lasal 26.01.2014 20:34:04 | |
---|
> mic/line in liitäntä ... ... voi olla melkein mitä vain. Ehkä kestää kotilaite-"line"-tason, jopa 100 mV Eikö löydy teknillisiä spesifikaatioita? Ohjekirja? Netistä? |
_Teme_ 27.01.2014 00:59:30 | |
---|
lasal: > mic/line in liitäntä ... ... voi olla melkein mitä vain. Ehkä kestää kotilaite-"line"-tason, jopa 100 mV Eikö löydy teknillisiä spesifikaatioita? Ohjekirja? Netistä? En nyt äkkiseltään löydä, mutta pitääpi tutkia tarkemmin. Kiitos vastaamisesta kuitenkin. ''I've always thought that if you aren't a little nervous, then you aren't risking enough.'' John Densmore |
"Line in" tarkoittaa että siihen voi kytkeä syntikan "line out" -liitännästä. "Kai se tästä lumiasta sitten on kiinni, 300e edestä pelkkiä haittoja." |
Carvel 02.02.2014 19:59:27 | |
---|
|
Jkob 03.02.2014 22:23:31 | |
---|
Carvel: Pääsiskö näillä alkuun? Studio Projects B1 https://m.soundcloud.com/samu-jaakkola/sample Tuo on äänitetty tuolla samaisella mikillä. Mun ois tarkoitus tehdä trubakeikkojen myymistä varten pikku promopätkä mutta tuo ei kyllä kuulosta kovin hyvältä. Soitto ja laulu on hätäisesti laitettu nauhalle mutta ei se siitä ihmeellisesti parane vaikka kuinka hinkkaa. Mitäs vinkkejä äänitykseen? Tila, jossa äänittelen, on ilmeisesti aika huono ja mikkiä pitäis saada lähemmäs kitaraa ja suuta? Nauhoitanko naama nurkkaan vai naama nurkasta pois päin? Ajattelin vielä askarrella reflection filtterin vaahtomuovista jos sillä sais vähän tuota huoneen huonoutta karsittua. Kaikki vinkit, mukaanlukien opettele soittamaan, otetaan vastaan :-) softana Reaper, mikkinä tuo SP B1. Wanking is timeless |
Antti1 04.02.2014 00:42:41 | |
---|
Jkob:Ajattelin vielä askarrella reflection filtterin vaahtomuovista jos sillä sais vähän tuota huoneen huonoutta karsittua. Tuohon käy myös vähän niksipirkkamaiset virityksetkin ja oikeastaan aika hyvinkin: räsymatot, peitteet, patjat yms. mikin taakse pystyyn vaikka T-asentoon käännetyn mikkiständin päälle. Toimii, joskaan ei ehkä tunnu ja näytä niin siistiltä. Samanlainen viritys vielä sinne laulajan niskan taakse, niin alkaa olemaan pahimmat ongelmat kontrollissa edes välttävästi. Se pelkkä kardioidimikin taustapuolelle tuleva vaahtomuovikäikäle ei kuitenkaan ihan loputtomasti auta, kun suurin osa äänestä taltioidaan kuitenkin etupuolelta. |
Antti1 04.02.2014 00:43:16 | |
---|
Carvel: Pääsiskö näillä alkuun? Kyllä pääsee ja ihan hyvin. Vähän toi mikki on räikeän kuuloinen, mutta hintaisekseen hyvä palikka. Ei tossa hintaluokassa juurikaan parempiakaan saa. |
Carvel 04.02.2014 15:48:29 (muokattu 04.02.2014 15:53:29) | |
---|
Antti1: Kyllä pääsee ja ihan hyvin. Vähän toi mikki on räikeän kuuloinen, mutta hintaisekseen hyvä palikka. Ei tossa hintaluokassa juurikaan parempiakaan saa. Olisko jotain 100-150 öörin mikkiä mikä olis m.net approve? http://www.thomann.de/fi/rode_nt1a_complete_vocal_recording.htmtuo vois melkein mennä, vähän yli budjetin. Toki se voi näin aloittelijalla mennä tuo Studio Projects B1. Mut hyvää ääntä olis kiva saada talteen(äänenlaatua tarkoitan tässä tietenkin). Tilava mutta täyteen ahdettu vaatehuone toimisi äänityskoppina. |
varakeef 04.02.2014 16:36:28 | |
---|
Ei tuossa Rödessä ole mitään ihmeellistä, mikä auttaisi jos ei SP:llä taivu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Carvel 04.02.2014 17:29:47 | |
---|
varakeef: Ei tuossa Rödessä ole mitään ihmeellistä, mikä auttaisi jos ei SP:llä taivu. Näin, eiköhän nuo listatut lähde tulemaan saksasta. Jos hifistelyn tarve lisääntyy niin kyselen täältä. |
Jkob 04.02.2014 18:48:25 (muokattu 06.02.2014 10:50:20) | |
---|
Carvel: Näin, eiköhän nuo listatut lähde tulemaan saksasta. Jos hifistelyn tarve lisääntyy niin kyselen täältä. Kato että sen B1:n mukana tulee shockmount. Mulle ei aikoinaan tullut ja kiroilen sitä nyt. Mikkiständiksi ajattelin itse äänityshommiin hankkia sellaisen pystysuoran tapauksen, taittuva malli jääköön livetouhuihin mutta se on makuasia. E: Ja nyt jo hokasin että tossa mun ääninäytteessä osasyynä voi toki olla että mikki oli väärinpäin. SP:n logo siis eteen. Olen nauhoittanut käytännössä tyhjää tilaa siis :) Wanking is timeless |
mrallu666 09.02.2014 23:34:55 | |
---|
Elikkäs mulla on Audiobox 1818VSL äänikortti ja koitan saada toimimaan reaperin kanssa. Äänen saan kyllä koneelle (yhdestä kanavasta kun kotona kokeilin), mutta ulos kuulokkeisiin en ääntä saa. Ohjelma ei näytä erillistä ''headphone'' tai edes ''main'' outputtia. Tuotteen sivuilta ja muualta internettiä selatessani jonkun tiedon mukaan, jos outiksi valitsee kanavat 7 ja 8 nii pitäisi pelittää mutta ei. Laitteessa olevia output valojakaan (en muista oikeaa termiä) en saanut vilkkumaan. Eli mitkä kanavat harware outputiksi, että äänen saa kuulokkeisiin? Apuva! |
Klezberg 09.02.2014 23:38:03 | |
---|
mrallu666: Elikkäs mulla on Audiobox 1818VSL äänikortti ja koitan saada toimimaan reaperin kanssa. Äänen saan kyllä koneelle (yhdestä kanavasta kun kotona kokeilin), mutta ulos kuulokkeisiin en ääntä saa. Ohjelma ei näytä erillistä ''headphone'' tai edes ''main'' outputtia. Tuotteen sivuilta ja muualta internettiä selatessani jonkun tiedon mukaan, jos outiksi valitsee kanavat 7 ja 8 nii pitäisi pelittää mutta ei. Laitteessa olevia output valojakaan (en muista oikeaa termiä) en saanut vilkkumaan. Eli mitkä kanavat harware outputiksi, että äänen saa kuulokkeisiin? Apuva! Eikös näissä Presonuksen VSL-interfaceissa ole semmoinen oma ohjelma, jolla valitaan miten softan näkemät lähdöt reitittyvät niihin fyysisiin lähtöihin. Mulla ei ole just tuota, mutta 44VSL ja Firestudio Mobile, ja molemmissa on pitänyt käydä sillä softassa tekemässä sopivat asetukset. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
mrallu666 09.02.2014 23:54:57 | |
---|
Klezberg: Eikös näissä Presonuksen VSL-interfaceissa ole semmoinen oma ohjelma, jolla valitaan miten softan näkemät lähdöt reitittyvät niihin fyysisiin lähtöihin. Mulla ei ole just tuota, mutta 44VSL ja Firestudio Mobile, ja molemmissa on pitänyt käydä sillä softassa tekemässä sopivat asetukset. Juu tulihan siinä mutta itse olen tykästynyt reaperiin ja luin että pitäisi toimia sen kanssa. Mites tuon sinun laitteesi kanssa. Pitikö siinä valita jotkin tietyt (mitkä?) kanavat uloslähdöiksi että sai äänen kuulumaan monitoireista/kuulokkeista? |
Antti1 10.02.2014 00:00:31 (muokattu 10.02.2014 00:01:16) | |
---|
mrallu666: Juu tulihan siinä mutta... Niin siis sä et oo käyttänyt sitä kuitenkaan? Noissa joissain äänikorteissa on virtuaalisia reititysohjelmia, jotka vastaavat ikäänkuin piuhojen vetämistä fyysisten laitteiden välille. Ne on pakko tehdä, tai sit ei tule todennäköisesti mitään ääntä mihinkään suuntaan. Ei sillä sinänsä oo toimivuuden kannalta juuri mitään merkitystä mitä softaa sä äänittämiseen käytät. E: Nämä lienee muutenkin sellaista tietoa, joka selviää manuaalin lukemalla. Ota se työn alle. |
mrallu666 10.02.2014 00:06:20 (muokattu 10.02.2014 00:27:19) | |
---|
Antti1: Niin siis sä et oo käyttänyt sitä kuitenkaan? Noissa joissain äänikorteissa on virtuaalisia reititysohjelmia, jotka vastaavat ikäänkuin piuhojen vetämistä fyysisten laitteiden välille. Ne on pakko tehdä, tai sit ei tule todennäköisesti mitään ääntä mihinkään suuntaan. Ei sillä sinänsä oo toimivuuden kannalta juuri mitään merkitystä mitä softaa sä äänittämiseen käytät. E: Nämä lienee muutenkin sellaista tietoa, joka selviää manuaalin lukemalla. Ota se työn alle. Käyttämisestä ei voi puhua. Kokeiluahan tämä on kun ekaa kertaa käytössä. Eikös tässä tapauksessa juuri yritetä reitittää sitä ääntä koneesta kortin kautta kuulokkeisiin, mutta ''oikeaa'' ulostulo kanavaa ei löydy. Manuaalia on selailtu mutta tähän en vastausta löytänyt. Kumma kyllä... Ei tässä varmaan muuta erikoista ole kuin tunnistaa millä nimellä se ''headphone output'' kulkee tuolla ohjelman ulostulo listalla. E: Noniin jokin ajuri vieläkin siis puuttui! Pikkusen kun vielä ettisin ja tein pari asennusta nii sain onnistumaan. Kiitos kuitenkin tähän astisesta valaisusta!:) |
Klezberg 10.02.2014 10:46:00 (muokattu 10.02.2014 15:56:39) | |
---|
mrallu666: Juu tulihan siinä mutta itse olen tykästynyt reaperiin ja luin että pitäisi toimia sen kanssa. Mites tuon sinun laitteesi kanssa. Pitikö siinä valita jotkin tietyt (mitkä?) kanavat uloslähdöiksi että sai äänen kuulumaan monitoireista/kuulokkeista? Nyt sä sotket ohjelmat. Mä en puhu siitä Studio Onesta mikä vastaa Reaperia, vaan semmoisesta VSL-ohjelmasta, jolla ohjataan sen interfacen SISÄISIÄ reitityksiä. Se on niinkuin sen interfacen ohjauspaneeli. Eikä mitenkään korvaa Reaperia. En minäkään käytä Studio onea, vaan Logic Prota. No taisit sitten löytää sen softan. Mulla se näkyy koneella nimellä AudioBox VSL. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Hobare 24.02.2014 13:40:26 | |
---|
Sanokaas joku hyvä midikiippari 100e hintaluokan tienoilta, halvempikin saa tietty olla. Vähäinenkin määrä koskettimia riittää kun en ole mikään pianisti, kunhan laite ei olisi mitään sekundaa. M-audio:n axiom airia kattelin, mutta porukka valitteli sekunda laadusta ameriikan sivustoilla. "When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be." |
Antti1 24.02.2014 13:47:36 | |
---|
Hobare: Sanokaas joku hyvä midikiippari 100e hintaluokan tienoilta, halvempikin saa tietty olla. Vähäinenkin määrä koskettimia riittää kun en ole mikään pianisti, kunhan laite ei olisi mitään sekundaa. M-audio:n axiom airia kattelin, mutta porukka valitteli sekunda laadusta ameriikan sivustoilla. Mulla voisi olla mahdollisesti myynnissä Roland A-300 Pro, joskaan ei ihan 100€ hintalapulla. Pistä pikaviestiä, jos moinen kiinnostaa: http://www.thomann.de/fi/cakewalk_a300pro.htm Napsahti ylinopeussakko epähuomiossa vakionopeudensäätimellä huristellessa ja pitää koittaa realisoida jotain romua sen maksamiseksi. Prkl. |
Henri Henri Olavi 25.02.2014 15:52:38 | |
---|
Hobare: M-audio:n axiom airia kattelin, mutta porukka valitteli sekunda laadusta ameriikan sivustoilla. Mulla on ollut käytössä Axiom:in vanhempi versio vuodesta 2007 lähtien ja pelittää vieläkin kuin uusi. En sitten tiedä jos laatu on heikentynyt uudemmissa malleissa. En myöskään hakkaa koko ajan täysillä koskettimia, vaikka onkin lyömäsoitin. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |