Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lyömäsoittimet kerrostalossa
1
tsekkausjäbä
13.01.2014 22:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kiinnostunut aloittamaan jonkun käsillä soitettavan lyömäsoittimen treenaamisen. Asun kuitenkin kerrostalossa ja täällä on melkoisen ohuen oloiset seinät. Luulen, että treenimääräni olisi 1-2 tuntia päivässä, iltaisin noin klo 20-22. Kuinkahan kova ääni lähtee esimerkiksi bongorummuista, djembestä, cajonista tai kehärummusta? Ei sitä soitinta tietysti täysiä tarvitse mättää, mutta oppimisen ja itseilmaisun kannalta ei liene ideaalista, jos iskujen voimakkuutta rajoittaa naapureiden reaktion pelossa?
 
Jaava
14.01.2014 01:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus on että aivan liian kova ainakin, jos meinaat oikeasti harjoitella, etkä vaan soitella kerran kuussa vartin. Hommaa joku muu paikka, missä voit treenata. Rytmejä voi harjoitella ilman oikeita soittimiakin.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
nisumaka
14.01.2014 09:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustupa padeihin. Mulla on Yamahan harjoituspadit ja niillä kyllä pärjää ihan ok. Itse soitan varsinaisesti bassokitaraa, mutta on hyvä auttavasti osata soittaa lyömäsoittimia ja harjoitella tarkassa rytmissä pysymistä.
 
elsewhere
14.01.2014 11:16:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkin verran tästä "itseilmaisusta" nauttineena voisin suositella jonkinlaista treenitilaa, jos et halua tahallasi kiusata naapureita.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
tsekkausjäbä
14.01.2014 13:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Tutustupa padeihin. Mulla on Yamahan harjoituspadit ja niillä kyllä pärjää ihan ok. Itse soitan varsinaisesti bassokitaraa, mutta on hyvä auttavasti osata soittaa lyömäsoittimia ja harjoitella tarkassa rytmissä pysymistä.
 
Suurkiitokset tästä vinkistä. Tuollaisella padillahan pääseekin kaikista halvimmalla alkuun. Nuo padit ovat ilmeisesti tarkoitettu kapuloilla hakattavaksi? Minkäslaiset kapulat pitäisi hommata? Lueskelin Drummerworldin forumilta, että mahdollisimman painavat ovat parhaat harjoitteluun.
 
nisumaka
14.01.2014 14:45:43 (muokattu 14.01.2014 14:47:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.thomann.de/fi/yamaha_dd65.htm
 
Tolle asiallinen teline. Kuulokkeet. Voi harjoitella sekä kapuloilla että käsin. Varmaan youtubesta löydät hyviä demoja. A5 taisi olla mulla kapulat, ei mitään massiivisia.
 
Jaa tommoinen kävi silmään, toi on just se, mikä mulla on.
 
www.thomann.de/fi/yamaha_dd65c_set.htm
 
tsekkausjäbä
14.01.2014 15:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: www.thomann.de/fi/yamaha_dd65.htm
 
Tolle asiallinen teline. Kuulokkeet. Voi harjoitella sekä kapuloilla että käsin. Varmaan youtubesta löydät hyviä demoja. A5 taisi olla mulla kapulat, ei mitään massiivisia.
 
Jaa tommoinen kävi silmään, toi on just se, mikä mulla on.
 
www.thomann.de/fi/yamaha_dd65c_set.htm

 
Ahaa, siis ihan tuollaista tarkoitit. Eksyin katselemaan nimittäin tämän tyyppisiä videoita tubesta: http://www.youtube.com/watch?v=pq818r-3aBU
 
Tuo sama löytyisi täältä http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/4349&kategoria_id=324
 
Eli tuo ja kapulat, niin reippaasti alle satasella voisi alkaa harjoitella... Jos innostusta riittää, niin myöhemmin kenties tällainen http://www.youtube.com/watch?v=w704ti49s3E
 
Toki innostus voi olla vähän riippuvainen siitä, että lähteekö rummusta mitään ääntä, vai onko se vaan tuollaista naputusta harjoituspadilla. Mietin nyt näitä kaikkia vaihtoehtoja. Budjettia ei ole kauheasti ja 200e olisi ikään kuin maksimina tässä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «