Aihe: Monipuolinen kitaravahvistin kerrostaloon
1 2
aristoteles666
21.01.2014 23:35:50

sit jos samalla pitää päästä treenikämpälle.
http://www.hughes-and-kettner.com/p … 5?id=154&prod=GrandMeister%2036
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
jniska
22.01.2014 07:24:00
Pistetään ehdotukseksi: AXE FX + hyvät monitorit. Monipuolisuutta löytyy varmasti.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
hannlain
22.01.2014 10:01:35 (muokattu 22.01.2014 10:07:53)
Celeb: Testilistalle oon laittanut Blackstar HT-5:n.

Itselläni on tämä ht-5-nuppi ollut puolisen toista vuotta kotikäytössä Mesa 1x12" Thiele -kaapin kanssa ja alla hieman ajatuksia ko. laitteesta.

-5 wattia on aivan liikaa tehoa, jos tarkoitus on käyttää laitetta vain kotitreenailuihin talossa, jossa on seinänaapureitakin . Volume-säätöä saa todella herkällä touchilla säätää, jos haluaa noin puheäänen voimakkuudella soitella.
-Jaetut sävynsäädöt clean- ja särökanavalle pakottaa hieman komrpmissisäätöihin.
-Särökanavassa aika paljon gainia. Toiset sanoo, ettei kovin hyvin kevyrosoalueella toimi. Itsehän en näistä kevytrosoista niin ymmärrä :) Toisaalta gainit riittää heavympaankin materiaaliin ilman boosti-pedaalia.
-Aika tummahko soundi orig. etuasteputkella, mutta korjattavissa putkea vaihtamalla. Mulla jäi Electro Harmonixin 12AX7 sisään, kun muutaman eri putken kanssa puljailin. Tungsol oli kanssa parempi kuin orig. Sovtek, mutta EH miellytti enemmän kuin Tungsol.

Summa summarum, kyllä HT-5 ihan mainio ja hintansa haukkuva laite kotitreenailuun on, varsinkin tuon etuasteputken vaihdon jälkeen. 1W pääte olisi mielestäni parempi kotioloihin, mutta herkillä sormilla pärjää myös tämän 5W päätteenkin kanssa.
G.A.S. works in mysterious ways.
Klezberg
22.01.2014 10:27:40

aristoteles666: käyhän, sen kuin painat nappia niin vaihtuu, ja efektit kanssa.

Näkyy jotkut jo virittäneen THR10:een ulkoisen jalkakytkimen presettien vaihtoon.

http://www.youtube.com/watch?v=QP3Ug3_hIrI
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
s8na
22.01.2014 14:17:21

Jos tonni on rahaa pistää niin vaikka sit Orange rockerverb 50 tai muu orange tai muu vahvistin jossa on pelaavat säätimet. Rockerverbi toimii ihan kivasti kotisoitoissakin.

Loppupeleissä ainakin hevihommiin monet isot vahvarit on kuitenkin parempia kotisoitossa kun mitkään pikkuputkarit. Volumenamikoiden toiminnasta ja vahvarin luonteesta homma on sit vaan kiinni.
Valka
22.01.2014 18:22:18
Celeb:
Testilistalle oon laittanut Blackstar HT-5:n

Jos sulla toi budjetti on noinkin korkee
kun tonni niin jättäisin kyllä nämä kiinan ihmeet
kauppaan.
Oma koti/reeni nuppi HT-5 potkas tyhjää vajaassa kahdessa vuodessa.
Tuomio huollossa oli että ei kandee korjata.
Huonolla säkällä näitä ostellaan kolmen vuoden
välein,(kalliksi tulee.)
Ensi viikolla saisi Bluetonen pajalta Lead junioria
lainaksi jos se soveltuisi makkari olosuhteisiin.
Started out with nothing and still got most of it left.
sustain65
22.01.2014 18:28:59
s8na: Loppupeleissä ainakin hevihommiin monet isot vahvarit on kuitenkin parempia kotisoitossa kun mitkään pikkuputkarit. Volumenamikoiden toiminnasta ja vahvarin luonteesta homma on sit vaan kiinni.

Vaikka kokemuspohjani onkin varsin rajoittunut, niin tämä on helppo uskoa, koska itsellä on Mesa Mark V (90W) makkarissa. Hyvin pelittää kotivoluumeillakin.
Celeb
22.01.2014 22:10:25
Kävin tänään testaamassa seuraavat vahvistimet: Marshall DSL1, ENGL Ironball, Blackstar HT-5, Orange OR15 ja Orange Thunder 30.

DSL1 oli ekana vuorossa. Alkufiilikset ihan jees, mutta särö oli vähän sirisevän kuulonen. Seuraavaksi jonossa olis ollut JVM1, mutta päätin tähän väliin laittaa tulille ENGL Ironballin ja se osoittautui ylivoimaisesti parhaaksi näistä kaikista. Mun korva ei ole tarpeeksi harjautunut cleanin arvostelemiseen, mutta tarpeeksi hyvä se oli mulle. Särökanavan gainia kun käänsi johonki kolmosen paikkeille niin säröä oli enemmän kuin mitä mun Laney Lionheartista ikinä lähtis boostaamallakaan.

Ironballin särö pysyi jotenkin "kasassa" paremmin kuin DSL1:n eikä siinä ollut samanlaista sirinää kuin DSL1:ssä. Classic rock/blues soundien ruuvaamisessa sai olla suht tarkkana että sai gainin sopivaksi, mutta moderniin rokkiin (ja heviin) Ironball on kyllä ihan omassa luokassaan. JVM1:tä en sit jaksanut ees testata koska ENGL vakuutti niin paljon.

Seuraavaks kaupan vaihto ja Blackstarin HT-5. Pari minsaa sen kanssa riitti kun ei ensivaikutelma ihan natsannut. Orangen Thunder 30 tarjosi just sitä kuuluisaa Orangen soundia mistä tykkään, mut meinas itku päästä sen takia kuinka jumalattoman kovaa se tuuttasi kaiken vaikka testasin kaikki tehot läpi (30, 15 ja 7W). OR15 oli vikana vuorossa, ei päässyt jatkoon koska vain 1 kanava eikä särö->clean onnistu nopeesti, mut tulipahan testattua.

Tältä kierrokselta Ironball pääsi suoraan finaaliin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)