Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pod hd huolto?
1
foliohattu
19.01.2014 10:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan pks seudulla paikkaa jossa voisi korjauttaa pod hd500 laitteeen josta on navigointi näppäin rikki ?
se 360 pyörivä nappula / potikka on irronnut sieltä sisältä kannastaan.
 
Juicy
19.01.2014 15:10:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko laitteella takuu voimassa? Kysele liikkeestä josta se on ostettu. Muussa tapauksessa kannattaa varmaan kysellä maahantuojalta, joka vissiin on täällä Into-Luthman. Perinteiset vahvistinhuollot harvemmin koskee hedelmäpeleihin, tosin tuo kuulostaa kohtuullisen simppeliltä hommalta tavan elektroniikkaharrastelijallekin.
 
"I like assassins because they have two asses."

Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain punaista
foliohattu
21.01.2014 00:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Onko laitteella takuu voimassa? Kysele liikkeestä josta se on ostettu. Muussa tapauksessa kannattaa varmaan kysellä maahantuojalta, joka vissiin on täällä Into-Luthman. Perinteiset vahvistinhuollot harvemmin koskee hedelmäpeleihin, tosin tuo kuulostaa kohtuullisen simppeliltä hommalta tavan elektroniikkaharrastelijallekin.
 
takuuta ei oo enää.
Luthman ohjas paikkaan joka on seinäjoella joka on hiukan kaukana , mutta jos ei pks seudun lähettyviltä korjaajaa löydy niin pitääpi kaiketi sinne postittaa lankku.
 
Twinkle
21.01.2014 02:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi mahdollinen skenaario olisi myydä tuo nykyinen pois halvalla jollekin harrastajalle joka korjaa sen sitten ominpäin ja ostaa sitten vaikka thomannilta uusi vastaava pidemmän takuun kanssa. Joku virallinen elektroniikkahuolto tusaa sen kanssa äkkiä niin pitkään rahallisesti tulee kalliimpi keikka kuin ostaa suosiolla uusi. Tietty on mahdollista että tuo on joku tyyppivika ja niiltä löytyy sieltä valmiiksi toimenpideohjeet ja varaosia nappulan korjaamiseen, mutta epäilen kyllä hieman.
 
Mut toki se kannattaa ensin kysyä sieltä virallisesta huollosta että mimmoiseen rahamäärään ne sen laittaa kuntoon.
 
Decadetroll
21.01.2014 06:56:55 (muokattu 21.01.2014 06:57:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

foliohattu: Oiskohan pks seudulla paikkaa jossa voisi korjauttaa pod hd500 laitteeen josta on navigointi näppäin rikki ?
se 360 pyörivä nappula / potikka on irronnut sieltä sisältä kannastaan.

 
Missäpäin tämä podi sijaitsee? Voisin tsekata, jos oulun seudulla.
 
Edit.
 
Ja opettelen taas lukemaan... pks lukee tuossa edellisessä viestissä. My bad.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
min
22.01.2014 07:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luusisi löytyvän foorumilta tarpeeksi pätevä hemmo, joka tyyliin kahvikupin/oluen hinnalla katsoo ensin mikä vialla :) Luultavasti ei pahakaan homma kyseessä. Älä heti maksa maltaita jollekkin "pro pajalle".
 
Twinkle
22.01.2014 09:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

min: Luusisi löytyvän foorumilta tarpeeksi pätevä hemmo, joka tyyliin kahvikupin/oluen hinnalla katsoo ensin mikä vialla :) Luultavasti ei pahakaan homma kyseessä. Älä heti maksa maltaita jollekkin "pro pajalle".
 
En välttämättä lupaisi, nimittäin noi vempeleet tehdään yleensä siten että ne suljetaan koottaessa ja jos kannessa on nappi, niin sieltä sisältä pitää purkaa pirusti piirilevyä että siihen pääsee käsiksi. Kun kaikki potikat, controllerit jakit ja sellaiset on piirilevyssä kiinni, niin melkoiset irrottelutalkoot siinä saa.
 
Tietty voi taas käydä tuuri että ovat ajatelleet mutta eihän noita yleensä korjattavaksi tehdä.
 
foliohattu
22.01.2014 09:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite asun vantaalla joten joku suht lähellä oleva paikka korjaukseen ois jees , jos ei löydy niin seinäjoelle pitää sitten lähettää
 
Se on luultavasti tyyppi vika . Nuppi on irronnut kannastaan sisältä ...Sen verran sain avattua sitä sivusta jotta näin että se on kiinni neliön muotoisessa vastakappaleessa josta se on irronnut , mutta en itse saanut sitä kokonaan auki kummallisten kuuskulma ruuvien takia joita yksinkertasesti ei saanu auki joten en tiedä pitääko se kanta vaihtaa vai riittääkö että sen tyyliin liimaa vaan takas.
 
Homma luultavasti ei oo kovin tyyris /aikaa vievä korjaa jollei tartte jotain osaa uusia.
 
foliohattu
22.01.2014 09:57:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruuvit siis ehkä jotain pultteja joita pitäis muutamat kappaleet joko poraa tai viilaa niihin lovi jotta sais ruuvvattua auki , mutta niiden jälkeen siihen potikkaan kyllä käsiks pääsee
 
aristoteles666
22.01.2014 13:37:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne on torxs ruuveja.
oma avain niille, saa rautakaupasta tms.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
min
22.01.2014 18:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: En välttämättä lupaisi, nimittäin noi vempeleet tehdään yleensä siten että ne suljetaan koottaessa ja jos kannessa on nappi, niin sieltä sisältä pitää purkaa pirusti piirilevyä että siihen pääsee käsiksi. Kun kaikki potikat, controllerit jakit ja sellaiset on piirilevyssä kiinni, niin melkoiset irrottelutalkoot siinä saa.
 
Tietty voi taas käydä tuuri että ovat ajatelleet mutta eihän noita yleensä korjattavaksi tehdä.

 
Öö, ei tehdä korjattavaksi/aukaistavaksi? Eipäs nyt tehdä tästä rakettitiedettä:) Itse olen kyllä aukonut esim. pod x3:sen ja ja pod hd500x:n, eikä tuo nyt niin erikoista talkoohenkee vaadi. Olenkin mainitsemani "pätevä hemmo", eli elektroniikka-asentaja:) Katsoisin mielelläni aloittajan podin sisuksiin tyyliin pullakahvi palkalla, ihan vaan siksi, kun olen mukava hemmo:) Asun vaan perskele turhan kaukana.
 
modsman77
24.01.2014 12:27:52 (muokattu 31.01.2014 21:17:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis pod hd300 ja usb-liitin hässäkkä.
 
Juotin piirikortilta kyseisen liittimen karvat irti ja sitten vaan repäisin sen irti. Mukana lähti piirilevyltä karvoja jotka olivat hiuksen ohuita.
Karvoja oli ylä- sekä alapuolella.
 
Yritin korjata hyppylangoilla mut suosilla luovutin.
 
Pullakahvit ja parikymppiä korjaajalle!
 
Kuva: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62489009/Line6%20HD300%201.JPG
 
Laite on Iisalmen ympäristössä.
 
Its not Marshall "classic" sound, its Marshall "high gain".
foliohattu
26.01.2014 15:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

min: Öö, ei tehdä korjattavaksi/aukaistavaksi? Eipäs nyt tehdä tästä rakettitiedettä:) Itse olen kyllä aukonut esim. pod x3:sen ja ja pod hd500x:n, eikä tuo nyt niin erikoista talkoohenkee vaadi. Olenkin mainitsemani "pätevä hemmo", eli elektroniikka-asentaja:) Katsoisin mielelläni aloittajan podin sisuksiin tyyliin pullakahvi palkalla, ihan vaan siksi, kun olen mukava hemmo:) Asun vaan perskele turhan kaukana.
 
joo hiukan valitettavaa että asut kaukana , en juuri sen takia viitsisi jollei muuta vaihtoehtoa oo niin postimaksuihin tuhlata rahaa ja lähettää laitetta pitkälle kun homma luultavasti on vaan 10min korjaus .
 

 
millä sait siitä hd:sta ne ruuvit auki? parista ruuvista jää avaus kiinni ...ei kyl torxilta näytä kai
 
min
27.01.2014 06:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

foliohattu: joo hiukan valitettavaa että asut kaukana , en juuri sen takia viitsisi jollei muuta vaihtoehtoa oo niin postimaksuihin tuhlata rahaa ja lähettää laitetta pitkälle kun homma luultavasti on vaan 10min korjaus .
 

 
millä sait siitä hd:sta ne ruuvit auki? parista ruuvista jää avaus kiinni ...ei kyl torxilta näytä kai

 
Kyllä ne ruuvit oli hd500x:ssä ihan vaan ristipää ruuvit muistaakseni. Luulis, että 500:ssa on myös. Toivottavasti ei ole "suttaantunu" kannat pilalle? Mutta, jos ne nyt on jotkut muut kannat, niin nappaa vaikka vehje kainaloon ja mee rautakauppaan ja osta joku halpa avain, joka käy niihin ruuveihin. Edelleenkään en itse vielä lähettelisi "kalliisiin" huoltoihin. Vika voi tosiaan olla helppo korjata.
 
En itse niin kamalan kaukana asu. Tampereen kupeessa Lempäälässä. Eli, jos jostain syystä sulla on asiaa esim. manseen, niin nappaa laite pykälään ja ilmoittele, niin voin tsekata myös, jos itse et saa katottua:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «