Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Siirtyminen apple-maailmaan
1 2
OPJ1974
16.01.2014 19:18:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vexu: Ite hankin niin Macilla ja iPadilla tallentamista varten Alesis iO4:n (https://www.alesis.com/io4). Tuolla saa tarvittaessa kerralla 4 erillistä raitaa USB:n kautta sisään, mikäli haluaa saada esim. rumpuja paremmin talteen.
 
On kyllä edullinen, jos tuo hinta pätee myös Suomessa. Avid maksaa kuitenkin Suomessa päälle kaksisataa kivijalkakaupasta. Hinnan puolesta tietysti vähän mietityttää, miten eroaa näistä kalliimman pään vehkeistä - Apogeet kun ovat hurjastikin kalliimpia, tuplaraitaiset pelit lähes 10-kertainen hinta euroissa.
 
Itse äänittelen reeniksellä rummut niin, että teen esimiksauksen itse mikserissä (tasojen säädöt ja panoroinnit), niin mulle yksikin raita riittäisi niiden miksaukseen. Hyvin on toiminut :)
 
Muutoin kotistudiohommailuissa kahden raidan yhtaikainen käyttö on osoittautunut kivaksi ominaisuudeksi, kun voi laulaa ja soittaa vaikka demokitaran muun äänityksen tueksi kerralla.
vexu
17.01.2014 00:08:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiemmin (silloin kun itsekkin tuon ostin) oli iO4 vajaa 200e, mutta jostain syystä hinta hinta on tippunut nyt reilusti, esim. Thomannilta 118e. Laadukas laite kaikin puolin.
 
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
OPJ1974
17.01.2014 10:46:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vexu: Aiemmin (silloin kun itsekkin tuon ostin) oli iO4 vajaa 200e, mutta jostain syystä hinta hinta on tippunut nyt reilusti, esim. Thomannilta 118e. Laadukas laite kaikin puolin.
 
Tämään se taitaa olla yleinen ja luonnollinen - noin vuosi sitten laitteiden hinnat olivat yleisesti ottaen aika korkeita. Kysyntä ja tarjonta, saatavuus, yleisyys ja kilpailu.
 
Se tuli mieleen, että tarvitaanko tuon Alesiksen kanssa erillistä virransyöttöä ipadille (eli tarvitaanko erillinen usb-hub interfacen ja ipadin väliin, josta ipad saa myös virtaa)?
Avid tarjoaa virrat ipadille suoraan ilman lisävirityksiä, sen takia sen hommasinkin. Avid oli myös ko. ominaisuuden tarjoavista laitteista tuolloin edullisemmasta päästä, vaikka onkin laadukas peli.
vexu
17.01.2014 12:16:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iO4 ei anna suoraan virtaa iPadille, joten sellainen vaatii erillisen ratkaisun. Itse etsin juuri edullista ratkaisua 4 erillisen raidan tallennukseen ja tuo oli selkein valinta. Meillä se on myös kiinteästi treeniksellä mikitettyjen rumpujen ja mikserin välissä, jotta kunnon demoraitoja pääsee vetämään sisään mahdollisimman simppelisti.
 
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «