Aihe: Halvat käytetyt
1 2 3 4 524 25 26 27 2830 31 32 33 34
matkalaukku
20.01.2014 20:02:38

Torilla myynnissä Fender Rhodes Suitcase!
Pidän hintaa "halpana".
Ja jos mulla ei ois samanlaista, niin taatusti ostaisin tuon pois!
R0IST0
21.01.2014 20:59:34
Simulator: Hah, hah, mukava kuulla että muillakin on samanlaisia ongelmia mutta tämmöistähän se on. Tänään ostin Unisoundin loppuunmyynnistä Beginherin räkkimikserin, kun se oli myynnissä puoleen hintaan. Mikseri on nyt ollut jo kolme tuntia tuossa pöydällä testissä mutta vaimo ei ole vielä huomannut sitä, koska naamioin sen laittamalla päälle vanhoja lehtiä :)

Ps. Siellä on muuten myynnissä käytetty Hammondin L100 keikkaurku, tosin en kysynyt sen hintaa koska se on niin iso etten saisi sitä mihinkään piiloon.

hehe, "on se ilmanen casio on on!" ja tuo Korg Tridentiä sisään yksiön ovesta.. näinhän se menee
samulijp
22.01.2014 09:58:58
R0IST0: hehe, "on se ilmanen casio on on!" ja tuo Korg Tridentiä sisään yksiön ovesta.. näinhän se menee

Helpottuu huomattavasti (lue: lähtee käsistä) kun hommaatte oman työtilan ja täytätte sen musavehkeillä!
"Funkin up tonight!"
lukethesis
22.01.2014 11:10:24
Roland 3080 + kortteja, 200e

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=839345

Sopii ketjuun, ei kauaa vanhennut
R0IST0
22.01.2014 17:18:38
samulijp: Helpottuu huomattavasti (lue: lähtee käsistä) kun hommaatte oman työtilan ja täytätte sen musavehkeillä!

no just kuvailit studion
Vessajono
22.01.2014 18:15:16
lukethesis: Roland 3080 + kortteja, 200e

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=839345

Sopii ketjuun, ei kauaa vanhennut

Voi jesuslauta, tuossa teki kyllä joku elämänsä kaupat. Johan tuosta pelkästä 60's & 70's -kortistakin pyydetään jotain 150e sillon harvoin kun sitä edes liikkuu.
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
Low Life
22.01.2014 20:33:00 (muokattu 22.01.2014 20:33:22)
Elektron Monomachinessa mielestäni hinta kohdillaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=839437

Uutena tuota saa halvimmillaan tonnin pintaan (sekin B-stockia).
JaceJ
24.01.2014 21:32:54

En tiä onko kallis tai halpa mutta myyjä EI LÄHETÄ HELSINKIIN!
Lols :D vihdoinkin joku näpäyttää etelän laiskiaisia :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=840288
Vessajono
25.01.2014 15:59:53
JaceJ: En tiä onko kallis tai halpa mutta myyjä EI LÄHETÄ HELSINKIIN!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=840288

:D

Oli jo aikakin.
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
Thomas Häggblom
25.01.2014 19:14:58

JaceJ: En tiä onko kallis tai halpa mutta myyjä EI LÄHETÄ HELSINKIIN!

En mä tiedä, mun mielestä tuollainen on aika typerää toimintaa. Jos Helsinkiläinen pyytää noutamaan laitteen, niin se vain olettaa silloin, että ostaja löytyy samasta kaupungista ja pääsee ihan hyvin noutamaan laitteen. Silloin pääsee itse pienimmällä vaivalla, ostaja voi tarkistaa laitteen kunnon ennen ostoa, testata sitä jne ja lisäksi ei tule mitään ongelmia postin/matkahuollon kanssa.

Tässä taas on kyse siitä, että viitsitään kyllä paketoida laite ja mennä postiin muttei sitten lähetetä johonkin tiettyyn paikkaan ihan periaatteesta.
Tuleeko tässä nyt joillekin maalaisille tai kulttuuripääkaupunkilaisille jotenkin uutena asiana se, että lähes kaikki toiminta keskittyy kaupunkeihin, ja mitä isompi kaupunki, niin sitä enemmän ihmisiä = ostajia ja myyjiä.

Ja miksi ihmeessä, jos haluaa päästä eroon jostakin tavarasta, pitäisi olla yhtään enempää ahkera kuin on ihan pakko? Itse ainakin haluan yleensä vain päästä nopeasti jostakin eroon, saada rahat kouraan ja unohtaa koko jutun ilman yhtään ylimääräistä vaivaa :)
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
CPU
25.01.2014 19:57:41
Thomas Häggblom: En mä tiedä, mun mielestä tuollainen on aika typerää toimintaa. Jos Helsinkiläinen pyytää noutamaan laitteen, niin se vain olettaa silloin, että ostaja löytyy samasta kaupungista ja pääsee ihan hyvin noutamaan laitteen. Silloin pääsee itse pienimmällä vaivalla, ostaja voi tarkistaa laitteen kunnon ennen ostoa, testata sitä jne ja lisäksi ei tule mitään ongelmia postin/matkahuollon kanssa.

Tässä taas on kyse siitä, että viitsitään kyllä paketoida laite ja mennä postiin muttei sitten lähetetä johonkin tiettyyn paikkaan ihan periaatteesta.
Tuleeko tässä nyt joillekin maalaisille tai kulttuuripääkaupunkilaisille jotenkin uutena asiana se, että lähes kaikki toiminta keskittyy kaupunkeihin, ja mitä isompi kaupunki, niin sitä enemmän ihmisiä = ostajia ja myyjiä.

Ja miksi ihmeessä, jos haluaa päästä eroon jostakin tavarasta, pitäisi olla yhtään enempää ahkera kuin on ihan pakko? Itse ainakin haluan yleensä vain päästä nopeasti jostakin eroon, saada rahat kouraan ja unohtaa koko jutun ilman yhtään ylimääräistä vaivaa :)

Itseäni ainakin vituttaa tämä asenne, ettei viititä lähettää vaikka tarjoaa suoraan kysytyn hinnan plus lupaa maksaa postikulut.

Tuleeko päähesalaisille jotenkin uutena asiana se, että maassa on muitakin kaupunkeja, ku tsadi? Ei nimittäin ole tullut itselle vastaan kertaakaan tilannetta, ettei lähetä muiden kaupunkien asukkaiden kanssa.
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
R0IST0
25.01.2014 21:17:36
näisä "vain nouto, helsinki" -diileissä saattaa olla muustakin kyse kuin vaan laiskuudesta, jos vaikka ei halua jostain syystä että käytetään tiliä valuutan vaihtoon vaan käteinen on mieluisampi vaihtoehto.. tuli täs vaan mieleen yks päivä
Bronks
26.01.2014 01:38:05

Tästähän voi kehkeytyä ihan kunnon vääntö...:)
Don't take me serious, I'm just playing.
Janus
26.01.2014 12:03:58
Simulator: Minulla ei ole sopivaa pakkausmateriaalia . .
Sitä saa esim. lähikaupasta. Tavallisissa ruokakaupoissa tulee päivittäin iso rullakollinen jätepahvia ja tukeviakin banaanilaatikoita, josta saa saksilla leikkaamalla muokattua sopivia lähetyspakkauksia. Pehmusteeksi voi laittaa vaikkapa rypistettyjä sanomalehtiä ja tuotteen voi tukea vielä toisilla pinemmillä laatikoilla jne.
Lisäksi tarvitaan rulla leveää pakkausteippiä sekä vastaanottajan osoitetiedot ja joissain tapauksissa myös puhelinnumero. Näillä eväillä voi pakettia lähteä viemään postiin, siellä postissa virkailijat sitten punnitsevat paketin ja muutenkin neuvovat minkälainen paperi siellä pitää täyttää.
Varsinaista osoitelappua ei tarvitse hankkia sillä täytettävä paperi on itsessään osoitelappu joka liimataan paketin pintaan.
Siinäpä se! Rahat ostaja on jo maksanutkin tilillesi, ethän muuten moiseen hulluuteen ryhtyisi:)

Eihän tuollaiseen viitsi kukaan ryhtyä, kun jonossa on ostajia, jotka tulevat hakemaan laitteen kotiovelta, testaavat/ovat tyytyväisiä/eivät mussuta etu- eikä jälkikäteen, valmiiseen kauppakirjapohjaan saa molemmilta allekirjoitukset ilman ylimääräistä venkoilua kirjepostin kanssa ja maksukin hoituu käteisellä.
Leikari
26.01.2014 15:44:26
Janus: Eihän tuollaiseen viitsi kukaan ryhtyä, kun jonossa on ostajia, jotka tulevat hakemaan laitteen kotiovelta, testaavat/ovat tyytyväisiä/eivät mussuta etu- eikä jälkikäteen, valmiiseen kauppakirjapohjaan saa molemmilta allekirjoitukset ilman ylimääräistä venkoilua kirjepostin kanssa ja maksukin hoituu käteisellä.

Pääkaupungin seutulipun vaikutuspiirissä/reilun puolen tunnin ajomatkan säteellä asuu miljoona ihmistä - se vaan tosiaan on noin helpompaa eikä kenenkään kannata ottaa sitä henkilökohtaisesti.

Joskus joutessani huomasin, että kitarakamat -palstalla aiheena oli kun oululaiset eivät postita. Ilmeisesti riittävä markkina-alue lajissaan sielläkin.
Klezberg
26.01.2014 16:26:31

Mä myyn aika harvoin mitään. Nyt harkitsen pientä harvennusta, mutta kyllä olen miettinyt homman niin, että jos myyn niin ostajalle joka tulee kokeilemaan ja tekee ostopäätöksen paikan päällä. Niin mä itsekin ostajana toimin. Silloin tietää mitä ostaa ja missä kunnossa se on. Soitin tms. lähtee myyjältä sovitussa kunnossa ja on sen jälkeen ostajan vastuulla.

Tässä kerran odottelin Kemin asemalla yöjunaa. Odotussaliin tuli kaveri iso syntikka kainalossa. Oli tullut etelästä ostamaan ja meni yöjunalla takaisin. Musta siinä on järkeä, jos tosiaan haluaa jonkin värkin.

Ja taas myyjänä, niin mieluummin mä odotan pitempään ostajan löytymistä kuin otan riskejä tai ylimääräistä vaivaa. Sama juttu ostamisen kanssa. Tässä taannoin oli kiinnostava kitara myynnissä mutta väärällä puolella Suomea, jonne ei sattunut olemaan muuten asiaa, enkä halunnut sokkona ostaa. Annas olla, loppukesästä oli vastaava peli myynnissä tässä lähistöllä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
CPU
26.01.2014 16:55:50
Hieno keskustelu pojat. Aluks vedetään herneet nenään, kun joku ei suostu lähettämään Helsinkiin ja sitten alkaa sössötys siitä, miten itseasiassa kamojen lähettely on ihan typerää hommaa eli toisin sanoen Helsingistä en kenenkään tarvii lähettää mitään, mutta Helsinkiin pitää kyllä olla valmis lähettämään sitten kuitenkin. Onnea vaan pääkaupungin hermannit.
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Janus
26.01.2014 17:34:50
CPU: *mussun*

---

Itseäni ainakin vituttaa tämä asenne, ettei viititä lähettää vaikka tarjoaa suoraan kysytyn hinnan plus lupaa maksaa postikulut.

Ymmärrätkö, etteivät "postikulut" korvaa sitä kaikkea ylimääräistä vaivaa, jota myyjän ei kerta kaikkiaan tarvitse normaaliolosuhteissa nähdä? Toisekseen, opettele lukemaan viestejä ja lainauksia järjestyksessä - kaikki kommentit eivät liity toisiinsa, välillisesti korkeintaan.

Jos sulle ei ole suostuttu myymään jotain laitetta, oletko ottanut huomioon mahdollisuutta, että myyjä on kuullut esim. musanäytteesi?
Klezberg
26.01.2014 17:40:28 (muokattu 26.01.2014 17:44:55)

CPU: Hieno keskustelu pojat. Aluks vedetään herneet nenään, kun joku ei suostu lähettämään Helsinkiin ja sitten alkaa sössötys siitä, miten itseasiassa kamojen lähettely on ihan typerää hommaa eli toisin sanoen Helsingistä en kenenkään tarvii lähettää mitään, mutta Helsinkiin pitää kyllä olla valmis lähettämään sitten kuitenkin. Onnea vaan pääkaupungin hermannit.

Tuo että Helsinkiin pitäisi lähettää oli jonkun yksittäisen kirjoittajan mielipide. Minä esitin näkemyksen että niin ostajan kuin myyjänkin kannalta on parempi että ostaja pääsee tutustumaan siihen mitä ostaa. Ja että kummassakaan roolissa en mielelläni ota sitä lisävaivaa ja riskiä joka toisin toimimisesta seuraa. Tämä ei mitenkään liity siihen missä asun.

PS. Ja se että tämä on mun preferenssi, ei ole niiden dissaamista jotka haluaa toimituksen postitse. Vain kannanotto siitä että ainakin joidenkin mielestä on parempi olla myymättä (ja ostamatta) jos ei pääse kokeilemaan mitä on ostamassa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)