Näyttää vahvasti siltä, että 7- ja 8-kielisten tarjonta kasvaa (ilmeisesti kysyntäkin?)... mutta samalla se tarkoittaa sitä että entistä vähemmän näillä messuilla esitellään mitään meikäläistä kiinnostavaa, ainakaan kitarapuolella. Toisaalta, monen monta vuottahan tässä on jo menty custom-valmisteisilla vimpaimilla, joten jatketaan hyväksi todettua linjaa :) Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. |
Krice 14.01.2014 22:52:41 | |
---|
Shredator: Hohhoijaa...Joka vuosi sama ininä. Mitäs jos löisit vaan dollarit tiskiin ja hommaisit customin Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Mitä kitaroihin tulee yleensä, niin suunnittelen Fender American Standardin hankkimista. Enemmänkin tosin soundin vuoksi, en niinkään soittoergonomian. Suhtaudun kitaroihin eri tavalla kuin aikaisemmin, koska olen tavallaan jo multi-instrumentalisti. |
Point 14.01.2014 23:16:12 | |
---|
Krice: Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Sillä tavalla. Miksi? |
zedder 14.01.2014 23:18:26 | |
---|
Krice: Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella... Asiahan ei oikeastaan minulle kuulu, mutta äkkiseltään ajateltuna tuo on melkoinen vaatimus.. Voisi kuvitella että custom- eli tilaustyönä tehtävät kitarat ovat juuri niitä varten joiden toiveet ja vaatimukset poikkeavat kulloistenkin volyymituotteiden ominaisuuksista. Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää. |
Funkånaut 14.01.2014 23:28:31 | |
---|
Krice: Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Ja mä haluan Liv Tylerin tyttöystäväkseni. Yhtä lailla kummankaan toiveet eivät tule toteutumaan, joten mitä jos vain tilaisit kustomin? Eikun niin joo, sähän olit ylimaallinen nero ja äärettömän lahjakas. Mitä nyt kummastakaan ei todisteita missään ole. Kitarayhtiöt myyvät tasan niitä tuotteita, joilla tehdään rahaa. Jos lyhyempimensuurisesta stratosta eri virtapotikan paikan kanssa ei ole ollut kyselijöitä, niin ei semmoista aleta tekemäänkään. Niin yksinkertaista se on. Ja jos malli ei tuota massia, se lakkautetaan. "Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti
Kuuntelen tämmöistä |
0101978 14.01.2014 23:37:17 (muokattu 14.01.2014 23:42:31) | |
---|
En ihan ymmärrä lausetta: "kyse on enemmänkin periaatteesta kuin rahasta". Jos rahasta ei ole kysymys ja maailman valikoimista ei löydy itselle sopivaa, niin mikä periaate käskee olla teettämättä omaa customia? Varsinkin jos siitä pitää vuodesta toiseen marista. Itsellä ei ole ongelmaa mallien/muotojen suhteen, mutta jos olisi niin hoitaisi kyllä itselleni sopivan kitaran. Se soittaminen on ihan erilaista touhua mielekkäillä vehkeillä. Huh... Edit. Tuossa ylempänähän se syy onkin. Sitten kannattaa vaan olla hiljaa ja odottaa, että koska sellainen malli tulee. Tai pommitat firmoja omilla spekseilläsi. Saattaa tosin ottaa hetken ennenkuin ottavat tuotantoon, koska se ei ilmeisesti ole ihan kaikille se ultimate-kitara. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
s8na 14.01.2014 23:49:32 (muokattu 14.01.2014 23:52:15) | |
---|
SG kouraan Kricelle ja rokkia tuuttiin. A) Skaala on lyhyt B) volapotikka ei oo tiellä. Esim. joku Raw Power malli koko vaahteraisena kuulostaa varmaan ihan stratolta muutenkin. Epäilisin et jos sellasen unelmakepin löytäisit, siinä ois kuitenkin puolen vuoden jälkeen jotain pielessä ja se lähtis torille. Sinne kaikki kitarat päätyy aina kuitenkin. |
Gabe 14.01.2014 23:53:32 | |
---|
