Aihe: Brittihenkinen putkinuppi, EL34?
1 2 3
Michi
27.01.2014 15:38:00
JuSu:
Eleven Rack + Magnum koettu, ei se nyt oikein lähteny.

JuSu

Jepjoo...taitaa 11R tarvita FRFR-tyyppisen ratkaisun, jotta kuulostaa "oikeanlaiselta". Ja minua itteä hämäsi se presettien vaihdon hitaus kans.
-Up The Irons!-
JuSu
27.01.2014 17:17:40 (muokattu 27.01.2014 17:19:02)
Michi: Jepjoo...taitaa 11R tarvita FRFR-tyyppisen ratkaisun, jotta kuulostaa "oikeanlaiselta". Ja minua itteä hämäsi se presettien vaihdon hitaus kans.

Mä en saanut 11R:ia toimimaan luureilla tai full range -systeemillä, varmaan en vaan osannut... Parhaiten toimi ihan kitarapäätteellä kitarakaiuttimeen, ilman kaappimallinnusta.

Midipolkimella presetit vaihtui sujuvasti, ei ollut juuri viivettä, kuten etupaneelin nappulaa pyörittämällä.

JuSu
Michi
27.01.2014 17:25:28
JuSu: Mä en saanut 11R:ia toimimaan luureilla tai full range -systeemillä, varmaan en vaan osannut... Parhaiten toimi ihan kitarapäätteellä kitarakaiuttimeen, ilman kaappimallinnusta.

Midipolkimella presetit vaihtui sujuvasti, ei ollut juuri viivettä, kuten etupaneelin nappulaa pyörittämällä.

JuSu

Kappas!

Mun kokemus 11R+Behringer FCB1010 oli että snadisti liian pitkä viive oli preseteissä mun makuun. Äänitysvehkeenä aivan ykkönen hintaansa nähden kans!

Kokeilin myös Atomic Reactor 112 18w kaapin kautta kaverin 11Rää, ja täytyy sanoa että hiton hyvältä kuulosti!

Piti tosta EHXstä kysyä, että piisasiko löyly bändiympäristössä hyvin?
-Up The Irons!-
JuSu
27.01.2014 17:39:47
Michi:
Piti tosta EHXstä kysyä, että piisasiko löyly bändiympäristössä hyvin?

Tuotä... *köh* ... En ikinä ehtinyt testata, kun bändihommat alkoi vasta hiljattain uudestaan, ja 11R ja EHX ehtivät jo vaihtua toisiin vehkeisiin...

JuSu
Shredator
29.01.2014 17:52:10

Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
JuSu
29.01.2014 18:16:34
Shredator: Siellä olisi Statesmania..
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=842150

Niinpä, ja edukkaasti vielä.

Jotenkin vaan on ennakkoluuloja tuota kohtaan. Kettusen vehkeet, mitä mulla on tähän asti ollut, on olleet tietyllä tavalla steriilejä soundiltaan... Jotenkin hitusen liian siistejä. YouTube -klipit tukee tätä mielikuvaa.

Testaamallahan selviäsi, mutta ei ole ihan nurkilla tuo vehkes... =(

JuSu
Shredator
29.01.2014 18:47:26

JuSu: Niinpä, ja edukkaasti vielä.

Jotenkin vaan on ennakkoluuloja tuota kohtaan. Kettusen vehkeet, mitä mulla on tähän asti ollut, on olleet tietyllä tavalla steriilejä soundiltaan... Jotenkin hitusen liian siistejä. YouTube -klipit tukee tätä mielikuvaa.

JuSu

Jeps. Pari kertaa olen tuota testaillut ja kyllä se on hintaisekseen todella kova nuppi. Clean oli varsinkin boostin kanssa loistava ja crunch erittäin Marshallmainen, joskaan ei aivan 2203:n tasoa.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Michi
31.01.2014 10:08:20
Löysitkö JuSu nupin jo? Ihan mielenkiinnosta täsä liikkeellä, ja tietty käyttäjäkokemusta on aina kiva kuulla uusista vermeistä!
-Up The Irons!-
JuSu
31.01.2014 10:15:55
Michi: Löysitkö JuSu nupin jo? Ihan mielenkiinnosta täsä liikkeellä, ja tietty käyttäjäkokemusta on aina kiva kuulla uusista vermeistä!

Juu ja en... =)

Mainioita tarjouksia on tullut, mutta näyttää nyt siltä, että vaaka alkaa kallistumaan Laney LH50 -nuppiin. Huomenna testiajolle, katsotaan kuinka käy...

Noita saa nyt Levytukusta huokeasti. Lisäksi pitää vielä punnita combo-vaihtoehto, nimittäin LC50 (eli sama vehje combona) ja LC30 (EL84 -päätteellä) ovat nupin kanssa samanhintaisia. Combo vaan muuten ei oikein hotsittaisi.

Mulla on Laneysta yleisesti oikein hyviä kokemuksia.

JuSu
s8na
31.01.2014 10:27:07

Mulla on vieläkin vähän ikävä Pro tube 30:stä. Vaikka taishan se vähän munaton sirisijä olla.
JuSu
31.01.2014 10:38:22
s8na: Mulla on vieläkin vähän ikävä Pro tube 30:stä. Vaikka taishan se vähän munaton sirisijä olla.

Mitä nyt vähä noita tutkin, niin toi 30 W Pro Tube ei just ihan kauheasti ole herättänyt innostusta maailmallakaan... Isompia taas kovin kehutaan.

Mulla on ollut

-AOR Pro Tube Series II 50 W
-Tube Fusion 200
-LC15R
-Ironheart 60

joista viimeisin on edelleen. Lisäksi oon vierestä kuunnellut (bändikaverilla) Lionheart 5 W comboa ja 20 W nuppia. Kaikki ovat olleet mainioita pelejä. Tietty voi kysyä, että miksi niistä on sitten luovuttu... =)

Jossain vaiheessa vois sitten vielä hankkia Cub12R -combon (tai miksei LC15R:n) grab'n'go -vehkeeksi. Vahvistinosasto pelkkäää Lanikkaa.

No joo. Katsotaan nyt taas. =)

JuSu
kimurantti1
31.01.2014 16:30:21 (muokattu 31.01.2014 16:32:19)
En tiedä minkälaisia Laneyt on nykyään sisuskaluiltaan, mutta ainakin mun VH100R oli hintaansa nähden huomattavan hyvin rakennettu, paljon paremmin kuin moni toisen merkin kalliimpi vehje. Piirilevyt kunnolla ja tukevasti kiinni, ainakin helposti huollettavan näköinen, pääteputkien kannat hyppylangoilla piirilevylle jne - ominaisuuksia mitä ei suurimmassa osassa kalliimmissakaan toisten merkkien (köh, köh, Engl) näe.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Myrkky Nuoli
31.01.2014 17:18:37
JuSu: Niinpä, ja edukkaasti vielä.

JuSu

Noi vähän vintagehenkisemmät huttuset on aika erilaisia. Ei yhtään pöllömpiä pelejä saundeiltaan, mutta melkosia ongelmapesäkkeitä ja kurjaa työnjälkeä. Tuossa hintaluokassa on todella vaikeeta löytää jo yksinään vahvistinta, joka: soi lujaa cleanisti ja täten syö pedaaleja ja jossa on efektilooppi - näiden lisäksi jos kriteerinä on vielä suht laadukas konstruktio. En tiedä esim. noista Laneyn gainikkaammista nykyvahvistimista, kai ne pedaaleja syö, mutta ei ne mun mielestä kyllä hyvältä cleaninä kuulosta. Jos luuppi on absoluuttisen pakollinen niin säästäisin mieluummin rahaa. Mulla oli toi L20H ja se oli erinomainen pedaalien kanssa, mutta ei se kyllä riittävän kovaa cleanisti soinut mulle, ei sinne päinkään. 50W Carlsbro TOP50 on tällä hetkellä loistava peli pedaalialustaksi mulla, mutta eipä siinäkään luuppia ole. Rahalle vastinetta saat kyllä pirusti jollain tämän kaltasella vahvistimella jos modautat siihen jälkeenpäin luupin.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
aristoteles666
31.01.2014 22:21:47

Myrkky Nuoli: Noi vähän vintagehenkisemmät huttuset on aika erilaisia. Ei yhtään pöllömpiä pelejä saundeiltaan, mutta melkosia ongelmapesäkkeitä ja kurjaa työnjälkeä. Tuossa hintaluokassa on todella vaikeeta löytää jo yksinään vahvistinta, joka: soi lujaa cleanisti ja täten syö pedaaleja ja jossa on efektilooppi - näiden lisäksi jos kriteerinä on vielä suht laadukas konstruktio. En tiedä esim. noista Laneyn gainikkaammista nykyvahvistimista, kai ne pedaaleja syö, mutta ei ne mun mielestä kyllä hyvältä cleaninä kuulosta. Jos luuppi on absoluuttisen pakollinen niin säästäisin mieluummin rahaa. Mulla oli toi L20H ja se oli erinomainen pedaalien kanssa, mutta ei se kyllä riittävän kovaa cleanisti soinut mulle, ei sinne päinkään. 50W Carlsbro TOP50 on tällä hetkellä loistava peli pedaalialustaksi mulla, mutta eipä siinäkään luuppia ole. Rahalle vastinetta saat kyllä pirusti jollain tämän kaltasella vahvistimella jos modautat siihen jälkeenpäin luupin.

kurjaa työnjälkeä??
mitä oikeasti tarkoitat, vai heitätkö huulta ihan lämpimiksesi, ja btw, kuinka paljon olet ollut tekemisissä, oikeasti, niiden kanssa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Jucciz
31.01.2014 23:11:22
Työnjälkeä on monenlaista. Hiwattit ovat taideteoksia:
http://box359.listingfactoryhosting … 1209e129c66a41c49113dc762_large.jpg
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Osteri
01.02.2014 01:23:36 (muokattu 01.02.2014 01:24:48)
Myrkky Nuoli: Noi vähän vintagehenkisemmät huttuset on aika erilaisia. Ei yhtään pöllömpiä pelejä saundeiltaan, mutta melkosia ongelmapesäkkeitä ja kurjaa työnjälkeä.

Siis oikeasti, vuosia saa soittaa ilman mitään ongelmia. Noin kokemuspohjaisesti. Se mitä saksalainen insinööri suunnittelee, se myös toimii. Mitäs jos mentäis nukkumaan välillä :)
edit: kaveri on aivan kaffella......
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Myrkky Nuoli
01.02.2014 10:21:27 (muokattu 01.02.2014 10:21:47)
aristoteles666: kurjaa työnjälkeä??
mitä oikeasti tarkoitat, vai heitätkö huulta ihan lämpimiksesi, ja btw, kuinka paljon olet ollut tekemisissä, oikeasti, niiden kanssa.

Osteri: Siis oikeasti, vuosia saa soittaa ilman mitään ongelmia. Noin kokemuspohjaisesti. Se mitä saksalainen insinööri suunnittelee, se myös toimii. Mitäs jos mentäis nukkumaan välillä :)
edit: kaveri on aivan kaffella......

Yhdestä combosta ja yhdestä nupista on käytännön kokemusta. Nuppi temppuili vähempi, mutta combosta levis ensin luuppi, sitten alkoi putkikantojen liitokset rakoilla ja pätkiä ja lopulta levähti särökanava. Tyypillisiä halppispelien vikoja siis. Siinä vaiheessa omistaja päätti potutuspäissään heittää pyyhkeen kehään. No, ehkä tämä otanta on vielä liian pieni yleistämiseen, vaikka intter vepistä onkin saanut lukea kaikenlaista. Sen verran Tunnustan, että oletin näiden halpojen ruskeiden koneiden tulevan kaukoidästä, mutta näemmä kasaavat nekin Saksassa (kai?). Vissiin sit vaan ne tubemeisterit. Eli varmaan piirilevyt ladotaan siellä ja kasaus Saksassa. Tuo combon rakenne (20th Anniversary) jätti kyllä toivomisen varaa. Piirilevyn juotokset oli hirvittäviä, kaikki liittimet suoraan piirilevyllä ja sitä rataa, perussetti. Enimmäkseen halpoja ratkaisuja siellä näkyi.

Kertokaapa te nyt omat kokemuksenne näiden sisusten kanssa tekemisissä olemisesta kun kerta noin kimmastuitte ja ruvettiin menemään henkilökohtaisuuksiin :)

Peeäs, nuo Hiwattin sisukset on kyllä kaunista katsottavaa.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
steelduck
01.02.2014 10:49:31

Jucciz: Työnjälkeä on monenlaista. Hiwattit ovat taideteoksia:
http://box359.listingfactoryhosting … 1209e129c66a41c49113dc762_large.jpg

Onko tuo Vintagea vai tehdäänkö ne vieläkin noin?
Osteri
01.02.2014 11:23:58
Myrkky Nuoli: ... ehkä tämä otanta on vielä liian pieni yleistämiseen...

Hyvä kun huomasit missä lähti keulimaan.

Omat kokemukseni kirjoitinkin jo edellä ja ei ole tarvinnut Statesmanista mitään korjailla vaikka vuosien bänditreeniä ja keikkaa sillä soitin. Quad ainakin on rakennettu kestämään. Kun aloittaja nimenomaan lähti hakemaan tällaista noin 400,- hintaista nuppia niin siihen tarpeeseen voi loistavasti suositella Statesman sarjaa. Ko tavaraa saa halvalla koska tuotanto on lopetettu.

Tässä lisää tekstiä joka hieman valottaa Statesman sarjan kohtaloa aikanaan markkinoiden puristuksessa:

**Statesman Dual EL34
Hughes & Kettner are known for their superb made in Germany" qualities. The amp is built like a tank, and the tubes are superbly secured. I read many other reviews and until now no Statesman disappointed their users. The prize for this amp was 1214,00 Euro, but then Hughes & Kettner decided to stop producing it mainly because the amp didn't sell that well due to poor marketing methods and the lack of fame compared to Fender, Marshall and Vox. Now this amp costs 555,00 Euro because the sellers want to get rid of it because of the production stop. I also tested Marshall JCM 800 and 900, which tend to be slightly more aggressive and lack the Vox tone and give you the sweet Marshall one instead, but they are far more expensive and not as versatile, same thing for Orange or Boogie, great sounds and in some categories better than the Statesman but all this for high-end prizes.***

.....lähdenpä tässä vaiheessa aamukaffelle.......
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)