DaMaz 15.01.2014 22:15:26 | |
---|
Olen pahoillani! Tässä on saattanut käydä niin että olen huomaamattani kopioinut jonkun toisen kilpailijan juttuja kilpailussa nro 313. Mikäli näin on käynyt, niin vakuutan että en ole tehnyt sitä tahallani. Tämä (nro 314) on vasta toinen kilpailuni ja opin varmaan piakkoin tavoille. Teen jatkossa niin että lähetän ensin oman versioni, ja kuuntelen vasta sitten muiden jutut. Tällä tavoin voin olla varma että jos mulla sattuu olemaan joku sama fraasi toisen kilpailijan kanssa niin se on täysi sattuma. Blues guys go into twelve bars. |
Kuha 15.01.2014 22:34:28 | |
---|
DaMaz: Olen pahoillani! Tässä on saattanut käydä niin että oa nro 313. Mikäli näin on käynyt, niin vakuutan että en ole tehnyt sitä tahallani. Eipä noihin kukaan patenttia omista, kaikki kopioi jotain - tietämättään tai tietäen, notta siitä vaan! Old Fenders never die |
DaMaz 15.01.2014 22:49:04 (muokattu 15.01.2014 22:51:20) | |
---|
Kuha: Eipä noihin kukaan patenttia omista, kaikki kopioi jotain - tietämättään tai tietäen, notta siitä vaan! Juu, eittämättä näinkin. Kilpailun kannalta soolot saisivat kuitenkin mieluummin erota toisistaan kuin muistuttaa toisiaan. Jatkossa varastan sitä seuraavaa skabaa varten! ;) Blues guys go into twelve bars. |
Jarkre 15.01.2014 23:12:14 | |
---|
DaMaz: Olen pahoillani! Tässä on saattanut käydä niin että olen huomaamattani kopioinut jonkun toisen kilpailijan juttuja kilpailussa nro 313. Ritchie Blackmoren sanoin: "The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal." Linkin takana lisää RB:n viisasteluja www.brainyquote.com/quotes/authors/r/ritchie_blackmore.html |
DaMaz 15.01.2014 23:18:29 | |
---|
Erittäin hauska! Etenkin toi huomio että jopa Hendrixin kävely oli "amazing". Uskon joka sanan! Jarkre: Ritchie Blackmoren sanoin: "The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal." Linkin takana lisää RB:n viisasteluja www.brainyquote.com/quotes/authors/r/ritchie_blackmore.htmlBlues guys go into twelve bars. |
DaMaz: Erittäin hauska! Etenkin toi huomio että jopa Hendrixin kävely oli "amazing". Uskon joka sanan! Eipä muuten näyttänyt arvostavan erityisen korkealle SRV:tä. Ei kuulemma tehnyt kitaristina "mitään ihmeellistä." Lukaisin Blackmoren elämänkerran tuossa jouluna, ja siinä hän jossain vaiheessa kuittasi Claptoninkin suunnilleen näin: "Jokaisesta baarista löytyy samantasoinen kitaristi." Abbaa ja Agneta Fältskogia hän on sen sijaan ihaillut suuresti. |
krk 16.01.2014 11:34:32 | |
---|
Heh, minäkin haluan tunnustaa... :) Mun 313-vedon alkupuolelta saattaa huomata jotain yhtenevyyttä tähän: http://www.youtube.com/watch?v=ufPbPDCJfJw Tämän ehkä SRV-tuntijat tunnistivat ilman vihjettäkin... Yleisesti ottaen, kopioinnin tai lainauksen voi näissä yhteyksissä ymmärtää myös viittauksena, joka kuuluu olennaisena osana "ihan oikeaankin" taiteeseen. Viittaukset perinteeseen esitetään osana omaa näkemystä. - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
DaMaz 16.01.2014 15:52:27 | |
---|
Yleisesti ottaen, kopioinnin tai lainauksen voi näissä yhteyksissä ymmärtää myös viittauksena, joka kuuluu olennaisena osana "ihan oikeaankin" taiteeseen. Viittaukset perinteeseen esitetään osana omaa näkemystä. Yhdyn yllä olevaan mielipiteeseen. SRV on muuten minusta aivan loistava kitaristi. Ei maailman paras, tai monipuolisin, mutta blues-jätkistä ihan eturivissä. Blues guys go into twelve bars. |
BigPapa 18.01.2014 10:59:06 (muokattu 18.01.2014 15:05:40) | |
---|
Eipähän tänne reiluun vuoteen ole tullut kirjoitettuakaan, muita kun onnitteluja voittajille. Eikä tämän keskustelun jälkeen taas tule. Poistuin tämänkertaisesta skabasta. Tuli jostain syystä vähän sellainen tuntemus, ettei näissä ympyröissä kaivata. Tietty trendi on näissä divarilaisten äänestyksissä. Ihan nimeltä mainiten Bluestumppi, Vesa 423, ja samaa meininkiä on tässä Hasakon ja Jarkren toimninnassa. Mistä moinen antipatia kumpuaa. Niistäko sanallisista kommenteista, joita viime loppuvuodesta kirjoitin. Ja tämä divariveljeltä divariveljelle meininki on oikein selkeä, varsinkin jäsen Bluestumpin osalta, millään ei ole perusteltavissa, että tjj2000 veto olisi samalla viivalla kuin Zeeboon veto. Tai, että Vesa423:n veto olisi jopa ansiokkaampi. Toki sieltä alkaa tulla kaikenlaisia selityksiä, kuinka "minun" makuni mukkaan koen näin ja, että fiilispohjalta paskoin äänestyksen. Aika jeesus saa olla kun noin toimii. Voi ristus. Olkoon tässä kuunneltavissa tämä luokaton veto: http://maihinnousu.net/s/21443 |
tjj2000 18.01.2014 11:18:39 | |
---|
BigPapa: Poistuin tämänkertaisesta skabasta. Tuli jostain syystä vähän sellainen tuntemus, ettei näissä ympyröissä kaivata. Jatka vaan; minusta on tuntunut samalta koko ajan ;) Kunhan vaan soitellaan... Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
hasako 18.01.2014 13:20:38 | |
---|
Olen kyllä samaa mieltä tjj 2000 kanssa, eli ,kunhan vaan soitellaan. Ja,jos joku ei diggaa jonku vedosta, eikä anna pisteitä,se on aina hänen oma häpeänsä, jos ei ymmärrä hyvän päälle. |
BigPapa 18.01.2014 13:30:03 (muokattu 18.01.2014 13:54:50) | |
---|
hasako: Olen kyllä samaa mieltä tjj 2000 kanssa, eli ,kunhan vaan soitellaan. Ja,jos joku ei diggaa jonku vedosta, eikä anna pisteitä,se on aina hänen oma häpeänsä, jos ei ymmärrä hyvän päälle. Olis kuitenkin mukava kuulla, mikä esim. noissa mun vedoissa on sun ja muidenkin dissaajien mielestä mättänyt, niin lähimenneisyydessä kuin nykyisyydessä. Vai onko kenties kyse ihmisestä näiden vetojen takana. Ilmapiirin puhdistuminen olis ihan suotavaa ja kannattaiskin jokaisen puhua suunsa puhtaaksi näistä asioista, eikä kyräillä. Mistä on kyse? Toivon asiallisia puheenvuoroja, mikäli mahdollista. |
Sjömanni 18.01.2014 14:09:23 | |
---|
Onkohan tälläinen nillitys vähän nyt pikkusieluista? Itsekin lataan näihin kisoihin mukaan aina lapiollisen sitä ihtiään kun ei vaan osaa soittaa. Mutta millä hitolla sitä muuten kehittyy ellei ota osaa ja uskalla vaan? arvokkaita kommentteja aina tulee, vaikka omat vedot muistuttavat norsua posliinikaupassa. Ei kai musiikkia voi laittaa absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen? Fiiliksellä on omassa arvostelussani suuri merkitys. taitoluistelijoilleklin tulee kovia pisteitä vaikka kaatuvat välillä. On tekniikka ja on taiteellinen puoli. tjj2000:n soitto on kyllä omastakin mielestäni mennyt nopeasti eteenpäin ja huomaa, että tunne pysyy mukana. Ehdottomasti sitä mieltä, että soitetaan vaan eikä kyräillä. "Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL |
BigPapa 18.01.2014 14:15:35 (muokattu 18.01.2014 14:16:31) | |
---|
Sjömanni: Onkohan tälläinen nillitys vähän nyt pikkusieluista? Itsekin lataan näihin kisoihin mukaan aina lapiollisen sitä ihtiään kun ei vaan osaa soittaa. Mutta millä hitolla sitä muuten kehittyy ellei ota osaa ja uskalla vaan? arvokkaita kommentteja aina tulee, vaikka omat vedot muistuttavat norsua posliinikaupassa. Ei kai musiikkia voi laittaa absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen? Fiiliksellä on omassa arvostelussani suuri merkitys. taitoluistelijoilleklin tulee kovia pisteitä vaikka kaatuvat välillä. On tekniikka ja on taiteellinen puoli. tjj2000:n soitto on kyllä omastakin mielestäni mennyt nopeasti eteenpäin ja huomaa, että tunne pysyy mukana. Ehdottomasti sitä mieltä, että soitetaan vaan eikä kyräillä. Nillitykseksi kutsuminen ei ole kovin asiallista. Missä näitä arvokkaita kommentteja muuten on nähtävillä? Joskus olen kommentoinut ja puhunut harjoittelun tarpeellisuudesta ja perusasioiden hallitsemisesta, joka ei kaikille ole itsestäänselvyys. Ja kyllä, kyllä itsekin suoritan treenejä edelleenkin, treenaan niitä asioita, joita pidän tarpeellisena treenata. Taiteellinen puoli muuten on paljon antoisampaa niillä, joilla on tekniikka ja tyylitaju kunnossa. |
Sjömanni 18.01.2014 14:25:15 | |
---|
BigPapa: Nillitykseksi kutsuminen ei ole kovin asiallista. Missä näitä arvokkaita kommentteja muuten on nähtävillä? Joskus olen kommentoinut ja puhunut harjoittelun tarpeellisuudesta ja perusasioiden hallitsemisesta, joka ei kaikille ole itsestäänselvyys. Ja kyllä, kyllä itsekin suoritan treenejä edelleenkin, treenaan niitä asioita, joita pidän tarpeellisena treenata. Taiteellinen puoli muuten on paljon antoisampaa niillä, joilla on tekniikka kunnossa. Olet oikeassa harjoittelusta. En halua millään muotoa lietsoa pahaa tuulta ja ilmapiiriä. Omasta mielestäni vetosi oli hyvä ja sen kuulee, että elät ja hengität bluussia. En edes vertaa omaa ränkkäämistäni kunnon soittomiesten komeisiin vetoihin. En seuraa tätä palstaa niin tarkkaan, että tietäisin ihmisten keskinäisiä henkilökemioita sen paremmin. Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia. Mielestäni ei edistä mitään se, että vähemmän aikaa soittaneiden soolovetoja erikseen aletaan lyttäämään. Jos joku jonkun pisteen joskus saa, mitä sitten? Ei kai tämä niin vakavaa ole? Muuta sanottavaa ei oikeastaan ole. Hyvää mieltä kaikille ja soittamisen iloa. "Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL |
BigPapa 18.01.2014 14:30:36 (muokattu 18.01.2014 14:35:00) | |
---|
Sjömanni: Olet oikeassa harjoittelusta. En halua millään muotoa lietsoa pahaa tuulta ja ilmapiiriä. Omasta mielestäni vetosi oli hyvä ja sen kuulee, että elät ja hengität bluussia. En edes vertaa omaa ränkkäämistäni kunnon soittomiesten komeisiin vetoihin. En seuraa tätä palstaa niin tarkkaan, että tietäisin ihmisten keskinäisiä henkilökemioita sen paremmin. Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia. Mielestäni ei edistä mitään se, että vähemmän aikaa soittaneiden soolovetoja erikseen aletaan lyttäämään. Jos joku jonkun pisteen joskus saa, mitä sitten? Ei kai tämä niin vakavaa ole? Muuta sanottavaa ei oikeastaan ole. Hyvää mieltä kaikille ja soittamisen iloa. Kenenkään vetoja ei ole ollut tarkoitus kommenteilla eikä pisteytyksillä lytätä, ei vähemmän eikä enemmän soittaneiden. Jos on puutteita tai muuta, niin sen olen kertonut ihan rehellisesti. Ja siinäkin on ollut kyse siitä, miten minä asiat kuulen. Kommentteja toivotaan ja sitten jos kommentoi, niin ne eivät ihan kaikille sovi. Soittaminen on iloa tuottava asia kyllä ja musiikki muutenkin. |
tjj2000 18.01.2014 14:46:13 | |
---|
BigPapa: ... Soittaminen on iloa tuottava asia kyllä ja musiikki muutenkin. No sillä mielellä vaan eteenpäin! Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Tuomo_ 18.01.2014 14:54:18 | |
---|
Eipähän tänne reiluun vuoteen ole tullut kirjoitettuakaan, muita kun onnitteluja voittajille. Eikä tämänjälkeen taas tule. Poistuin tämänkertaisesta skabasta. Tuli jostain syystä vähän sellainen tuntemus, ettei näissä ympyröissä kaivata. Tietty trendi on näissä divarilaisten äänestyksissä. Ihan nimeltä mainiten Bluestumppi, Vesa 423, ja samaa meininkiä on tässä Hasakon ja Jarkren toimninnassa. Mistä moinen antipatia kumpuaa. Niistäko sanallisista kommenteista, joita viime loppuvuodesta kirjoitin. Ja tämä divariveljeltä divariveljelle meininki on oikein selkeä, varsinkin jäsen Bluestumpin osalta, millään ei ole perusteltavissa, että tjj2000 veto olisi samalla viivalla kuin Zeeboon veto. Tai, että Vesa423:n veto olisi jopa ansiokkaampi. Toki sieltä alkaa tulla kaikenlaisia selityksiä, kuinka "minun" makuni mukkaan koen näin ja, että fiilispohjalta paskoin äänestyksen. Aika jeesus saa olla kun noin toimii. Voi ristus. Äänestin noita kahta sillä perusteella, että kaverit ovat mielestäni kehittyneet kovasti. Mun mielestä on oikeus ja kohtuus joskus näin tehdä. Sitten annoin osaamisesta parille muulle. Eipä sen kummempaa. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
BigPapa 18.01.2014 15:00:00 (muokattu 18.01.2014 15:19:26) | |
---|
Bluestumppi: Äänestin noita kahta sillä perusteella, että kaverit ovat mielestäni kehittyneet kovasti. Mun mielestä on oikeus ja kohtuus joskus näin tehdä. Jaa, no hyvä niin. Mun korvaan noissa ei kyllä se kehitys oikein kuulu. Kyseisiltä herroilta - tjj2000 ja Vesa423 - parempiakin vetoja olen kuullut, |
DaMaz 19.01.2014 02:40:11 | |
---|
BigPapa on juuri oikealla asialla! Kilpailu on kilpailu! Parhaiden pitää saada pisteet. Muuten koko kilpailu menettää merkityksensä! Blues guys go into twelve bars. |