 22:32:13
Gabe: ...aihetta epäillä että siinä on ehkä jotain hyvääkin

Esim. soundi. ;)

https://dl.dropbox.com/u/4302688/5e3_tele.mp3
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
antnis
30.01.2014 22:38:07 (muokattu 30.01.2014 22:38:19)
Kaippa niissä Bluetoneissa painaa sekin, että ne ovat suomalaisia...jos joku hurri tekis niitä niin tuskin täällä hehkutettais puoliakaan.
kekkuliheikki
30.01.2014 22:54:43 (muokattu 30.01.2014 22:55:21)
Jucciz: Esim. soundi. ;)

https://dl.dropbox.com/u/4302688/5e3_tele.mp3

Sitten sama stratolla peraan. Ja Essilla kaulamikilla.
En allekirjoita.
Krice
30.01.2014 23:25:11

Tulee vähän mieleen 80-luvun Charvelit. Maailman parhaimpia kitaroita - kaikki myynnissä torilla.
JaaGeRMaisTeR
30.01.2014 23:43:27
Gabe: Bad Catin näkemyksestä 5E3 mallista. Ja maksan siinä kyllä muustakin kuin laadukkaista osista, mm. Tohtorin mainitsemat asiakaspalvelu, työnlaatu, takuu ja jälleenmyyntiarvo on kohdillaan. Samaa ei voi sanoa monista tee-se-itse räpellyksistä. :) Ainakaan mainittavaa jälleenmyyntiarvoa itse tehdyillä ei ole vaikka muuten olisikin hyvä!

Jälleenmyynnin miettiminen on niille jotka ostaa tavaraa myytäväksi. Sama kun tykkäisi enemmän Coxx lespasta enemmän kun Gibsonista. Mutta ostaa Gibsonin, koska siitä saa enemmän, kun sen kuitenkin joku, jossain ja joskus myy. Eikös ne vermeet pitäisi ostaa siten, ettei niitä tarvitte vaihtaa.

No kamarunQ on sitten enemmänkin sitä ettei tiedä mitä tahtoo :D

Tee-itse räpellyksessä saat soundin ja tekelisen ilon (tietenkin jos osaat tehdä) Jos joku siitä vielä viittii maksaa, niin sehän menee nappiin.

Topickiin sopivaa. Pieni tupla muhuvi kaasu.
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Gabe
31.01.2014 00:34:24
JaaGeRMaisTeR: Jälleenmyynnin miettiminen on niille jotka ostaa tavaraa myytäväksi. Sama kun tykkäisi enemmän Coxx lespasta enemmän kun Gibsonista. Mutta ostaa Gibsonin, koska siitä saa enemmän, kun sen kuitenkin joku, jossain ja joskus myy. Eikös ne vermeet pitäisi ostaa siten, ettei niitä tarvitte vaihtaa.

Käsi ylös kuinka moni on joskus myynyt kitaran tai vahvistimen jonka piti olla SE pitopeli ja lopullinen valinta? ;) Maku, elämäntilanne ja tarpeet kuitenkin muuttuvat väkisinkin vuosien varrella. Joskus se aikanaan täydellinenkin kama voi joutua vaihtoon eikä sitten ole kiva luopua siitä 0,2 kertoimella. Merkkituotteissa raha on paljon paremmassa tallessa kuin harrastelijan DIY tekeleessä (olkoonkin hyvin tehty) eikä eron hetkellä luopumisen tuskan lisäksi kirvele vielä taloudellinenkin tappio. Lisäksi tunnetun valmistajan tuote on helpompi saada kaupaksi jos tarve vaatii.

No kamarunQ on sitten enemmänkin sitä ettei tiedä mitä tahtoo :D

On sitäkin varmasti liikkeellä. Itse pyrin miettimään hankinnat aika tarkkaan nykyään, mutta silti jonkun romppeen todellinen tarpeellisuus selviää vasta ajan kanssa käytössä. Noita pedaaleitakin on käynyt aika vino pino täällä ehdolla ja vasta nyt aika pitkän ajan ja useamman hankinnan/lainan/palautuksen jälkeen on alkanut se oma maku ja tarpeet itsellekin selviämään.
klobasa
31.01.2014 00:41:12
Kylätohtori, korjaan sen verran sun tekstiä, että en minä osaa rakennella vahvareita, mutta kotelopuolen kylläkin...

Niin, jos ja kun ajattelee jälleenmyyntiarvoa, niin eiköhän toi Bluetone 5E3 ollut ihan passeli vekotin. Ne ekat muutamat sadat eurot arvonalennusta kärsi eka omistaja, et sinä.

Kitti deluxien jälleenmyyntiarvo on ihan jotain muuta, mutta niin on kyllä se uuden lähtöhintakin.

Työn alla oleva kotelo olis just siinä vaiheessa, että pitäis päättää minkä kokoinen chassis tohon menisi... Uraltone 5E3 houkuttais edelleen, mutta 1. en tarvitse sellaista ja 2. edellämainittu jälleenmyyntiarvo.
klobasa
31.01.2014 00:51:30
Gabe: No mutta... jos joku malli on yleinen niin eihän se kerro mistään muusta kuin siitä että moni pitää kyseisestä mallista. Tämä taas antaa aihetta epäillä että siinä on ehkä jotain hyvääkin.

Joo ymmärrän tuonkin :) Jos meni ohi, niin itsellä on kans 5E3 johdannainen. Ainakin kontrollipaneelin mukaan lähempänä tota Classic Catia kuin normaalia deluxea.

ps. Jälleenmyyntiarvo on kiinni siitä millä hinnalla laitteen on ostanut. Ei välttämättä laitteen merkistä. Varmaan aika harvassa ne ensiomistajat jotka myy vahvarit pois ja saa omat pois :) Tietty eri asia jos on ostanut laitteen esim. kymmeniä vuosia sitten.
hallu
31.01.2014 01:17:19
klobasa: ..........

ps. Jälleenmyyntiarvo on kiinni siitä millä hinnalla laitteen on ostanut. Ei välttämättä laitteen merkistä. Varmaan aika harvassa ne ensiomistajat jotka myy vahvarit pois ja saa omat pois :) Tietty eri asia jos on ostanut laitteen esim. kymmeniä vuosia sitten.

Sehän riippuu tietysti täysin siitä mitä tuolla "omansa pois" lausahduksella tarkoittaa. Itse ajattelen, että omansa saa pois vaikka siitä saisikin vähemmän kuin on itse maksanut, koska sitä laitetta on kuitenkin käyttänyt ja täytyyhän käytöstä maksaa. Kyse onkin lähinnä siitä minkä verran siitä maksaa (eli minkä verran halvemmalla laite on myytävä kuin mitä siitä itse maksoi). Jos laitteesta saa myydessään saman minkä on itsekin maksanut, niin silloin siitä saa enemmän kuin omansa pois, koska on saanut käyttää laitetta ilmaiseksi.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
JaaGeRMaisTeR
31.01.2014 02:22:00
Gabe: Käsi ylös kuinka moni on joskus myynyt kitaran tai vahvistimen jonka piti olla SE pitopeli ja lopullinen valinta? ;) Maku, elämäntilanne ja tarpeet kuitenkin muuttuvat väkisinkin vuosien varrella. Joskus se aikanaan täydellinenkin kama voi joutua vaihtoon eikä sitten ole kiva luopua siitä 0,2 kertoimella. Merkkituotteissa raha on paljon paremmassa tallessa kuin harrastelijan DIY tekeleessä (olkoonkin hyvin tehty) eikä eron hetkellä luopumisen tuskan lisäksi kirvele vielä taloudellinenkin tappio. Lisäksi tunnetun valmistajan tuote on helpompi saada kaupaksi jos tarve vaatii.

Pointti olikin enemmän, ettei passaa liikaa antaa painoarvoa jälleenmyynnille. Kuten tuossa sanoit, että tulee aikoja jolloin on pakko tai muuten vaan tahtoo luopua mööpelistä. Eihän sen aika heti suinkaan ole. Enkä kiistä etteikö eurot olisi merkkipelissä paremmin kiinni. Toisaalta mielummin myyn 500 laitteen 100 kun 3000 vermeen 2000... Ei se prosenttiosuus vaan euromäärä.

On sitäkin varmasti liikkeellä. Itse pyrin miettimään hankinnat aika tarkkaan nykyään, mutta silti jonkun romppeen todellinen tarpeellisuus selviää vasta ajan kanssa käytössä. Noita pedaaleitakin on käynyt aika vino pino täällä ehdolla ja vasta nyt aika pitkän ajan ja useamman hankinnan/lainan/palautuksen jälkeen on alkanut se oma maku ja tarpeet itsellekin selviämään.

Se oli tyylikäs lausahdus jolla kamarunkkarit jätetään pois laskuista. Vähän kun insinöörin piirrustuksissa "Tarkistetaan paikanpäällä." =D
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
jniska
31.01.2014 07:53:19 (muokattu 31.01.2014 07:53:56)
AngieRainbow: En mä noista uudemmista metallipaneelisista niin perusta ;)

Aina sun pitää pistää paremmaksi kuin muut. Pääset taas niskanpäälle. Kuulen jo korvissani lauseen sun suusta " tommonen 70-luvun kökkö metallipaneeli ". Minä kostan tämän jotenkin, pitää opetella soittamaan sut suohon kuin Väinämöinen aikoinaan.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Jucciz
31.01.2014 07:56:53
jniska: Aina sun pitää pistää paremmaksi kuin muut. Pääset taas niskanpäälle. Kuulen jo korvissani lauseen sun suusta " tommonen 70-luvun kökkö metallipaneeli ". Minä kostan tämän jotenkin, pitää opetella soittamaan sut suohon kuin Väinämöinen aikoinaan.

Ei kaikki pääse Niskasen päälle. :)

Tähän aikan hereillä, wtf?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
31.01.2014 09:15:12
klobasa: Joo ymmärrän tuonkin :) Jos meni ohi, niin itsellä on kans 5E3 johdannainen. Ainakin kontrollipaneelin mukaan lähempänä tota Classic Catia kuin normaalia deluxea.

Saahan täällä mielipiteitä olla ja niitä sanoa. Mukava vain jos tulee keskustelua. :) Jäin vain pohtimaan tuota " Mitäs siitä hekumoimaan kun on niin yleinen" lausahdusta. :)

Totta, mutta onhan siinä myös se jälleenmyynnin helppouskin. DIY laittaiden myyntiajat on yleensä aika pitkiä vaikka hinta on todella alhainen. Ja käytetyissä laatu heittelee varmasti ihan ensiluokkaisesta jopa vaaralliseen, kasaajastahan se on kiinni mitä sattuu tulemaan. Tämän takia itse vierastan käytettyjä DIY kamppeita. Jos itse osaa tehdä niin sehän on vain hauskaa. Mutta kyllä se varmaan silloinkin pitää myydä reilusti alle osien hinnalla jolloin kovasta työstä ei saa yhtään mitään. Miten näitä nyt arvottaa, kukin tekee tyylillään.

JaaGeRMaisTeR: Pointti olikin enemmän, ettei passaa liikaa antaa painoarvoa jälleenmyynnille. Kuten tuossa sanoit, että tulee aikoja jolloin on pakko tai muuten vaan tahtoo luopua mööpelistä. Eihän sen aika heti suinkaan ole. Enkä kiistä etteikö eurot olisi merkkipelissä paremmin kiinni. Toisaalta mielummin myyn 500 laitteen 100 kun 3000 vermeen 2000... Ei se prosenttiosuus vaan euromäärä.

Kyllä se käyttöarvo on tärkein minullekin, mutta sekin on minusta enemmän kohdillaan merkkivermeissä. :) Etenkin jos tulee jotain ongelmia niin on mukava tietää että asia korjataan ilman suurempaa säätöä.

Se oli tyylikäs lausahdus jolla kamarunkkarit jätetään pois laskuista. Vähän kun insinöörin piirrustuksissa "Tarkistetaan paikanpäällä." =D

Juuri näin. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)