Aihe: Haussa Fender Stratocaster
1 2 3 4
hallu
19.01.2014 21:56:28
Kuha: Tattis, tuo pätkä on aivan mallintavan Voxin Tonelabin kautta soitettu. Jos oikea vahvistin on käytössä, niin yleensä Super Reverb.

Perkele:-D olipa svengaava pätkä. Kuulosti Telekasterilta ja sun sormilta ihan joka solullaan.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
yanera
19.01.2014 22:05:05

Osta käytetty American Standard Stratocaster. s-s-s mikeillä. Itselläni kyseisesen mallinen strato on pelittänyt n. 15-vuotta.
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
mopar
19.01.2014 22:18:01

Tästä---> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=838478

Juu, on oma lehmä ojassa, mutta on monipuolinen keppi.
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
cerdo
19.01.2014 23:09:27 (muokattu 19.01.2014 23:12:53)
Pari Stratoa olis myynnissa,Japanin JV-series-82,uusilla nuhoilla,ei viela ebayssa.
Toinen Special edition-93 (tasta ei enaa venteri parane)

http://planetbotch.blogspot.com.es/ … mited-edition-usa-stratocaster.html

http://www.ebay.es/itm/Fender-Strat … tDomain_186&hash=item3cdb60ea35
Laulava Kylätohtori
20.01.2014 19:19:57
jumara: Tää japsi-Tokaiden mikkien heikkouteen liittyvä myytti on kyllä ihan puhdasta ScheiBea. MIJ Tokai stratoissa on ollut kautta linjan alikäämityt AlNiCo-mikit, jotka ovat erittäin hyvätasoiset. Itselläni on tällä hetkelläkin kolme moista kitaraa, joissa on käynyt niin Seymour Duncanin kuin Bare Knucken settejä, mutta joka ikisessä on tällä hetkellä alkuperäiset setit paikalla, lukuun ottamatta yhtä SD-tallahumbuckeria. Jälkiasennusmikit eivät kerta kaikkiaan tuota väitettyä lisäarvoa...

Tämä alkoi nyt vaivaamaan tosissaan. Nyt on ainakin vahvaripuoli kunnossa, joten mikeistä pitäisi saada kaikki hyöty irti... Pitäisikö oikein ottaa kolvi käteen ja käyttää alkuperäismikit tuossa stratossa, niin saisi tähänkin vähän selvyyttä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
p130
20.01.2014 19:53:57 (muokattu 20.01.2014 19:54:36)

jumara: Tää japsi-Tokaiden mikkien heikkouteen liittyvä myytti on kyllä ihan puhdasta ScheiBea. MIJ Tokai stratoissa on ollut kautta linjan alikäämityt AlNiCo-mikit, jotka ovat erittäin hyvätasoiset. Itselläni on tällä hetkelläkin kolme moista kitaraa, joissa on käynyt niin Seymour Duncanin kuin Bare Knucken settejä, mutta joka ikisessä on tällä hetkellä alkuperäiset setit paikalla, lukuun ottamatta yhtä SD-tallahumbuckeria. Jälkiasennusmikit eivät kerta kaikkiaan tuota väitettyä lisäarvoa.

Off-topic: Myös MIJ Tokai Love Rockien Mk II -humbuckerit ovat eri hyviä mikkejä - vuosituhannen vaihteessa käytetyt Mk III -humbuckerit olivat tosin aika kehno esitys.

Mikäli tarkoituksena on tuottaa laadukasta perinnehenkistä saundia, on Tokain japsikitaroiden mikkien vaihtoon liittyvä autuus suurimmaksi osaksi puhdasta psykoakustiikkaa. Jos haetaan selkeästi jotain muuta (esim. modernimpaa osastoa), niin asia on tietenkin toisin.

Japsi-Tokaiden sijasta lienee aiheellisempaa kyseenalaistaa esim. ison F:n hinnaston alapään mallien mikkien taso. MIA-malleista en tiedä, mutta MIM/MIJ -malleista on paljastunut järjestäen kohtuullisen kamalia keraamisiiin osiin perustuvia, mikkejä etäisesti muistuttavia viritelmiä.

Luottakaa korviinne älkääkä lukemaanne.

Halvemman pään vanhoissa Fender-lapaisissa ja saman ajan jenkkiversio (80-90 -lukuisissa) Tokai stratoissa on myös mikit keraamisella magneetilla. Halvimpien mallien valmistuksen siirryttyä pois Japanista lienee japsikama ollut alnicomikeillä varustettua. Gotohin tekeleitä ovat nämä mikit olleet enimmäkseen.

Ei keraamisissa mikeissä mitään vikaa ole, kuumaa 1-kelaistahan monet hakevat isolla rahalla putiikkikamasta ja oletan että haetun jutun saisi usein melkeinpä kiittämällä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jumara
20.01.2014 23:24:53 (muokattu 20.01.2014 23:27:57)
Laulava Kylätohtori: Tämä alkoi nyt vaivaamaan tosissaan. Nyt on ainakin vahvaripuoli kunnossa, joten mikeistä pitäisi saada kaikki hyöty irti... Pitäisikö oikein ottaa kolvi käteen ja käyttää alkuperäismikit tuossa stratossa, niin saisi tähänkin vähän selvyyttä...

Sillähän se selviää... En ainakaan missään nimessä allekirjoita tummuutta, josta mainitsit aikaisemmassa viestissäsi. Mielestäni orggismikkien sävy on hyvin saman tyyppinen kuin SSL-1:sten, joka on tullut testattua - saattaa olla, että ylämiddlepreesenssiä on hieman vähemmän, mutta se on Marshall-miehen mielestä ihan ok. ;-) Mun mielestä niissä on oikein tasapainoinen ja orgaaninen sävy - kaulamikissä on tarpeeksi lämmintä ilmavuutta siinä missä tallamikki tarjoaa muutakin kuin puukkoa ja räminää.

Toki on hyvinkin mahdollista, että eri valmistuserissä on käytetty erilaisia mikkejä (vrt. Love Rock). Silloinhan tämä on entistä hankalampi keskustelu. Omat keppini sijoittuvat about akselille 97-2012 ja antavat mittarin perusteella samansuuntaisia arvoja.

Jos kolvailet, niin laitappa palautetta.

p130: Halvemman pään vanhoissa Fender-lapaisissa ja saman ajan jenkkiversio (80-90 -lukuisissa) Tokai stratoissa on myös mikit keraamisella magneetilla.

Mielenkiintoista infoa.
"Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1
Hi-Power
23.01.2014 23:29:02

jaa onko viestiketjun aloittaja löytänyt straton vai kukas on pari stratoa vähentänyt tuosta Kemin musiikin sivulta?
ruuhkatukka
26.01.2014 14:57:07
Moi!

kiitokset vielä kaikille, jotka ottivat osaa tähän viestiketjuun.
Sain arvokkaita neuvoja ja mielipiteitä soittajilta, joilla on kokemusta takana.
Hienoa!

Tein muistiinpanot kirjoitustenne perusteella ja pohdin mikä voisi olla minulle paras vaihtoehto. Kokeilin muutamaa kitaraa ja sairaalloisena keräilijänä olisin mielelläni ottanut ne kaikki! :)

Päädyin silti Fender deluxe player stratoon. Jokseenkin modattuun sellaiseen:

- Tallamikkinä humppari SH-1 (toimii hienosti saarnin kanssa, vaikka todettukin loistavaksi mahongin kanssa)
Muu setuppi perus texas-specialit

- Puolitus duncanille tonessa

- Volumepotikka poistettu paikaltaan ja siirretty toisen tonen kohdalle (sen ainoan tonen ohjaten koko signaaliketjua)(välttämättömyys minulle tune-o-matic-miehenä ja tilaa vaativana plektrakätenä).

- pieniä kosmeettisia juttuja (hieman eriväristä potikannuppia kuin orkkis... Jne..)

Muuten taitaakin olla samat speksit, kuin tehtaalta tulleessa.

Olen kovinkin tyytyväinen toistaiseksi. Mahdollisesti jotain pientä potikkaremppaa saattaa tulla ja vähän miedompaa tallamikkiä, mut you never know mihin sitä tottuu.

Jälleen, kiitokset teille kaikille avusta. On hieno huomata, että jengi haluaa vielä jakaa tietoaan ja auttaa sitä tarvitsevia ja vieläpä asiallisesti, unohtamatta käytöstapoja ja vaipumatta ylenkatsontaan.

Mahtihommia!

Thanks!
mopar
26.01.2014 21:52:28

Nythän mä vasta hokasin....tuliko se mun kitara sulle?
ruuhkatukka
27.01.2014 10:11:20
mopar: Nythän mä vasta hokasin....tuliko se mun kitara sulle?

Moi!

Tulihan se!

Modasin sitä itse sitten vain lisää vaikka muuten hyvät setupit sulla olikin jo!

Poistin siitä sen toisen tonepotikan käytöstä ja muutin kytkentää. Works like a charm.

Ei olisi arvannut vai? ;) Kiitokset vielä oikein hyvin onnistuneista kaupoista ja asiallisesta toiminnasta.
mopar
27.01.2014 21:04:35

ruuhkatukka: Moi!

Tulihan se!

Modasin sitä itse sitten vain lisää vaikka muuten hyvät setupit sulla olikin jo!

Poistin siitä sen toisen tonepotikan käytöstä ja muutin kytkentää. Works like a charm.

Ei olisi arvannut vai? ;) Kiitokset vielä oikein hyvin onnistuneista kaupoista ja asiallisesta toiminnasta.

Haa, kiitokset itsellesi. Hyvä että kelpas. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)