Aihe: Millanen pedaalilauta sulla on?
1 2 3 4 5 6 7 8 9103 104 105 106 107
hemmo
23.01.2014 18:02:34

tommonen himafiilistelylauta

http://muusikoiden.net/dyn/users/119872.jpg
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
the-Antero
23.01.2014 18:40:00

Makeita pedaaleita kyllä porukalla täällä. Just tuumin että pitäskö värkätä joku pikkulauta kotiin.

Fuzz Factory ja jotain tosi härskiä muljutinta. No eipä tässä kiirus ole :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Frankster
24.01.2014 09:17:30
the-Antero: Makeita pedaaleita kyllä porukalla täällä. Just tuumin että pitäskö värkätä joku pikkulauta kotiin.

Fuzz Factory ja jotain tosi härskiä muljutinta. No eipä tässä kiirus ole :D

Mä ite mietin notta jonku pedaltrain nanon vois joku päivä tekasta ja törkätä jemmassa olevia pedaaleita siihen, niinku Zvexin Distortron ja Voodoo Labin Sparkle Drive. Viritin ja joku hyvä fuzz siihen, ni perinnestraton kanssa olis kiva pikkukattaus valmis. Pitäs vaan joku pieni retrosoundinen putkikombo hommata siihen perään :)

Jucciz, sulla näytti olevan tuo Mad Professorin SHOD, ootko verrannu sitä Little Green Wonderiin? Aika pahasti alkanu tuo SHOD kans kaasuttelemaan hommata tuo LGW:n rinnalle. LGW on kyllä loistokas pedaali seki..

Sivunoottina, se video mikä myi Electric Blue Choruksen mulle:

http://www.youtube.com/watch?v=KtPK6yBbAAQ

En kasarityyppisestä juustochoruksesta oo koskaan oikein välittäny, mutta tästä irtoaa paljon muuta.

:F
Laulava Kylätohtori
24.01.2014 09:38:00
Frankster: Jucciz, sulla näytti olevan tuo Mad Professorin SHOD, ootko verrannu sitä Little Green Wonderiin? Aika pahasti alkanu tuo SHOD kans kaasuttelemaan hommata tuo LGW:n rinnalle. LGW on kyllä loistokas pedaali seki..

Vastaan, vaikkei multa kysyttykään. Mutta sanoisin, että SHOD on läpinäkyvämpi, selkeämpi, dynaamisempi ja siinä on vähemmän gainia. LGW taas on enemmän tubescreameriin kallellaan. Nämä siis vain omia näkemyksiäni...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Frankster
24.01.2014 10:18:55 (muokattu 24.01.2014 12:57:48)
Laulava Kylätohtori: Vastaan, vaikkei multa kysyttykään. Mutta sanoisin, että SHOD on läpinäkyvämpi, selkeämpi, dynaamisempi ja siinä on vähemmän gainia. LGW taas on enemmän tubescreameriin kallellaan. Nämä siis vain omia näkemyksiäni...

Tuo sparkle drive minkä kans omistan, on aika 'tube screamer' overdrive -puoleltaan. Verrattuna LGW:n, se on purevampi ja ärhäkämpi luonteeltaan. LGW on lämpimämpi ja isompi, mutta ei mitenkään tunkkainen. Oma päävahvistin omaa tarvittaessa hyvinkin purevan luonteen, joten tuo LGW sooloboostina toimii erinomaisen kivasti.

Vähän tuommosta luonnehdintaa mä oon SHOD:sta videoiden välityksellä saanukki, ja hotsittas kyllä ost..kokeilla.

Laulava Kylätohtori
24.01.2014 12:49:09
jii.haanpaa: ...

Tyylikästä.

Sullahan on Vibe Machine ja Voodoo Vibe... Olisiko pieni pikavertailu liikaa pyydetty?
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Weetoz
24.01.2014 12:50:43
jii.haanpaa: Mulla joku itse vartissa värkätty lautakin on, mutta kyllä se golf-matto vaan toimii näillä keikkamäärillä paremmin :D Ei lopu tila kesken, velcro nappaa kiinni, maton saa näppärästi rullalle ja kainaloon. Näppärä testipenkki kamanysvärille. Tunnen myös salaa hienoista itsetyytyväisyyttä siitä, että vaikka matossa - tällä hetkellä - on kaiketi hienoinakin pidettyjä looria, niin lopetan signaaliketjun ylpeästi kahden markan kiinan reverbiin. Paras purkki mun matossa.

Jos roinan sijasta on tarkoitus harrastaa soittamista, niin silloin mulle riittää joku särö ja tuo jo ylistetty halpiskaiku. En mä noita muita osaa käyttää kuulostamatta entistä shaissemmalta.

https://lh6.googleusercontent.com/- … AATCk/Wt3MHkNEMaY/s912/IMG_2138.jpg

Miten tuo G Labin virtalähde on toiminut? Onko ollut luotettava ja hurinaton?
jii.haanpaa
24.01.2014 13:05:00
Laulava Kylätohtori: Tyylikästä.

