Mikko Kankaanpää 14.05.2004 14:28:10 | |
---|
Roots-miehet siis tykkää siitä, että notkuu, eikä siitä, että ei notku, vai? Kieliopillisesti oli vähän harhaanjohtava viittaus. Antseeksi. Tykkää notkua. Mikko |
Mikko Kankaanpää 14.05.2004 14:28:26 | |
---|
Siis roots miehet... |
Kapane 14.05.2004 15:08:21 | |
---|
Sillä ei ole laadun kanssa mitään tekemistä. Onpahan vain hieman erilainen tapa toteuttaa vahvistin. Eli toisin sanoen A-luokassa toimiva vahvistin ei ole suoranaisesti parempi kuin AB-luokassa toimiva, vaan korkeintaan erilainen. Noihin luokkiin ei muutenkaan kannata erityisemmin kiinnittää huomiota vahvistinta valitessa. no ni taas mua on uunotettu. tyhmää on helppo viedä... ei perkele. enä en luota kyllä yhteenkään helsinkiläiseen soitin kauppiaaseen... nyt antakaas jotain linkkiä aiheesta... Onko oikein päätelty, että a luokan vehje ei siis välttämättä tarvitse niin paljoa putkia koska yksi tekee kahden hommat? ja onko myös niin, että a luokan kaverissa putket kuluvat nopeammin? mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Kapane 14.05.2004 15:11:01 | |
---|
onkos soldano muuten a vai ab mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
askomiko 14.05.2004 15:16:20 (muokattu 14.05.2004 15:16:58) | |
---|
Onko oikein päätelty, että a luokan vehje ei siis välttämättä tarvitse niin paljoa putkia koska yksi tekee kahden hommat? Periaatteessa juu. Esim. THD Univalvessa on yksi pääteputki, joka voi olla mikä vain, jolloin saa varsin erilaisia rutinasäröjä. Peruverme Vox ac30:ssä on kuitenkin neljä pääteputkea. Mutta ne on niitä pieniä, el84:sia. Halpoja vaihtaa. Yleensä pääteputkia on kaksi tai neljä. Soldanot on AB. Niinkuin reilusti suurin osa kitaravahvareista. |
ollisal 14.05.2004 15:22:26 | |
---|
Askomiko : B-luokan koneissa putkien toiminta-alueet on 180 astetta, AB-luokassa enemmän kuin 180 mutta kuitenkin vähemmän kuin 360. Ja voi sen useampikin putki hoitaa. Kaikki single-ended eli yhden pääteputken kitaravahvarit toimivat (luonnollisesti) A-luokassa, eivät käytännössä oikein mitkään muut. Suurin osa "A-luokan vehkeistä" kuten Voxit, Matchlessit jne on vaan katodibiasoituja ilman feedbackia toimivia AB-luokan vahvareita. |
Kapane 14.05.2004 15:27:47 (muokattu 14.05.2004 15:28:06) | |
---|
ja tähän päätämme offtopic keskustelun aiheesta "a ja ab luokan vahvistimet" ja palaamme aiheeseen "ovatko mesat hyviä" mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
askomiko 14.05.2004 15:29:27 | |
---|
On ne hyviä siinä mitä ne tekee. Sädekehää on liikaa! |
Shaft 14.05.2004 16:01:56 | |
---|
Mesoissa on periaatteessa persoonallinen soundi, josta pitää tai sitten ei. Toki eri malleissakin on aika isoja eroja. Aika paljon olen minäkin lukenut luotettavuusongelmista ja riittämättömästi testattujen tuoteiden laskemisesta markkinoille. Nykyisin hinta ei ainakaan Euroopassa vastaa laatua. Hyvä yksilö käytettynä voisi olla kiinnostavakin. Randall Smith oli käsittääkseni ihan innovatiivinen kaveri joskus 70-luvulla, mutta on nyttemmin keskittynyt enemmänkin rahan tekoon. Kaveri on tunnettu esimerkiksi yrityksistä ottaa omiin nimiin vanhoja keksintöjä ja patentoida yhtä sun toista. |
Juice 14.05.2004 20:25:23 | |
---|
Petruccihan käyttää mesa vehkeitä, eikö? Kyllä. Yhdessä keikkavideossa näin taustalla aika satsin noita. Ei ole mistä repiä tuohta, kun on puilla paljailla. |
Ziggy Bubba 14.05.2004 21:42:59 | |
---|
Kyllä maistuis mullekin Mesan vehkeet, ovat vaan ihan käsittämättömissä hinnoissa. En jaksa uskoa että ne on ihan NOIN hyviä. Mites noi Soldanot, ovatko minkälaisia... Tuli vaan mieleen kun V-Ampin paras hi-gain soundi on mallinnus jostain Soldanosta. |
