Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5123 124 125 126 127343 344 345 346 347
AngieRainbow
28.01.2014 21:43:33
Vilpur1: Saman suuntaisia ajatuksia täälläkin. Anssi, mitä mielessä?

Mielessä on pojat sangen kummia. Voin luvata ettei jätä kylmäksi :o

Lupaan kertoa ensimmäiseksi sille, joka hakee combon pois. Pikaviestillä ja sähköpostilla tulee kyselyitä, mutta edelleen puuttuu se kaveri, joka lyö rahat kouraan ja vie combon pois.

-A-
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
WanhaWihtahousu
28.01.2014 21:58:23 (muokattu 28.01.2014 21:58:30)

AngieRainbow: mutta edelleen puuttuu se kaveri, joka lyö rahat kouraan ja vie combon pois.

-A-

Ne ovat hakusessa usein.
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
Gabe
28.01.2014 22:04:52
AngieRainbow: Mielessä on pojat sangen kummia. Voin luvata ettei jätä kylmäksi :o

Lupaan kertoa ensimmäiseksi sille, joka hakee combon pois. Pikaviestillä ja sähköpostilla tulee kyselyitä, mutta edelleen puuttuu se kaveri, joka lyö rahat kouraan ja vie combon pois.

-A-

Eipä nuo tuon tyyliset Bluetonet ole kauaa torilla lojuneet. :) Teikäläisen maun tietäen sieltä tulee varmasti jotain yöunet vievää. :D
klobasa
28.01.2014 23:19:04
Mutta eikö toi Bluetone 5E3 ollut jo _täydellinen_? Jos tilalle tulee aito 50-luvun Fender 5E3, niin ymmärrän myynnin/vaihdon...muuten en... Anteeksi hämmästelyni.
Laulava Kylätohtori
29.01.2014 08:50:25
klobasa: Mutta eikö toi Bluetone 5E3 ollut jo _täydellinen_? Jos tilalle tulee aito 50-luvun Fender 5E3, niin ymmärrän myynnin/vaihdon...muuten en... Anteeksi hämmästelyni.

Tuolta Juccikzen linkkaamasta ketjusta:

AngieRainbow: Nyt on kyllä niin armoton saundi meikäläisen koneessa, että on pakko opetella soittamaan.

Jos ei Angien jaksanutkaan opetella soittamaan, vaan jatkaa harrastusta tutulla linjalla... :)

Itsekin odotan mielenkiinnolla, mitä sieltä mahtaa olla tulossa...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Juzpe
29.01.2014 08:56:29

Tammikuun GAS on aina pahinta. Varsinkin kun pajakin on varattu toveribändin levyntekoon, duunissa on hiljaista ja keikkakalenteri on tyhjä... Kaikki aika menee kamarunkkaukseen. No... onneksi on laatutavaraa tulossa ja menossa, niin pysyy budjetti aisoissa ja hommat hansikkaan sisäpuolella.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Muovinen
29.01.2014 09:00:29

Juzpe: Tammikuun GAS on aina pahinta. Varsinkin kun pajakin on varattu toveribändin levyntekoon, duunissa on hiljaista ja keikkakalenteri on tyhjä... Kaikki aika menee kamarunkkaukseen. No... onneksi on laatutavaraa tulossa ja menossa, niin pysyy budjetti aisoissa ja hommat hansikkaan sisäpuolella.

Niinhän tuo tuntuu, että homma leviää taas ihan käsiin. Semiakustinen vaihtu jo, basso on parhaillaan menossa ostajakandidaatille testiin, torilta oon jo korvaajaa sille kysellyt, viides Guild kurkkii nurkan takaa ja Bluetone vähintään horisontissa. Lisäksi yksi fuzz on myyty ja toinen vielä roikkuu torilla.
Stalkah
29.01.2014 09:01:50

Juzpe: Tammikuun GAS on aina pahinta. Varsinkin kun pajakin on varattu toveribändin levyntekoon, duunissa on hiljaista ja keikkakalenteri on tyhjä... Kaikki aika menee kamarunkkaukseen. No... onneksi on laatutavaraa tulossa ja menossa, niin pysyy budjetti aisoissa ja hommat hansikkaan sisäpuolella.

Voin allekirjottaa tän Tammikuun GAS:n. Töiden hiljaisuuden lisäksi nauhotuksia pukkaa, meillä tilanne on vielä niin, että nauhotetaan itse tällä hetkellä bändin matskua joka viikonloppu varmaa vielä yhen tai kahen viikonlopun ajan ja ollaan jo alkuvuosi nauhoteltukin. Tänä aikana toinen kitaristi on hankkinut itelleen kaks overdriveä (miun Mad Professorin SHODia kokeilleena tuon samaisen spedun ja MXR:n GT-OD:n) ja ite hankin MXR:n Phase 90 blokkilogolla. Molempien meijän tarkotus ois saada liidiosuudet noilla sitten kohillee ja vähän GASia hillittyä.

Lisäks gasittaa vielä Pedal Power 2+ ja uusi wahi. No, myöhemmin keväällä sit ehkä.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Laulava Kylätohtori
29.01.2014 09:07:21
Kai te, pojat, ymmärrätte, että ei gas ostamalla lopu. Ei alkoholismikaan juomalla parane...
Muovinen
29.01.2014 09:16:21

Juzpe: Mikäs BT sulla on kiikarissa? Itse juuri laitoin lomille paenneelle Harrylle (meidän pajavierailusta toipuminen vissiin vaatii pari viikkoa Piña Coladaa aurinkotuolissa nautittuna...) lopulliset speksit Crossroadin stadionrock-versiosta.

Juurikin tuo Crossroad sen monipuolisen ja ainakin paperilla nappiin osuvan kanavasuunnittelun vuoksi. Ja kun en itse ole yhtään näpertelijätyyppiä, niin houkutteleehan siinä laatu ja suomalaisuus, sekä huollon toimivuus. Ei se varmaan ainoaksi vahvariksi jäis, mutta pää -sellaiseksi kuitenkin. Vielä kun pääsis jossain testaamaan...
Stalkah
29.01.2014 09:24:59

Laulava Kylätohtori: Kai te, pojat, ymmärrätte, että ei gas ostamalla lopu. Ei alkoholismikaan juomalla parane...

Tän ymmärtämiseen johtaa vain pitkä ostamisen tie ;)
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Juzpe
29.01.2014 09:36:57

Juurikin tuo Crossroad

Jos suinkin on mahdollisuus, niin kannattaa käydä Bluetonen pajalla ja sopia heidän kanssaan, että yrittävät hommata jostain Crossroadin testiin. Aina välillä on myös ollut demotilaisuuksia eri puolilla valtakuntaa, joissa noita kioskeja pääsee testaamaan. Meinasitko kaapin ottaa kanssa?
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Gabe
29.01.2014 09:42:54
klobasa: Mutta eikö toi Bluetone 5E3 ollut jo _täydellinen_? Jos tilalle tulee aito 50-luvun Fender 5E3, niin ymmärrän myynnin/vaihdon...muuten en... Anteeksi hämmästelyni.

Voisin itse heittää aika montakin täydellistä vahvistinta. :) Ainakaan itselläni ei vain ole varaa ja tilaa haalia niitä kaikkia. Jos pitää jostain mallista kovasti niin eihän sen kuitenkaan sitä tarvitse meinata ettei joku toinen aivan erilainen voisi olla yhtä hyvä.. vai? Saahan näitä vaihdella vaikka joka viikko jos haluaa ja kukkaro antaa myöden. :)
klobasa
29.01.2014 10:08:12
Gabe: Voisin itse heittää aika montakin täydellistä vahvistinta. :) Ainakaan itselläni ei vain ole varaa ja tilaa haalia niitä kaikkia. Jos pitää jostain mallista kovasti niin eihän sen kuitenkaan sitä tarvitse meinata ettei joku toinen aivan erilainen voisi olla yhtä hyvä.. vai? Saahan näitä vaihdella vaikka joka viikko jos haluaa ja kukkaro antaa myöden. :)

Saa toki!

Teen itse samaa. Mä olen vain harrastelija jota kiinnostaa laitteiden parissa puuhastelu (tälläkin hetkellä combon kotelo työn alla) ja omaan soittoon suhtaudun huumorilla (koska mun soittotaito on jotain tragikoomista), joten itsekin voin aivan hyvin laittaa kaikki kamat kiertoon koska en niitä laitteita varsinaisesti mihinkään "tarvitse" vaikka ne olisikin ns. täydellisiä.

Jos sen sijaan olisin ns. soittaja ja panostaisin musiikkiin kunnolla, niin en helvetissä möisi täydellistä vahvaria pois! Ja jos möisinkin niin vasta sitten kun vuosien käytön jälkeen laite on täysin tuttu ja itse kyllästynyt soundiin.

Kukin tyylillään. Taisin jo pahoitella ihmettelyäni ekassa viestissä. Pahoittelen uudestaan.
Muovinen
29.01.2014 10:10:10

Juzpe: Jos suinkin on mahdollisuus, niin kannattaa käydä Bluetonen pajalla ja sopia heidän kanssaan, että yrittävät hommata jostain Crossroadin testiin. Aina välillä on myös ollut demotilaisuuksia eri puolilla valtakuntaa, joissa noita kioskeja pääsee testaamaan. Meinasitko kaapin ottaa kanssa?

Se vähän riippuu, että miten tuota Oranssia lähtee liikkeelle torilla. Mieluusti tietenkin ottasin mätsäävän kaapin siihen. Ei oikein ole reissua tiedossa Helsinkiin, kuin ehkä vasta kesällä, mutta jospa löytyis täältä lähempää joku, jolta tollanen löytys testattavaksi. Klippien perusteella Crossroadin pitäis olla sitä mitä pitääkin.
Attew
29.01.2014 11:32:20

Maailman pahinta on odottaa vastausta torilla myynnissä olevaa artikkelia koskevaan pikaviestiin. Vielä kun viimeksi kirjautunut alkaa olla yli vuorokausi niin kädet alkaa jo hikoilla...
Laulava Kylätohtori
29.01.2014 11:47:48
klobasa: Saa toki!

Teen itse samaa. Mä olen vain harrastelija jota kiinnostaa laitteiden parissa puuhastelu (tälläkin hetkellä combon kotelo työn alla) ja omaan soittoon suhtaudun huumorilla (koska mun soittotaito on jotain tragikoomista), joten itsekin voin aivan hyvin laittaa kaikki kamat kiertoon koska en niitä laitteita varsinaisesti mihinkään "tarvitse" vaikka ne olisikin ns. täydellisiä.

Jos sen sijaan olisin ns. soittaja ja panostaisin musiikkiin kunnolla, niin en helvetissä möisi täydellistä vahvaria pois! Ja jos möisinkin niin vasta sitten kun vuosien käytön jälkeen laite on täysin tuttu ja itse kyllästynyt soundiin.

Kukin tyylillään. Taisin jo pahoitella ihmettelyäni ekassa viestissä. Pahoittelen uudestaan.

Taitaa ihan yleisesti harrastelijakitaristeilla olla paljon ammattilaisia paremmat ja kalliimmat laitteet. Tosin vanha totuushan on, että ei se soitto ole laitteista kiinni vaan miehestä. Ammattilainen hoitaa ammatilliset velvollisuudet vähän halvemmillakin vehkeillä, tärkeintä on kai luotettavuus. Ja koska ammattilainen soittaa ammatikseen päivät pitkät, ei kiinnostusta kamarumbaan enää riitä välttämättä samalla tavalla kuin ei-musiikkialalla leipänsä tienaavalla harrastelijalla. Tosin, onhan monet ammattilaisetkin kovimman luokan kamarunkkareita.

Mistä päästään taas siihen, että se ammattilaiselle sinänsä ammatin harjoittamisen kannalta tarpeeton korkin haistelu ja laitteiden testailu saattaa amatöörille olla juuri se paras osa sitä harrastusta. Ei ole tarkoituskaan löytää mitään lopullista täydellistä vahvaria, vaan juju on siinä, että kokeillaan ja haetaan uusia elämyksiä uusien laitteiden kanssa. Tällöin on ihan sama kuinka täydellinen se oma vahvistin sattuu olemaan, koska kuitenkin halutaan testata ja ostaa taas uusia mielenkiintoisia vehkeitä. Ja koska kaikkea ei voi pitää, niin jotain on myös myytävä.

Eli tärkeämpää kuin löytää täydellinen vahvistin, on uusista vehkeistä ja niiden testailusta tuleva fiilis ja mielihyvä...

Ehkä näin, ehkä ei.... :)
JaaGeRMaisTeR
29.01.2014 11:50:03
Tohtori teki diagnoosin.. blop blop blop.
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Laulava Kylätohtori
29.01.2014 12:44:38
Menkääs nyt ostamaan se Anssin Bluetone ennen kuin oma itsehillintä pettää...

Rahoitus onnistuisi ensi kuussa, onneksi se on mennyt jo silloin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)