Krice: Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Teet vain omasta elämästäsi hankalampaa keksimällä tuollaisia periaatteita. :) Tilaa vain nyt se oma custom ja lopeta kärvistely, ei ne isot yhtiöt tee haluamaasi mallia vaikka kuinka siitä jankkaat tällä palstalla. |
Krice 14.01.2014 23:55:42 | |
---|
s8na: SG kouraan Kricelle ja rokkia tuuttiin. A) Skaala on lyhyt B) volapotikka ei oo tiellä. Esim. joku Raw Power malli koko vaahteraisena kuulostaa varmaan ihan stratolta muutenkin. Ikävä kyllä SG on mielestäni harvinaisen ruma kitaramalli, ja tämä tulee henkilöltä joka pitää BC Rich Warlockia ihan kohtalaisen esteettisenä taideteoksena. |
s8na 15.01.2014 00:06:26 | |
---|
Krice: Ikävä kyllä SG on mielestäni harvinaisen ruma kitaramalli, ja tämä tulee henkilöltä joka pitää BC Rich Warlockia ihan kohtalaisen esteettisenä taideteoksena. Rumuus on katsojan silmässä. Ne on vaan erimallisia puukalikoita kaikki, paitsi ne jotkut jotka on muovia. |
tapiomarko 15.01.2014 00:47:15 | |
---|
Krice: Ikävä kyllä SG on mielestäni harvinaisen ruma kitaramalli, ja tämä tulee henkilöltä joka pitää BC Rich Warlockia ihan kohtalaisen esteettisenä taideteoksena. Tuo on ihan totta, itekin ajattelin sg:tä kokeilla sen rumuuden takia alunperin, eihän sitä itse näe soittaessa. Ensikosketus itselläni sen todisti, se on vaan niin ruma kitara, että se on kaunis. Siinä kitarassa on koukkua vaikka muille jakaa. Erittäin soitettava , kevyt, monipuolinen ja miellyttävä pitopeli. Shhhh!!!!! Hiljaisuus voidaan tulkita tai tarkoittaa musiikiksi |
naavanka_ 15.01.2014 07:28:22 | |
---|
Krice: Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Mitä kitaroihin tulee yleensä, niin suunnittelen Fender American Standardin hankkimista. Enemmänkin tosin soundin vuoksi, en niinkään soittoergonomian. Suhtaudun kitaroihin eri tavalla kuin aikaisemmin, koska olen tavallaan jo multi-instrumentalisti. Jos joskus lähdet poliittiselle uralle niin äänestän kyllä sinua. |
Laulava Kylätohtori 15.01.2014 08:49:18 | |
---|
Krice: Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Maailmassa on miljoona ihmistä, jotka ajattelevat kuten sinä. Meinaatko, että valmistajat alkavat jokaisen yksittäisen vaatimuksen perusteella valmistaa erilaisia kitaroita? Mallistossa olisi äkkiä satoja tuhansia kitaroita, jos kaikkien vaatimukset toteutettaisiin. Tämä on tietenkin mahdotonta, jos halutaan rahaa tehdä. En voi uskoa, ettet itsekin ymmärtäisi, kuinka mahdoton vaatimuksesi on. Minusta tämä on vähän sama kuin vaatisit Ferraria tekemään auton pienellä dieselmoottorilla, isolla maavaralla ja vetokoukulla, koska sinulla ei ole rahaa maksaa ison moottorin bensakuluja, tarvitset autoa mökkiteillä ja asuntovaunun vetoon. Sorry autovertaus, mutta tajuat varmaan pointtini? Mitä kitaroihin tulee yleensä, niin suunnittelen Fender American Standardin hankkimista. Enemmänkin tosin soundin vuoksi, en niinkään soittoergonomian. Suhtaudun kitaroihin eri tavalla kuin aikaisemmin, koska olen tavallaan jo multi-instrumentalisti. Mikä siinä straton ergonomiassa sitten mättää? Minusta se on ergonomisin kitara, mitä olen kokeillut. Toki ylivertainen muissakin ominaisuuksissa. Mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä sitten mielestäsi on ergonominen kitara? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jeszse 15.01.2014 08:51:41 | |
---|
Krice: Taisin jo mainita, että tuosta ei ole kyse. Haluan, että valmistajat muuttaa käsityksiään minun mielipiteiden perusteella. Mitä kitaroihin tulee yleensä, niin suunnittelen Fender American Standardin hankkimista. Enemmänkin tosin soundin vuoksi, en niinkään soittoergonomian. Suhtaudun kitaroihin eri tavalla kuin aikaisemmin, koska olen tavallaan jo multi-instrumentalisti. Tilaa nyt se custom. Sä tunnut kuitenki tietävän kaikesta kaiken ja ymmärtävän pelkästään täydellisen päälle, ni luulis tulevan semmonen ettei tarvi ku ajatella ni se soittaa mozartin kadonneet nuottilaput itsekseen. |
Krice 15.01.2014 12:29:12 | |
---|
Charvel on muuten tehnyt uuden Jake E. Lee -nimikkomallin. Jos se on lyhytskaalainen niin se voisi olla houkuttelevampi vaihtoehto kuin American Standard. |
ReBeat 15.01.2014 16:56:11 (muokattu 15.01.2014 17:42:52) | |
---|
American Sdantart vois olla sikäli kätevä vaihtoehto että siitä vois myydä sen kaulan samantien vittuun ja hankkia tilalle Warmothin 24.75" kaulan. Uusi fender-kaula menisi torilla varmasti kaupaksi vähintään ylihinnalla. |
sonata 15.01.2014 17:43:23 | |
---|
www.myspace.com/mindmirrorfinland |
Kontiak 15.01.2014 17:48:25 | |
---|
Jeszse: Tilaa nyt se custom. Sä tunnut kuitenki tietävän kaikesta kaiken ja ymmärtävän pelkästään täydellisen päälle, ni luulis tulevan semmonen ettei tarvi ku ajatella ni se soittaa mozartin kadonneet nuottilaput itsekseen. Maailmassa on miljoona ihmistä, jotka ajattelevat kuten sinä. Meinaatko, että valmistajat alkavat jokaisen yksittäisen vaatimuksen perusteella valmistaa erilaisia kitaroita? Mallistossa olisi äkkiä satoja tuhansia kitaroita, jos kaikkien vaatimukset toteutettaisiin. Tämä on tietenkin mahdotonta, jos halutaan rahaa tehdä. "If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com |
s8na 15.01.2014 18:29:04 | |
---|
Krice: Charvel on muuten tehnyt uuden Jake E. Lee -nimikkomallin. Jos se on lyhytskaalainen niin se voisi olla houkuttelevampi vaihtoehto kuin American Standard. Jos on niin onko tämä keskustelu sitten loppu ikuisiksi ajoiksi? :) |
Kontiak 15.01.2014 19:48:49 (muokattu 15.01.2014 20:07:46) | |
---|
Fishman Fluence mullistaa kitaramikit: Fluence is based on the notion that coils can be applied rather than wound. Like traces on a circuit board, concentric spirals of coil can be printed. http://www.premierguitar.com/articl … s-the-electric-guitar-pickup?page=1 This is something I've been working on for the last 18 months. It's going to take awhile to explain why it's not just another anything. The tech stuff means nothing until you hear and play them. But I'll give you one example of the tech payoff- one of the variables of a scatterwound coil vs a perfect machine-wound coil is that the scatterwound pattern reduces the distributed capacitance, but of course is harder to repeat consistently. These coils beat even scatterwound coils by a factor of 10, and are the same every time. There's a payoff to the player. It's that passive connectivity between the player and the amp. It's the undoing of everything you know about active pickups. http://www.sevenstring.org/forum/3882460-post4.html I really dig 'em. I had a hand in tweaking them. They have two modes that are activated by a push/pull on the second tone control. It goes between a '54 strat set and a slightly overwound strat set with a little more gas. Both mode are completely noiseless because of the technology http://www.youtube.com/watch?v=KHTna7VBZt4"If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com |