Pearl tietäjille kymysys: Tuli tuollainen 70-luvun alun wood-fiberglass täydellinen setti kaikkine telineineen hommattua. Epäilisin että se on just tällainen http://www.vintagedrumguide.com/ima … ture/pearl/1970-pearl-catalog-6.jpgEli ikähaarukka 70-73 ja malli Powermate, tai ainakin kaikki viittaisi siihen. Tuon tarkempaa ikää ei taida saada selvitettyä? Tuo lienee ollut sen ajan top-line mallistoa, vai kuinka? Vaikka Pearlia onkin, niin vähemmän näitä on kai enää säilynyt? Onkohan siis mitään arvoa? Väri ja pinta täsmäisi alkuperäisiin, mutta menikö tämän ikäisissä wrapin saumat päällekkäin? Ja jäikö se korkeussuunnassa vajaaksi viisteistä? Mitä nyt lattiatomia hieman kopauttelin, niin aikamoiset jytinäthän siitä irtosi vanhoilla ambassadoreillakin :) Näissähän on paksu 9ply puurunko ja sisäosalle laminoitu lasikuitu. Viisteet melko pyöreät. En tosin tiedä minkälaiset alunperin? Mitkähän olisi hyvät rokkijytinä kalvot näihin? |
artsipartsi 30.01.2014 06:35:32 (muokattu 30.01.2014 06:35:56) | |
---|
jabajee: Pearl tietäjille kymysys: Tuli tuollainen 70-luvun alun wood-fiberglass täydellinen setti kaikkine telineineen hommattua. Epäilisin että se on just tällainen http://www.vintagedrumguide.com/ima … ture/pearl/1970-pearl-catalog-6.jpg Eli ikähaarukka 70-73 ja malli Powermate, tai ainakin kaikki viittaisi siihen. Tuon tarkempaa ikää ei taida saada selvitettyä? Tuo lienee ollut sen ajan top-line mallistoa, vai kuinka? Vaikka Pearlia onkin, niin vähemmän näitä on kai enää säilynyt? Onkohan siis mitään arvoa? Väri ja pinta täsmäisi alkuperäisiin, mutta menikö tämän ikäisissä wrapin saumat päällekkäin? Ja jäikö se korkeussuunnassa vajaaksi viisteistä? Mitä nyt lattiatomia hieman kopauttelin, niin aikamoiset jytinäthän siitä irtosi vanhoilla ambassadoreillakin :) Näissähän on paksu 9ply puurunko ja sisäosalle laminoitu lasikuitu. Viisteet melko pyöreät. En tosin tiedä minkälaiset alunperin? Mitkähän olisi hyvät rokkijytinä kalvot näihin? Tomeihin päälle coated tai clear emperorit ja alle clearit ambassadorit,ei voi mennä metsään. Rummuista en osaa mitään muuta sanoa kuin että mukava olisi joskus tuollaisiakin testata :) |
Bacchus 31.01.2014 12:26:22 | |
---|
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Speedy 31.01.2014 15:00:04 | |
---|
Bacchus: Russ Miller Groove Wedgie - kalsarit persvakoon http://www.thomann.de/fi/yamaha_rmgw_groovewedge.htm Onko kokemuksia moisesta kapineesta? Voisi saada lisäfiilistä ja pikkukikkaa. Minun mielestä tuo on vähän turha, nimenomaan jos meinaa saada sitä pikkukikkaa.. Toisin, kuin se tamburiiniversio mitä ei tunnu saavan mistään.. Kaakkurilla oli semmonen siinä Rock Wayn demopäivä videossa. Siinä oli kikkaa..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
marktark 31.01.2014 21:56:14 | |
---|
Bacchus: Russ Miller Groove Wedgie - kalsarit persvakoon http://www.thomann.de/fi/yamaha_rmgw_groovewedge.htm Onko kokemuksia moisesta kapineesta? Voisi saada lisäfiilistä ja pikkukikkaa. Olikos ton tarkoituksena vain saada cross-sticking paremmin onnistumaan käytettäessä esim 10"-13" virveleitä ? Toki sitä voi napsutella muutenkin, vaikka siinä "fiftarikompissa", jossa tikutetaan snaren vanteita tai bassarin runkoa/vanteita. Play that song, not the instrument. |
nakit 01.02.2014 10:03:03 | |
---|
Oisko porukoilla antaa vinkkejä mitkä 'hitusen' halvemmat symbaali merkit sopisivat Paiste 2002 symbaalien rinnalle soundillisesti?? |
jazzmies 01.02.2014 10:06:34 | |
---|
nakit: Oisko porukoilla antaa vinkkejä mitkä 'hitusen' halvemmat symbaali merkit sopisivat Paiste 2002 symbaalien rinnalle soundillisesti?? Torilla on liikkunut Paiste 505 käytettynä. Mulla oli niitä 1980-luvulla ja hinta-laatu-suhde oli tosi hyvä. Ja kestivät myös toisin kuin 404:t. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
jabajee 01.02.2014 10:48:41 (muokattu 01.02.2014 10:52:10) | |
---|
nakit: Oisko porukoilla antaa vinkkejä mitkä 'hitusen' halvemmat symbaali merkit sopisivat Paiste 2002 symbaalien rinnalle soundillisesti?? Vanhat Paisteet sopii esim. 505, 2000, jne. muttei ne välttämättä mitään halpoja ole, koska on ihan käyttökelpoisia ja alkaa olemaan vintagea jo. Materiaalin puolestahan nuo lienee ihan samaa, mutta taonnassa ja valmistuksessa on pieniä eroja. Jos uusia miettii, niin joku Alphakin toimii jotenkin kunhan pysyttelee thin-paksuudessa. Normipaksuisetkin on vähän liian raskaita. Itse olen testannut ja myynyt hiljattain noita kaikkia em. ja kyllä niillä on ihan hyvää kysyntää ollut kun hinnan on laittanut kohdalleen. |
Vallu-Veke 01.02.2014 11:41:29 | |
---|
jabajee: Vanhat Paisteet sopii esim. 505, 2000, jne. muttei ne välttämättä mitään halpoja ole, koska on ihan käyttökelpoisia ja alkaa olemaan vintagea jo. 3000 myös löytyy välillä torilta. Aina myyjä ei tiedä niiden arvoa ja voi olla edukkaastikkin myynnissä. Ostin läjän muutama vuosi sitten. Möin pois, kun olivat liian hevit minulle ja olen enemmän nöösi. Sellainen mutu-tuntuma on, että ne on paksumpia, mitkä on vielä ehjinä. |
jazzmies 01.02.2014 13:44:51 | |
---|
Vallu-Veke: 3000 Tuosta alkoi Paisteen alamäki. Pikku hiljaa Dark Energyt jne. ovat jälleen tehneet niistä musikaalisia instrumentteja. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
limsi 01.02.2014 14:59:57 | |
---|
jazzmies: Tuosta alkoi Paisteen alamäki. Pikku hiljaa Dark Energyt jne. ovat jälleen tehneet niistä musikaalisia instrumentteja. Puhutko kokemuksesta? Olen nimittäin hyvin kovasti erimieltä. 3000 sarjaa useamman symbaalin verran omistaneena väitän että ovat kenties hienoin B8-pohjainen symbaalisarja. En ole toisesta noin kuparisesta symbaalista löytänyt vastaavaa musikaalisuutta tai herkkyyttä. Ihan top-of-line kamaa! Itkua pidellen lähti torin kautta 20" heavy ride joku aika sitten. Tosin siitäkin sovittiin että jos on ostaja myymässä joskus kyseistä symbaalia niin minulla on etuosto-oikeus. :p Väet valloin vellovat,
hihoistani repivät ja rempovat. |
jazzmies 01.02.2014 15:11:57 | |
---|
limsi: Puhutko kokemuksesta? En vaan niiden saundista ja soittotuntumasta. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
markkuliini 01.02.2014 15:51:10 | |
---|
Voihan tuon myös käsittää niin että 3000 oli se korkein saavutus josta sitten alamäki alkoi. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Vallu-Veke 01.02.2014 16:05:04 | |
---|
markkuliini: Voihan tuon myös käsittää niin että 3000 oli se korkein saavutus josta sitten alamäki alkoi. :D Cozy veteli niillä oikein mallikkaasti. |
markkuliini 01.02.2014 16:11:39 | |
---|
Vallu-Veke: Cozy veteli niillä oikein mallikkaasti. Se että joku soitti jollain, ei vielä mulle riitä alkuunkaan. Oma kokemus Paisteista on se että aika kivuliaan treble-painotteisia ovat monet mallit, etenkin Signature, 3000, ja jotkut 2002-sarjalaiset. M utta kaikki soittakoon sillä mistä omat korvat pitävät. Cozy oli Cozy, sä oot sä ja mä oon mä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Vallu-Veke 01.02.2014 17:02:42 | |
---|
markkuliini: Se että joku soitti jollain, ei vielä mulle riitä alkuunkaan. Oma kokemus Paisteista on se että aika kivuliaan treble-painotteisia ovat monet mallit, etenkin Signature, 3000, ja jotkut 2002-sarjalaiset. M utta kaikki soittakoon sillä mistä omat korvat pitävät. Cozy oli Cozy, sä oot sä ja mä oon mä. :) Ei riitä minullekkaan tai ne oli liikaa. Möin ne siksi pois. Muttei ne sentään ihan susipaskoja ole. Tarkoitin, että ne saattaa olla raskaampaan tyyliin ihan passelit ja Cozy oli esimerkki tyylin taitajasta, joka käytti niitä. Ne mitä minulla oli, olivat tosiaan aika rankat ja otti korvien päälle. Ehkä ne on 3x3m huoneen sijasta parhaimmillaan stadioineilla? |
AP 01.02.2014 17:06:00 (muokattu 01.02.2014 18:45:55) | |
---|
markkuliini: Voihan tuon myös käsittää niin että 3000 oli se korkein saavutus josta sitten alamäki alkoi. :D Lähinnä noin päin varmaan. Minusta 3000 on vielä ihan rotevan kuuloinen, jos niihin ensimmäisiin signature-sarjan fast crasheihin yms. vertaa. Stadioneista tulee mieleen vaan, että ehkä tuo mallien aika taaja uudistuminen on ollut vähän pöljää; mahdollisesti 3000:kin suunniteltiin soundeiltaan 80-luvun tukkahevareille ja 90-luvulle mentäessä tehtiin taas jo muuta. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
VeKrio 01.02.2014 22:59:53 | |
---|
markkuliini: Se että joku soitti jollain, ei vielä mulle riitä alkuunkaan. Oma kokemus Paisteista on se että aika kivuliaan treble-painotteisia ovat monet mallit, etenkin Signature, 3000, ja jotkut 2002-sarjalaiset. M utta kaikki soittakoon sillä mistä omat korvat pitävät. Cozy oli Cozy, sä oot sä ja mä oon mä. :) Itseasiassa Tero Sundell, lapsuuden ajan naapurikylän poika sanoi jo 90-luvulla, että "Paisteet käy mun korvaan, en tykkää." Niissä on jotain yläkihinää tosi paljon. Toisaalta musta ne toimii tosi hyvin isolla lavalla missä tummat ja sohjoiset jää helposti jalkoihin ja epämääräisiksi. Ehkä toi on syy miks aika paljon rokkarit on mun mielestä aina käyttänyt Paistea. Paice, Powell, Bonham, Copeland, McBrain, Rockenfield, Van Halen jne... En tiä onks kukaan tehnyt tilastoa, mutta usein mulle on tullut tämmönen mutu. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
limsi 01.02.2014 23:56:13 | |
---|
VeKrio: Itseasiassa Tero Sundell, lapsuuden ajan naapurikylän poika sanoi jo 90-luvulla, että "Paisteet käy mun korvaan, en tykkää." Niissä on jotain yläkihinää tosi paljon. Toisaalta musta ne toimii tosi hyvin isolla lavalla missä tummat ja sohjoiset jää helposti jalkoihin ja epämääräisiksi. Ehkä toi on syy miks aika paljon rokkarit on mun mielestä aina käyttänyt Paistea. Paice, Powell, Bonham, Copeland, McBrain, Rockenfield, Van Halen jne... En tiä onks kukaan tehnyt tilastoa, mutta usein mulle on tullut tämmönen mutu. Aika monta brittiä on tuossa listassa. Olisiko mahdollista että osin siksi tämä eurooppalainen merkki on saanut kyseiset mestarit satimeen ensin? Yläkihinä kait voi viitata myös Paisteen kuuluisaan ja mysteeriseen ominaissaundiin: "Paisteen silveriin". Paisteita rupesin vieroksumaankin joskus hieman. Mutta jotain siinä on sellaista mitä ei Turkin tehtaista saa, vaikka sieltä monen mielestä maailman parhaat symbaalit tulevatkin. Ehkä se on se Paisteen silveri sitten. Twenty Masterssit varsinkin houkuttaa... Väet valloin vellovat,
hihoistani repivät ja rempovat. |
Otto 02.02.2014 10:55:24 | |
---|
Vallu-Veke: 3000 myös löytyy välillä torilta. Aina myyjä ei tiedä niiden arvoa ja voi olla edukkaastikkin myynnissä. Kyllä:). Minulla on torilla myynnissä hienokuntoinen 3000-sarjan 20" Reflector Power Ride. |