No ihan varmasti on hyviä. Mutta Mesan hintaluokassa on kyllä paljon kovia kilpailijoitakin. Jos pitäisi ökyhintainen vahvistin ostaa niin itse tsekkaisin Diezelit ja Bognerit nyt ainakin. Bogner Überschall...uih juih Tai sitten ei... |
Dr. Muff 14.05.2004 22:14:24 | |
---|
Mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Jotain bugeja oli esim kanavaa vaihtaessa saattoi sanoa plop mutta eipä juuri haitannut. Puhdas mun korvaan hyvä, kivasti kompressoitu ja särö oli nannaa. Päästi kuitenkin kitaran sävyt läpi. Kyllä mä ennemmin ostaisin mesan kun esimerkiksi marsun(wanhat erikseen) tai vaikkapa peaveyn, niin soundin kun muidenkin aspektien takia. Ja ostankin joskus tulevaisuudessa, kun on rahaa. Who's that wanker? |
Exhausted 15.05.2004 02:53:51 | |
---|
Mites noi Soldanot, ovatko minkälaisia... Tuli vaan mieleen kun V-Ampin paras hi-gain soundi on mallinnus jostain Soldanosta. oiskohan vielä Mesaa laadukkaampia vehkeitä, voi olla myös kalliimpiakin. vähän eri tyyppinen särösaundi |
drlecter 15.05.2004 11:39:00 | |
---|
Ois näpeä jos sais jostain noita mesan vahvistimien piirrustuksia/kytkentäkaavioita. Joku alan seppä tekis sitte halvalla samanlaisen ;) http://www.fretboardfromhell.tk/ |
trih 15.05.2004 12:02:06 (muokattu 15.05.2004 12:04:03) | |
---|
Ois näpeä jos sais jostain noita mesan vahvistimien piirrustuksia/kytkentäkaavioita. Joku alan seppä tekis sitte halvalla samanlaisen ;) Ymmärtääkseni niissä olisi kuitenkin jonninverran duunia ja ne oikeat komponentit (virtalähteet?) pitäisi hankkia... EDIT: Kyllä niitä piirustuksia on netissä mutta ovat kirjoittaneet, että jos tämän mukaan teet niin ei toimi. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Ziggy Bubba 16.05.2004 23:41:02 | |
---|
oiskohan vielä Mesaa laadukkaampia vehkeitä, voi olla myös kalliimpiakin. vähän eri tyyppinen särösaundi Behringerin insinöörit on mallintanut ton Soldanon melko Rectifierin kuuloiseksi tossa V-Ampissa, mutta se ei varmasti kerro ite Soldanoista vielä mitään.. En ole tosiaan just nyt tommosia ostamassa, kunhan vaan kasvatan tietoutta noista kalliimmista peleistä :) |
askomiko 17.05.2004 00:24:16 (muokattu 17.05.2004 00:29:24) | |
---|
Podin ja Vampin ja Flextonen ja kenenlie Rectifier-mallinnukset on vähän surkuhupaisia. Särömallinnuksien ainoa ero on pieni eq-vaihtelu. Mukamas nappienkin käyttäytyminen mallinnettu.. pfft! Oikeasta rectosta ei tule ääntä ollenkaan kun eq-napit on nollassa, ja treblenumiskan pyörittely kääntää koko soundin päälaelleen. Vaan mitä tekee pod? Mössöistä sirinaa.. vielä tummempaa sirinää... Joo. Mallintaisivat joskus jotakin kunnolla. Tai no, Vox-mallinteet on ihan kivoja. |
Exhausted 17.05.2004 00:27:08 | |
---|
oon kyllä samaa mieltä, vaikka muuten pidän pod xt:stä niin recto-mallinnus on aika hirveä. ei siitä saa saundia tekemälläkään |
app 17.05.2004 09:57:08 | |
---|
Itellä on ollut Mesoista Studio preamp, 50/50 päättäri sekä Nomadin nuppi. Päättäriä lukuunottamatta niissä on sellainen hauska ominaisuus että sävysäädöt itseasiassa vaikuttavat soundiin :) Sen mieluisan soundin ruuvaaminen saattaa ottaa aikaa ja tupakkia aivan erillä tavalla kuin vanhassa Marshallissa. Minun mielestäni laadukkaita vehkeitä ovat olleet vaikka niistä olenkin luopumassa. Haluattais kokeilla vähän uusia laitteita ja soundeja. Niin, että katelkaahan toria :) Myynnissä Mesa/Boogiet: Fifty/Fifty poweramp, Studio Preamp, Nomad 55 Medium Head |