Aihe: Floyd Rose Special
1 2
aristoteles666
19.08.2009 18:44:50 (muokattu 19.08.2009 18:48:06)

samaa mieltä kuin antti, ja täytyy ottaa huomioon että juuri noita varten floydit ym on. muuten voi vetää jollain muulla.

edit. plus kaksi kertaa mennyt tavallisesta strato tallasta 20+ vuoden aikana kampi poikki, mikä meinaa että blokki vaihtui myös, ja seuraavaksi vaihtuu tallapalat koska ne vaan on loppu, metallikin väsyy
Paku837
16.01.2014 10:54:45
Laitan vanhan topicin ylös.

Mulla sattuu olemaan Ltd MH-103Qm jossa ks.FRS Talla kitara on aika uusi ja käyttämätön ajattelin huoltaa kitaran todella hyvään kuntoon..

Tässä nyt pieniä kysymyksiä mitä olen ajatellut,:

1.jousten vaihto esim: Dimarzio
2.Vaikka perus ruoka oljyllä voitelee pienet hienosäätö ruuvit kuntoon + muut
3.Tallan säätö niin että on suorassa suhteessa bodyyn.
4.Lukko ruuvien vaihto kunnollisiin.

Laittakaa ihmeessä mulle lisää neuvoja
ja jos jokin noista on jonkun mielestä huono idea,kerro miten itse laittaisit.

Ystävällisin terveisin Bazi..
Way To Go on Rock & Roll
BurningSensation
16.01.2014 12:55:30

Paku837: Laitan vanhan topicin ylös.

Mulla sattuu olemaan Ltd MH-103Qm jossa ks.FRS Talla kitara on aika uusi ja käyttämätön ajattelin huoltaa kitaran todella hyvään kuntoon..

Tässä nyt pieniä kysymyksiä mitä olen ajatellut,:

1.jousten vaihto esim: Dimarzio

Mulla on MH-100, johon laitoin 5 uutta jousta, jolloin vireenpito parani. Toki myös floikan tatsi muutui jäykemmäksi samalla.
2.Vaikka perus ruoka oljyllä voitelee pienet hienosäätö ruuvit kuntoon + muut
Ruuvit olen voidellut WD-40:llä, varsinkin hienovireruuvit kannaattaa voidella.
3.Tallan säätö niin että on suorassa suhteessa bodyyn.
Kannatetaan.
4.Lukko ruuvien vaihto kunnollisiin.
Ruuveja kannattaa väännellä varoen, mutta jos toimivat tuskin kannattaa vaihtaa. Itse olen vaihtanut vain jousien kiristysruuvit, jotka olivat tosi pehmeät.
Paku837
16.01.2014 14:08:06
BurningSensation: Mulla on MH-100, johon laitoin 5 uutta jousta, jolloin vireenpito parani. Toki myös floikan tatsi muutui jäykemmäksi samalla.

Ruuvit olen voidellut WD-40:llä, varsinkin hienovireruuvit kannaattaa voidella.

Kannatetaan.

Ruuveja kannattaa väännellä varoen, mutta jos toimivat tuskin kannattaa vaihtaa. Itse olen vaihtanut vain jousien kiristysruuvit, jotka olivat tosi pehmeät.

Jätän ruuvit paikoilleen.

Nyt tuossa kokeilin ja laitoin neljä jousta, kun kielisetti vaihtui 10-46
Kyllä pitää vireen kun vaan jaksaa pikkuhiljaa laittaa kitaraa kunnolla kuntoon.

Kaularauta piti suoristaa, kait nää kylmät ilmat teki jotain, mut nyt taas skulaa.
DIY - Is way to Go
Way To Go on Rock & Roll
J_Mantyla
17.01.2014 20:57:29
On kokemusta ja voin suositella ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
ReBeat
17.01.2014 21:27:05

Paku837: Laittakaa ihmeessä mulle lisää neuvoja

Siihen tallaan on mahdollista vaihtaa myös massiivisempi blokki, jos kiinnostaa. Blokki vaikuttaa soundiin ja sustainiin.
Metal Head
31.05.2014 10:48:09

Itsellä ollut Jacksonin Warrior lisenssi tallalla ja en ole kertaakaan putsaillut tai voidellut osia ja hyvin toimii ja vire pysyy vaikka kuinka runnoo menemään kammen kanssa. Hyvät säädöt ja homma toimii.

Sitten toisaalta kysyisin mistäs noita jousien ruuveja saa ostettua vai onko ihan perus k-rauta kun käytettynä ostamassani ltd:ssä joku on vetänyt ne pyöreäksi niin ei voi virettä muuttaa kun tallan säädöt ei onnistu?
AINA on varaa parantaa...
freakingenius
31.05.2014 11:17:34
Metal Head: Itsellä ollut Jacksonin Warrior lisenssi tallalla ja en ole kertaakaan putsaillut tai voidellut osia ja hyvin toimii ja vire pysyy vaikka kuinka runnoo menemään kammen kanssa. Hyvät säädöt ja homma toimii.

Sitten toisaalta kysyisin mistäs noita jousien ruuveja saa ostettua vai onko ihan perus k-rauta kun käytettynä ostamassani ltd:ssä joku on vetänyt ne pyöreäksi niin ei voi virettä muuttaa kun tallan säädöt ei onnistu?

Varmaan perus k-raudasta saa ruuvit kunhan otat mallikappaleen mukaan niin osaat ostaa oikean kokoisen. Jos tarttet sitten jotain "erikoisempaa" osaa kitaraan niin Millbrookista ollaan ainakin löydetty osat.
Jacksonin lisenssi tallat on mullakin toiminut useita vuosia hyvin ja vire pysyy myös. Yhenstä tallapalasta tosin ruuvi katkes, mutta Salo korvasi. Toisessa kitarassa lisenssi talla kesti pari, 3,4? vuotta kunnes vaihdoin tallapalat ja muutkin ruuvit, koska kierteet alkoivat mennä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)