Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelit, joissa avoin maailma
1 2
Rojekti
25.01.2014 13:27:20 (muokattu 25.01.2014 13:35:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs näitä nyt on. Olen huomannut itse pelaavani lähes ainoastaan pelejä, joissa on "vapaa maailma" jossa voi römytä, tehdä mitä haluaa, etsiskellä tavaraa, kehittää hahmoaan jne.
 
Viimeaikaisia ovatte Far Cry 3, Skyrim (sitä ennen ei niin hyvä Oblivion ja sitä ennen kaikkien aikojen mahtavin peli, Morrowind) ja ehkä tämä Mass Effect 3.. se tosin on hieman putkijuoksua, mutta hyväksyttäneen ehkä.
 
At the moment, kiehtoo DayZ:n tyyppiset jutut mutten ole saanut aikaiseksi kokeilla, koska on todella vähänlaisesti aikaa nykyään.
 
Jotain Witcher 3:sta vai oliko se 2, katselin myös, mutten ollut ihan varma, onko se nyt sellaista mitä haen eli oikeasti vapaa maailma, jossa ei ole pakko mennä käytäviä ja juonia pitkin.
 

 
edit. ehkä top 2 vapaan maailman pelit, joita olen hakannut pidempään, ovat olleet tuo Morrowind ja Far Cry 3.
 
Morrowindia en voi enää pelata, koska olen teknologiavammainen eli sen aika ajoi ohi ja typerä sisimpäni vaatii parempaa grafiikalta ja fysiikalta. Ropena aivan mainio, kolusin maailman miltei läpikotaisin ja pääjuonenkin vedin. Useita hahmoja ilman mitään tajutonta "hei antakaa neuvoi miten levelaan charrun 8149934 leveliin plz" -tyyppistä pelaamista vaan sellaista rentoa seikkailua ja tutkimista. Pelin hyvyydestä kertoo että jaksoin vanhalla XBoxilla ja sillä älyttömällä padilla (kenen mielestä pelejä on hyvä pelata padin kanssa?) nostaa nordin 40lvl asti..
 
Far Cry 3 on mukavaa, koska pidän "casual"-hiiviskelystä, pelkään eläimiä (eläydyn peleihin, erityisesti pelkään villieläimiä yms. ja pimeää--> olen tästä kiitollinen, sillä pelit olisivat tylsiä ilman näitä ominaisuuksia), eli esim. karhun äänen kuullessani helposti juoksen mailia karkuun sokeasti, törmään tiikeriin, kiljun, hyppään jokeen, viskon kranaatteja paniikissa ympäriinsä, jne. eli pelaaminen on välillä aivan huippua. Parasta antia oli kuitenkin paikkojen valtaaminen; hiiviskellen, hiljaisesti, kiusoitellen, ... mutta peli on jo ohi; valtasin kaikki paikat 2 kertaa, pelasin juonen läpi kerran; paljon tunteja, mutta enää en jaksa katsella samoja maisemia.
 
Skyrimiä pelasin myös melko paljon. Se loppui lähinnä siihen, että hahmoni oli "liian hyvä" jo 23. lvl:llä vaikka vaikeusasteena oli master. Ehkäpä jotain modauksia olisi voinut rääpiä tähän; realismia; nälkää, janoa, metsästysmodeja, vaikeampaa elämää kaupunkien muurien ulkopuolella, jne. En vain viitsinyt hirveästi alkaa plugineja kaivelemaan, joten peli jäi taakse. Eli kun pari nuolta kaataa jättiläisen, lohharit ovat vain ärsyttäviä eivätkä pelottavia ja pelissä ei ole enää mitään, mikä pärjää hahmolle, on pelaaminen tylsää.
 
Kohotan kulmiani ja jatkan legendaarista elämääni. NautaKarja-ohjelma pian saatavilla!Myös mn.nettiläisille
Sergei Fallinen
25.01.2014 17:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ancient Domains of Mystery. Ei ehkä grafiikan ystäville, mutta vapautta piisaa.
 
Wolfgang
25.01.2014 17:36:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa kokeilla todellisuuta. Siellä on vaikka mitä.
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
ekikoo
25.01.2014 17:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö kumma kun falloutteja (3 & NV) ei mainittu jo aloitusviestissä.
 
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
sub zero
25.01.2014 18:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elitet (nyt on tulossa taas yksi versio)
 
Aidosti hesalainen
Generalissimo
25.01.2014 18:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

STALKERit...
 
Herrah
25.01.2014 18:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: Öö kumma kun falloutteja (3 & NV) ei mainittu jo aloitusviestissä.
 
Pelisarjan parasta osaa ei sovi jättää mainitsematta, eiköhän kaikki tiedä mikä se on.
 
Rojekti
25.01.2014 20:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Falloutteja, edes kakkosta, en ole kokeillut - mulla on ollut siitä pelko, että se on jotenkin rajoittunut se maailma? Ilmeisesti olen täysin väärässä?
 
STALKERin, ainakin sen mitä minä joskus pelasin, maailma oli aika putkijuoksua. Koostui siis alueista, jotka olivat kutakuinkin putkia. Ei siinä, pitkiä toveja sitäkin väänsin. Viihdyttävä oli, ja hiton pelottava, kuten taas asiaan kuuluu..
 
Kohotan kulmiani ja jatkan legendaarista elämääni. NautaKarja-ohjelma pian saatavilla!Myös mn.nettiläisille
Traditional
25.01.2014 21:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: Pelisarjan parasta osaa ei sovi jättää mainitsematta, eiköhän kaikki tiedä mikä se on.
 
Se Xbox-fallout.
 
Jos tähän asentais ITKK:n, niin KAIKKI ongelmat ratkeais-P130|ei tää mikn pursiseura oo, tiätsä -hemmo
Herrah
25.01.2014 21:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rojekti: Falloutteja, edes kakkosta, en ole kokeillut - mulla on ollut siitä pelko, että se on jotenkin rajoittunut se maailma? Ilmeisesti olen täysin väärässä?
 

 
Olet täysin väärässä.
 
fuzz
25.01.2014 22:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DayZ on hienoa seikkailua ja ihmismieleen tutustumista. Kuumottavia tilanteita ja jännittäviä hetkiä täynnä.
 
Tällä hetkellä kuitenkin pahasti kesken, joten liikoja ei kannata odottaa. Silti itsellä on jo 70 tuntia hyviä hetkiä takana, porukalla pelattuna ainakin makoisaa.
 
elämän tarkoitus on 42
Perzzza
25.01.2014 23:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Ancient Domains of Mystery. Ei ehkä grafiikan ystäville, mutta vapautta piisaa.
 
Tätä komppaan rajusti. Pisteet myös Fallout 3:lle ja lisäosille. PC-käyttäjä saa valtavan määrän ilmaisia modeja ja muita kilkkeitä. Itselläni oli pitkään realistiset aseet, syömishäiriöt, kilpailevat klaanit ja kaupankäyntiä. Henkilöllä oli Mel Gibson-skinit ja moottoripyörä.
 
Semmonem mieesss mikä kuuntellee merisään alusta loppuun! -Burn
SnowCrow
26.01.2014 00:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rojekti: Falloutteja, edes kakkosta, en ole kokeillut - mulla on ollut siitä pelko, että se on jotenkin rajoittunut se maailma? Ilmeisesti olen täysin väärässä?
 
Fallout 3:han on ihan niinkun Skyrim. 8)
 
Ja Minecraftissa on avoin maailma. ;)
 
Bluesmies
26.01.2014 01:06:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko sanoa, että luin koko aloitusviestij, enkä ymmärtänyt sanaakaan.
Johann Onn
26.01.2014 01:20:19 (muokattu 26.01.2014 01:20:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rojekti: Falloutteja.. ..mulla on ollut siitä pelko, että se on jotenkin rajoittunut se maailma?
 
"Fallout Tactics" ja et sinänsä ollut väärässä.
 
Fallout 1:ssä taas on aikaraja sen "vesi mikrosirun" kanssa, joten ei siinä alussa voi loppumattomiin vaan juosta ympäriinsä. Muuten tulee game over.
 
"Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura" on myös suht vapaa.
 
ruusteri
26.01.2014 01:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fallout 3 ja New Vegas ehdottomasti peluuseen, jos ei vielä ole pelannut. Tunteja saat kulumaan noihin todella paljon.
 
"Damn good coffee, and hot!"
Epämuusikko
26.01.2014 07:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultimat. kutonen ja kasi never forget!
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Hanok
26.01.2014 09:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ultimat. kutonen ja kasi never forget!
 
Puhumattakaan nelosesta ja vitosesta. Mutta ei voine suositella grafiikan ystäville.
 
Quru
26.01.2014 16:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No GTA-pelisarja tietenkin. Hienosti yhdistetty juonenkuljetus ja avoin pelimaailma, tuo tuntuu avoimen maailman pelissä olevan kompastuskivenä. Fallouteissa myös hienosti onnistunut tuo puoli. Skyrimistä en tykkää yhtään, se on mielestäni tyyppiesimerkki ärsyttävästä tavasta tunkea avoimen maailman peliin hirvittävästi lääniä, mutta sisältöä siihen maailmaan ei ole sitten jaksettu tehdä samalla mitalla. Näennäislaajaa höttöä, jossa ei ole mitään mielenkiintoista sisältöä vaan silkkaa tylsyyttä.
 
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
Jormaz
26.01.2014 16:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo kukaan maininnut Red Dead Redemptionia.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «