Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Demostudio »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ohikulkijat : Hiekkamyrsky (Rock/Pop)
1
Demostudio
27.01.2014 18:23:08
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin nimi: Ohikulkijat
Kappaleen nimi: Hiekkamyrsky
 
Genre: Rock/Pop
 
URL: http://ohikulkijat.bandcamp.com (Mp3)
 
Tammikuussa 2014 julkaistu Hiekkamyrsky EP kantaa sisällään neljä tuoretta tekelettä, jotka ovat täysin omin hartiavoimin äänitetty, miksattu ja masteroitu.
 
Phenom991
27.01.2014 20:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin, tykkäsin! Parista ekasta biisistä tuli mieleen oma inhokkini Herra Ylppö, mutta itsekin hämmentyen tykkäsin meiningistä. En tiedä onko palautteissa yleensä virkaa tällaisilla artistiassosiaatioilla, mutta myös Kauko Röyhkän Kaksi lensi tuulen mukaan -levyn tunnelmat palautuivat mieleen tätä kuunnellessa.
 
Tunnelma pysyi tasaisen painostavana koko EP:n ajan, mikä teki kokonaisuudesta hivenen raskaan kuunnella, mutta biisit yksittäisinä teoksina toimivat mainiosti. Laulaja on hyvä, joskin nuhaisen kuuloinen. En tiedä johtuuko miksauksesta vai nuhasta :D Itse äänitetyksi/miksatuksi EP:ksi hyvät soundit!
 
JE
27.01.2014 23:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phenom991: Kuuntelin, tykkäsin! Parista ekasta biisistä tuli mieleen oma inhokkini Herra Ylppö, mutta itsekin hämmentyen tykkäsin meiningistä. En tiedä onko palautteissa yleensä virkaa tällaisilla artistiassosiaatioilla, mutta myös Kauko Röyhkän Kaksi lensi tuulen mukaan -levyn tunnelmat palautuivat mieleen tätä kuunnellessa.
 
Tunnelma pysyi tasaisen painostavana koko EP:n ajan, mikä teki kokonaisuudesta hivenen raskaan kuunnella, mutta biisit yksittäisinä teoksina toimivat mainiosti. Laulaja on hyvä, joskin nuhaisen kuuloinen. En tiedä johtuuko miksauksesta vai nuhasta :D Itse äänitetyksi/miksatuksi EP:ksi hyvät soundit!

 
Kiitoksia kommenteista!
 
Aivan ensimmäiseksi, palautit oman uskoni Demostudio-palstaan, jonka olen jo monta vuotta ajatellut olevan täysin kuollut ja ettei kukaan enää kommentoi täällä mitään!
 
Laulun nuhaisuuden luulen johtuvan paikasta, jossa äänitimme...eli niin sanotusti kotiolosuhteissa, joten ympäristö ei akustiikaltaan ollut kovin suopea. En tiedä kuinka suuri merkitys mikrofonivalinnalla oli - niitä kun ei oikein ole varaa montaa kokeilla laatuaan. Kuitenkin totesimme, että laulun luonne tulee tarpeeksi esiin. Ensi kerralla pitää yrittää saada kirkkautta ja selkeyttä enemmän peliin!
 
Phenom991
27.01.2014 23:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JE: Kiitoksia kommenteista!
 
Aivan ensimmäiseksi, palautit oman uskoni Demostudio-palstaan, jonka olen jo monta vuotta ajatellut olevan täysin kuollut ja ettei kukaan enää kommentoi täällä mitään!
 
Laulun nuhaisuuden luulen johtuvan paikasta, jossa äänitimme...eli niin sanotusti kotiolosuhteissa, joten ympäristö ei akustiikaltaan ollut kovin suopea. En tiedä kuinka suuri merkitys mikrofonivalinnalla oli - niitä kun ei oikein ole varaa montaa kokeilla laatuaan. Kuitenkin totesimme, että laulun luonne tulee tarpeeksi esiin. Ensi kerralla pitää yrittää saada kirkkautta ja selkeyttä enemmän peliin!

 
Totta, akustiikka tuppaa olemaan kotiäänityksissä se hankalin asia. Mutta eipä tuo nyt olennaisesti kuuntelukokemukseen vaikuttanut, tulipahan mieleeni. Ja voihan toi olla ihan teidän laulajan luonnollinen saundikin, silloin se on hyvä niin!
 
Olen ajatellut demostudion terveydentilasta itse ihan samaa, ja totesin että eipä se nyt haitatakaan voi jos vaikka itse sitten jonnekin kommentoin. Kommentointikynnys nousee varmaan vähän sen mukaan, että kuinka vieras genre itselle on kyseessä, näin ainakin mulla.
 
Kuuntele UKKOA https://soundcloud.com/ukko-3
shuffle
29.01.2014 17:06:06 (muokattu 29.01.2014 17:09:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä oli, vaikkei ihan sitä omaa suosikkigenreä olekaan. Vertailut ovat ehkä aina vähän kökköjä, mutta kuten edellinen totesi niin kuulostaa Röyhkän ja Ylpön risteytykseltä. Soundeissa ainoa, mikä kiinnitti huomiota oli kitaran aikamoinen puhelinsoundi, pelkkää keskialuetta, vähän kuin wah-wah päällä. Kokonaisuudessa ei sinänsä häirinnyt. Laulu on kuiva, ripaus kaikua ei olisi ehkä tehnyt pahaa.
Hyvin te vedätte. Kansikin näytti hyvältä. Jäi heti ensikuuntelulla päähän.
 
JE
31.01.2014 01:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Hyvä oli, vaikkei ihan sitä omaa suosikkigenreä olekaan. Vertailut ovat ehkä aina vähän kökköjä, mutta kuten edellinen totesi niin kuulostaa Röyhkän ja Ylpön risteytykseltä. Soundeissa ainoa, mikä kiinnitti huomiota oli kitaran aikamoinen puhelinsoundi, pelkkää keskialuetta, vähän kuin wah-wah päällä. Kokonaisuudessa ei sinänsä häirinnyt. Laulu on kuiva, ripaus kaikua ei olisi ehkä tehnyt pahaa.
Hyvin te vedätte. Kansikin näytti hyvältä. Jäi heti ensikuuntelulla päähän.

 
Kiitokset rakentavasta palautteesta!
 
Tulin näin jälkikäteen ajatelleeksi, että ehkä kitaroita ei oisi pitänyt leikata ihan niin rankasti ja jyrkästi eq-leikkureilla. Toiseksi, yritin tarkoituksella ehkä vähän liikaakin välttää kaikua sotkemasta... oot siinä oikeessa, että se ois saattanut antaa vähän enemmän ilmavuutta laululle.
 
Tuli opittua miksauksen aikana, että alkaa tulla sokeeksi omalle jäljelle ku samoja pätkiä kuuntelee kuukaudesta toiseen. Pitäis antaa enemmän jonkun ulkopuolisen kuunnella aina väliajoin jälkeä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku «
Säännöt «