Sullahan on Vibe Machine ja Voodoo Vibe... Olisiko pieni pikavertailu liikaa pyydetty?

Vibe Machine rantautui vasta viime viikolla ja harrasteaika on jälleen kerran ollut kortilla. En mä siitä osaa vielä mitään sanoa. Ihan kelpo väpättimeltä se pikatestin perusteella vaikuttaa.

Voodoo Vibe onkin sitten omasta mielestäni aivan hemmetin hyvä laitos. Intternetti väittää, että siinä on liikaa nappuloita (yksi enemmän kuin Drybellissä, "bias"), mutta tuota en allekirjoita. Kun pääsee kärylle biasin ja intensiteetin suhteesta toisiinsa, niin tuo ei vaadi sen enempää sättäämistä kuin mikään muukaan vibetin. Säätövaraa ja palettia on tarjolla paljon, ehkä jonkun mielestä ähkyksi asti. Plus tremolo, joka jopa toimii. Onhan se toki raikkaan kokoinen purnukka.

Jos muistan, voin palata asiaan kunhan pääsen noiden kanssa hieromaan enemmän tuttavuutta.

Weetoz: Miten tuo G Labin virtalähde on toiminut? Onko ollut luotettava ja hurinaton?

Ei tällä käytöllä voi luotettavuutta arvioida, mutta eipä kyllä ole hurissut. Tehnyt tylsästi sen mitä pitääkin. Tuon nappasin kohtuullista korvausta vastaan custom soundsin poistomyynneistä. Olisikohan niitä siellä vieläkin?
Gabe
24.01.2014 13:06:03
Laulava Kylätohtori: Tyylikästä.

Minuakin kiinnostaisi kuulla vähän vertailua näistä kahdesta..
karateadonis
24.01.2014 13:27:27

Noniin. Laitetaan nyt omakin lattiaväkerrys jakoon. Ensimmäinen lauta oli Ex-bändin eli Bad Monk's Hillin kanssa hyvän aikaa käytössä. Hyvä ja toimivaksi havaittu.

URL=http://s643.photobucket.com/user/karateadonis/media/lauta2.jpg.htmlIMGhttp://i643.photobucket.com/albums/uu159/karateadonis/lauta2.jpg/IMG/URL

UUSI lauta onkin sitten vähän monipuolisempi ja pystyy vetää Henkasta Uukakkoseen, sekä myös toivottavasti uuden vielä nimeämättömän bändin tuotoksia.

URL=http://s643.photobucket.com/user/karateadonis/media/lauta1.jpg.htmlIMGhttp://i643.photobucket.com/albums/uu159/karateadonis/lauta1.jpg/IMG/URL

Olkaas hyvä!
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker"
Muovinen
24.01.2014 13:33:13

karateadonis: http://i643.photobucket.com/albums/uu159/karateadonis/lauta1.jpg

Olkaas hyvä!

Uuch, tuo Captain Coconut ois aika messevä! Mitä oot ite tykänny?
karateadonis
24.01.2014 13:40:29

Kyllähän siitä joutui itsensä kipiäksi maksamaan ja joutui aika kauan toria kyttääämään... mutta on se hyvä! Aikasemmin sille ei ole juuri bändikäytössä löytyny käyttöä niin aika vähällä tuo on päässy.
Hyvin muikea futsi ja jonkin verran liikkumavaraa on sen suhteen että soitteleeko humpparilla vai singlellä.
Vibe on melkeen itsessään niin hyvä että jo sen takia piti lautaan laittaa. Ajattelin tuohon kyllä laittaa Speed-potikan tilalle vähän isomman nupin että pystyy jalalla polkemaan.
Octaveri on perushyvä analogifallos.
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker"
Jucciz
24.01.2014 22:23:24
Frankster: Jucciz, sulla näytti olevan tuo Mad Professorin SHOD, ootko verrannu sitä Little Green Wonderiin?

En oo päässy tekemään rinnakkaisvertailua, mutta eikös LGW oo enempi Tube Screamer -tyylinen, ts. toimii varmasti parhaiten boostaamassa valmiiksi hyvää putkivahvistinta. SHOD sen sijaan on täysin stand alone -tyyppinen särö, eli kunhan alla on hyvä clean, tuosta pedaalista saa irti todella herkullisen ja dynaamisen särösoundin. Varmasti toimii myös yhdessä vahvistimen oman särön kanssa, mutta mun omassa laudassa tuo on nimenomaan low- ja mid-gain-tyyppisten säröjen lähde ihan sellaisenaan, ja siinä se hoitaa hommansa upeasti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karhukoira74
24.01.2014 22:53:52

Täytyy sanoa taas kerran tänään testanneena...että onko se vaan mie, mutta kaikki od:t mitä oon kokeillu Mesan punaisen kanavan eteen niin saa soundin kapenemaan ja kuulostamaan pahvilaatikolta. Tänään testasin sekä Joyon Extremeä että Vintage Overdrivea ja ei tuu kumpikaan lautaan khyl. Ite asiassa taas mennään vähempi parempi linjalla. Eli Pitchblack-Joyo Classic Chorus-Jaska's custom phase-ISP Decimator. Niin makeita kun tässä kotona testattuna Joyo Voodoo Octaver ja Funeral Party fuzz olikin ei ne tossa meidän hommassa toimi ja kuullostivat paskalta suoraan sanoen.

Hyviä puolia, niin ei tarvii nyt niin massiivista virtalähdettä (Staggin hakkuri daisylla toimii ihan hiljaisesti) eikä isoa lautaakaan. Noi taitas mahtua ihan Pedaltrainin miniinkin. En tiiä oisko järkee laittaa tuo Mesan kanavakytkinkin lautaan, sillon taitas piisata saman firman JR. Ja sais vaikka Fuel Tankin JR:n laudan alle nii ois virratkin pro. Täytyy miettiä. Voi olla että toi mini nyt budjettisyistä aluksi ja sitte myöhemmin jos tarve niin erillinen virtapalikka ja JR-lauta.

Täythyy nyt miettiä raaskiskos noita pedaaleita laittaa lihoiksi...aina kyl sanonu ettei näihin vehkeisiin passaa rakastua =D Kiva ois tehä vaikka toinen lauta noista muista, mutta ei nyt oo semmosta sopivaa vahvaria (ilm. hyvän puhtaan omaava pikkuputkicombo) eikä käyttöön pohjautuvaa tarvettakaan. MXR 108 EQ täytyy vielä testata tossa kokonaisuudessa.
-So many assholes, so few bullets-
mima
24.01.2014 23:01:22

Meikäläisellä on tällainen: http://muusikoiden.net/dyn/users/119910.jpg

Lauta on Pedaltrain 1, piuhat on George l:ää ja virrat tulee Pedal power 2 plussasta.
Ei lähe.
tarzan
25.01.2014 16:25:45 (muokattu 25.01.2014 16:26:50)
http://muusikoiden.net/dyn/users/119937.jpg

Bassokäytössä oleva lautani näyttääpi tuolta. Lauta on trex, piuhat George ällää ja vähän muutakin. Signaali kulkee poly -> multidrive -> tbp loopperi -> vahvari. Loopissa on sitten Octave multiplexer -> bass synth -> green tank muff -> odb 3. Virtaa tulee alle piilotetusta 1spotista, joten en ole vielä neljänkään vuoden jälkeen saanut pörisemään tai hurisemaan.
Mitäs tässä, entäs sä?
YarZoo
25.01.2014 19:03:16
^Bassolaudasta tuli mieleeni eräs Riffi lehden poiminta. Numerossa 1/2009 oli esittelyssä Olli Poutun lauta sisältöineen. Tyypillä oli 22 pedaalia laudassaan. Yllättäin ongelmana oli pieni singaalin vaimentuma ja kuivaa soundia olikin jouduttu ajamaan pöytään di-boksin läpi. Itse ei aina ehtinyt loikkia tarvittavien purkkien päälle ja näinollen kitaristi oli valjastettu avuksi poljeskelemaan. Kyllä se minua niin ihmetytti.
S.N.A.F.U
bussoli
25.01.2014 20:05:09 (muokattu 25.01.2014 20:05:26)
Sainpas kuvakin otettua:
http://muusikoiden.net/dyn/users/119947.jpg
Kuvasta puuttuu aiemmin listattu superhyvä biyang rv-10 reverb, koska vahvarin reverb toimii tarpeeksi hyvin. Tyhjälle paikalle tulossa mahdollisesti EHX stereo pulsar tai joku muu vibrato/tremolo-osaston pedaali.
Frankster
26.01.2014 07:58:53
Jucciz: En oo päässy tekemään rinnakkaisvertailua, mutta eikös LGW oo enempi Tube Screamer -tyylinen, ts. toimii varmasti parhaiten boostaamassa valmiiksi hyvää putkivahvistinta. SHOD sen sijaan on täysin stand alone -tyyppinen särö, eli kunhan alla on hyvä clean, tuosta pedaalista saa irti todella herkullisen ja dynaamisen särösoundin. Varmasti toimii myös yhdessä vahvistimen oman särön kanssa, mutta mun omassa laudassa tuo on nimenomaan low- ja mid-gain-tyyppisten säröjen lähde ihan sellaisenaan, ja siinä se hoitaa hommansa upeasti.

Enämpi se mulla overdrivena on kummitellu mielessä, kokemukset päävahvistimena toimivan ENGL Blackmoren clean-kanavasta ja stand alone -tyyppisestä säröstä eivät toistaseksi oo olleet kovin rohkasevia :) Mutta voiha se olla notta tämä toimiski!

Tattista!

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)