Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sp-elektroniikan mikkikäämilanka
1
beorn
15.01.2014 00:50:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, jos olette kyseistä käämilankaa hommanneet ja saaneet siitä kelalta sitä lankaa mikin ympärille ilman että se lanka katkeaa n.600 kertaa, niin millä patentilla olette saaneet sen siitä kelalta?
 
Ite oon kokeillu jos jonkinlaista systeemiä, patenttia ja viritelmää ja lanka katkee jo pelkästään lankakerän painon vuoksi kun sitä koittaa suoraa kelalta.
Lankaa oon sitten kerinyt kalalta muunlaiseen pakkaan, josta lanka tulisi kevyemmin, laihahkoin tuloksin.
 
Tästäpä syystä en enää hanki käämilankaani sp:ltä!
 
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! Ladatkaa Interspectionalin Demo#2
Jymi
15.01.2014 01:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Suoraan kelalta" tarkoittaako sitä, että olet yrittänyt siten että kela pyörisi mukana ?
 
Oikea tapa on laittaa kela päädylleen vaikka lattialle ja se tulee melko vapaasti sitten sen siitä.
 
rrroope
15.01.2014 12:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep. lankakerä pystyyn lattialle ja sieltä se lanka tulee itekseen. kelan ei siis kuulu pyöriä.
 
beorn
15.01.2014 13:36:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kyllä tuotakin kokeilin vaan tahto kyllä katkeilla silläkin tavalla!
 
Tosin, sp:llä oli joku erä "liian tiukkaan kerättyä" lankaa, että oisko ollu sitä erää sitten....
 
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! Ladatkaa Interspectionalin Demo#2
rrroope
15.01.2014 13:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minkälaisella järjestelyllä sä sitä lankaa käämit kelalle? se lanka nimittäin katkeaa herkästi muutenkin, jos esim moottorissa on liikaa tehoa yms.
 
beorn
15.01.2014 21:40:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmonen tee-se-itse käämikone. Ei järin tehokas todellaan, että ei se siitä oo johtunu.
 
Näissä oikeiden tekijöiden käämipakoissa se lankahan on semmosella rullalla, joka on sisältä tyhjä ja se lanka tulee siis kerän sisäpuolelta.
Näitä myy mm. Stenbacka firma. Toimii erittäin hyvin niin! On vaan vähän isompia keriä mitä myyvät ja kertainvestointina vähän tyyriimpi homma, mutta kyllä se kannattaa jos olisi pari ylimääräist satasta taskussa.
 
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! Ladatkaa Interspectionalin Demo#2
rrroope
16.01.2014 10:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä oon tilannu tuolta http://www.brocott.co.uk/ eikä mitään ongelmia oo ollu vaikka lanka tulee kyllä noissakin kelan ulkoreunalta. on muuten paljon edullisempaakin kuin spelektroniikalla.
 
MPU
17.01.2014 19:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: mä oon tilannu tuolta http://www.brocott.co.uk/ eikä mitään ongelmia oo ollu vaikka lanka tulee kyllä noissakin kelan ulkoreunalta. on muuten paljon edullisempaakin kuin spelektroniikalla.
 
Sama. Puolen kilon keloina olen tilaillu.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
cimar
26.01.2014 20:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttääpi olevan se vika ettei lanka juokse vapaasti pois rullan päästä koska siinä on liian isot päätykappaleet,olen rullannut käämin stewmacin rullalle josta se pääsee vapaasti tulemaan päästä pois,tosin joutuu tekemään kaksinkertaisen työn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «