Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänialan opiskelu/koulutus
1
vesguR
27.01.2014 16:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta. Tässä lukion viimeinen vuosi lähentelee loppuaan, ja pitäisi jonnekin hakea täältä. Äänituotanto/musiikkiteknologia on pitkään tuntunut olevan oma juttu, joten kysynkin että missä kaikkialla Suomessa tätä voi opiskella?
 
Outokummussa ja Porissa tämä on mahdollista, mutta onko vielä joitain muita paikkoja? Mielellään jos jostain amkista löytyisi jotakin, mutta ei ole mikään ehdoton vaatimus.
 
Kaikkia mahdollisia kokemuksia opetuksesta ja vinkkejä hakua varten otan avosylin vastaan :)
 
Henri Henri Olavi
27.01.2014 19:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin Salpauksen musiikkiteknologilinjan Orimattilassa. Ei pahaa sanottavaa, pelkkää hyvää.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Kalmo
27.01.2014 21:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä aiheista on paljon keskusteluja "Yleistä keskustelua musiikista" ja "Työ musiikkialalla" foorumeilla.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
oksatboys
27.01.2014 21:40:28 (muokattu 27.01.2014 21:40:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TAMK, Metropolia, PJK, Turun konsa, opo ja hakuoppaat.
 
E. siba
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
Janus
28.01.2014 01:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: E. siba
 
2015 seuraavan kerran. 2014 ei ole hakua eikä sisäänottoa.
 
Jucciz
30.01.2014 03:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: TAMK, Metropolia, PJK, Turun konsa, opo ja hakuoppaat.
 
E. siba

 
TAMK:issa ajettiin musiikkiteknologian ja kirkkomusiikin suuntautumisvaihtoehdot alas tämän vuoden alusta. Surullista, mutta totta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Janus
30.01.2014 11:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: TAMK:issa ajettiin musiikkiteknologian ja kirkkomusiikin suuntautumisvaihtoehdot alas tämän vuoden alusta. Surullista, mutta totta.
 
Ellei sitten tarkoitettu tätä uutta koulutusohjelmaa, jonka sisällä yksi opintopolku tullee olemaan "Music Production": http://www.tamk.fi/cms/tamk.nsf/($All)/290546A345F1AD94C225760E005F6403
 
Metropoliallakin varsinainen musiikkiteknologin koulutus tulee integroitumaan "taiteellisempien" opintopolkujen, eli musiikintekijä (entinen säv./sov.) ja -tuottaja, kanssa: http://www.metropolia.fi/haku/koulu … tarjonta-nuoret-kulttuuri/musiikki/ (uusi koulutusohjelma: "Musiikin tekeminen ja tuottaminen").
 
Ze Kink
30.01.2014 11:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin Arabian Pop & Jazz -konservatorion, se on tosin toisen asteen koulutus.
 
Nyt teknologialinja on kuulemma lyhennetty kahteen vuoteen, ja koska osa hakijoista pitää ottaa peruskoulupuolelta, on meininki saattanut muuttua vähän. Mulla jäi kuitenkin aika hyvä fiilis tuosta paikasta.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Spedemix
31.01.2014 17:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ze Kink: Itse kävin Arabian Pop & Jazz -konservatorion, se on tosin toisen asteen koulutus.
 
Nyt teknologialinja on kuulemma lyhennetty kahteen vuoteen, ja koska osa hakijoista pitää ottaa peruskoulupuolelta, on meininki saattanut muuttua vähän. Mulla jäi kuitenkin aika hyvä fiilis tuosta paikasta.

 
Näköjään tuolla muusikkopuolellakin lukiopohjainen koulutus on lyhennetty kahteen vuoteen.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «